Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Gefeliciteerd Bluebell!



Haha, de pijpjes van de broekjes bedoel ik natuurlijk Ik wil zeker met haar gaan zwemmen, maar dan als ze wat ouder en groter is zodat ze ook in een band kan. Van het bestaan van zo'n babyswimmer had ik nog nooit gehoord, anders hadden we dat misschien wel gedaan. 'Zwemmen' in een bad hebben we wel gedaan (we hebben thuis geen bad), dat vond ze heel leuk!



Eefsz, lastig hè, als de standaard maten niet goed passen. Ons meisje heeft best een bol buikje maar ook bij haar zijn de shirtjes dus te kort. De broekjes zijn wel echt veel te lang, maar knellen dan weer bij haar buikje.
Ik heb een flinke jongen, hij was 2 weken terug 7,5 kilo en draagt maat 68. Zitten lekker (hou niet van te krappe kleertjes) maar zn beentjes zijn wat korter denk want daar heeft hij nog maatje 62 in.



En zwemmen vind hij ook geweldig, 1 keer gedaan maar wil het wel vaker gaan doen.

We hebben ook een zwemband waar hij in kan zitten, maar hij vind het lekkerder om tegen mij aan te leunen.
Hallo meiden!



Wat jammer dat ik dit forum nu pas ontdek! Ik ben nieuw hier en zou heel graag mee willen schrijven als dat mag. Mijn dochter is 16 november geboren en is dus morgen 12 weken oud. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen, ik heb alles van dit topic gelezen en het is heel herkenbaar wat jullie schrijven!!



Groetjes van een juf!
Alle reacties Link kopieren
Dacht ik dat er al ff niets gepost was, zit ik hele tijd op pagina 13 van 14, Haha lekker handig.



Ons meisje heeft tijdens de verjaardag hele avond geslapen dus heeft er niets van gemerkt. Heb ik ook expres zo gedaan, dacht moet niet en hele tijd hapjes/drankjes verzorgen en met haar bezig moeten zijn. En wil ook niet dat iedereen haar dan ff vast wil houden.



Ook al zo'n flinke jongen sneeuwball. Maar indd vind die kleding ook zo lastig. Het ene is weer te groot het andere te klein. Hmmm.



Welkom juf, wat mij betreft mag je meeschrijven. Gezellig. Gaat alles goed met je dochter en met jou?



Zijn volgens mij ook al een aantal dames die in de tabel staan die al niet meer meeschrijven heb ik het idee.



Hier vandaag naar het cb geweest. Ben trots op ons meisje. Nu 5235 gr en 61 cm. Vorige x in dec 3990 gr en 54 cm. Ook voor de 2e x prik gehad. Hopelijk krijgt ze er niet veel last van.
Alle reacties Link kopieren
Welkom juf! En gefeliciteerd met je dochter! Is het de eerste en hoe gaat het?



Eefsz, balen dat je een ***weekend had. Herkenbaar, en ik herhaal dan altijd dezelfde mantra; het is een fase, het is een fase.



Bluebell, een curretage. Wat naar! Wanneer moet je het ondergaan? Heel veel sterkte



Ik ben vandaag begonnen met relacteren, dus ik ga proberen weer de borstvoeding op gang te krijgen. Ik hoop dat het gaat lukken. Ben met 5 weken gestopt en met een pauze van 3 maanden gaat het hopelijk weer lukken! Ik heb me thuis opgesloten en kolf elk uur 5 min. Hopelijk kan ik straks bv als bijvoeding geven en in het mooiste geval volledige borstvoeding.
Wat een lange dunne baby hebben jullie Bluebell! Wij hebben een klein dikkertje WIj zijn gisteren naar het CB geweest, ze is 61 cm en 6285 gram. Ze is flink ziek van de prik, al bijna 24 uur 38 graden koorts, ze wil bijna niet drinken en is heel hangerig en huilerig. Ik heb het zo met haar te doen. We zijn er ook de halve nacht uit geweest omdat ze zo onrustig en huilerig was.



Loohala, ik wist niet dat dat mogelijk is, weer opnieuw borstvoeding geven na zo'n lange pauze! Waarom was je na 5 weken gestopt en waarom probeer je nu weer te beginnen? Ik hoop dat het lukt voor je.



Welkom Juf!
Leuk om gelijk welkom geheten te worden! Het gaat heel goed met ons! L. is een lief, vrolijk meisje over het algemeen. Nu ze morgen twaalf weken is, denk ik dat ze in een 'sprongetje' zit. Ze is erg huilerig de hele dag, gisteren ook al. Ze ligt nu op mij en dan is het goed. Herkenbaar? Onze dame was vorige week 5650 gram bij 57 cm. Een klein dikzakje dus We moesten extra naar het CB voor haar hoofdomtrek omdat deze nogal snel gegroeid was de laatste keer (4 cm in 6 weken) nu was hij twee weken later nog hetzelfde dus dat was in orde.



Bluebell wat vervelend dat je nog gecurreteerd moet worden... zie je er tegen op?



Loohala wat dapper dat je weer met borstvoeding wil beginnen. Ik ben met 9 weken gestopt, was er echt helemaal klaar mee! Ze is nu ook zoveel tevredener met de fles! Ik hoop dat het lukt!

Voor ons is het inderdaad de eerste!!
Leuk juf dat je mee schrijft. Fijn dat alles goed gaat met je kleine.

Loohala wat goed dat je weer met borstvoeding gaat beginnen, wist ook niet dat

als je een paar maanden gestopt ben je weer kan beginnen. Hoop dat het goed opgang komt bij je,



Mijn kleine meid is nog steeds het zonnetje in huis. Ik was gisteren bij een vriendin van mijn op kraamvisite. Ze heeft een dochtertje dat 3 maanden jonger is dan de mijne. Maar haar dochtertje is bijna net zo lang als de mijne. Je ziet wel dat mijn dochtertje ouder is, is sterker in haar nek en kijkt heel wijs al.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Juf, hier ook een juf



Ooh, die 12-weken-sprong. Hopelijk slaat J die over heb ik niet zo'n zin in we zullen zien over een week/2 weken...



Loohala, wat goed dat je gaat proberen weer borstvoeding te geven! Doet het kolven nu eerst ook pijn?



Fiona, wat zielig dat je dochtertje zo ziek van de prik is... Maar lekker extra knuffelen!
Ben benieuwd loohala, of de borstvoeding weer goed op gang komt. Ik ben gestopt met 13 weken omdat ik toen weer ging werken (pas bij 15/16 weken helemaal klaar) omdat ik niet kon kolven. Maar moet wel zeggen dat het me rust geeft. Ik deed het voeden ook prive, dus met visite of op visite vond ik lastig. Avondje weg enigszins maar vind het veel te fijn om met de kleine te zijn haha!



En leuk dat je meeschrijft juf. Gaat alles goed? Het sprongetje is inderdaad herkenbaar, maar daarna is mijne toch een partij relaxed en gezellig geworden
Oh en fiona, wat zielig! Hopelijk knapt ze snel op!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het nog niet wanneer de curretage zal zijn en op dit moment zie k er nog niet tegen op. Denk dat het vergeleken met een keizersnee ook wel meevalt ;)



Wat goed van je dat je weer gaat beginnen met de bv loohala. Wist ook niet dat dat kon. En vanwaar deze keuze? Hoop dat het gaat lukken!



Leuk om dan de verschillen te zien he Mobo. In mijn omgeving zijn ook veel kindjes geboren. Fijn dat alles goed gaat met je dochter.



Heh vervelend Fiona dat ze zo last heeft van de prik. Heb je een zetpil geprobeerd. Hoop voor je dat ze snel opknapt!



Hier gaat alles goed na de prik. Ze had om 7 uur wat verhoging, 37,8. Dus dat valt mee. Wilde niet veel slapen vanmiddag en was lekker vrolijk.
Leuk theepoes, geniet je ook zo van je extra lange verlof? Al die vakanties die we terug krijgen ik moet begin maart weer beginnen, dan is L. bijna 16 weken.



Sneeuwball ik hoop dat die van mij ook weer wat gezelliger wordt! Was ze voor t sprongetje ook wel, dus dat komt vast goed!



Prikjes, L had na de eerste prikjes ook koorts (39,6) en een zetpil hielp wel, temperatuur was snel weer terug naar 38,5 en de volgende ochtend alweer 37,5.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah het is 00.40 en ik kan niet slapen
Alle reacties Link kopieren
quote:Juf-1985 schreef op 07 februari 2017 @ 23:10:

Leuk theepoes, geniet je ook zo van je extra lange verlof? Al die vakanties die we terug krijgen ik moet begin maart weer beginnen, dan is L. bijna 16 weken.





Ja, fijn hè, dat de vakanties nu gecompenseerd worden. Dat was bij mijn oudste nog net niet.

Ik heb nóg langer. Heb m'n ouderschapsverlof er achteraan geplakt :-) dus ik hoef pas in mei weer te werken. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bluebell89 schreef op 08 februari 2017 @ 00:41:

Aaaah het is 00.40 en ik kan niet slapen



Ooh bah... Kopzorgen?

Hopelijk heb je nog wel wat geslapen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het onbewust, gingen allerlei gedachten door mn hoofd die ik niet kon uitzetten ;) Maar kom sowieso altijd lastiger in slaap als mijn man nachtdienst heeft.



Maar volgens mij voelde mijn lieve dochter dit aan en heeft ze na haar fles van half 8 nog tot 11 uur geslapen. Dus ik ook.... haha
Ik heb geen zetpil geprobeerd omdat haar koorts niet hoger werd dan 38,5. Ze vertelden ook bij het CB dat paracetemol in sommige gevallen de vaccinatie kan tegenwerken, dus dat je het beste niet te snel paracetemol kan geven. Tenzij ze koorts boven de 39 graden blijft en niet zakt door uitkleden of afkoelen.



Lekker Bluebell, dat ze zo heeft uitgeslapen! Waarschijnlijk door de prik? Wij hadden een fles om 6 uur en toen heb ik haar om 11 uur wakker moeten maken voor de tweede fles. Helaas spuugde ze die er weer helemaal uit, ze is dus nog niet helemaal lekker
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zijn die vaccinaties he.. E moet volgende week de derde en het zijn geen leuke momenten. Ik wist niet dat een zetpil de bijwerkingen kon versterken!



Vandaag dag 2 van de relactatie en vanochtend onder de douche kwam er zowaar al een druppeltje uit! Verder helemaal niks vandaag, maar het geeft goede hoop dat er zo snel al iets is gekomen. Ik was eigenlijk nooit van plan bv te gaan geven, maar uiteindelijk op het laatste moment toch besloten het een kans te geven. Meteen had ik een melkproductie voor een heel weeshuis. Veel te veel en E spuugde daardoor heel veel. Ik moest ook altijd tepelhoedjes gebruiken en was zo onzeker in het begin. Ook mijn omgeving die aangaf dat flesvoeding ook goed is en dat stimuleerde, ben ik uiteindelijk gestopt. Het was mijn eigen onzekerheid die heeft besloten te stoppen met de bv, maar ik heb er nooit 100% achter gestaan. Nu ik wat meer zelfvertrouwen en kennis heb, ga ik het toch weer een kans geven.
Alle reacties Link kopieren
Vind het echt goed van je loohala!



E is vandaag voor de eerste keer wezen wennen bij het kinderdagverblijf. Was toch ff slikken toen ik in de auto zat zonder haar. Maar het is allemaal goed gegaan
mijn kleine slaapt de laatste dagen steeds langer door s nachts. Wordt rond half 8 a 8 uur wakker.

Probeer haar s ochtends iets langer wakker te houden merk dat ze dan s nachts niet meer wakker wordt.

Ben alleen vandaag door mijn rug gegaan. Vind de pijn van een bevalling minder erg dan de pijn die ik nu steeds voel.

Hoop dat het snel minder wordt.
Theepoes, wat heerlijk van die ouderschapsverlof! Ik neem het nu niet en wil het misschien inzetten na een eventuele tweede kindje.



Fiona, dat wist ik helemaal niet van die zetpillen! Iedereen in mijn omgeving zegt steeds dat je ze maar beter voor de zekerheid in huis kan hebben voor na de prikjes...



Loohala hoe gaat het met de borstvoeding? Leg je de baby ook al aan? Ben benieuwd hoe dat gaat.



KDV, daar kan ik ook alvast wel tegenop zien... L gaat straks ook een dag in de week.. ben wel bang voor het slapen daar.. thuis komt ze niet altijd even makkelijk in slaap en daar hebben ze natuurlijk nog meer kindjes en kunnen ze niet steeds met die van ons bezig zijn..



Mobo, sterkte met je rug.. vervelend zeg!



Hier gaat het wel goed. Slapen gaat 's nachts erg goed. De laatste fles krijgt ze tussen 22:00 en 23:00 (moet ik haar trouwens wel altijd voor wakker maken, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om bijvoorbeeld op 21:00 uur uit te komen met de flessen). Ze slaapt de hele nacht door en komt vaak rond 7:00 uur weer, of ik maak haar wakker omdat dit straks ook ongeveer de tijd zal zijn dat ze naar opa/oma of KDV moet. Het ritme is nu 7:00-11:00-15:00-19:00-23:00 zo ongeveer. Ze krijgt 4 flessen van 150 +5 en de laatste 180 +6.



Vandaag hebben we bij m'n schoonouders gegeten en leek ze ineens wat eenkennig te zijn. Normaal vindt ze alles oké en wil ze wel bij iedereen op schoot en lacht ze flink.. maar vandaag huilde ze hartverscheurend bij opa op de arm en zodra ze weer bij mij was, stopte het. Kan dit nu al zo vroeg? Was wel sneu voor opa!



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Mobo! Hopelijk wordt de pijn snel minder. Fijn dat ze nu wat langer doorslaapt



Net ritme hebben jullie juf. Wij hebben ook ong dat schema al een paar weken. Met soms wel een half uur verschil, ligt eraan hoe het uitkomt. En die van 7 is meestal wat eerder omdat E dan haar huil uurtje heeft en we haar op die manier stil krijgen:p



Eenkennig: volgens de boekjes kan het nog niet. Pas bij 7 maanden volgens mij. Maar ik had het hier laatst ook mijn moeder pakte haar en ze begon keihard te huilen. Nadat ik haar had overgepakt was ze gelijk stil.



Goed weekend!!



Wordt helaas geen rondje lopen met die sneeuw :(
Hoe gaat het met jullie meiden? Hier hebben vriend en ik een flinke griep te pakken en de kleine diarree.. lekker stel zijn we zo. Extra pittig, ziek zijn met zo'n kleintje erbij.



Hier was de sneeuw vlug weg, in ieder geval van de weg dus toch heerlijk kunnen wandelen. Jij hopelijk ook nog bluebell.



En inderdaad een mooi ritme juf!



Mobo, vervelend zeg van je rug. Hopelijk is er snel vooruitgang!
Met mijn rug gaat het de goede kant op, kreeg vrijdag nacht ook nog eens diarree, dus moest om de 0 min

naar de wc. Dat was minder fijn met me rug. Maar nu voel ik het soms nog licht in mijn bil.

Mijn kleine was vandaag ook wat van slag, kwam in eens 2 keer s nachts en daarna om de 3 uur.

geef bv, dus denk dat er te weinig voeding in zat door dat ik diarree had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven