Baby- en Kinderkleding deel 9

03-10-2016 15:05 2670 berichten
En dan zijn we al bij deel 9 van het topic 'Baby en kinderkleding'!



Schrijf hier mee over je leukste aankopen of vraag om advies. Vaste meeschrijvers op het topic zijn:



Appelflap007dochter

maat 98-104dochter

maat 80Aurora_Australiszoon aug. 2016

maat 80boefje2012zoon aug. 2012

maat 104/110Chica-1983dochter jan. 2016

maat 74_Doortje_dochter

maat 116/122dochter maat 62Emma77Emmadochter jan. 2014

maat 86fashionvictimzoon maat 152dochter maat 68/74Fleetdochter juni 2014

98/104

dochter maart 2016

maat 86Kerenzazoon aug. 2014

maat 86/92zoon maat 56Kikkerprinseszoon sept. 2011

maat 110/116Miss.Speeseendzoon mei 2016

maat 68nicole123zoon maat 116dochter maat 86nienke_gzoon maat 74/80NYCzoon

maat 104/110zoon

maat 80oureazoon jan. 2016

maat 86pimpelmeesje123zoon maat 104dochter maat 74queenfan25dochter feb. 2010

maat 122/128dochter mrt. 2013

maat 98-104ruivadochter feb. 2015

maat 80siska74zoon sept. 2014

maat 92sofietje83zoon

maat 80TinkerBell34dochter dec. 2014

maat 92



Alle reacties Link kopieren
quote:ourea schreef op 10 april 2017 @ 20:29:

[...]

wacht ik snap je niet helemaal. moet ik nu in de tabel kijken naar de kale maat (dus 11,5) of moet ik er nog 1cm bij optellen?De kale maat. Je zoekt op de voetlengte en bij 11,5 cm staat daar dan de schoenmaat bij die goed past (waar de voetjes in de praktijk dus 12,5 cm ruimte in hebben). De precieze lengte van de voetjes van mijn dochter is 13,5 cm en zij heeft maat 22, klopt er precies mee.
Over ca 500 posts is het weer tijd dat er een nieuw deel wordt geopend. Ik was mij een beetje aan het afvragen of iemand anders het dit keer leuk zou vinden de nieuwe TO te worden. Al dan niet met tabel? Eventueel in twee delen (Babykleding en Kinderkleding) waar we het een poosje terug over hadden? We hebben nog eventjes natuurlijk, maar zouden jullie met mij mee willen denken?
Alle reacties Link kopieren
quote:ourea schreef op 10 april 2017 @ 20:29:

[...]

wacht ik snap je niet helemaal. moet ik nu in de tabel kijken naar de kale maat (dus 11,5) of moet ik er nog 1cm bij optellen? Ik dacht nl dat laatste.



dit staat nl op zo'n schoenmaat site als info:



De schoenmaat is afhankelijk van de lengte van je baby’s voet en kan je bepalen door onderstaande stappen:



Je baby met sokken aan te laten staan op een vel papier.Met een potlood de omtrek van de voet te tekenen.De afstand tussen de punten die het verst uitelkaar liggen te meten (hak tot teen).Een halve tot hele centimeter hierbij op te tellen.De schoenmaat hiermee op te zoeken in onderstaande tabel.Aha, nu snap ik de verwarring. Bij de tabellen die ik ken staat dat niet, daar nemen ze gewoon in de getallen mee dat de schoen iets ruimer moet zitten dan de exacte lengte van de voet.
quote:Whomi schreef op 10 april 2017 @ 18:47:

Hier een redelijk net kind. Maar nu ook weer, terug van school/bso en verf in haar trui. Tja, daar doe ik dus de nieuwste kleren niet naartoe aan. Dat bewaar ik dan voor het weekend of thuis in de vakantie enz. Ik let daar zelf meer op dat ze er niet mee in haar eten hangt of in de verf enz.

En inderdaad voor kerst hou ik ook de kleding wel apart tot kerst. Daarna gaat het gewoon naar school aan hoor ik heb dus niet echt een splitsing, maar let er een beetje op. Nu witte Adidas gympen. Die laat ik nog even staan tot het echt mooie weer. Voor op vakantie enzo.



Qua zwarte gympen denk ik dat ik voor deze ga. Die zijn tijdloos en kunnen overal bij. Wil ze alleen liever met klittenband, maar die gaan maar tot maat 27



[img]https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 721133.jpg[/img]Volgens mij hebben deze elastische veters, dus niet om te strikken. Zo kan ze de schoenen toch zelf aantrekken. Ideaal, heeft mijn kind voor de gymles van Nike.
NYC; misschien wel een goed idee om te splitsen in de toekomst.

Bijvoorbeeld 44-98 en 86-152 zodat er een stukje overlap is?

Eventueel zou er ook iemand een Nick kunnen aanmaken om beide Posts met tabel te openen, dan zou diegene daarvan de gebruikersnaam en wachtwoord 'openbaar' van kunnen maken zodat iedereen zelf de tabel met de gegevens kan aanpassen (zo heb ik dat in verschillende 'zwanger, uitgerekend in' clubjes ook meegemaakt/gedaan). Dan is er ook niet één iemand die verantwoordelijk is voor de tabel.
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 11 april 2017 @ 14:14:

NYC; misschien wel een goed idee om te splitsen in de toekomst.

Bijvoorbeeld 44-98 en 86-152 zodat er een stukje overlap is?

Eventueel zou er ook iemand een Nick kunnen aanmaken om beide Posts met tabel te openen, dan zou diegene daarvan de gebruikersnaam en wachtwoord 'openbaar' van kunnen maken zodat iedereen zelf de tabel met de gegevens kan aanpassen (zo heb ik dat in verschillende 'zwanger, uitgerekend in' clubjes ook meegemaakt/gedaan). Dan is er ook niet één iemand die verantwoordelijk is voor de tabel.Dit vind ik een goed idee, ik ben voor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Whomi schreef op 10 april 2017 @ 18:47:

Hier een redelijk net kind. Maar nu ook weer, terug van school/bso en verf in haar trui. Tja, daar doe ik dus de nieuwste kleren niet naartoe aan. Dat bewaar ik dan voor het weekend of thuis in de vakantie enz. Ik let daar zelf meer op dat ze er niet mee in haar eten hangt of in de verf enz.

En inderdaad voor kerst hou ik ook de kleding wel apart tot kerst. Daarna gaat het gewoon naar school aan hoor ik heb dus niet echt een splitsing, maar let er een beetje op. Nu witte Adidas gympen. Die laat ik nog even staan tot het echt mooie weer. Voor op vakantie enzo.



Qua zwarte gympen denk ik dat ik voor deze ga. Die zijn tijdloos en kunnen overal bij. Wil ze alleen liever met klittenband, maar die gaan maar tot maat 27



[img]https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 721133.jpg[/img]



Die zijn er dit seizoen wel in grotere maten met klitteband hoor. Vorig jaar heb ik me rot gezocht, en nu kwam ik ze opeens tegen. Ik had dus besteld voor zoonlief (mt 29), maar die wilde nu opeens weer veters (knalgroene elastisch, dat is natuurlijk ook tof).



Ze zijn nu op veel plaatsen alweer uitverkocht (bv bij Next :(). Misschien dat ze in een stenen winkel te vinden zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 11 april 2017 @ 13:23:

[...]



Volgens mij hebben deze elastische veters, dus niet om te strikken. Zo kan ze de schoenen toch zelf aantrekken. Ideaal, heeft mijn kind voor de gymles van Nike.Nope, Adidas superstars komen gewoon met normale veters, Ik heb er voor zoonlief zelf dus maar elastische veters bij gekocht. Briljante uitvinding, U-laces, te koop bij oa Scapino.
quote:Mouzepoes schreef op 11 april 2017 @ 16:35:

[...]





Die zijn er dit seizoen wel in grotere maten met klitteband hoor. Vorig jaar heb ik me rot gezocht, en nu kwam ik ze opeens tegen. Ik had dus besteld voor zoonlief (mt 29), maar die wilde nu opeens weer veters (knalgroene elastisch, dat is natuurlijk ook tof).



Ze zijn nu op veel plaatsen alweer uitverkocht (bv bij Next :(). Misschien dat ze in een stenen winkel te vinden zijn?Heb je een link van die met klittenband in grotere maten ergens? Ik kan ze echt niet vinden. En ik wist inderdaad wel dat het normale veters waren ja. Heel vervelend, die elastische zijn beter ja. Maar wel een slim idee om die gewoon zelf te kopen!
Wist niet dat ze los te koop zijn, dus ben blij met die info hoor.



Optie zijn de Nike met elastische veter. Die bestaan dus wel.
Dan koop ik liever de superstars met die u-laces ik weet dat ze op adidas gewoon goed loopt, dus dan zit ik iig goed. Ooit overgestapt op le coq sportif en dat was niks. Ik hou het dus voortaan bij adidas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Whomi schreef op 11 april 2017 @ 17:09:

[...]



Heb je een link van die met klittenband in grotere maten ergens? Ik kan ze echt niet vinden. En ik wist inderdaad wel dat het normale veters waren ja. Heel vervelend, die elastische zijn beter ja. Maar wel een slim idee om die gewoon zelf te kopen!Ik had ze via Next besteld, maar daar zijn ze dus nu uitverkocht. Wel een tip trouwnes voor adidas, ze zijn daar zo'n €15 goedkoper dan in Nederland. Op de Adidas website stonden ze ook, maar ook daar uitverkocht. Ik denk dat de klittenband in mt 28-35 erg hard gaat jammergenoeg.
Ik zag inderdaad dat ze bij next maar €44,- zijn voor dochter. Maar daar staan ze wel alleen bij de jongens schoenen volgens mij. Dat maakt toch geen verschil?
Alle reacties Link kopieren
Nope, ik geloof dat ze de zwarte en wit-zwarte standaard bij jongens zetten, en de wit-roze bij meisjes

Kunst is meteen bestellen als ze online komen, ergens eindfebruari/ begin maart...
Alle reacties Link kopieren
Nope, ik geloof dat ze de zwarte en wit-zwarte standaard bij jongens zetten, en de wit-roze bij meisjes Gewoon dezelfde schoenen.



De kunst is denk ik meteen bestellen als ze online komen, ergens eindfebruari/ begin maart, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan...
quote:siska74 schreef op 11 april 2017 @ 14:14:

NYC; misschien wel een goed idee om te splitsen in de toekomst.

Bijvoorbeeld 44-98 en 86-152 zodat er een stukje overlap is?

Eventueel zou er ook iemand een Nick kunnen aanmaken om beide Posts met tabel te openen, dan zou diegene daarvan de gebruikersnaam en wachtwoord 'openbaar' van kunnen maken zodat iedereen zelf de tabel met de gegevens kan aanpassen (zo heb ik dat in verschillende 'zwanger, uitgerekend in' clubjes ook meegemaakt/gedaan). Dan is er ook niet één iemand die verantwoordelijk is voor de tabel.klinkt goed!!
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 11 april 2017 @ 14:14:

NYC; misschien wel een goed idee om te splitsen in de toekomst.

Bijvoorbeeld 44-98 en 86-152 zodat er een stukje overlap is?

Eventueel zou er ook iemand een Nick kunnen aanmaken om beide Posts met tabel te openen, dan zou diegene daarvan de gebruikersnaam en wachtwoord 'openbaar' van kunnen maken zodat iedereen zelf de tabel met de gegevens kan aanpassen (zo heb ik dat in verschillende 'zwanger, uitgerekend in' clubjes ook meegemaakt/gedaan). Dan is er ook niet één iemand die verantwoordelijk is voor de tabel.Goed idee. Ik zou de grens bij maat 92 leggen en die laten overlappen: dus babykleding t/m 92 en kinderkleding vanaf maat 92. Zoals bij H&M.
Pimpelmees er is binnenkort op het hoofdkantoor van Oilily een samplesale. Op fb staat alle info als je dit intypt.
Alle reacties Link kopieren
Deze heb je bij Van Haren Whomi



Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 11 april 2017 @ 14:14:

NYC; misschien wel een goed idee om te splitsen in de toekomst.

Bijvoorbeeld 44-98 en 86-152 zodat er een stukje overlap is?

Eventueel zou er ook iemand een Nick kunnen aanmaken om beide Posts met tabel te openen, dan zou diegene daarvan de gebruikersnaam en wachtwoord 'openbaar' van kunnen maken zodat iedereen zelf de tabel met de gegevens kan aanpassen (zo heb ik dat in verschillende 'zwanger, uitgerekend in' clubjes ook meegemaakt/gedaan). Dan is er ook niet één iemand die verantwoordelijk is voor de tabel.Goed idee
quote:Nouschi schreef op 11 april 2017 @ 21:53:

Deze heb je bij Van Haren Whomi



[afbeelding]Dank je, maar ik wil echt die met die rubberen neus. Die verslijten niet zo snel
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 11 april 2017 @ 21:35:

Pimpelmees er is binnenkort op het hoofdkantoor van Oilily een samplesale. Op fb staat alle info als je dit intypt.hmmm toch nog ff kijken dan
http://www.nextdirect.com/nl/nl/g752488s12#940291

Ik ben op zoek naar een voorjaarsjasje voor mijn zoon (1 jaar). Zou deze geschikt zijn of is dit toch meer alleen een regenjas?
Alle reacties Link kopieren
quote:syvon schreef op 12 april 2017 @ 10:57:

http://www.nextdirect.com/nl/nl/g752488s12#940291

Ik ben op zoek naar een voorjaarsjasje voor mijn zoon (1 jaar). Zou deze geschikt zijn of is dit toch meer alleen een regenjas?Het lijkt mij doordat het van rubber is meer een regenjasje en niet iets om lekker soepel in te bewegen. Lastig is dat bij Next, dat je het niet even kunt voelen in de winkel!
Alle reacties Link kopieren
quote:syvon schreef op 12 april 2017 @ 10:57:

http://www.nextdirect.com/nl/nl/g752488s12#940291

Ik ben op zoek naar een voorjaarsjasje voor mijn zoon (1 jaar). Zou deze geschikt zijn of is dit toch meer alleen een regenjas?Ik heb er zo eentje van vorig jaar en die past nog maar net, ik neem er weer zo eentje! Hij wil hem wel vaker aan, loopt er vaak mee in het bos. Modder enzo veeg je er zo vanaf. En als het regent. Het is wel echt een regenjas, dus wat stugger en niet zo ventilerend, maar van binnen wel zacht. Ik heb wel ook een zomerjasje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven