Baby uitzet: verrassend goed en slecht

03-01-2017 15:55 207 berichten
Waar was je nou onverwachts heel blij mee en wat vond je nou onverwachts een grote miskoop? En kinderproducten mag ook, maar ik was bang dat de titel te lang werd.



Mij werd laatst gevraagd wat ik nou gekocht had voor mijn zoontje en waar ik dus helemaal niks aan had. Gelukkig is dat niet veel, ik kon alleen maar een hoop dingen aanraden.



TO trapt af:

Miskoop: elektrische kruik. Iedereen is er enorm enthousiast over, maar ik heb hem geloof ik 3 keer gebruikt. De kraamzorg mocht hem niet gebruiken en daarna hebben we eigenlijk nooit meer kruiken gebruikt. Ik ga hem denk ik maar op marktplaats gooien.



Verrassend goed: ik vond zo'n bakje voor de billendoekjes echt de grootste onzin, want het zit toch in een verpakking? Die verpakking blijft helaas aan het doekje hangen als je met 1 hand een doekje pakt: dus een billendoekjedoosje it is!
Alle reacties Link kopieren
Flessenwarmer. Wat een onding.
Alle reacties Link kopieren
Miskoop voor ons:



- box

- babygym

- wandelwagen (alleen zitgedeelte gebruikt als buggy, gelukkig een klein en wendbaar ding)

- babybad

- alle babykleding met een capuchon

- luiertas (maar twee keer gebruikt bij het CB)

- babyfoon (compleet overbodig)

- alle puckababy en swaddle me inbakerzooi

- en nog heel veel meer



Verrassend goed:

- isofix basis voor Maxicosi (klik en klaar)

- draagdoek (lifesaver), Bondolino draagzak voor man

- een door iemand zelfgemaakte luieretui (soort clutch met drie pampers en een zak billendoekjes): zo min mogelijk zooi om mee te slepen)

- slaapzakjes met afritsbare mouwen
Nee heb je, ja kun je krijgen
Haha hier precies andersom!



Ik vond de electrische kruik echt ideaal! Geen gedoe met warm water. Stekker in contact, even wachten en klaar! Waarom mocht de kraamverzorgster die niet gebruiken?



En de doos voor de luierdoekjes heb ik na een week het raam uit gemieterd. Wat een onding! Doekjes bleven steeds hangen achter de scherpe randjes..
Niekjeelastiekje: er zijn wat defecten in die elektrische kruiken gevonden. Als hij valt, komt het regelmatig voor dat hij het niet meer doet. De kraamzorgorganisatie die ik had gebruikte hem daarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de hippychick bij kind 1 heel handig, maar bij kind 2 nooit gebruikt.

Hydrofiel luiers heb ik bij kind 1 nauwelijks gebruikt en bij kind 2 alleen maar (nogal een spugert).



Ik vond de luier emmer heel handig. En ik zou nu nooit meer een box kopen. Bij beide kinderen eigenlijk niet gebruikt.
Miskoop: diaper champ, onhandig stinkding. Isofix: superduur en heb maxi cosi er sporadisch uit gehaald. Degene die zei dat je nooit genoeg hydrofielen kan hebben: ohjawel hoor. Onhandige grote lappen, heb altijd kleine spuugdoekjes gebruikt. Billendoekjes, stinken, zijn dun en drogen de billen alleen maar uit. Washandje met water werkt prima.



Handig: badzitje met zuignappen, meteen gezellig samen in het grote bad.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg.. ga binnenkort shoppen voor de kleine
Alle reacties Link kopieren
Miskoop:

Jurkjes/rokjes voor babymeisjes

Babybadje

Kleding met capuchons idd

Zo'n emmer waarin je ze in 'bad' kan doen



Veel gebruikt:

wipstoel

hydrofielen
Alle reacties Link kopieren
de electrische kruik vond ik ook top! en mijn quinny zapp extra vind ik een soort van miskoop, ik had er meer van verwacht, zeg maar. komt erop neer dat ik de simpele mclaren buggy van mijn oudste nog het meeste gebruik. quinny is toch log, breed, niet handig met boodschappen doen en instabiel.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen billendoekjes doosje, bij de billendoekjes van de action zit een Veel handiger dekseltje om hem goed mee af te sluiten. Die zijn ook nog eens fijn in het gebruik en goedkoop.



Babyfoon met camera, ideaal. Gelijk zien of hij piepend licht en we hem met rust moeten laten of dat hij staat en weer even naar hem toe moeten. Helemaal toen hij een vervelende hoest had en zijn stem kwijt was, heel hard huilen was alleen een zacht gepiep dus dat had ik met een gewone babyfoon niet door gehad ben ik bang.



Luieremmer, nooit gebruikt..



Geurzakjes voor luiers gebruik ik nog wel als ik bij andere op bezoek ben, stinkt niet gelijk hun hele prullenbak naar babypoep.
Alle reacties Link kopieren
Miskoop:

Tummytub

Badje (alleen tijdens kraamweek gebruikt, daarna baby gewoon mee onder de douche)

Borstkolf (besloot op t laatst om toch de fles te gaan geven, zit nog steeds nieuw in de doos)



Top:

Flessen van Dr. Brown (haast geen last van krampjes)
Miskoop: geborduurde lakentjes van prenatal, allemaal scheefgetrokken in de was. En ik had ze nog wel netjes op 40 graden gewassen en niet in de droogtrommel gedaan.



Verder heb ik nog geen inbreng omdat de baby nog geboren moet worden
Wat doe je dan met luiers zonder luieremmer? Of gooien jullie ze in de prullenbak? Dat vind ik dus heel vies namelijk.



Die tummytub is hier ook een miskoop trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Luierzakjes en dan in de kliko
Miskoop: kruiken (dochter 1 kwam tijdens hittegolf) en dochter 2 heeft in de couveuse gelegen. Maar 1 of 2x gebruikt in totaal dus.



Beste koop oooooooooit: het bibabad! Kids zijn nu 1 en 3 en passen niet meer in het kinderbadje en heb geen badkuip. Het bibabad is duur in aanschaf, maar geen tel spijt gehad
Plasluiers gaan in de prullenbak op de kamer (stinkt nooit), poepluiers direct in de kliko, desnoods eerst in een luierzakje.



Elektrische kruik heb ik na de kraamweek veel gebruikt voor baby. Kraamhulp mocht ze niet gebruiken omdat ze kennelijk niet genoeg warmte geven voor een echt kouwelijke baby.

Nu gebruik ik die kruik zelf iedere avond. Heerlijk, 's morgens is ie nog steeds warm.



Babybadje heb ik alleen de eerste weken gebruikt. Box eigenlijk ook, zeker bij de jongste (ze wilde er niet in).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben oma maar pas veel op de kleinkinderen. Ervaringen van dochter: miskoop zo'n kleed met speelbogen. Zelden gebruikt. Tommytub eveneens. En dekens en bovenlakens. Baby ging vanaf een week of 2 in slaapzakje. Babydoekjesbakje inderdaad. En wipstoel. Ook weinig gebruikt.

Wel handig: zo'n inzet voor het badje. Handen vrij en spaart de rug. En babyfoon met camera.

Een goede buggy. De box.
Lang geleden maar;



Beste koop; het onderstel voor de maxi-cosi. Zo handig; klik, klaar, rijden maar.



Miskoop:

De belachelijke aantallen die je (toen) van alles moest hebben.
Oe ik lees mee. Toevallig een week geleden de gehele uitzet bij Prenatal gekocht (kraamlijst).

Idd alle kleertjes zònder capuchon en knoopjes achter.

Wel een billendoekjes houder...

Verder flesjes van dr Brown en een gewone luieremmer (eentje van 5,-). Zodat ik s nachts niet naar beneden hoef. Doe de vieze luiers dan wel even in zo'n geurend luierzakje.
Alle reacties Link kopieren
Duur maar zeker het geld waard:

- Babyinzet van de Stokke stoel

- Rekbare draagdoek



Weinig gebruikt:

- Hydrofiele washandjes (gebruik gewoon een deel van de hydrofiele doek om te wassen en een deel om te drogen)

- XL hydrofiele doeken

- Boxpakje die op de rug open moet en een boxpakje zonder knopen aan de onderkant



In plaats van een Tummy Tub heb ik een grote emmer bij de Action gekocht. Werkte ook perfect.
Alle reacties Link kopieren
Miskoop: spijkerbroeken voor babyjongens. Dat kind ligt de halve dag in bed en wil niet 20 keer aan en uitgekleed worden. baby's hebben gewoon de hele dag een pyjama aan, hydrofiel doeken, olvarit, billendoekenbakje (niet alleen dat pak waar de doekjes in zitten maar het hele bakje blijft er aan hangen), kinderwagen (voordat je dat ding en en uit elkaar hebt getransformered ben ik al 6 keer naar de supermarkt en naar school op en neer met baby in de draagzak), box,



Verrassend goed: fietskar. Je kan er alles in vervoeren niet alleen kinderen. Zelfs nu de kinderen op school zitten willen ze eigenlijk nog in de fietskar, staafmixer (van alles wat je voor jezelf kookt kan je een geprakte variant maken voor je kindje. Als het echt niet kind-proof te maken is dan is het misschien ook niet goed voor jezelf)
Wat is een tummy tub ?
quote:Xervy schreef op 03 januari 2017 @ 16:40:

Wat is een tummy tub ?

P.s. Google afbeelding, niet mijn kindje
quote:mama_lin schreef op 03 januari 2017 @ 16:41:

[...]



[img]http://kiddybips.be/frontend/files/shop ... %20(4).jpg[/img]



Omg dat ziet er verschrikkelijk uit.



Krijg gelukkig een badje van een vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven