Baby uitzet: verrassend goed en slecht

03-01-2017 15:55 207 berichten
Waar was je nou onverwachts heel blij mee en wat vond je nou onverwachts een grote miskoop? En kinderproducten mag ook, maar ik was bang dat de titel te lang werd.



Mij werd laatst gevraagd wat ik nou gekocht had voor mijn zoontje en waar ik dus helemaal niks aan had. Gelukkig is dat niet veel, ik kon alleen maar een hoop dingen aanraden.



TO trapt af:

Miskoop: elektrische kruik. Iedereen is er enorm enthousiast over, maar ik heb hem geloof ik 3 keer gebruikt. De kraamzorg mocht hem niet gebruiken en daarna hebben we eigenlijk nooit meer kruiken gebruikt. Ik ga hem denk ik maar op marktplaats gooien.



Verrassend goed: ik vond zo'n bakje voor de billendoekjes echt de grootste onzin, want het zit toch in een verpakking? Die verpakking blijft helaas aan het doekje hangen als je met 1 hand een doekje pakt: dus een billendoekjedoosje it is!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, in maart zal ik mijn bevindingen delen. Voedingskussen wordt iig volop gebruikt,in bed, op de bank etc.
quote:saywhat schreef op 13 januari 2017 @ 22:55:

Leuk topic, in maart zal ik mijn bevindingen delen. Voedingskussen wordt iig volop gebruikt,in bed, op de bank etc.Hier ook! Zelfs als de kleine er nooit op zal liggen, dan nog was het geen miskoop.
vroeger moest je een hele lijst aanschaffen en dan gingen ze dat ook nog controleren. Maar driekwart gebruikte je nooit.
quote:catherinah schreef op 14 januari 2017 @ 00:24:

[...]





Hier ook! Zelfs als de kleine er nooit op zal liggen, dan nog was het geen miskoop.Voedingskussen is handig als je kindje net een beetje kan zitten, ik leg dat kussen dan altijd om ze heen zodat ze zacht vallen.
Alle reacties Link kopieren
Top:

Op nr1: de cosleeper! Pas toen die er was, heb ik weer voor het eerst weer rust gehad in de nacht. Had een prachtig wiegje, maar wat een onding als je je baby in de eerste weken elke 3u moet voeden aan de borst. Telkens uit bed, om baby te pakken. Baby weer terug. Hechtingen die je extra voelt. Brrrr. Had ik maar eerder een cosleeper. Pakt de baby zo naast je bij je oo schoot. Zelfde manier terug. En je hebt zoveel zicht (en aanraak-ruimte) op je baby, geeft rust in je hoofd als je er zo naast ligt.



Electrische kolfset. Was hier echt nodig omdat kind niet live aan de borst wilde eten.



Hydrofielluiers. Gebruik ze vooral als Spuugdoekjes en knoeidoekjes.



Slabbetjes!! Kind spuugde veel en kwijlt veel bij tandjes die doorkomen. Anders kan ik hem blijven omkleden.



En flessen van Lansinoh, Momma.

Die zijn speciaal gemaakt voor de baby's die ook bv krijgen. Heeeeerlijke fles, enige waaruit hij idd dronk alsof hij aan de borst zat. Gek, want de borst zelf wilde hij niet na een paar maanden, tot die tijd ging bv geven echt super. (Hij weigerde eerst borst, toen gaan zoeken naar een goede fles).



Flop:

Badinzet. Echt nog nooit gebruikt.

Draagdoekding van lodger. Met zo'n klikding, soort banaanmodel. Wilde hij geen seconde in liggen.

Wiegje. Super mooi ding. Maar had ik maar een cosleeper gelijk gehad ;)

Schoenen. Die doe je een kleine baby eigenlijk niet aan. Ja voor 15 min. En dan gaan ze weer uit (en blijven ze uit) bij de volgende verschoning.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 14 januari 2017 @ 00:25:

vroeger moest je een hele lijst aanschaffen en dan gingen ze dat ook nog controleren. Maar driekwart gebruikte je nooit.Die lijst heb je nu nog steeds. En toen kwam de kraamzorg 'controleren' en zei heel gedecideerd: dat, dat en dat is verplicht, de rest mag je zelf weten. Dat, dat en dat waren voornamelijk kraampakketdingen van de verzekering. Van die zaken die je voor je bevalt niet wil weten dat je ze nodig hebt.
quote:Mevrouw75 schreef op 14 januari 2017 @ 09:23:

[...]





Die lijst heb je nu nog steeds. En toen kwam de kraamzorg 'controleren' en zei heel gedecideerd: dat, dat en dat is verplicht, de rest mag je zelf weten. Dat, dat en dat waren voornamelijk kraampakketdingen van de verzekering. Van die zaken die je voor je bevalt niet wil weten dat je ze nodig hebt.Van al mijn bestelde pakketten bleef die ook heeeeeeeeeeel lang dicht zitten.
quote:Pieps2016 schreef op 14 januari 2017 @ 00:35:

[...]



Voedingskussen is handig als je kindje net een beetje kan zitten, ik leg dat kussen dan altijd om ze heen zodat ze zacht vallen.Goeie tip! Dus ook als het geen succes is in het begin zal ik mijn kussen bewaren.
Tops

Hydrofiel doeken

Tummytub

Lodger Bunker

Babyfoon

Voedingskussen

Buggy

Leren slofjes
Alle reacties Link kopieren
Top aankoop: Ergonomische drager. Mijn zoon sliep eerste maanden overdag alleen tegen mij aangeplakt.



Een echte misser heb ik niet gehad, alleen wel veel kleertjes gekregen van mensen die niet/nauwelijks gedragen zijn.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Handig:

Diaper champ (geen kliko, ondergrondse bak best ver)

Drager bondolino

Puckababy the bag (duur maar nu met tweede nog heel mooi en twee jaar te gebruiken voor zomer en winter)

Babyfoon met beeld (die we hadden zonder beeld stoorde overal)



Onhandig:

Billendoekjeshouder

Kleed met speelboog

Lakens en dekens ledikant
Leuk topic! Hier mijn bijdrage:



Top:

Boxpakjes met sokjes eraan, vooral in de eerste weken als ze nog zo breekbaar zijn. Dan raak je die sokken ook niet steeds kwijt.

Box, niet te geloven dat ik daar nog over getwijfeld heb.

Voedingskussen voor tijdens de zwangerschap



Flop:

Shirtjes met capuchon

Flessenwarmer, wat duurt dat lang! Een pannetje met water gaat veel sneller.

Voedingskussen voor de baby, echt nooit meer gebruikt na de bevalling.

Badcapes, ik gebruik eigenlijk altijd hydrofieldoeken.
Top!

Stokke Tripp Trapp med alle toebehoren (oa tuigje want dochter klom zo de tafel op...)

Kniekousen van de zeeman. De enige sokken die niet afgingen en antislip hadden.

Isofix in de auto. Echt ideaal.

Maxicosi op onderstel van de kinderagen kunnen klikken.

Onze fietskar/hardloopkar/wandelwagen/skikar)

Hydrofielen...ik gebruik ze overal voor.

Wasbare luiers en washandjes.

Aventflessen.

Hervulbare knijpzakjes voor fruithapjes ed.

Babygym met bogen.



Flop:

Tweedehands kinderwagen die we niet ingeklapt kregen en ik op een parkeerplaats in zn geheel de auto in moest duwen. Wat een onding.

Luiertas. Alles gaat nu een rugzak in.

Zwitsal. Zo chemisch.



Wipstoeltje....daar was mevrouw niet van gediend.
Ik hoor ook dat iedereen zweert bij de sokjes van de Kruidvat. Op zich zijn ze wel aardig, maar de sokken uit de basic collectie van noppies vind ik tot nu toe het beste.
Wij hebben alle sokken gekregen dus ik heb geen idee welk merk nou goed is. De sokjes van de Action (die hadden we gekocht om te vertellen dat ik zwanger was) zijn in elk geval goed, die blijven keurig zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozegeranium schreef op 14 januari 2017 @ 20:45:

Kniekousen van de zeeman. De enige sokken die niet afgingen en antislip hadden. Babymaillots van de zeeman! Lekker dik en zacht van binnen. Was wel 10 jaar geleden, geen idee of ze die nu nog hebben.
Top:

- Co-sleeper. Geweldig ding! Jammer dat ik die bij de eerste nog niet had. En jammer dat de tweede een beetje groot is uitgevallen waardoor hij er eigenlijk al bijna uitgegroeid is. Maar ik prop hem er voorlopig gewoon nog in

- Bondolino-drager voor een baby. En een Rose-and-Rebellion peuter-/kleuterdrager (daar hebben we onze toen 3,5-jarige moeiteloos mee de berg op genomen in Zwitserland).

- Tommee Tippee 'Closer to nature' flesjes. Moeiteloos wisselen tussen borst naar fles.

- Verzorgingsproducten van Weleda Baby. Heerlijk spul.

- Stretch-rompers van de HEMA. Blijven heel mooi in model, en passen door de stretch heel lang.

- Geribbelde Bambino-sokjes van Kruidvat. Gaan niet zo snel uit.

- Fleece-slofjes van Lodger. Lekker warm en blijven héél goed zitten door de klitteband.

- Wollen kleertjes van het merk Joha, die mogen gewoon in de wasmachine op wolprogramma.

- Speeltje 'Skwish' (even googlen). Zowel eerste als tweede kind raken er niet mee uit gespeeld.

- Grote badstoffen badcapejes met capuchon. Lekker over de verwarming hangen, en dan na het badje de baby erin draaien om af te drogen en lekker tegen je aan houden tot baby warm en droog is .

- Zachte pakjes aan 1 stuk. Losse truitjes/broekjes dan kruipt het truitje steeds omhoog.

- Extra aankleedkussen en luierspul beneden. Vooral bij een tweede kind. Hoef je niet steeds naar boven.

- Inbakerslaapzakjes van Swaddle Me. Heel makkelijk en heel fijn. De nepperds van Aliexpress werken overigens net zo goed.

- Een paar extra grote hydro's vab 120x120, zeker voor een zomerkindje. Lekker om m even mee toe te dekken als een dekentje te warm is.

- Triptrap kinderstoel met newbornzitje. Dat newbornding hadden we gekregen, het leek me eigenlijk onzin maar wát handig! Etenstijd is altijd huiluurtje, en dan baby er gezellig bij zitten. Nog veel handiger bij een tweede kind, omdat je dan je eigen etenstijd niet wil aanpassen aan baby's huiluurtje.

- Echte matras in de box. De overdagdutjes zijn bij mijn kinderen zo kort dat naar bed brengen eigenlijk niet loont, maar in de box vroeg ik me altijd af of dat wel goed was voor hun rugje. Met een echte matras onder het boxkleed geen zorgen meer, baby slaapt heerlijk in de box.



Ertussenin:

- Geweven draagdoek. Als hij eenmaal zit: heerlijk. Maar dat knopen, daar ben ik nooit handig in geworden. Sta je in de stromende regen op de zeiknatte parkeerplaats van de IKEA die 4,6m doek te knopen. Nee, ik werd er niet blij van. Thuis wel veel gebruikt bij de eerste; de tweede meteen in de Bondolino gemikt.

- Billendoekjesdoos. Bij de eerste had ik een hele mooie die bij zijn kamertje paste, maar je kreeg de doekjes er niet uit en er zat een scherp randje aan waar ik steeds mijn vingers aan sneed. Bij de tweede een hele lelijke gratis doos gekregen bij de Lidl-billendoekjes (fijne doekjes overigens, de sensitive-variant!), die werkt superfijn maar is wel errug lillijk.

- Wikkeldoeken van Lodger. Bij de oudste vond ik ze te duur en niet gekocht. Bij de tweede wel gekocht, een katoenen en een fleece. Maar waar ze er maanden in zouden moeten kunnen was kind er in no-time uitgegroeid. Nou is hij ook wel gewoon een érg grote baby, maar ik weet dus niet hoe lang je er normaal plezier van zou hebben. Zolang het past is het een erg fijn ding (en veel handiger dan gefrut met jasjes), maar bij ons dus toch een beetje zonde geld geweest.



Flop:

- antiek familiewiegje. Schattig hoor, maar wat een onding... Precies de verkeerde hoogte om die eerste gammele weken na de bevalling de baby eruit te halen, om hem te troosten etc.

- frame-rugdrager voor baby/peuter. Onding. Na 500m voelde het alsof ik de marathon had gelopen. Rare gewichtverdeling.

- voedingskussen. Tijdens de zwangerschap kon ik er niks mee, tijdens de borstvoeding kon ik er niks mee, en heb ook nog eens veel korter borstvoeding kunnen geven dan ik eigenlijk wilde. Vrijwel niet gebruikt dus.

- flessenwarmer. Brede flessen zoals de Tommee Tippee passen er niet in, dus eerst in een ander flesje opwarmen. En dat opwarmen duurt eindeloos.

- goedkope shirtjes van dunne stof. Elke keer dat je ze wast worden ze 2 cm korter en 2 cm breder. Na 5x wassen zit er geen model meer in...

- capuchon-truitjes en -vestjes voor pasgeborenen. Dat blijft niet zitten. Als ze met slapen hun hoofdje draaien zitten ze in die capuchon te ademen, dat is niet de bedoeling, maar als je de capuchon af doet zit er zo'n gekke prop op hun rug die niet lekker ligt.

- badjasjes maatje baby. Dat wordt pas handig als ze kunnen staan/lopen. En dan nog vooral voor een lekker luie pyjamadag, niet om ze mee af te drogen....

- stroeve (spijker)broekjes. Wie verzint zoiets voor een baby?! Gewoon een lekker pakje aanelkaar, of zachte joggingbroekjes.

- Deryan-logeerbedje/tentje. Oudste schreeuwde moord en brand als hij erin ging, en bij de tweede vraag ik me überhaupt af waar we hem voor zouden moeten gebruiken. Als we elders zijn kan hij ook prima in de kinderwagen slapen, en bij opa en oma staat een echt bedje.
Tvp

Nog 5 weken te gaan! Woon in het buitenland maar zie toch veel handige tips voorbij komen
Alle reacties Link kopieren
Kruiken. Wat een onzin was dat. Kind 1 geboren tijdens hittegolf en kind 2 met normale temperaturen geboren en niet nodig gehad.
quote:aquarium schreef op 20 januari 2017 @ 08:16:

Kruiken. Wat een onzin was dat. Kind 1 geboren tijdens hittegolf en kind 2 met normale temperaturen geboren en niet nodig gehad.

Nou ja, dat weet je van tevoren natuurlijk niet; je zult ze toch in huis moeten hebben. Mijn oudste werd ook bij normale temperaturen geboren maar het heeft weken geduurd voor hij zichzelf netjes op temperatuur kon houden. 's Nachts zelfs nog maanden een kruik nodig gehad. Was toch gewoon een voldragen kindje, overtijd zelfs. Jongste werd geboren tijdens hittegolf en kon ook daarna zichzelf prima op temp houden dus dit keer zijn de kruikjes werkloos in de kast gebleven.



Met veel dingen kun je zeggen 'als ik ze nodig blijk te hebben koop ik ze dan wel', maar juist die kruiken kun je de eerste dag en nacht al heel hard nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is met 42 wkn in de tropen geboren en had de eerste nachten nog een kruik nodig. Zegt dus helemaal niets.

Nu zijn de huizen daar niet zo geisoleerd en koelt het daar 's nachts af, maar 25 graden was het zeker nog.



Echt zorgen dat je ze in huis hebt dus, je kunt ze vast ook ergens lenen of krijgen want iedereen heeft die dingen liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 20 januari 2017 @ 09:59:

[...]Met veel dingen kun je zeggen 'als ik ze nodig blijk te hebben koop ik ze dan wel', maar juist die kruiken kun je de eerste dag en nacht al heel hard nodig hebben.Precies. Ik geloof dat dochter drie dagen een kruik gehad heeft en zoon anderhalve dag, maar ze moesten toch eerst bewijzen het zelf te kunnen voor de kraam die kruiken afschafte. Dat is zonde, maar je kunt / mag niet helemaal zonder.
Alle reacties Link kopieren
Die kruiken krijg je echt per dozijn aangeboden als vrienden weten dat je in verwachting bent. Je hoeft ze helemaal niet nieuw te kopen, ze zijn ook heel netjes want niet lang gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Wel heel persoonlijke voorkeuren denk ik. Dingen als voedingskussen, flessenwarmer, bad-inzet komen evenveel terug bij top en flop. Hier mijn lijstje:



TOP

- Witte rompertjes, hydrofielen, spuugdoekjes, lakentjes van de hema. Lekker bij elkaar in de wasmachine op 60 graden

- Stokke meubeltjes

- Incontinentie matjes in stukken knippen voor als hij op de commode plaste, nu nog handig voor poepluiers

- Ralph Lauren sokjes, gleden niet af

- Plastic (wel designer) schommelstoel. Gebruiken we na 5 mnd nog steeds om flesjes in te geven en soms te wiegen. Als hij spuugt, nat doekje erover en weer schoon



FLOP

- Ikea meubeltjes. Tov Stokke merk ik gewoon te veel kwaliteitsverschil

- Babyschoentjes, kreeg zijn voetjes er niet in gewurmd.

- Hema sokjes, gleden binnen 5 min af

- Alle dure merk-babykleding die je alleen op 30 graden mag wassen.

- Ring sling. Ik kan er niet mee overweg en hij keek er zo ongelukkig bij als hij erin zat.
Alle reacties Link kopieren
Een tip voor alle dames die opzoek zijn naar een (betaalbare) voedingskussen.

Ik heb mijn kussen bij de Ikea vandaan voor 15 euro (excl. hoes).

Volgens mij is het officieel geen voedingskussen, maar voor mij werkt hij prima!



(klik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven