Baby uitzet: verrassend goed en slecht

03-01-2017 15:55 207 berichten
Waar was je nou onverwachts heel blij mee en wat vond je nou onverwachts een grote miskoop? En kinderproducten mag ook, maar ik was bang dat de titel te lang werd.



Mij werd laatst gevraagd wat ik nou gekocht had voor mijn zoontje en waar ik dus helemaal niks aan had. Gelukkig is dat niet veel, ik kon alleen maar een hoop dingen aanraden.



TO trapt af:

Miskoop: elektrische kruik. Iedereen is er enorm enthousiast over, maar ik heb hem geloof ik 3 keer gebruikt. De kraamzorg mocht hem niet gebruiken en daarna hebben we eigenlijk nooit meer kruiken gebruikt. Ik ga hem denk ik maar op marktplaats gooien.



Verrassend goed: ik vond zo'n bakje voor de billendoekjes echt de grootste onzin, want het zit toch in een verpakking? Die verpakking blijft helaas aan het doekje hangen als je met 1 hand een doekje pakt: dus een billendoekjedoosje it is!
quote:Xervy schreef op 03 januari 2017 @ 16:42:

[...]





Omg dat ziet er verschrikkelijk uit.

Gewoon een veredelde emmer dus....



Krijg gelukkig een badje van een vriendin.
quote:Xervy schreef op 03 januari 2017 @ 16:42:

[...]





Omg dat ziet er verschrikkelijk uit.



Krijg gelukkig een badje van een vriendin.Mijn beide meiden vonden het heerlijk toen ze net geboren waren. Ze vielen altijd beide in slaap en dan dreven de armpjes lekker op het water.
quote:Xervy schreef op 03 januari 2017 @ 16:40:

Wat is een tummy tub ?Google is je beste vriend
Miskoop:

- Luiertas van Joolz. Had liever een gewone gekocht.

- Wippertje. Niet gekocht gelukkig, maar tweedehands gekregen. Nooit gebruikt.

- Doos voor billendoekjes (hier juist prima tevreden met de verpakking van de doekjes)

- Schommelstoel

- Draagdoek. Kind wilde er nooit in. Nu bij nr 2 wellicht anders..

- Kinderbordjes. Zijn zo licht dat kind er mee gaat spelen. Gewone borden laat hij keurig staan. Oh en de variant met Woezel en Pip spant de kroon, want kind blijft hangen in alle plaatjes benoemen.



Top:

- Badstandaard. Vaak genoemd door anderen als onnodig, maar juist ideaal dat ik gewoon staand in de douchecabine mijn kind in bad kan doen en niet hoef te sjouwen met emmers.

- Tripptrapp newborn set.

- Pacco inbakerdoek

- Diaper champ

- Thermosfles (voor nachtvoedingen)

- Poedertorentjes

- Rietjesbeker hema (voor ouder kind)
Alle reacties Link kopieren
Ff goed nadenken hoor! Dochter is nu 15 maanden.



Miskoop: luieremmer (ik gebruik hem nog wel maar mijn vriend flikkert de luiers gewoon in de prullenbak, net zo makkelijk), echt kleine schoentjes (doe je een baby gewoon niet aan), hetzelfde met leuke jurkjes en spijkerbroekjes voor kleine babies (zit niet lekker en ze liggen alleen maar), zo'n badzitje wat bij een babybadje zit (ding blijft niet plakken met de zuignap en baby ligt er heel oncomfortabel op), rekbare draagdoek (ik kan niet knopen), hydrofiele washandjes (bijna nooit gebruikt), de goedkope rompers in massaverpakkingen (zit vaak geen vorm in en lubberen enorm)



Beste koop: Box (ding gebruiken we nog steeds dagelijks), isofix base voor maxicosi (in beide auto's 1 gehad, werkte zo makkelijk), alle dr Brown flessen en tuitbekers, slabbetjes van sillie billyz ofzo met een waterdichte achterkant (kind spuugde heel veel), babyfoon (met muziekje, nachtlampje en thermometer), aerosleep topper (gaat niets doorheen, matras is heel goed beschermd).
Alle reacties Link kopieren
@kwartje waarom vind je de luiertas van joolz een miskoop? Wij zitten toevallig te denken om deze aan te schaffen. Ik vind namelijk alle luiertassen lelijk, dus dacht dan maar bijpassend bij de kinderwagen.



Verder lees ik ook mee
G
Alle reacties Link kopieren
Nu de kleine bijna 3 weken is ben ik erg blij met de kinderwagen (joolz) Elke dag even een stuk lopen en in de supermarkt ook goed te sturen met 1 hand.

Boxpakjes

Overslagrompers

KipKep Woller warmtekussen tegen de krampjes. Werkt goed ontspannend waardoor de kleine snel weer slaapt en weinig last heeft tot nu toe.





Nog niet gebruikt:

Inbakerslaapzakjes



Miskoop de elektrische kolf van avent die niet meer vacuum zoog na 5 dagen gebruik. Gelukkig viel het onder de garantie en nu overgestapt op een dubbele kolf van medela, deze is een stuk fijner. Al is die nu gelukkig even niet meer nodig.
Toppers:

Newborn set stokke

Kinderwagen (bugaboo)

Co-sleeper



Miskopen:

Nieuwe dr. Browns flessen (lekken)
quote:boterhammie schreef op 03 januari 2017 @ 16:44:

[...]





Google is je beste vriend



Ja hahaha. Maar ik hoor/ lees weer iedere dag nieuwe dingen waarvan ik denk... oke en dit is???

Ben vrij onervaren in deze wereld. Dus heb de kraamlijst maar aangehouden en vraag vriendinnen veel.
Alle reacties Link kopieren
Handig:

-Extra grote hydrofieldoeken (voor inbakeren en vooral om als schaduwdoek over de wagen of buggy te draperen. Zo'n dooky Ofzo vond ik echt onzin)

- slaapzakken van de Ikea want dat waren de enige (en goedkoopste!) die gebruikt konden worden vanaf het stadium na inbakeren (super kleine maatjes, heel fijn)

- zijslaapkussen om afgeplat hoofdje te voorkomen

- broekjes met voetjes eraan, sokjes bleven echt niet zitten om de spillenbeentjes van mijn kind.

-luier emmer Hema (soort prullenbak)

-Flessensterilisator (magnetron)

-flessen van dr Brown



Niet handig:

-Draagzak (marsupi) ik had expres een ergonomische gekocht maar meteen last van rug en nek.

- kinderstoel van iets met Bloom nog wat. Heel duur ding, heel mooi. Een soort eivormige stoel, maar heel log en onhandig. Zogenaamd te gebruiken vanaf newborn maar was echt niet te doen.

- flessenwarmer. Gewoon een pannetje heet water en fles erin, zo warm.

- flessen die er vooral leuk uitzien (Hema oid)

-rompers en andere kleertjes van zeeman, wat een ondingen. Stof is snel uitgerekt / gekrompen.

Daarna alleen maar rompertjes van Hema gekocht met dunne bandjes.

- buggy van koelstra. Standaard last van mijn rug en nek als ik ermee gelopen heb.

Vriend stoot altijd zijn benen tijdens het lopen. Daarnaast is het kwalitatief wel een goede buggy ;)

- meest grote miskoop was toch wel de tummy tub. Wat vond ik dat onhandig zeg, de meningen zullen hierover verdeeld zijn maar ik vond het echt een verschrikking
quote:dnk schreef op 03 januari 2017 @ 16:52:

@kwartje waarom vind je de luiertas van joolz een miskoop? Wij zitten toevallig te denken om deze aan te schaffen. Ik vind namelijk alle luiertassen lelijk, dus dacht dan maar bijpassend bij de kinderwagen.



Verder lees ik ook mee

Ik vind hem heel smal en niet handig qua indeling. Je kan wel een ritsje open maken om hem iets te verbreden, maar zodra je er een stapeltje schone kleren in doet, een fles, een thermosfles, een poedertorenen wat luiers met doekjes, kom je eigenlijk al in de knel door hoe de indeling is. Laat staan als je dat verschoonmatje er nog bij wil proppen. Terwijl dat qua volume normaal prima zou moeten passen in een luiertas. Nu ben ik inmiddels wat verder en sjouw ik al die spullen niet meer mee, maar als nieuwbakken moeder deed ik dat wel.

Het enige leuke/handige is inderdaad dat hij bijpassend is en aan de Joolz haakjes past. Maar zelfs dat laatste gebruik ik al vaak niet meer, want ik heb een Geo en gooi mijn tas gewoon in de grote bak.
quote:Chickeletta schreef op 03 januari 2017 @ 17:03:

Handig:

- slaapzakken van de Ikea want dat waren de enige (en goedkoopste!) die gebruikt konden worden vanaf het stadium na inbakeren (super kleine maatjes, heel fijn)

- broekjes met voetjes eraan, sokjes bleven echt niet zitten om de spillenbeentjes van mijn kind.



Hoe bedoel je die eerste? Heel veel merken hebben kleine slaapzakjes toch?



En die tweede herinnert mij aan nog een topper: sock ons!

Eindelijk een einde aan die uitvallende sokjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 03 januari 2017 @ 17:06:

[...]



Ik vind hem heel smal en niet handig qua indeling. Je kan wel een ritsje open maken om hem iets te verbreden, maar zodra je er een stapeltje schone kleren in doet, een fles, een thermosfles, een poedertorenen wat luiers met doekjes, kom je eigenlijk al in de knel door hoe de indeling is. Laat staan als je dat verschoonmatje er nog bij wil proppen. Terwijl dat qua volume normaal prima zou moeten passen in een luiertas. Nu ben ik inmiddels wat verder en sjouw ik al die spullen niet meer mee, maar als nieuwbakken moeder deed ik dat wel.

Het enige leuke/handige is inderdaad dat hij bijpassend is en aan de Joolz haakjes past. Maar zelfs dat laatste gebruik ik al vaak niet meer, want ik heb een Geo en gooi mijn tas gewoon in de grote bak.



Oke duidelijk, wij krijgen een joolz day 2, dus ook met wat een wat grotere bak onderin. Misschien dan toch maar kijken voor een andere luiertas, want als er weinig in past, vind ik m nogal prijzig!

Dank je!
quote:dnk schreef op 03 januari 2017 @ 17:13:

[...]





Oke duidelijk, wij krijgen een joolz day 2, dus ook met wat een wat grotere bak onderin. Misschien dan toch maar kijken voor een andere luiertas, want als er weinig in past, vind ik m nogal prijzig!

Dank je!

Als je mazzel hebt en het je smaak is, moet je even bij kruidvat kijken. Die hebben de luiertassen van lief afgeprijsd. Gister nog een mooie grote gescoord voor €10,-

Het is namelijk ook handig om kleren mee te nemen als je kleintje bezig is met zindelijk te worden en dan zit de tas snel vol. Dus groot is handig!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee want ik zit middenin de baby-uitzet-aankopen.



Waar ik enorm tegenaan loop is dat je het gewoon niet weet...Als voorbeeld: dan sta ik bij de baby-badjes, maar ik heb werkelijk nog geen idee hoe het ik het ga doen, wat ik handig ga vinden, wat de baby fijn gaat vinden. Gaat hij straks in een emmer, in de gootsteen, in een badje, mee onder de douche. Ik heb het idee dat ik nu ergens een voorkeur in moet hebben, terwijl ik niet zou weten hoe ik die voorkeur moet ontwikkelen Ik heb al ervaringen bij vriendinnen gevraagd, maar ook daar zijn, net als hier, de meningen verdeeld. De één zweert bij een badje, de ander bij onder de douche meenemen.
Alle reacties Link kopieren
TVP voor op de negenmaandenbeurs straks
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 03 januari 2017 @ 17:11:

[...]



Hoe bedoel je die eerste? Heel veel merken hebben kleine slaapzakjes toch?



En die tweede herinnert mij aan nog een topper: sock ons!

Eindelijk een einde aan die uitvallende sokjes.Klopt! Maar deze was veeeeel goedkoper sock ons heb ik idd ook gehad! Was even de naam vergeten. Die kreeg ik van de kraamverzorgster, echt topdingen.
Alle reacties Link kopieren
Top:

Hydrofielen (dochter was een spuger)

Rompers van de Hema

Babyfoon (dochter is 4 en de babyfoon wordt nog elke dag gebruikt. Ik hoor haar echt niet zonder).

Combiwagen (A-merk)

Maxi-cosi base. Geen geklooi met de gordel elke keer.



Flop:

Flanellen luiers (nooit gebruikt, gekocht omdat het op de baby uitzetlijst stond)

Lakentjes en dekens voor ledikant (dochter lag vanaf twee weken in een slaapzak en daarvoor in de wieg)

Kleding met capuchon

Rokjes, jurkjes voor babies. Pas toen dochter kon lopen vond ik rokjes en jurkjes leuk lijken.



Kruiken, badje en tummytub hadden we geleend. Het badje heb ik nog wel gebruikt, maar de tummy tub en de kruiken niet.
Alle reacties Link kopieren
Toppers:

Speelkleed van kidz impulz.

Voetenzak van Lodger.

Stokke kinderstoel (gebruik ze nog!).

Flop: capuchon en kraagje aan kleding.



Poepluiers gingen in een xl boterhamzakje van de AH en gelijk de klik in. Zó lelijk die emmers.

Wipstoel en babyspeelgeval met bogen heb ik juist wel veel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad heel persoonlijk allemaal. Wij zijn superblij met de box, de babygym en het wipstoeltje en ze worden alledrie veel gebruikt. Ik vond omslagrompertjes heel handig voor de eerste maanden maar nu ze groter is vind ik het teveel gedoe met al die knoopjes.

Een babyvoedingstoren is erg handig en we zijn ook blij met de Dr Brown flessen maar er doen er Difrax spenen op, dat zijn de enige die mijn dochter fijn vindt.

We hebben ook een draagdoek maar gebruiken die zelden dus dat is wel een beetje een miskoop geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Tummy Tub dan weer fantastisch. Makkelijk beethouden, voor dochter lekker helemaal ondergedompeld onder water. Denk alleen niet dat we 'm nog lang kunnen gebruiken want dochter gaat constant staan



Ik verbaas me over hoe weinig we de wipstoel gebruiken. Dochter is nu 3 maanden en op 2 handen te tellen hoe vaak we 'm hebben gebruikt. Gelukkig hebben we 'm gekregen want het is een dure van Stokke.



Hydrofiel doeken met een baby die veel spuugt, wij kunnen er echt geen genoeg van hebben. En we wassen elke dag! Spuugdoekjes hebben we ook maar die vind ik wel erg ruw voor haar huidje, dus liever een hydrofiel (en doordat die groter zijn gauwer een droog stukje).
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschillen

Ik heb het badje niet zo veel gebruikt, later wel om.buiten mee te spelen. Wel handig vond ik zo'n ding voor in het bad waar je baby goed in blijft liggen.

Ik had ook een draagzak gekregen waarin de baby ligt, dus voor de allerkleinste. Vond dochier niks aan, ze kon niks zien als ze erin lag...

Wel veel gebruikt: de box, ook ivm de hond. En het wipstoelen was een echte topper. Daar heeft ze Tot haar derde ingezeten, geslapen, gespeeld. Toen was hij ook echt op....
Alle reacties Link kopieren
Deze bedoel ik:

Alle reacties Link kopieren
Oh en ook zo grappig; de stoel die iedere zwangere vrouw op de babykamer neerzet. Ik geef borstvoeding en no way dat ik eerst naar haar (koudere) kamer boven loop om te voeden hoor, gewoon op de bank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven