Baby uitzet: verrassend goed en slecht

03-01-2017 15:55 207 berichten
Waar was je nou onverwachts heel blij mee en wat vond je nou onverwachts een grote miskoop? En kinderproducten mag ook, maar ik was bang dat de titel te lang werd.



Mij werd laatst gevraagd wat ik nou gekocht had voor mijn zoontje en waar ik dus helemaal niks aan had. Gelukkig is dat niet veel, ik kon alleen maar een hoop dingen aanraden.



TO trapt af:

Miskoop: elektrische kruik. Iedereen is er enorm enthousiast over, maar ik heb hem geloof ik 3 keer gebruikt. De kraamzorg mocht hem niet gebruiken en daarna hebben we eigenlijk nooit meer kruiken gebruikt. Ik ga hem denk ik maar op marktplaats gooien.



Verrassend goed: ik vond zo'n bakje voor de billendoekjes echt de grootste onzin, want het zit toch in een verpakking? Die verpakking blijft helaas aan het doekje hangen als je met 1 hand een doekje pakt: dus een billendoekjedoosje it is!
Flop

Alles van zwitsal. Door alle parfum/chemicalien zat kind onder het eczeem.



Ik gebruik van alles door elkaar, maar Zwitsal is idd super chemisch.



Top geitewollensokkenproducten:

Weleda calendula babylijn. Vooral de billenbalsem

Marqt eco luiers (Bambo heten ze geloof ik, even duur als pampers en veeeel beter afbreekbaar)

Naty parfumvrije billendoekjes (Etos)

Biologische poedermelk van Albert Heijn

Hoppediz mei tai draagzak
Alle reacties Link kopieren
Kind is nu 2 en gebruik nog steeds alleen neutral of yves rocher.



Maar weinig gekocht wat ik niet heb gebruikt badje wordt ook nog gebruikt. Kind vind het geweldig
quote:syvon schreef op 06 januari 2017 @ 14:44:

Flop

Alles van zwitsal. Door alle parfum/chemicalien zat kind onder het eczeem.



Ik gebruik van alles door elkaar, maar Zwitsal is idd super chemisch.



Zwitsal is niet zo heel chemisch meer sinds ze een nieuwe lijn hebben. Met die soort golf erop. Er zitten nu geen parabenen meer in. Ze promoten dat alleen niet. Waarschijnlijk omdat ze dan ook meteen toe moeten geven dat het er jarenlang wel in heeft gezeten.





Top geitewollensokkenproducten:

Weleda calendula babylijn. Vooral de billenbalsem hier kreeg mijn dochter dus steeds een schimmelinfectie van....

Marqt eco luiers (Bambo heten ze geloof ik, even duur als pampers en veeeel beter afbreekbaar)

Naty parfumvrije billendoekjes (Etos)

Biologische poedermelk van Albert Heijn of gewoon borstvoeding dat is pas een top product

Hoppediz mei tai draagzak
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kreeg juist uitslag van de Weer en windbalsem van Weleda, terwijl die van Zwitsal (gewoon de chemische, ouderwetse) prima ging.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 06 januari 2017 @ 12:35:

[...]



Deze zijn ook gevaarlijk en worden afgeradenIs ook al 10 jaar geleden dat ik hem kreeg
Alle reacties Link kopieren
Top

Heel veel hydrofielen

Sudocreme

Borstvoeding

Pakjes met voetjes er aan vast

Schommelwiegje aan het plafond vast

Weldra badolie

Mutsje van.. eehh.. met een ster erop, onder de kin door vast.



Flop

Tummytub

Kleertjes met ritsen of harde knopen
Goede aankopen:



- Iso fix voor de maxi cosi in de auto, geen gedoe meer met gordels, je klikt hem er zo in!

-voedingskussen, ideaal ook voor na het voeden blijft de kleine er lekker bij me inliggen, of voor goede steun voor mn armen!

-wieg, de kleine slaapt er dan niet zo lang in maar hij kan er door wel lekker naast mn bed slapen en geeft hem een goed gevoel dat hij niet zoveel vrije ruimte heeft zoals in de ledikant

-kinderwagen joolz, mooi design maar loopt vooral heerlijk

-box, kleine kan er lekker in spelen en ligt veilig van de huisdieren



Miskoop

-hydrofiele spuugdoekjes, vind de badstoffen veel fijner
Alle reacties Link kopieren
Top:

1. Dr. Brown flessen tegen krampjes en geen kans op een lekkende onderkant zoals bij de Difrax flessen

2. Difrax flesspenen

3. Medela dubbele elektrische borstkolf

4. Magnetronsterilsator

5. Alle kleding van Noppies, leuk en blijft mooi

6. Joolz essentials nest

7. Elektrische kruik, geen gedoe met heet water

8. Verzorgingsproducten Naif



Flop

1. Difrax flessenwarmer, onding lekt vaak

2. Nuna leaf wipstoel zonder motor
Alle reacties Link kopieren
Top:

Baby Björn wipstoeltje

Elektrische mobile voor in de box

Medela swing elektrische kolf (9 mnd intensief gebruikt en ligt nu weer klaar voor de volgende!)

Rompers van HEMA

Tummy tub ( nu ze 17 mnd is zit ze weer in het gewone badje, dus uiteindelijk beiden veel gebruikt)

Bephanten

Weleda calendula baby shampoo en douche in 1 ( zelfs zoon van 10 gebruikt het..is ook niet echt een herkenbaar "baby" geurtje)



Flop

Flessenwarmer..pannetje warm water ging sneller.

Tricot draagdoek (begon na 10 min uit te rekken en dan kreeg ik last van m'n rug)

Rokjes/jurkjes bij baby die alleen maar ligt.

Diaper champ ( stinkding)

Badolie...je krijgt je tub/badje haast niet meer schoon.
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Hele fijne info!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Bij deze mijn ervaringen met ons meisje van 12 weken:



Top:

Isofix om Maxi cosi op te klikken.

Voetenzak voor in Maxi cosi in plaats van losse dekentjes

Voedingskussen. Niet gebruikt om zelf mee te slapen, maar wel om te voeden, vast te houden, of de baby lekker te laten liggen.

Jurkjes met maillot. Ons meisje heeft lange benen in verhouding, en dan zijn leggings snel te kort.

Difrax flesjes en speentjes

Hydrofiele doeken, wel slim om even goed op de maat te letten. Ik vind die van 70x70 het fijnste, blijven goed zitten om het matras heen.

Luiertas van Lief: lekker groot

Muziekmobiel voor boven de box

Overslag rompers en truitjes



Flop:

Babykleding met capuchon

Draagdoek. Had gedacht dat ik dit vaak ging gebruiken om de hond uit te laten, maar met kinderwagen is toch sneller.

Wipstoel: houdt het hier hooguit een kwartiertje in vol. Vind het ook niet zo handig dat hij laag op de grond staat in combinatie met de hond.

Luiertas van Maxi Cosi: zit snel vol en dan kan ik er ook geen extra boodschappen in kwijt.



Niet gekocht en niet gemist:

Flessensterilisators, kan ook prima met een pannetje water

Flesverwarmer: ik maak voeding gewoon met gekookt water uit de waterkoker

Wiegje. Ons meisje heeft gewoon vanaf het begin op haar eigen kamer geslapen. Kan ook in de bak van de kinderwagen de eerste dagen?

Tummytub. Hebben een badje voor de eerste weken en gaat nu in het grote ligbad of onder de douche mee.

Luieremmer. Wij hebben een gewone prullenbak op de babykamer en poepluiers gaan in een luierzakje meteen in de kliko.



Niet gekocht en wel gemist/snel bijgekocht:

Mutsjes: had niet beseft dat ze die de hele kraamweek op zou hebben en wat ik had zat vrij snel in de was

Wikkeldoek: had alleen badcapes. Functioneerde natuurlijk prima, maar staat niet zo leuk op de foto's
Alle reacties Link kopieren
Ook nog bijgekocht: extra Boxkleed. Onze dame had binnen no time mijn zorgvuldig geselecteerde boxkleed ondergespuugd en het duurt wel even voordat die weer droog eas. Dus via marktplaats voor een prikkie nog een kleed gescoord en nu kan ik afwisselen of er eentje meenemen als we ergens naartoe gaan en ik ze daar even weg wil leggen
Alle reacties Link kopieren
Top:

Spiegel voor in de auto, zodat je via je binnenspiegel je baby kunt zien.



Flop:

Mini spuugdoekjes. Ik vind de hydrofieldoeken veel fijner.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Leuk om al die verschillen te zien. Ik doe ook weer wat ideetjes op.



Die spiegel in de auto snap ik niet zo goed. Het lijkt mij alleen maar afleiden en ik kan op de snelweg moeilijk stoppen voor hem. Hij slaapt 9 van de 10 keer ook in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen, zoveel wensen...

Ik vind bijvoorbeeld de xxl hydrofiel doeken helemaal top. Gebruikte ze om in te bakeren en gebruik ze nu nog steeds in zijn bedje aan het hoofdeind, komt het kwijl en snot niet op zijn matrashoes.

Baby badje was een vreselijke miskoop. Heb hem na de kraamweek 1x gebruikt, is gewoon te laag voor mij. Daarna is hij lekker mee onder de douche gegaan.

Box hebben wij veel gebruikt, en ook het wippertje. Inzetje in het bad vanaf hij kon zitten is ook echt een aanrader.

Baby kleertjes met capuchon echt een no-go. Zo ook spijkerbroeken, overhemdjes, en alle andere niet rekbare stofjes. Hij droeg alleen maar onesies die met rits open konden. Gekocht in Australie... Met handjes en voetjes die je om kan vouwen. Die heb ik nu nog steeds in de grootste maat.

Kruik, misschien 2x gebruikt. Onzin. Onding. Wieg hebben wij ook geen gebruik van gemaakt.

Verder heb ik (te) veel hydrofiel doeken. Hydrofiel washandjes gebruiken we nog steeds. Spuugdoekjes had ik echt te veel van. Ik had ook te veel dekentjes en lakentjes, als je 2 setjes hebt is dat meer dan zat. Hij heeft nog steeds een slaapzak aan snachts (met afritsbare mouwen).

En wat ook echt onzin is, een badjasje. Nooit aangehad, veel te dik en niet comfy.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die verschillen

Top:

Mutsy wandelwagen, wat een heerlijke, makkelijke wagen.

Draagzak/-doek: ideaal met mijn 24/7 plakbaby en stiekem is het ook gewoon heel fijn.

Mijn boobies Ik vind bv echt ideaal.

De box, baby op de grond leggen als ze nog niet kruipen vind ik een raar idee en zo kan ik rustig even snel wat doen.

Rompers en sokken van de Hema.

Wasbare luiers (van Bestbottom). In 2 seconden om, 100% poonami-proof en scheelt nogal in de portemonnee (en hee de vuilnisbelt/wereld vindt dat ook fijn).

Babyshizzle van Burt's&Bees en Naïf. Mmmmmm lekkahlekkah



Flop:

spijkerbroeken (of soortgelijk) voor baby's. Manman wie bedenkt dat dat fijn is als je de hele dag ligt?

Pakjes met sokjes eraan. Dat past dus niet bij een menselijke giraffe.

Luiers van Pampers. Twee keer een omgehad en Bam direct uitslag :(

Shirtjes met capuchon of knoopjes aan de achterkant. Serieus.
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
Alle reacties Link kopieren
Top:



inderdaad het Biba-bad.

De jongste (bijna puber) gaat er nog steeds in. Je kunt het doek gewoon wassen. Alleen het legen vind ik een crime.

Hydrofiel doeken. Beide enorme spugers, dus handig. (en nu gebruik ik ze als handdoek om mijn haar mee te drogen)

Box. (We hebben een hond en dan is op de grond spelen, niet altijd handig.)

Kolfset



Omdat we buitenmensen zijn:



Kinderwagen, met bak. We hebben erg veel gewandeld, waarbij ze heerlijk in de bak sliepen.



Vanaf dat ze op de fiets mee konden en in de wagen zaten. Ski-pakken voor in de winter.

Ook voor het kruipen, ideaal als het buiten koud is. Ze hebben de eerste 3 jaar, nauwelijks een gewone winterjas aan gehad.



Stevige regenkleding.



Flop:



Hangmat voor in de box.

Speentjes bij de jongste.

Kruiken
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die hangmat voor in de box... Toen mijn dochter nog ruimschoots binnen de leeftijdmarges zat en zich ook nog niet kon omrollen, is ze daar eens uitgevallen - gewoon door te spartelen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Die hangmat had ik alweer verdrongen. Wat een onding. Op de eens of andere manier kregen we het niet goed opgehangen in onze box. Bij opa en oma geprobeerd en daar lag ze er echt niet lekker in.
Alle reacties Link kopieren
Hij lag wel lekker, maar dochter was er niet geschikt voor

Gelukkig lag er een kussen onder op het moment dat ze viel...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Top

Elektrische kruik

De hele collectie van stokke Triptrap

Difrax flessenwarmer

Babynestje

Wipstoel (babybjorn balance)

Box

Naif



Onnodig

Luiertas

Luieremmer

Babybadje

Spijkerbroekjes

Zwitsal
quote:Janeway schreef op 12 januari 2017 @ 10:49:

Wat leuk al die verschillen

Rompers en sokken van de Hema. Sokken van de hema vind ik dus waardeloos. Ik heb heel veel sokken cadeau gekregen van de hema, hij heeft ze 5 minuten aan gehad. Veel te breed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Warrique schreef op 12 januari 2017 @ 11:04:

Top:



inderdaad het Biba-bad.

De jongste (bijna puber) gaat er nog steeds in. Je kunt het doek gewoon wassen. Alleen het legen vind ik een crime.

Hydrofiel doeken. Beide enorme spugers, dus handig. (en nu gebruik ik ze als handdoek om mijn haar mee te drogen)

Box. (We hebben een hond en dan is op de grond spelen, niet altijd handig.)

Kolfset



Omdat we buitenmensen zijn:



Kinderwagen, met bak. We hebben erg veel gewandeld, waarbij ze heerlijk in de bak sliepen.



Vanaf dat ze op de fiets mee konden en in de wagen zaten. Ski-pakken voor in de winter.

Ook voor het kruipen, ideaal als het buiten koud is. Ze hebben de eerste 3 jaar, nauwelijks een gewone winterjas aan gehad.



Stevige regenkleding.



Flop:



Hangmat voor in de box.

Speentjes bij de jongste.

KruikenHoe leeg je je bibabad dan? Er is tegenwoordig een nieuw dopje die je niet in de afvoer hoeft te plaatsen, maar er gewoon bovenop kan. Loopt wat langzamer leeg, maar scheelt natte voeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkeltje30 schreef op 12 januari 2017 @ 22:00:

[...]





Sokken van de hema vind ik dus waardeloos. Ik heb heel veel sokken cadeau gekregen van de hema, hij heeft ze 5 minuten aan gehad. Veel te breed.Ik vind de kwaliteit van Hema kleding echt schrikbarend slecht. Voordat je baby het aan mag moet je het wassen en dan is het al minder. Geen Hema aankopen meer voor mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven