Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Bedankt voor de felicitaties! We vieren het zondag met familie, dus dan wordt het het pas echt feest



Haha dat knippen. Mijn zoontje moet er eigenlijk ook wel eens aan geloven ivm zijn matje. Vooral als hij op het aankleedkussen ligt, waaiert het zo uit.



Mijn zoontje kan trouwens best goed stilzitten (op schoot en in bad). En in bad érg goed spetteren. En we zijn aan het oefenen met lopen aan één hand, maar dan gaat hij zijwaarts. Zoals mijn zusje zei: Net als een krab
Alle reacties Link kopieren
De belangrijkste dingen zijn klaar: cadeaus ingepakt, taart is af, kamer en stoel zijn versierd. Morgen nog een paar boodschappen doen en dan na het middagslaapje mag de visite komen!



Op het kdv is ze helemaal in het zonnetje gezet, zo leuk om die foto's toegestuurd te krijgen! Mooie kroon op, sambaballen in de handjes... Werd er emotioneel van toen ik de foto's zag. ze heeft ervan genoten! Hopelijk morgen ook!

Was een fijne dag verder, heb vanmiddag ook eindelijk eens niks gedaan, met een boek in de zon gezeten. Fijn dit weer!



Misstiek, lekker dat ze heeft doorgeslapen! Alleen jammer dat je dan zelf weer zo onrustig slaapt. Lijkt me pittig om in deze tijd met een uk te gaan verbouwen en verhuizen! Succes!



Fleet, wat fijn dat het goed ging met de pannenkoeken! En wat betreft het haar knippen: ik heb alleen wat haartjes in de nek geknipt hoor, de rest kan nog wel en daar zou ik me ook minder snel zelf aan wagen denk ik. Ze heeft heel steil haar dus als je daar happen in knipt valt dat meteen op.

Hoe merk je eigenlijk dat een nachtlampje handig is?



Laura, speedy haren bij jouw zoon! Handig dat hij gratis kan :-)



Marie, o ja dat gespetter in bad. Dochter doet dat ook. Eerst zit ze altijd rustig met een badspeeltje in haar mond, dan met één hand slaan, en dan met twee handen hard op het water petsen. We doen haar daarom ook maar niet meer in haar eigen kamer in bad. Vindt het laminaat niet zo leuk veel plezier zondag!
Alle reacties Link kopieren
hahaha! dochter heeft gisteravond ontdekt dat er wieltjes zijn aan de bureaustoel! die werd gelijk gebruikt om heel het huis rond te wandelen ... zo'n trotse blik dat ze dat helemaal zelf bedacht had
Gefeliciteerd met jullie meisje Despie!! Geniet van haar grote mijlpaal!
Oh, en wat leuk om te lezen hoe ze genoten heeft op de opvang.
Jaaa, gefeliciteerd Despie! Hopelijk hebben jullie een leuke dag vandaag
Van harte Despie!
Alle reacties Link kopieren
helemaal overgekeken daarnet! gefeliciteerd Despie, hopelijk een goed feestje aan de gang momenteel
Alle reacties Link kopieren
Van harte Despie!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal! Het was een hele fijne dag! Fleet, je had helemaal gelijk. Dit was druk zat voor onze kleine dame!

Wat heeft ze genoten van de versieringen, cadeautjes, aandacht, en de taart vond ze ook om te smikkelen. Fantastisch! Ik ben redelijk gesloopt, nu snel naar bed!

Morgen rustig aan (lekker met haar nieuwe keuken en duplo spelen ) en zondagmiddag komen nog wat vrienden met hun kindje.
Alle reacties Link kopieren
@despie wat fijn nog gefeliciteerd met je meisje ! Leuk om te zien dat ze zo geniet!

Nog 2 weken en dan vieren we de eerste verjaardag van de kleine meneer

Ga een kwarktaart maken in een mini spring vorm, eerst meer eens proberen morgen of het lukt ????
Alle reacties Link kopieren
Dank je Fruzzle! Goed idee om de taart eerst te proberen. Ik had dat niet gedaan en vond het toch wat spannend of het zou lukken en of ie lekker zou zijn! Maar al zeg ik het zelf, hij was echt heel lekker :-)
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk heb ik gekozen om voor de nieuwe uitdaging te gaan.

Jammer genoeg konden ze mij daar niet genoeg contractuele zekerheid bieden om mijn andere baan op te zeggen. Bobo vervult nu dus opeens 3 functies. Alles wat ik mijzelf voorhield om niet te doen, doe ik nu wel. Bij mijn collega's valt de functie wijziging niet in goede aarde en zelf vraag ik me ook een klein beetje af wat ik aan het doen ben. Nu duimen maar dat alles goed komt..



Het helpt niet dat vriendlief nog altijd erg in de put zit. Zijn masterscriptie vordert niet, net als de zoektocht naar werk. Zelfs kleine klusjes in en om het huis krijgt hij niet gedaan. Dit valt me best zwaar. Mijn geduld raakt ondertussen een beetje op en ik heb geen ideeen meer hoe ik hem kan motiveren.



Wat baalde ik van de week ook toen mijn menstruatie er na een dag overtijd er toch aankwam. Ondertussen weet ik wel dat ik niet zo goed ben in het afwachtstukje in het proces van zwanger proberen te raken. Wat dat betreft had ik het maar goed voor elkaar de vorige keer.





Hier ook een uk die in zijn badje staat. Mede omdat hij dan zichzelf en ons in de spiegel kan zien. Prachtig vind hij dat. Hij slooft zich dan helemaal uit. Verder spettert hij veel in bad, gooit zijn speeltjes op de grond of giet water over ons heen met zijn bekertjes. Ons badje staat dus al maanden in de badkamer. Veel makkelijker.



Naar de kapper is zoonlief nog niet geweest, daar had hij vooralsnog veel te weinig haar voor. Het begint nu iets te groeien. In zijn matje en bovenop zijn bolletje springen er nu kleine krullenjes in. Die zijn zo schattig dat ik ze er niet af wil knippen ondanks dat een iets korter matje wellicht mooier staat.



Op het balkon hebben we nu een stukje kunstgras liggen met een mini dinoglijbaan. Vandaag zo'n zandschelp gehaald en wat zand. Binnenkort de planten bakken weer aanvullen met plantjes. En zodra de zon gaat schijnen komen de tuinstoelen weer te voorschijn. Het zal wat krapjes worden dit jaar, maar de uk vindt de glijbaan erg leuk.



Van de week liep hij bij aankomst op het kdv direct door naar de deur die naar de speelplaats loopt. En maar slaan op de deur; "Uit. Uit." Blijkbaar is hij echt graag buiten. Als ik mijn schoenen aantrek pakt hij tegenwoordig zelf zijn schoenen, ook als hij niet meegaat



Fijn dat het slapen bij de meeste een stuk beter gaat. Hier gaat het ook erg goed de laatste tijd. Soms slaapt hij in de vroege ochtend erg onrustig. Ik slaap erg licht en word dan wakker omdat ik hem hoor rommelen. Tegenwoordig probeer ik dat te negeren. S middags slaapt hij opeens ook veel. Nu ligt hij al ruim 3 uur te slapen.
Despie, wat leuk dat de dag zo geslaagd was!



Bobo: Wat een narigheid mbt je werk, vriend en ongesteldheid Kan je op werkgebied niet alsnog iets regelen? Of is er bekend wanneer je wel meer contractuele zekerheid zou kunnen krijgen? Lijkt me enorm lastig. Blijkbaar komt dat stukje echt op jou aan, aangezien je vriend werkzoekend is? Mijn man zoekt ook al tijden werk in zijn eigen sector en doet nu iets voor het geld. Blijkbaar kan het heel moeilijk zijn voor mannen om hen daartoe te zetten, want ik herken wat dat betreft wat je schrijft. Praat hij er wel eens met iemand (anders) over? Hoe hij zich voelt en waarom zijn masterscriptie niet echt wil vlotten.

Gelukkig heb je een prachtig kind, ook zoals je over hem schrijft, heerlijk ventje



Wij gaan dus morgen de verjaardag van mijn zoontje vieren en ik ben toch wel benieuwd hoe hij het gaat vinden. Ik heb de taart in ieder geval af en ben reuze trots erop Ik zal er later nog een foto van op instagram zetten, dus als mensen hier benieuwd zijn, kan je me vinden op muisvbeer (volgens mij).
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bobo, dat klinkt wel heftig met je werk zeg. Hoeveel uur werk je nu contractueel? Denk je niet dat het allemaal te pittig wordt binnenkort, als thuis ook veel op jouw schouders terechtkomt? Hopelijk houd je het wel vol!

Wat leuk dat je zoontje zo graag buiten is en dat ook al zo goed kan duiden. Bij ons is het maar de vraag wat ze soms bedoelt. Behalve mama hebben we nog geen andere woordjes kunnen ontdekken.

Herkenbaar dat je zelf snel wakker wordt van hem. Als ik eenmaal dochter heb gehoord, kan ik niet meer goed slapen. Ook niet als vriend met haar naar beneden gaat. Ik blijf dan nog wel een uurtje liggen, maar slapen doe ik dan niet meer.

Vanmorgen hadden we trouwens ook wat joh. Dochter was vanaf zes uur wat aan het huilen en toen maar tussen ons in gelegd. Beetje weggedommeld en om zeven uur ging vriend er met haar uit. Komt hij even later terug onze kamer in met de boodschap dat de oma's gisteravond een zwemluier hadden omgedaan en ze nu dus zeiknat was. Arm meisje, we hadden het niet door.. Eigen schuld wel een beetje. De lade met luiers was nog niet aangevuld, dus nu lagen er alleen zwemluiers achterin...
Wat leuk om te horen Despie. Klinkt allemaal heel goed!



Bobo, zo. Dat is een uitdaging! Probeer van je collega's niet te veel aan te trekken. Moeilijk, lijkt me en dat schreef je eerder ook. Maar de focus op jou is nu heel belangrijk. Je hebt je werk, de zorgen om je zus, je zoon en nog eens proberen voor een tweede. Dat gaat (hopelijk niet) op de langere termijn ook niet meewerken. Duidelijk wat ik hiermee wil zeggen he? Pas goed op jezelf.



Lastig van je vriend... Ik begrijp het vanaf zijn kant ook wel, maar ik begrijp jou net zo goed. Ik ben ook heel blij dat man gewoon blijft meedraaien ondanks dat het hem zwaar valt met tijden. Ik hoop dat jullie snel de balans weer terugvinden, anders loop jij ook over... Misschien wel een goed moment om aan te kaarten dat dit niet lang meer zo gaat werken zo.



Veel sterkte er mee.



Hier eh... spettert dochter niet echt. Ze is nogal een rouwdouwer (ik zal maar niet zeggen van wie ze het heeft ) en die worstelt het hele bad door, langs de oudste heen (die altijd heel lieflijk in bad zit te spelen), over de oudste heen... Gutst graag water over de rand, staan, zitten en weer worstelen... En zo gaat het een half uur door. Hoef niet te vertellen dat ze vaak na het bad prima slaapt?



Ik ben aan de enorme taak begonnen 3 jaar aan herinneringen in fotoboeken te bundelen. Ben al drie dagen bezig en heb er nog geen twee klaar. Echt zoveel werk om foto's uit te sorteren, bij elkaar te krijgen, te kiezen en dan nog eens een leuke lay-out te maken. Vandaag bezig geweest aan het boek 0-1 jaar van de jongste. Daarna maak ik ook een 0-1 boek voor de oudste. Oh, en nog een boek van onze vakantie van twee jaar geleden. Ik wil die graag allemaal gemaakt hebben voordat we dit jaar op vakantie gaan...
Daarmee wil ik dus eigenlijk zeggen: wie nog geen foto albums van hun kind gemaakt heeft: nu doen! Met een tweede kom je er niet meer aan toe.
Oh, haha, fout gelezen. Ik ben juist nu bezig met de foto's, dus heel goed van mij
Ik zie meer topics voorbij komen met Baby's *maand*. Is het niet misschien handiger om er door de mods 2016 achter te laten zetten of een nieuw topic te openen? Want het kan zomaar zijn dat daar binnenkort een nieuwe variant van komt.
Alle reacties Link kopieren
Fleet, over de topictitel zat ik laatst ook te denken dat we die moeten laten aanvullen voordat er ieniemini baby'tjes bijkomen in dit topic
Alle reacties Link kopieren
En je beschrijft de badgewoontes van je jongste wel heel duidelijk, ik zie het golfslagbad al voor me! :-)



Goed bezig met je fotoalbums! Ik heb de foto's tm maand 8 geselecteerd, maar denk dat het er nog steeds teveel zijn voor één boek. Dus dat wordt nog een tweede schifting maken!
@bobo: klinkt allemaal vrij stressvol, en ik kan me dan wel voorstellen dat je de balen hebt van je vriend die zo weinig gedaan krijgt op een dag. zou hij niet een schrijfcoach in de arm kunnen nemen, die met hem gedisciplineerd aan de scriptie werkt?



@marie: geniet van het feestje! is het nog gelukt met alle voorbereidingen?



@despie: jullie meisje zag er blij uit op Instagram! en wat jammer van die zwemluier, al is het natuurlijk ook niet het einde van de wereld



@fleet: jaartal lijkt me geen slecht idee. hier ben ik trouwens redelijk bij, we hebben al twee fotoboeken. ik maak ze via Chatbooks. ik vind de app heel handig, al is het wel lastig dat je ze via een postadres in Duitsland moet laten verschepen. maar het scheelt me zeeën van tijd



Wij zitten een weekje in een huisje in het bos. Nu gaat het wel weer, maar ik kon man gisteren voor vertrek echt achter het behang plakken. Hij heeft tot tien minuten voor vertrek gewerkt, ik heb drie dagen ons huis staan schoonmaken (vind het altijd zo'n domper als je in de puinzooi thuiskomt), alles ingepakt en zelfs de fietsendrager en fietsen in mijn eentje op de auto gezet. Ik ben gewoon uitgeput en had zelfs geen zin mijn eisprong te benutten met die onweerswolk boven m'n hoofd, dus deze ronde wordt 'm niet

Nu gaat het wel weer en hij doet echt z'n best. Maar ik wil zo nooit meer op vakantie gaan. Volgende keer eis ik dat hij ook alvast drie dagen eerder vrij neemt.
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar wat jullie schrijven, over partners, fotoboeken en doorlek-luiers..



Strakjes krijg ik 32 uur op contract, vermoed ik. In werkelijkheid zal ik eerder aan 36 uur komen, plus de uurtjes s avonds laat of in het weekend. In juli wordt er gekeken of de nieuwe uren blijvend zijn, voor de overige uren heb ik een vast contract. Mocht het lukken dan hoop ik met ingang van het nieuwe schooljaar alsnog te kunnen switchen.

Vanaf volgende week werk ik vrijdag alleen op kantoor, en sta ik niet op 2 locaties voor de groep. Dat zou iets van rust moeten creeeren.

Verder probeer ik alles wat meer los te laten en thuis zo min mogelijk voor het werk te doen.



Marie; Thuis rust er een hele hoop op mijn schouders. Bijna alles eigenlijk. (Al een jaar of 4 wacht ik totdat hij klaar is met studeren en aan de slag gaat. )

Wat jij omschrijft over je partner is precies wat hier ook speelt. Met uitzondering van het tijdelijk vervullen van werk, gewoon omdat het moet.

Heel veel plezier morgen! Ik ben benieuwd naar je taart en naar zijn reactie.



Despie; Hier ook zonder zwemluiers rond 5 /6 uur regelmatig een doorgelekt kindje. Laat staan hoe erg het zou zijn met een zwemluier aan!

Hier is mijn uitslaap ochtend ook standaard drama. Vriendlief staat gerust om half 8 in de kamer om mede te delen dat de uk klaar is om in bad te gaan. Terwijl hij als ik rond half 9 kom in bed blijft liggen mopperen.



Fleet; Hier moet ik zelfs het fotoboek van de vakantie waarin ik al zwanger bleek nog maken. Wat nog altijd een bizare vakantie was. Aangezien we een zware 6 uur durende wandeltocht op een berg hadden, waarbij ik zo boos was op mijzelf omdat ik me doodop voelde tijdens het wandelen. Achteraf bleek ik 10 weken zwanger.

Fotos van zoonlief zijn eerste jaar moet ik ook nog uitzoeken en verwerken. En de vakanties van dit jaar. Het zijn alleen van die bezigheden die weken kunnen duren omdat ik nogal perfectionistisch ben.



Ik ga mijn best doen om goed op mijzelf te passen. Als ik echt een keuze had, had ik het graag anders gedaan. Maar als de nood hoog is..



Zo herkenbaar Laura! Mannen!

Vlak voor een vakantie ben ik niet te genieten omdat ik van alles loop te regelen terwijl vriendlief zich van geen kwaad bewust is.



Aan sctiptie begeleiding heb ik al zitten denken. Helaas hebben we hier financieel geen ruimte voor. (Hoe zou dat toch komen? ) Ik heb dat balletje wel al bij mijn schoonouders opgegooit aangezien zij ook graag zien dat hij afstudeert.
Een scriptie is een kwestie van Gewoon Doen. Er is niemand die verwacht dat je er een Nobelprijs mee wint. Ik heb twee masterscripties geschreven, de eerste was met 2 maanden voltijd buffelen af (elke dag in bieb van 9-17), de ander met 4-5 maanden parttime werken. Wat mij heel erg hielp, was gewoon gaan zitten. Ook als ik geen inspiratie of geen zin had. En zodra Facebook lonkte, zette ik het internet van m'n computer uit en legde ik m'n telefoon in een andere kamer. Want schrijven is een kwestie van in de juiste stemming komen. En als je eenmaal op het juiste spoor zit en je opzet is, dan is het gewoon een soort systematische invuloefening.



Gelukkig hier wel een man die doorgaans veel doet. Maar het begin van de vakantie was een domper. Hij voelt het ook wel aan, dus is nu met zoon aan het spelen terwijl ik (voor het eerst in een week) nog even ontspan in bed.
Marie, ten eerste: geniet van het feestje vandaag! Veel plezier!



Despie, same here... Zoveel foto's. Een tijd geleden heb ik veel foto's verwijderd die veel van hetzelfde waren (zoals: op het kleedje, in de maxi cosi e.d.) maar er zijn zoveel leuke foto's! Denk dat ik van beide meisjes een 0-1 jaar, 1-3 jaar en 3-5 jaar boek maak. Ik heb van mezelf ook de meeste foto's in die leeftijd. En dan maar hopen dat het rustiger wordt.



Hopelijk heb je van de zomer wat meer rust Bobo.



Oe, Laura, ik zou ook niet amused zijn hoor. Gelukkig wel een 'gehoorzame' man ( dat klinkt wel heel erg! ) die helpt zodra je het vraagt. Maar ik wil zeker weten dat alles mee gaat en dat kan niet als wij beiden de helft doen. Wij leven beiden best wel in ons hoofd dus we zijn geen goede combi wat dat betreft, dan gaat er de helft niet mee of gaat alles dubbel mee. Dus ik vraag, man draait. Dat werkt het beste voor ons.



Scriptie is voor mij een reden geweest om een studie die ik ooit heb willen doen, af te blazen. Ik zie in mijn omgeving mensen er mee worstelen die sterk gemotiveerd zijn en ook een studie doen die hun aan het hart gaat. Als dat bij mij niet het geval blijkt komt die scriptie nooit af. Ik heb de HAVO afgerond met aardige cijfers (na VMBO en MBO) maar ik zie mezelf echt niet als HBO materiaal...



Maar goed, ik wil nu de creatieve hoek in dus hoef me alleen met cursussen om te scholen, geen scriptie gelukkig. Maar ik begrijp dus heel goed dat het moeilijk is je er toe te zetten, zeker hoe minder je er aan doet, hoe groter de weerstand wordt. Ik hoop dat je voor vriend een goede oplossing vindt Bobo.



Wij gaan vandaag bij opa eten. We moeten er om 11 uur zijn en normaal slaapt dochter al weer. Was ze om 6 uur wakker vanochtend en ligt nu weer in bed, dus dat gaan we redden. Altijd fijn als je zo'n ukkie niet wakker hoeft te maken voor een bezoek.



Net ook d'r kast weer uitgemest, maat 80 zit weer in de zak voor het goede doel. Morgen weer pay-day dus ga ik weer shoppen voor de lente - en zomerkleding. Ik heb de afgelopen weken gemerkt dat stugge spijkerbroeken en boxpakjes haar lastig passen vanwege haar stevige, mollige beentjes (weer eentje in de categorie: van wie zou ze dat nu hebben? ) dus nu maar eens kijken naar jurkjes met leggings. Ze mag ook extra schoentjes. Heb er al weer zin in. Ook voor de oudste zoveel leuk gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven