Baby huilt bij het drinken

19-12-2011 14:46 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Aangezien ik morgen pas het consultatieburo hierover kan bellen wil ik toch hier even mijn vraag neerzetten in de hoop dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt.



Mijn zoontje is nu 10 weken. Vanaf de geboorte een goede drinker. Kreeg na 3 dagen al meer dan normaal omdat hij zo'n honger had.

Hij zit nu 5x 180 cc, bereid is dat 215 ongeveer.



Sinds een paar dagen begint hij heel hard te huilen als ik hem de fles geef. In het begin neemt hij een paar goede slokken om daarna heel hysterisch te gaan huilen. Dit gaat door tot ongeveer driekwart van het flesje en de rest drinkt hij dan heerlijk op.

Het is echt alleen dat moment, na het flesje is hij weer vrolijk. Hij heeft goede poep en plasluiers.



Vriendin van mij heeft 2 kinderen en zij gaf aan dat haar kinderen dit ook deden en dat dat een teken was dat ze de melk niet meer willen en toe zijn aan fruithapjes oid. Zij begon dan ook met 3 maanden met pap en fruithapjes. Dit lijkt mij alleen zo sterk, mijn zoon is pas 10 weken.



Is dit voor iemand herkenbaar?



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar, maar voor fruithap e.d is het veeel te vroeg. Vind het ook belachelijk dat je vriendin na 3 maanden er een happie ingooide. Vast haar eigen veronderstelling die "ze huilen omdat ze geen melk meer willen"
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij spruw? Kleine blaasjes in de mond en dat kan pijnlijk zijn bij het drinken.

Om met 10 wk met fruit ed te gaan beginnen lijkt me wel erg vroeg..

Heeft hij geen buikkrampjes?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kids deden precies hetzelfde rond die tijd.. Weet je, bij die van mij lag dat aan de speen op de fles, ze waren toe aan een groter gaatje in die speen.

Lijkt mij absoluut onzin dat ze fruit zouden willen, je baby weet toch niet beter! En de darmpjes zijn daar absoluut nog niet aan toe..



Misschien dat dat speentje verwisselen iets helpt? (3-standen speen?)
Alle reacties Link kopieren
idd spruw is ook een goeie! Kan zelfs zo zijn dat je dat bijna niet ziet, doet veel pijn bij het drinken..
Alle reacties Link kopieren
het kan spruw zijn, zie je witte vlekjes in zijn mondje? dat komt best vaak voor bij hele kleintjes en dan hebben ze pijn bij het drinken van de fles
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dat advies van je vriendin niet opvolgen, wat een waardeloos advies. Het advies is juist om met 6 maanden pas te beginnen met bijvoeding. Tien weken is in ieder geval nog veel te vroeg, helemaal niet te bedoeling om daar al mee te beginnen, niet goed voor de darmpjes van je kindje en je werkt er alleen maar allergieën mee in de hand.



Zou het niet kunnen zijn dat je kindje de speen te langzaam vindt worden? Dat hij zo'n honger heeft dat het hem niet snel genoeg gaat? Dus dat het tijd wordt om over te gaan op een snellere speen?

Of is het misschien te heet? Dat laatste lijkt me overigens onlogischer omdat hij het nog maar een paar dagen doet en je dus al weken de fles verwarmt. Of verwarm je de fles de laatste dagen anders (omdat je magnetron bijv. stuk is, ik noem maar wat geks.)



Maar misschien moet je eerst uitsluiten dat het niets lichamelijks is. Hierboven wordt bijv, spruw genoemd, maar het kan ook zijn dat je kindje bijv. keelpijn heeft. Misschien dus tijd om even naar de huisarts te gaan.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Je weet zeker dat het flesje niet te warm is??
Alle reacties Link kopieren
Nee flesje te warm is het niet, ik controleer iedere voeding nog de temperatuur.

Spruw, ik zie niks in zijn mond, kip_on_a_mission zei volgens mij dat je het ook bijna niet ziet, hoe zou ik dat moeten controleren? Of zou alleen de huisarts dat kunnen?



Ik had al een extra gaat je gemaakt een tijdje geleden, zal zo eens kijken of ze van difrax een 3 standenspeen hebben.



Ik ben zeker niet van plan om hem iets anders te geven, vond het ook een gek advies en leek me erg sterk.



Maar het is zo zielig elke keer bij de voeding, zit bijna met hem mee te huilen omdat ik niet weet wat er is.

Gister gaf hij er dus de brui aan na zijn huilpartij en heeft hij dus een voeding overgeslagen. Hij wilde absoluut niet meer drinken.



Bedankt voor de tips tot nu toe!
Spruw is het eerste wat ik dacht! En spruw is niet altijd herkenbaar, vooral als je niet precies weet waar je op moet letten en de eerste dagen is het soms niet goed te zien. maar wat je omschrijft met het drinken is heel herkenbaar voor spruw. Vooral als je dan gaat drinken ( baby) doet het heel erg zeer! Even na de huisarts, die zal het controleren en dan waarschijnlijk Nystatine voorschrijven, en dan gaat het na twee dagen al weer stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
kan het niet zijn dat ie moet boeren? Mijn zoontje, ook 10 weken, huilt ook bij het drinken uit de fles. Eerst dacht ik dat ie flesweigeraar was (ivm bv), maar het blijkt dat ie bij fles drinken gewoon veel meer lucht binnenkrijgt en dat voelt natuurlijk onaangenaam. Hij drinkt erg gulzig en ik gebruik de speen met ht kleinste gaatje, maar hij moet om de 5 minuten pauzeren met drinken om de lucht er uit te boeren.



Dus mijn advies: kijk eens of tussentijds boertjes laten helpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:saara schreef op 19 december 2011 @ 15:01:

Nee flesje te warm is het niet, ik controleer iedere voeding nog de temperatuur.

Spruw, ik zie niks in zijn mond, kip_on_a_mission zei volgens mij dat je het ook bijna niet ziet, hoe zou ik dat moeten controleren? Of zou alleen de huisarts dat kunnen?



Ik had al een extra gaat je gemaakt een tijdje geleden, zal zo eens kijken of ze van difrax een 3 standenspeen hebben.



Ik ben zeker niet van plan om hem iets anders te geven, vond het ook een gek advies en leek me erg sterk.



Maar het is zo zielig elke keer bij de voeding, zit bijna met hem mee te huilen omdat ik niet weet wat er is.

Gister gaf hij er dus de brui aan na zijn huilpartij en heeft hij dus een voeding overgeslagen. Hij wilde absoluut niet meer drinken.



Bedankt voor de tips tot nu toe! Hij kan ook gewoon een opkomende (buik)griep hebben. En dus buikpijn en niet zoveel zin in eten.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik lees even mee, heb zelf een dochter van 9 weken die ook de laatste dagen ineens moeilijker drinkt. Ze zat op 6X 120 ml en ik wilde dat net (op advies van het CB) langzaam gaan ophogen maar nu drinkt ze ineens de flessen niet meer leeg!

Precies wat Saara zegt: ze begint goed te drinken, laat na een paar minuten los en wordt heel onrustig, pieperig (niet echt huilen maar laat merken dat er iets dwars zit), drinkt dan steeds een paar teugen en laat de speen weer los. Op die manier drinkt ze soms de rest nog leeg maar vaak stopt ze er dan mee. Vaak zit er inderdaad wel een boertje dwars maar ook als ze die kwijt is drinkt ze niet meer verder.

Een grotere speen wilde ik juist niet omdat ze zich nu al vaak verslikt bij het drinken en ik dus dacht dat het soms te snel gaat.

Als het inderdaad spruw is, hoe kom je daar dan achter als je het soms niet kan zien??

Is het nou toeval dat blijkbaar meer kindjes dit rond die leeftijd hebben??
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat je spruw verwart met een "melkwaasje" op zijn tongetje. Lijkt namelijk verdacht veel op elkaar met het grote verschil dat je melkwaasje kunt wegpoetsen ( met bijv. een gaasje) en spruw niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook meteen aan spruw. Bij spruw zuigen kindjes soms ook een beetje anders, dan hoor je bijvoorbeeld een soort smakkende geluidjes bij het drinken, die er eerst niet waren. Veel loslaten. Zo komt er ook weer meer lucht naar binnen.
quote:geestig schreef op 19 december 2011 @ 16:00:

Ik lees even mee, heb zelf een dochter van 9 weken die ook de laatste dagen ineens moeilijker drinkt. Ze zat op 6X 120 ml en ik wilde dat net (op advies van het CB) langzaam gaan ophogen maar nu drinkt ze ineens de flessen niet meer leeg!

Precies wat Saara zegt: ze begint goed te drinken, laat na een paar minuten los en wordt heel onrustig, pieperig (niet echt huilen maar laat merken dat er iets dwars zit), drinkt dan steeds een paar teugen en laat de speen weer los. Op die manier drinkt ze soms de rest nog leeg maar vaak stopt ze er dan mee. Vaak zit er inderdaad wel een boertje dwars maar ook als ze die kwijt is drinkt ze niet meer verder.

Een grotere speen wilde ik juist niet omdat ze zich nu al vaak verslikt bij het drinken en ik dus dacht dat het soms te snel gaat.

Als het inderdaad spruw is, hoe kom je daar dan achter als je het soms niet kan zien??

Is het nou toeval dat blijkbaar meer kindjes dit rond die leeftijd hebben??Veel mensen denken bij spruw dat het hele mondje wit moet zijn. Dat is dus niet altijd zo, vooral niet in de eerste dagen. Wat wij bij ons zoontje zagen waren kleine witte stipjes op het tandvlees. Lijkt op een mondblaasje maar dan veel kleiner. Soms zaten er maar 2 stipjes en wou hij al minder goed drinken. Vooral warme melk schijnt er in te bijten, en dat verklaart het stoppen met drinken en het huilen.
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter deed precies hetzelfde, maar dan aan de borst. Een minuut goed drinken en dan huilen en niet meer verder willen drinken. Spruw was het niet (een paar keer door de huisarts laten testen), en het probleem is ook niet echt opgelost. Ik dacht dat het niet normaal was dat ze zo weinig dronk (1-2 minuten per borst en dan klaar) maar ze bleef goed groeien en het CB was tevreden. Ze zeiden dat ik me er niet druk om moest maken. Tja, makkelijk gezegd, maar uiteindelijk was het wel zo. Ze is altijd trouwens een matige eter gebleven, ook nu dat ze 4 jr is gaat er niet veel in. Driekwart boterham per maaltijd, 's avonds een halve aardappel en een stukje groente. Het lijkt bijna niets, maar als het kind zich goed ontwikkelt schijn je je er niet druk om te moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Nou, de afgelopen dagen ben ik 2 keer naar de huisarts geweest en 1 keer naar het cb.

Het is geen spruw en ze weten niet wat wel. Hij is helemaal nagekeken en hij groeit goed, niks aan het handje.

Maar het probleem is er nog. Pfff weet het echt niet meer. Ben op aanraden van het cb teruggegaan naar de oude voeding, maar helpt ook niks. Boeren, groter gaatje in speen, niks.

Ik hoop dat het gewoon een fase is.
Alle reacties Link kopieren
welke speen heb je ?



Een dental speen of een gewone ronde ?



Mijn dochter had het bij de standaard spenen van Difrax (die ronde) Toen overgegaan op de dental spenen en probleem was opgelost. Ze drinkt nu nog met dental spenen(en fopspeen is ook een dental speen)
Alle reacties Link kopieren
Geen last van ontlasting? Mn baby drinkt dan ook huilend en heel onrustig
Alle reacties Link kopieren
Lees net het bericht van Zespri79, ik ren na dit bericht weer gelijk naar de winkel. Ik heb inderdaad de standaard dus ik hoop dat dit DE gouden tip is!



Jullie horen het wel :-)
Alle reacties Link kopieren
en?? probleem opgelost met de dental speen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven