Baby- en Kinderkleding deel 9

03-10-2016 15:05 2670 berichten
En dan zijn we al bij deel 9 van het topic 'Baby en kinderkleding'!



Schrijf hier mee over je leukste aankopen of vraag om advies. Vaste meeschrijvers op het topic zijn:



Appelflap007dochter

maat 98-104dochter

maat 80Aurora_Australiszoon aug. 2016

maat 80boefje2012zoon aug. 2012

maat 104/110Chica-1983dochter jan. 2016

maat 74_Doortje_dochter

maat 116/122dochter maat 62Emma77Emmadochter jan. 2014

maat 86fashionvictimzoon maat 152dochter maat 68/74Fleetdochter juni 2014

98/104

dochter maart 2016

maat 86Kerenzazoon aug. 2014

maat 86/92zoon maat 56Kikkerprinseszoon sept. 2011

maat 110/116Miss.Speeseendzoon mei 2016

maat 68nicole123zoon maat 116dochter maat 86nienke_gzoon maat 74/80NYCzoon

maat 104/110zoon

maat 80oureazoon jan. 2016

maat 86pimpelmeesje123zoon maat 104dochter maat 74queenfan25dochter feb. 2010

maat 122/128dochter mrt. 2013

maat 98-104ruivadochter feb. 2015

maat 80siska74zoon sept. 2014

maat 92sofietje83zoon

maat 80TinkerBell34dochter dec. 2014

maat 92



Alle reacties Link kopieren
Mocht iemand ergens een korte spijkerbroek in maat 86 tegenkomen hou ik me aanbevolen. En van die korte joggingbroeken ook. Kom er niet aan toe te zoeken momenteel maar zie m'n kind al met winterkleding aan het zwembad zitten straks op vakantie.
quote:pimpelmeesje123 schreef op 16 maart 2017 @ 11:02:

weet iemand hoe sevenoneseven valt? Ik overweeg deze voor zoon

[afbeelding]Heel leuk, die jas! Wij hebben deze in het oranje voor de oudste. Sevenoneseven werkt met dubbele maten (98-104 bijvoorbeeld) en valt als de kleinste maat.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 19 maart 2017 @ 09:52:

[...]





Heel leuk, die jas! Wij hebben deze in het oranje voor de oudste. Sevenoneseven werkt met dubbele maten (98-104 bijvoorbeeld) en valt als de kleinste maat.



Ik heb net 110-116 besteld dus dat zou goed moeten zijn dan met 105cm kind



Nu nog op zoek naar een jas voor dochter en dan ben ik hopelijk weer even een beetje klaar... (zal wel tegenvallen want vorige zomer voor zoon 3 T-shirts en 1 korte broek gekocht dus denk dat ik dit jaar aan de beurt ben
Dit is het zomerjasje bedenk ik me, dus is niet helemaal dezelfde als wat wij hebben (hier de oranje winterjas) maar ik ga er vanuit dat het ongeveer hetzelfde zal werken qua maten.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets Frizz?















Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt geen jota meer van de maten mijn dochter is 97 misschien 98 cm dus ik geef haar een 98 /104 tshirt aan blijkt hij veel te kort te zijn. Trekken jullie de kinderen op maat aan of 1 groter?
quote:queenfan25 schreef op 19 maart 2017 @ 10:57:

Ik snap echt geen jota meer van de maten mijn dochter is 97 misschien 98 cm dus ik geef haar een 98 /104 tshirt aan blijkt hij veel te kort te zijn. Trekken jullie de kinderen op maat aan of 1 groter?

Het ligt natuurlijk ook aan de verhoudingen. Als ze een lang bovenlijf heeft, zullen shirts snel wat kort zijn in die maat. Broeken zijn dan ws weer te lang nog.

Ik geef dochter meestal een maat groter aan. Ik kon dus ook een tijdje niet slagen bij h&m, want die hebben 110/116 en dochter was 112cm. Dan is het net te kort en 122/128 veel te groot nog.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad lang smal boven lijf en korte benen.

Nou dan gaan we shoppen voor 104/110 of 104 oh wat erg ....
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 19 maart 2017 @ 10:57:

Trekken jullie de kinderen op maat aan of 1 groter?Dit vraag ik me eigenlijk ook wel af... Ik shop nu echt op seizoen, maar ja, kind heeft eigenlijk het grootste deel van de tijd dus te grote kleding. Zo heeft ze het najaar en de winter in 74 gezeten, dus ik heb voor het voorjaar en de zomer maat 80 geshopt. Maar ze is nu pas 72 cm, dus najaar en winter begint nu pas een beetje lekker te passen. En straks loopt ze weer de hele tijd in te grote kleren voor mijn gevoel. Hoe doen anderen dit?
Alle reacties Link kopieren
Frizz, zoiets?





Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met 80 niet echt te groot zit. 74 is waarschijnlijk dan te klein mocht ze nog 2 tot 4 cm groeien ( ca 0.5 tot 1 cm per maand tot juni/juli ) kan ze met een mooie na zomer ook nog aan
Alle reacties Link kopieren
Dat was inderdaad ook mijn gedacht erachter en dan voor najaar/winter pas weer 86 shoppen. Maar was wel benieuwd ook hoe dat dan bij anderen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Frizz













Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren




Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren




Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 19 maart 2017 @ 11:28:

Dat was inderdaad ook mijn gedacht erachter en dan voor najaar/winter pas weer 86 shoppen. Maar was wel benieuwd ook hoe dat dan bij anderen gaat.Ik vind het hier ook moeilijk schatten mijn oudste groeit wel ongeveer 6 cm per jaar dus die kan ik doortellen ( 3 cm is halve maat of tussenmaat ) maar mijn jongste heeft een groeiachterstand die groeit ongeveer 3 a 4 cm per jaar die kan meestal 2 zomers of winters met 1 maat doen. ( lijkt heel gemakkelijk maar ook saai kleding verslijt echt ook met schoenen ongeveer maar 1 maat per jaar)
Alle reacties Link kopieren
ligt er ook aan dochter groeit veel minder hard dan zoon.... zit nu in 80 (77cm paar weken geleden) dus koop voor de zomer 80-86 ligt eraan had korte broek in outlet maat 80 maar jurkje heb ik 86 gekocht. zoon heb ik vorig jaar bijna niets voor gekocht en nu ineens groeit hij overal uit. Maar bovenkleding heeft hij al heel lang vrij consequent een maar groter dan broeken.... broeken 104 zitten prima shirts zijn te klein. dus nu koop ik 110 bovenkleding erbij en broeken heb ik tijdje geleden stapel name-it mt 104 in de aanbieding gekocht en die zitten kwa lengte echt prima 98 wat er nog lag is echt wel te kort dus dat ruim ik op.
quote:Chica-1983 schreef op 19 maart 2017 @ 11:16:

[...]





Dit vraag ik me eigenlijk ook wel af... Ik shop nu echt op seizoen, maar ja, kind heeft eigenlijk het grootste deel van de tijd dus te grote kleding. Zo heeft ze het najaar en de winter in 74 gezeten, dus ik heb voor het voorjaar en de zomer maat 80 geshopt. Maar ze is nu pas 72 cm, dus najaar en winter begint nu pas een beetje lekker te passen. En straks loopt ze weer de hele tijd in te grote kleren voor mijn gevoel. Hoe doen anderen dit?



Lange broeken en longsleeves worden het hele jaar door wel gedragen, dat koop ik dus rustig vooruit. Korte broeken, t-shirts en jassen ben ik dus voorzichtiger mee met vooruit kopen.

Bij m'n zoontje gaat het groeien nu minder snel, dus voor deze zomer al wel t-shirts vooruit gekocht in maat 98, daar komt hij nu net een beetje in en ik ga ervanuit dat hij dat wel een tijdje zal dragen dan. Maat 92 heeft hij ook bijna een halfjaar gedragen nu.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad broeken koop ik ook rustig vooruit. Daar slaan ze geen maat van over en ze hebben toch vaker een lange broek aan dan een korte. Zie ik een afprijzing in een grotere maat en is het de volgende maat dan koop ik het vast voor na een groeispurt (oudste groeit schoks gewijs). Maar dit heb ik ook met merk gympen mijn dames slaan nooit een maat over.

Die durf ik ook 1 of bij adidas 2 maten vooruit te kopen .

Tshirtjes en jassen en longsleeves koop ik niet vooruit wegens het schoksgewijs groeien
Alle reacties Link kopieren
Ik volg altijd de groeicurve om het in te schatten. Mijn kinderen lopen met broeken meestal een maat achter op bovenkleding, ook korte beentjes en een lang bovenlijf. Dus voor bovenkleding rond ik de lengte af naar boven, voor broeken naar beneden. Dan klopt het altijd wel, als je ook rekening houdt met merken die groot of juist klein vallen.



Ik koop lange broeken en longsleeves net als Siska vooruit, dat past altijd wel een keer. Dan scheelt het dat ik me niet houd aan seizoenskleuren, dus het maakt mij niet uit als ik ingeschat had dat ze het in de lente zouden passen en het past pas in de herfst. Korte broeken en shirts met korte mouwen luisteren niet zo nauw als het ietsje te groot of te klein is, dus dat is ook makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 19 maart 2017 @ 11:23:

Frizz, zoiets?



[afbeelding]

[afbeelding]Ja die vissen dat is echt iets voor ons. Noppies zie ik. Check.
Alle reacties Link kopieren
Nous jij ziet altijd andere dingen bij Zara dan ik. Was er van de week en er hing niks van dat alles! Wel die sandaaltjes die je laatst postte, de ene keihard en de andere was te wijd. Heb ook een superleuke zwembroek daar gekocht.

Ik ga nog even kijken want die korte broeken staan me wel aan.
Ik heb dus met tijden de kinderen in ruime kleding zitten. Nu gaat de jongste over op maat 86 en vooral broeken zitten dan nog ruim en de mouwen moeten opgerold. Tja, even minder leuk maar te kleine kleding laat zich ook zo moeilijk aantrekken he. Al heb ik met de oudste geluk, die heeft vrij lange armen en zie je alleen dat de schoudernaden lager zitten, broeken zakken bij de billen wat af, meer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 19 maart 2017 @ 12:52:

Nous jij ziet altijd andere dingen bij Zara dan ik. Was er van de week en er hing niks van dat alles! Wel die sandaaltjes die je laatst postte, de ene keihard en de andere was te wijd. Heb ook een superleuke zwembroek daar gekocht.

Ik ga nog even kijken want die korte broeken staan me wel aan.Ik vind die gestreepte ook heel leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Frizz schreef op 19 maart 2017 @ 12:52:

Nous jij ziet altijd andere dingen bij Zara dan ik. Was er van de week en er hing niks van dat alles! Wel die sandaaltjes die je laatst postte, de ene keihard en de andere was te wijd. Heb ook een superleuke zwembroek daar gekocht.

Ik ga nog even kijken want die korte broeken staan me wel aan.opzich kan dat wel, tenminste, bij de H&M hangt er in de winkel niet alles wat je online kan vinden en vice versa. Dat zei de verkoopster toen ik daar was en iets niet kon vinden wat ik online had gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven