babynaam, vriend heet zo maar gebruikt bijn nooit de naam

07-09-2014 13:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag ons kindje V.alentijn noemen.

We hebben een vriend die ook zo heet (roepnaam). Nu hoorde ik hem van de week hem voor het eerst zich voorstellen met die naam. Niet eerder gehoord en ik ken hem nu twee jaar. Hij gebruikt altijd een deel van die naam. Namelijk v.ally. Zo wordt hij door iedereen genoemd.



Zou jij die naam dan nog nemen?

Ik ben er gewoon een beetje van geschrokken.

maar goed dr heten meer hondjes fikkie
Ja hoor. Ik zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja zou het gewoon doen. Sterker nog, heb het al gedaan. Nooit spijt van gehad. Zeker ook omdat vriendschappen kunnen gaan en komen en jouw zoon straks relatief weinig bij die vriend zal zijn, niet je favoriet laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja waarom niet?
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Wij hoorden tijdens de zwangerschap dat de hond van een kennis dezelfde naam had als wij voor de baby in gedachten hadden. Baby heeft die naam gewoon gekregen en vind het hondje met dezelfde naam erg lief.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ja joh, ik denk dat ie het zelfs wel leuk vindt!

Tenminste, ik zou het zelf geen enkel probleem vinden. Valentijn is dan toevallig een weinig voorkomende naam, maar met Sem of Tom oid zul je ook altijd wel iemand in je omgeving kennen die zo heet.
Hockeynaam, mond vol. Afkorting Val lelijk! Mijn zoon zou geen Valentijn gaan heten, vriend of geen vriend met die naam
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de band met diegene. Als je na 2 jaar pas een keer zijn echte naam hoort, zal die niet heel diep zijn.



Ik zou geen naam geven van iemand uit mijn directe omgeving, maar als je overal rekening mee moet houden waar eindigt het dan? Vrienden van vrienden? Familie van vrienden? Namen van collega's? De kinderen van collega's?



Ik zou wel even aan hem vertellen dat je de naam al gekozen had, voordat je wist dat hij zo heette. Dat het kindje dus niet vernoemd is.
Ja hoor gewoon doen.



Ik ben zelf wel van baby naam veranderd omdat het een naam was die toch wel algemeen bekend staat als een travestieten naam ( ik moet echt beter naar songteksten luisteren haha) maar het is gewoon een hele leuke naam die je hebt, die heeft hier ook op het lijstje gestaan.
Ja kan toch, behalve als je achternaam Dag is dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ps als je zijn echte naam niet weet, lijkt het me ook niet je meest close vriend dus dan helemaal doen.
quote:Carenza schreef op 07 september 2014 @ 13:45:

Hockeynaam, mond vol. Afkorting Val lelijk! Mijn zoon zou geen Valentijn gaan heten, vriend of geen vriend met die naam Beetje vriendelijker mag ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen, maar het is wel een naam waar makkelijk mee gepest kan worden.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 07 september 2014 @ 13:45:

Hockeynaam, mond vol. Afkorting Val lelijk! Mijn zoon zou geen Valentijn gaan heten, vriend of geen vriend met die naam Kijk, daar kan TO wat mee.



Gewoon doen, wat maakt het uit? Als jullie dit de mooiste naam vinden, dan moet je hem gewoon gebruiken. Die vriend vindt het waarschijnlijk juist grappig!
Had ik maar een motto.
Hoezo is Valentijn een makkelijke pestnaam? Ik ken dan wel geen Valentijn maar Valentino en Valentina en ik heb nooit gehoord dat ze ermee gepest werden.



Vind het sowieso echt lullig als mensen een baby nu al beginnen met afzeiken.
Alle reacties Link kopieren
Als die naam afgekort wordt tot Vally, zou ik er niet voor kiezen. Maar dat heeft je zoon t.z.t. hopelijk zelf in de hand.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 07 september 2014 @ 13:45:

Hockeynaam, mond vol. Afkorting Val lelijk! Mijn zoon zou geen Valentijn gaan heten, vriend of geen vriend met die naam Tja, volgens mij was dat de vraag niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 07 september 2014 @ 13:45:

Hockeynaam, mond vol. Afkorting Val lelijk! Mijn zoon zou geen Valentijn gaan heten, vriend of geen vriend met die naam Waarom is het voor haar relevant of jij je kind zo zou noemen? Ben jij een belangrijke graadmeter voor babynamen of zo, hebben we dat al die jaren gemist?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bijzonder ook met die . ertussen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het trouwens wel doen, dat een vriend zo heet zou me niet tegenhouden. Dat hij het zo afkort wil ook niet zeggen dat jullie het ook zo moeten afkorten, je kunt er ook Tijn van maken. Of gewoon Valentijn aanhouden. Niet alle namen hoeven per se kort te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Maar namen van meer dan 2 lettergrepen (soms zelfs namen van 2 lettergrepen) worden wel steevast afgekort. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Soms wordt een van oorsprong leuke naam dan echt een draak van een naam (wat ik Vally bijvoorbeeld vind).
Ga in therapie!
Die punt ertussen is waarschijnlijk tegen het kunnen Googlen



Ik zou waarschijnlijk verbaasd bij hem aangeven of ik nu echt hoorde dat zijn echte naam Vlentijn is en daarbij direct vermelden dat jullie deze naam toevallig ook voor je kindje hebben uitgekozen. Maar ik zou de naam hoe dan ook niet laten varen!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vind het een supernaam
Alle reacties Link kopieren
De valentijns die ik ken worden idd wel altijd ' Vaal' genoemd
Ik zou het ook doen. En als het afgekort gaat worden, zou ik liever Tijn gebruiken dan Val.



Ik had vroeger in mijn beestenverzameling 'Valentijn het Knuffelkonijn'. Dus goede associaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven