Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Lekker zeg MelK! Heb je zelf ook ff kunnen doorslapen



Fijn theepoes dat J niet veel last heeft gehad van de prikjes! Zo zielig he als hij dan zo hard moet huilen als die prikken er in gaan. Fijn dat hij het zo goed doet op jou melk.



Vandaag ging goed, voel wel wat maar geen paracetamol nodig gehad. Hoop dat de gyn morgen belt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook Bluebell.
theepoes wijzigde dit bericht op 18-01-2017 22:50
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wachten op een telefoontje duurt lang.....
Ah nog steeds niets gehoord? Hopelijk dan nog wel voor het weekend..



Ik verlies trouwens bossen met haar.. mn vriend zegt dat het allemaal wel meevalt, maar mn haar is niet zo dik meer als anders en toch die bossen die er steeds uitvallen verontrusten me.. jullie hier ook last van en/of tips? Ik slik nog wel vitaminen
sneeuwball ik had bij mijn zoontje ook hele erge haaruitval.

nu bij mijn dochtertje lijkt t iets minder. ik dacht toen ook blijft er nog haar over
Alle reacties Link kopieren
Oh balen Bluebell, morgen zelf maar bellen dan!



Hier ook veel haaruitval. Maar gelukkig heb ik heel veel en dik haar, dus ik maak me er niet zo druk om.
Alle reacties Link kopieren
Ahh balen van je haar.. Daar is helaas niks aan te doen... Hormonen.. Bij mij was het niet meer geworden en valt tot nu toe niet uit. Wel heb ik nu weer veel meer last van pukkeltjes en tijdens mijn zwangerschap (meisje) had ik zo'n mooie gladde huid!



Hier doet me meisje het trouwens goed! Lekker lachen en op mama liggen en hoofd omhoog houden vind ze geweldig! Ook onder haar armen vasthouden zodat ze staat vind ze heel leuk, maar dat beperk ik tot een minimum omdat het natuurlijk nog niet goed is. Oh en sinds vandaag merk ik dat ze haar benen ook gaat ontdekken. Ze voelt met haar handjes, zo schattig!
Ik ga volgende week langs de huisarts voor mn haar, wie weet heeft hij er wat voor en zou het zonde zijn als ik niet ben geweest.





Al nieuws bluebell?



En waarom is dat 'staan' slecht? Mijn jongen vind dat ook heel leuk, en dan naar voren 'vliegen' om een kus te halen. Heerlijk als ze het naar hun zin hebben!

Vandaag ging hij ook een beetje rollen! Was vooral de zwaartekracht, maar geweldig dat hij het vond!
Alle reacties Link kopieren
Nee geen nieuws. Hij heeft ook niet gebeld. Grrrr dat zijn toch geen afspraken. Maar nu heb ik vandaag wat pijn in m'n buik en bloedverlies, dus denk (hoop) dat ik ongesteld wordt. En daar de meeste zooi mee naar buiten komt. Dus ga maandag maar ff zkh bellen.



Haar uitval geen last van gelukkig. In ieder geval niet super veel. Heb je ook al gegoogled of je er iets tegen kan doen?



Ik had ook ergens gehoord dat het nu nog niet goed is om te gaan staan. Maar waarom weet ik niet precies.
Alle reacties Link kopieren
Bluebell, balen!! Volgende keer zelf even bellen hoor, dan weet je het veel sneller! Maar hopelijk zet je menstruatie nu goed door en komen de stolsels ook mee!



Sneeuwbal, leuk! Dat deed J vandaag ook. Gisteren ook al bijna. Maar toen bleef hij hangen op 45 graden haha en vandaag rolde hij helemaal om. Maar hier ook vooral de zwaartekracht idd
Alle reacties Link kopieren
Ja indd weet het. Maar had het zo druk vandaag dat ik er niet aan toegekomen was om te bellen. En dacht dan kan ik maandag gelijk ff melden of er echt een menstruatie doorgezet is.



Wil slapen.... maar zit hier met een slapend meisje op m'n schouder die maar geen boer wilt laten en die moet er toch echt ff uit:p



Zitten nu al voor de 4e dag op 5 voedingen van 150x5 schepjes en had gaar ff bij een vriendin gewogen die een weegschaal voor baby's heeft en met kleding en luier zat ze nu op 5100 22 dec laatste x gewogen was het 3990. Jeej trotse mama
Alle reacties Link kopieren
Bluebell heeft de ongesteldheid doorgezet of nog steeds veel last van buikpijn ? Echt balen zeg dat gedoe met de baarmoeder. Gelukkig doet de kleine het wel goed!



Ik heb sinds deze week ook super veel last van haaruitval. Overal waar ik kijk liggen plukken haar. J trekt ze ook zo uit m'n hoofd en heeft dan allemaal haren van mij in z'n handjes.



Hier wil hij ook alleen maar staan en zitten. Maar schijnt idd slecht te zijn voor het ruggetje (dat zegt mijn moeder)



Hier ook begonnen met werken. J huilt normaal nooit. Eerste dag dat ik moest werken heeft hij veel gehuild bij mijn ouders. Maaaaar sindsdien slaapt hij nu wel ineens ipv tot 07;00 tot 08:15 door sochtends. Dus ga nu eens kijken of ik misschien de laatste fles wat kan gaan vervroegen.

Hij zit nu op 5 x 180+6



Ook de 2e prikjes gehad dese week. Eerste prikjes had hij geen last. Nu bij de tweede prikjes had hij savonds wat verhoging. Maar verder dronk hij goed en leek verder geen last te hebben gelukkig.



Onze kleine begint nu ook last te krijgen van wat eczeem plekjes. Hebben jullie kindjes hier ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Ik las ook ergens dat ze van te veel staan o-benen kon krijgen. Misschien een beetje overdreven, maar beperk het toch liever tot een minimum. Eerst de kleine madame maar eens aan het rollen krijgen! Zelf vind ze het geweldig als wij haar omrollen, nu nog even zelf leren.



Hier geen eczeem, maar ik zag dat ze een beetje berg kreeg op haar hoofdje en bij haar wenkbrauwen. Ik heb er een paar dagen kokosolie opgesmeerd en het is weer weg. Kokosolie werkt ontsmettend dus misschien helpt het ook wel tegen de eczeem Ennel.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh.. En wij gaan maandag voor de tweede prikjes... De eerste vond ze echt niet leuk. Dus ik ben benieuwd!
Oke dat wist ik niet, maar niet te vaak staan dan.



Hier ook geen exceem, wel wat berg. Smeer hier babyolie op, maar kokosolie is ook een goede!



Al die prikjes, hoort er even bij. Ik hoop ook dat het meevalt! Ik moet morgen voor de 3e prikjes.. een dagje knuffelen verder inplannen.
Alle reacties Link kopieren
Ja genoeg bloed dus denk wel een menstruatie:p



Hier zie ik een beetje berg op haar hoofdje en in haar wenkbrauwen. Had er nog niet over nagedacht dat het dit was tot ik het bij jou lees loohala. Zal ook eens kokosolie proberen. Was al met vaseline aan het smeren.

Veder wel wat eczeem plekjes onder haar kin door het vele kwijlen:p
Alle reacties Link kopieren
Hier ook berg op het hoofdje.

Smeer in met babyolie en was het hoofdje met dermolin shampoo, dat helpt hier!



Ben weer aan het werk, druk en een hoop geregel. Vooral op de dagen dat vriend naar school moet.



Bij de opvang moet hij nog flink wennen, gelukkig was de eerste dag bij mijn moeder goed gegaan

Vanavond een late dienst, dan is vriend alleen met hem. Gister is het ook goed gegaan, op hier en daar een vraagje na haha!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook berg. Ik had er nog niks aan gedaan, maar kokosolie is wel een goeie. Morgen maar even doen. Het zit ook in zijn wenkbrauwen. Dat is wel weg te poetsen. :-)



Fijn dat de menstruatie heeft doorgezet, Bluebell.

Ik ben blij dat dat bij mij waarschijnlijk nog wel even duurt. Bij Oudste werd ik pas na 7 maanden weer ongesteld. Voordeel van borstvoeding. :-)

Je dochtertje groeit goed zo te lezen, mooi hoor!!



Wij zijn ook bezig de laatste voeding wat eerder te geven. Half tien nu. En dat ging prima. Vanochtend weer tot acht uur uitgeslapen!

J zit nu ook op vijf voedingen.
Bluebell, wat vervelend zeg, hopelijk wordt je baarmoeder nu een beetje schoon. Hier ook de eerste menstruatie, na 5 jaar Mirena spiraal (en daardoor geen menstruatie) en een zwangerschap heb ik dat echt niet gemist. Netjes dat jullie nu ook op 5 voedingen zitten, gaat dat nog steeds goed?



Ik heb geen haaruitval voorlopig, ik hoop dat het zo blijft.



Ennel, ons meisje begint nu ook droge plekjes op haar voeten en knieën te krijgen, volgens mij eczeem. Zijn jullie daarvoor naar de huisarts gegaan? Over twee weken moeten we weer naar het CB, ik twijfel of ik daar gewoon op kan wachten. Wel fijn dat J. zo goed doorslaapt!



Hier ook berg op haar hoofdje, al een paar weken. Ik smeer er zo weinig mogelijk op want op het CB zeiden ze dat het daar alleen maar erger van wordt. Als ze echt van die gele korsten op haar voorhoofd heeft smeer ik er vaseline op en dan wrijf je het na een uurtje zo weg.



Wij zitten ook op 5 voedingen, maar dan van 150+5. Vorige week dronk ze alle flessen leeg maar nu drinkt ze de laatste fles met moeite half leeg. Ik twijfel dus of we de flessen moeten ophogen, want dan drinkt ze 's avonds waarschijnlijk alleen maar minder. Maar volgens het boekje krijgt ze nu te weinig binnen (790-850 mL, ze was 3 weken geleden al 5500 gram).
Alle reacties Link kopieren
Fiona de kinderarts van het consultatiebureau adviseerde mij om er vaseline cetomacrogol creme op te smeren. Gehaald bij de apotheek. Hier heeft hij plekjes op zijn schouders en rug.

Geen berg hier.



Heerlijk dat niet ongesteld zijn ja! Ik ben inmiddels alweer 2 keer ongesteld geweest na de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiona2012 schreef op 22 januari 2017 @ 18:29:



Wij zitten ook op 5 voedingen, maar dan van 150+5. Vorige week dronk ze alle flessen leeg maar nu drinkt ze de laatste fles met moeite half leeg. Ik twijfel dus of we de flessen moeten ophogen, want dan drinkt ze 's avonds waarschijnlijk alleen maar minder. Maar volgens het boekje krijgt ze nu te weinig binnen (790-850 mL, ze was 3 weken geleden al 5500 gram).Ik zou niet teveel naar het boekje kijken. Als ze goed groeit, dan is het prima toch?
Mijn kleine heeft ook berg op haar hoofdje, smeer er ook vaseline op dan kan ik het zo weg halen

Ze had ook uitslag op haar buik, was daarvoor naar de huisarts geweest, die zei dat het door de moedermelk komt. Ze krijgt hormonen van mijn binnen daardoor. Maar nou was het laatst wel erger, bij het cb vroegen ze waar ik haar mee insmeer, ze heeft ook een hele droge huid altijd. .

Gebruik een baby bodylotion dus toen zei ze dat ze daar waarschijnlijk op reageerde.

Smeer het nu dus in met cetomacrogol zalf , mijn zoontje had ook erge last van eczeem de eerste jaren. Nu is hij er over heen gegroeid gelukkig. Maar ben nu dus bij mijn meisje ook alert erop.

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest, werd dat bij mijn zoontje dacht ik iets van 6 maanden na de bevalling, hoop dat het nog ff weg blijft.
Alle reacties Link kopieren
Hier de eerste menstruatie ook gehad.

Ik heb járen de pil doorgeslikt met maar 2 stopweken per jaar.

Na de zwangerschap na 6 weken ongesteld geworden (2 dagen licht), en heb nu de tweede strip alweer doorgeslikt.

Ik háat menstrueren!



Tegen eczeem en droogheid is idd cetamacrogol goed!



Iemand tips tegen mijn haaruitval?



Hier een krijsende baby vandaag.

Sinds hij naar de opvang gaat is slapen al ontregeld maar vandaag sloeg alles.

Vanochtend 1,5 uur krijsen voor hij stikkapot in slaap viel. Ik had late en vriend heeft vanavond nog zolang met hem gezeten nu slaapt hij uitgeput op mijn borst.

Hij is stikkapot maar geeft niet toe aan zijn slaap.

Hij is dan ook ontroostbaar, zo zielig...
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat zielig Eefsz!

Hebben ze op de opvang niet ongeveer hetzelfde ritme? Lijkt me heel vervelend om thuis elke keer een baby te hebben die niet zo in zijn hum is. Draagdoek of draagzak misschien een optie voor zulke momenten? Lekker dichtbij mama of papa. Mijn zoontje slaapt dan soms al als ik nog aan het knopen ben.
Ach zielig, de eerste 2 weken heeft mijn mannetje ook ontroostbaar gehuild als ik op werk was. Ook bij mn vriend. Ineens was er een omslag! Ik werk ook onregelmatig.



Ik hoop dat het snel beter gaat met je kleine eefsz!



Ik ben nog niet ongesteld maar ik slik ook de minipil. Die slik je helemaal door dus ook geen tussenbloedingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven