Baby born pas vanaf 3 jaar????

24-08-2016 11:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, onze dochter word bijna 1 jaar, en zij vind poppen enig. Nu zou ik graag een baby born aan willen schaffen , maar de gene die zij leuk vind(denk ik) met oogjes die open en dicht kunnen, zijn pas vanaf 3 jaar. Wat is hier de reden van? En zitten neem ik aan toch geen losse delen aan de pop die zij kan inslikken? Ik snap de bijbehorende spulletjes zijn misschien klein. Maar het gaat mij om de pop!

Ik hoor graag jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Veiligheidswaarschuwingen worden altijd wel ruim genomen, in dit geval zijn juist de oogjes de losse kleine onderdelen. De kans dat er iets gebeurd is nihil maar zo een fabrikant wil processen voorkomen uiteraard. Een baby born is best groot en zwaar voor een een jarige, ik zou voor een wat kleiner popje met een zacht lijfje gaan want de beentjes in een andere positie doen is ook nog erg moeilijk op die leeftijd.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Zo'n babyborn is wellicht qua formaat niet geschikt voor kleine kinderen? Het is echt een zware pop.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor dochter met 1 jaar de kleine baby born. De normale heeft ze met 2 gekregen, die was eerder echt te zwaar.

Denk dat de waarschuwing vooral met de losse onderdelen bij de pop te maken heeft.
Misschien vanwege te harde onderdelen (plastic vingers/voetjes).

Je kunt ook een stoffen pop kiezen.
Ik heb de dochter van een vriendin een baby born met een zacht lijfje gegeven. Dat is de 'My Little Baby Born' en die is 1+.
Voor een kind van die leeftijd lijkt een zachte pop me meer geschikt. Die zijn er ook van Baby Born.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had al voor zijn 1 E verjaardag een kleine pop, ongeveer 15 cm.

Het was geen originele baby born, wel zelfde harde materiaal.

Hij begon nl steeds vaker met pop,van zus rond te sjouwen.



Google op Paola Reina
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel mee oppassen in ieder geval. Dochter kreeg een baby born toen ze 2 werd. Liet hem 1 keer vallen, arm afgebroken. Daar kunnen kleine stukjes bij afbreken ook, dus ik heb geen baby born meer gekozen. Ze heeft er nu 1 van nenuco. Maar de favoriet blijft toch de stoffen Ikea-pop. Juist doordat die zacht en soepel is, vind ze die heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter had op die leeftijd een pop met een zacht lijf.. Geen (idioot dure) babyborn
Alle reacties Link kopieren
Zoon had/heeft de stoffen Ikeapop. Nichtje wilde heel graag een echte pop (met slaapoogjes) voor haar tweede verjaardag. Die babybornpoppen zijn best zwaar en hard. Dus toen nichtje met haar peutermotoriek de pop op de arm had en een kusje wilde geven, werd dat een flinke kopstoot. Ze had echt een flinke blauwe plek. Ik denk dat ze daarom 3+ zijn.



Ik lees hier over een miniversie voor 1+. Daar zou ik dan voor kiezen. Als ik destijds had geweten dat ze bestonden dan had ik die ook gekocht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik zou voor een kind van 1 een kleinere pop nemen.

Die baby born die voor kinderen vanaf 3 jaar is, is vrij groot, zwaar en hard. Echt niet geschikt voor zo'n kleintje. Mijn dochter van 2,5 heeft hem en loopt er echt mee te zeulen.
Ik denk ten eerste dat ie te groot is voor een kind van net 1 jaar, en een kind van 3 begrijpt veel beter wat ze met de pop moet/kan doen. Een kind van net 1 jaar snapt echt nog niet van popje gaat slapen, popje gaat eten, popje gaat plassen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ga maar eens in winkel kijken, zelfs op baby speelgoed staat 3+ dat hebben we te danken aan de Amerikaanse claim cultuur. (Zodat fabrikanten nooit verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor problemen die kunnen voorkomen bij kinderen onder de drie)



Los daarvan denk ik ook dat babyborn nog wat te groot en zwaar is voor die leeftijd.
quote:poldervrouw schreef op 24 augustus 2016 @ 13:35:

mijn dochter had op die leeftijd een pop met een zacht lijf.. Geen (idioot dure) babybornValt toch wel mee hoe duur ze zijn?
Alle reacties Link kopieren
Op bijna al het speelgoed staat 3+. Zelfs speelgoed dat veel te kinderachtig is voor een kind van 3. De fabrikant doet dit uit gemakzucht; hij hoeft dan aan minder ingewikkelde regels te voldoen. Ik heb me nooit wat aangetrokken van deze leeftijdsaanduiding. Kijk gewoon naar (de motoriek van) je kind.
quote:SallySpectra schreef op 24 augustus 2016 @ 15:50:

[...]



Valt toch wel mee hoe duur ze zijn?50 a 60 euro voor een pop vind ik ook aardig aan de prijs
quote:Java schreef op 24 augustus 2016 @ 15:58:

Op bijna al het speelgoed staat 3+. Zelfs speelgoed dat veel te kinderachtig is voor een kind van 3. De fabrikant doet dit uit gemakzucht; hij hoeft dan aan minder ingewikkelde regels te voldoen. Ik heb me nooit wat aangetrokken van deze leeftijdsaanduiding. Kijk gewoon naar (de motoriek van) je kind.Ik ben het al eens tegengekomen op bijtringen en knisperboekjes, dus je moet er inderdaad zelf met gezond verstand naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook poppen met een zacht lijfje waarvan de ogen open en dicht kunnen. Die poppen zijn wat kleiner en lichter dan zo'n grote babyborn.



Mijn dochter heeft een 'my first baby born' gekregen toen ze 1 werd. Ze is nu 4 en die pop blijft favoriet. De grotere harde pop die ze inmiddels ook heeft (geen baby born) vindt ze niks aan. Het nadeel van die kleine babyborn is wel dat daar minder assecoires voor zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven