Babyfoon met camera

19-01-2017 10:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zouden wij een babyfoon met camera willen aanschaffen.



We vinden het belangrijk dat we zelf kunnen bepalen wanneer we beeld zien dus niet alleen als de baby geluid maakt. Ik lees in veel specs namelijk dat hij alleen beeld geeft bij geluid. Weten jullie welke babyfoon deze functie wel heeft?



Alvast bedankt!
Wij hebben er 1 van Alecto , waarbij je met ke telefoon kunt kijken en dat is een echte AFrader. Het werkt gewoonweg niet en de klantenservice is ook niet behulpzaam
Ik heb een babyfoon waarbij je dat uit kan zetten. Hebben de meesten dan niet? Wij hebben een Luvion easy.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naast de functionaliteit me ook zorgen maken over de beveiliging van zon ding. Het is vrij eenvoudig om met al die dingen mee te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de livion easy.

Ideaal. Want mijn man wil het graag continue zien, maar ik word er doodzenuwachtig van. Dus als ik er niet ben, kan het aan, en anders kan het uit.



Voor meekijken moet je denk ik op de wifi zitten?
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een luvion (grand elite, maar bij essential werkt t hetzelfde zie ik bij zus) en hebben gewoon beeld als we geen geluid hebben. Ben trouwens erg tevreden over onze.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een luvion supreme connect, je kan het beeld de hele tijd aan houden of op de bespaarstand gaat het beeld uit als er een tijdje geen geluid is en weer aan als er geluid gemaakt wordt. Ik ben heel tevreden over dat ding. Was een dure aanschaf, maar ik vin hem ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:eekoo schreef op 19 januari 2017 @ 10:15:

Ik zou naast de functionaliteit me ook zorgen maken over de beveiliging van zon ding. Het is vrij eenvoudig om met al die dingen mee te kijken.Hoezo onze zit niet op internet, dat is alleen als je via je telefoon kan kijken. Heel veel hebben gewoon een ontvanger erbij en daar is geen verbinding voor nodig. Snap de onveiligheid dan niet.
Luvion grand elite hier. Al ruim 4 jaar en nog steeds heel tevreden over
Wij hebben de luvion essential. Eigenlijk staat standaard het beeld aan, maar er zit een knopje op dat je het beeldscherm uit kunt zetten. Dan gaat het inderdaad ook aan wanneer er geluid is in de kamer. Met deze optie kan het apparaat langer op de accu.



Overigens is het bereik van een camerababyfoon behoorlijk klein, en vele malen kleiner dan het bereik wat wordt opgegeven. Wanneer ik naar via de achterdeur naar buiten loop, heeft hij nog maar 1 meter bereik. Om deze reden heb ik ook een Motorola - MBP-8 aangeschaft. Deze heeft zelfs bereik bij de buren aan de overkant van het gemeentepad en is makkelijk mee te nemen bij logeren. Maar met de motorola kan ik ook achterin in de diepe tuin zitten of in de garage wat prutsen. Overigens moeten beide stations van deze MBP-8 wel in het stopcontact, maar die hebben wij toch door de hele tuin, garage en schuur.



Ik vond het ideaal dat ik kon zien of de kleine wakker was, sliep, zijn tut kwijt was of wat dan ook. Maar het korte bereik zorgde ervoor dat ik in de zomer het apparaat net naast de achterdeur moest leggen en het volume op zijn hardst moest zetten. Niet ideaal, omdat ik het geluid dan nog soms niet goed kon horen.

De combinatie van beide babyfoons is hier dus een uitkomst. Nu heb ik de Luvion bijna altijd uit, maar kind is ook alweer wat groter.
Alle reacties Link kopieren
@ japin. Ja idd, als ze gebruik maken van het wifi signaal zijn ze bijna allemaal een beveiligingsrisico. Heeft er mee te maken dat er geen geld voor is om die dingen te updaten. Dan kan je dus met 1 druk op de knop met ze allemaal meekijken (creepy). Ze worden ook regelmatig als bots gebruikt in ddos aanvallen.



Livion gaat niet via de wifi?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een Luvion, die kan beide functies.

Over dat meekijken kan ik wel meepraten. Onze buren konden destijds meekijken op die van ons. Zij hebben dat netjes gemeld en de babyfoon aan opa en oma gegeven omdat wij hem gebruiken voor ons kind met epilepsie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:eekoo schreef op 19 januari 2017 @ 10:15:

Ik zou naast de functionaliteit me ook zorgen maken over de beveiliging van zon ding. Het is vrij eenvoudig om met al die dingen mee te kijken.Dat gaat alleen op als de beelden over internet verzonden worden, dus de gene die je op je telefoon kan zien. Luvion (en niet alleen de luvion supreme connect die wij hebben) heeft gewoon een monitor en gaat niet over de WiFi tenzij je hem zelf op een wifibrug aansluit (extra functie die wij af en toe wel gebruiken ivm alleen thuis zijn en de honden moeten uitlaten). Zorgen maken over of de beelden bekeken kunnen worden is dus bij zo'n babyfoon niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Onze buren hadden geen Luvion maar een simpele camera van de Lidl ofzo die op hetzelfde kanaal zat als onze Luvion.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:eekoo schreef op 19 januari 2017 @ 10:23:

@ japin. Ja idd, als ze gebruik maken van het wifi signaal zijn ze bijna allemaal een beveiligingsrisico. Heeft er mee te maken dat er geen geld voor is om die dingen te updaten. Dan kan je dus met 1 druk op de knop met ze allemaal meekijken (creepy). Ze worden ook regelmatig als bots gebruikt in ddos aanvallen.



Livion gaat niet via de wifi?Nee gaat niet via de WiFi tenzij je een wifibrug koopt en aansluit
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 19 januari 2017 @ 10:25:

Onze buren hadden geen Luvion maar een simpele camera van de Lidl ofzo die op hetzelfde kanaal zat als onze Luvion.Die van ons moet je met elkaar synchroniseren voor je ze gaat gebruiken, dan maken ze alleen maar contact met elkaar en niet met andere apperaten. Ik kan met mijn babyfoon niet mee kijken op de camera van vrienden als we in het zelfde huis zitten (wel hebben we de zelfde babyfoon), dat kan alleen als je ze hebt gesynchroniseerd.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook tevreden over Luvion Grand Elite.

Vind het echt veel fijner dan een gewone geluidsbabyfoon, zoals we die bij oudste hadden. Is wel waar dat de Luvion een kleiner bereik heeft.



Wat het meekijken betreft, is natuurlijk niet de bedoeling maar wat is er nu helemaal te zien? Bij ons een paar spijlen en af en toe een baby in slaapzak. Lekker boeiend. Kan me niet voorstellen dat iemand anders dan ik daar überhaupt interesse in heeft. Onze zit trouwens ook niet op wifi dus meekijkrisîco is erg klein, maar toch.
Luvion. Wel een dure aankoop, maar erg blij mee. Goede service. De accu was stuk en toen kregen we zonder morren een nieuwe toegestuurd, geheel gratis.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Luvion met kapotte accu, we kregen ook meteen een nieuwe accu toegestuurd.
Luvion grand elite hebben wij; heel tevreden over. Overigens is meekijken helemaal niet aan de orde want hij zit niet op internet. Plus dat een slapende baby mij weinig interessant lijkt verder.
Wij hebben er 1 van Alecto, erg tevreden! Beeld is wel constant aan en kan niet uit. Bereik is erg goed, we wonen in een nieuwbouwhuis en we kunnen de babyfoon ver mee de straat in nemen. Ook kunnen we hem meenemen naar buren die 3 huizen verderop wonen. Overdag is hij van de oplader af, 's nachts staat hij op ons nachtkastje aan de oplader. Nooit last van lege accu.

Enige nadeel is dat hij soms geen verbinding heeft als wij beneden bijvoorbeeld netflix kijken en tegelijkertijd op de laptop iets downloaden. Maar dat komt weinig voor.
Bij sommige hacks op babyfoons kon de hacker via de babyfoon met het kind communiceren. Sommige babyfoons hebben namelijk ook een talkback functie. Er is zelfs een video op YouTube te vinden van een kind dat klets met een 'geest'. Volgens mij was toen de beveiliging van de WiFi niet aanwezig/omzeilt/gekraakt, maar dat is nog even het uitzoeken waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe dat zit met de luvion (heb net de manual gedownload en volgens mij doe je niks met het web) maar ook als je niet gebruik maakt van wifi kan er een beveiligingslek zijn. Als je bijvoorbeeld een webinterface gebruikt om over het net in te loggen of een poort moet openen op je router.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Philips Avent, gaat ook niet via wifi dus is ook safe.
Alle reacties Link kopieren
gebruik al bijna 2 jaar de luvion supreme connect. Super apparaat! je kan zelf beslissen of je het belt aanzet of uitzet. Ik heb hem zelf de hele tijd aan vind ik prettig. Straks met een tweede kind kan ik ook een extra monitor erbij kopen, handig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven