Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de late fles ook weer invoeren theepoes. Als die dan op den duur niet meer leeg gedronken word kan je m weer overslaan. Ik wil m ook zo graag over kunnen slaan maar E drinkt m nog tot de laatste druppel leeg dus nog ff geduld.

En ook dan moet ik er tussen 5 en 6 een paar x uit voor haar speen.



Vinden onze verhuisplannen ook erg spannend. Nog niks op het oog, alles wordt daar ook steeds binnen een week verkocht.



Ik heb eigenlijk geen idee hoe die bij mij voelt, maar denk dat bij mij ook nog niet alles 100% is na die operatie.



Aaaaaaaaaaaah deze week weer werken :( :( gelukkig woensdag pas.
Alle reacties Link kopieren
Hoe merk je dat het helpt? Voel je de baarmoedermond minder laag zitten?



Ik moet misschien toch maar even naar de huisarts. Eventueel naar een bekkenbodemtherapeut.
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt de borst, Bluebell. Dus ik heb geen idee hoeveel hij drinkt :-)



Oeeeh, best spannend om weer aan het werk te gaan! Moet er niet aan denken!
Mijn meisje was vandaag aan het rommelen met slapen. Sliep ze vorige week nog heel veel, vandaag sliep ze dus veel minder.

Zit ook met de voeding te rommelen. Kolf nu tussen half 11 el 11 uur s avonds. had het idee dat ze daar niet genoeg uit kreeg.

Met kolven krijg ik er ook maar 100 cc uit . Heb het idee dat mijn borstvoeding aan het terug lopen is. Moet morgen naar het cb.

Ben benieuwd wat ze gegroeid is. Ze is wel altijd heel tevreden dus heb niet het idee dat ze te weinig binnen krijgt.

Ze is alleen klein bij mijn zoon moest ik 3 weken na zijn geboorte al naar maar 64 en mijn dochter zit nu nog in maat 56. Ze is nu bijna 19 weken. Vind het niet erg zo heb ik ook nog wat aan de kleertjes, Maar het is wel een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Mobo, rond 4 maanden is er vaak een dip met borstvoeding. Daar ben je al iets voorbij, maar dat zou het misschien kunnen zijn?

Goh, nog in maat 56! Ideaal! Dan heb je idd nog iets aan de kleren. J. kan al bijna naar 68 met sommige merken. Rompers van de HEMA nog wel in 50/56, maar dat wordt nu ook wel krap.
Ik voel niets aan mijn baarmoedermond, maar dat is bij mij ook logisch. Verloskundige zei dat die oefeningen doen, goed is voor iedereen maar vaak na een bevalling pas gezegd wordr. En bij mijn keizersnede heb ik er geen last van.



Hier ook nog een avondfles. Al is hij heel erg aan het flapdrollen met zn flessen. Drinkt eigenlijk wat te weinig.



Heerlijk, geniet van je vakantie theepoes!



Spannend hoor al die verhuizingen. Heb er toch zo'n hekel aan! Maar daarna is het wel genieten!



Mijn mannetje draagt ook al 68. Gaat zo hard! 56 had hij bij de geboorte haha.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, hier ook 56 bij de geboorte. Had ook niks in 50 gekocht.



Die oefeningen zijn idd altijd goed, maar blijft er vaak bij tot het nut heeft

Maar je voelt je bmm dus wel?
theepoes wijzigde dit bericht op 19-02-2017 22:33
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat voel je precies als je baarmoedermond laag ligt? Denk dat ik er geen last van heb. Het voelt niet anders dan voor de bevalling.



Altijd dat gedoe met die flessen en voeding... Het is altijd zoeken hoeveel en wanneer de kleine nu veranderd is. Zat ook te klooien met de avondfles. Ze kreeg om 17:00 een fles en dan gaf ik 19:00 uur weer een fles anders zou het 'niet uitkomen' om 22:30. Maar... Toen heb ik de fles van 19:00 uur laten vallen. om 18:30 naar bed en gekeken hoe laat ze wakker werdt. Dat was om 21:30 dus en ze slaapt door tot 7:45 dus dat is heel fijn!



Succes met verkopen/verhuizen en inpakken! Ik zit zelf ook te kijken naar een ander huis. Wonen nu in een hele leuke buurt, maar de huizen zijn klein en koud (jaren 30 woning).
Alle reacties Link kopieren
Ohja sorry theepoes, was ff verkeerd.



Morgen gaan we voor de zekerheid een bezoek brengen aan de osteopaat. Kreeg haar voorkeurshouding er niet goed uit met de oefeningen van de fysio en toen een afspraak gemaakt bij de osteo. Nu gaat het eigenlijk best prima. Laat de afspraak wel doorgaan, kan volgens mij nooit kwaad.



Leuk Loohala dat jullie ook naar een andere woning aan het kijken zijn. Eigen woning nog niet te koop gezet? Zeker met zo'n kleintje is het wel lekker dat je wat groter kan wonen. Kunnen ze lekker spelen. Wij hebben in dit huis ook niet echt een plek dat ik een hoekje kan maken zodat ze daar straks kan spelen. Dus zoeken ook wel iets groters dan wat we nu hebben.



Welke provincie wonen jullie als ik vragen mag? Als jullie het niet willen zeggen prima ;)
Ik voel heel mn baarmoedermond niet geloof ik. Voelt niet anders dan voor mn zwangerschap in elk geval.



En dat klinkt lekker loohala, met de flessen!



Het blijft hier echt nog enorm wisselen, vannacht kwam hij ook ineens om 4u en toen had hij me toch een honger. Terwijl hij die eigenlijk al heel lang niet meer heeft. Wisselend tussen half 6 en half 9 vaak dat hij honger heeft. En dan ongeveer even laat de avondfles.

Vind het toch mooi blijven hoe babys zelf hun ritme kiezen.
Ongeveer tegelijk gepost bluebell, zie nu jouw bericht! Osteopaat kan zeker geen kwaad, heeft hier juist goed geholpen.



En ik woon in zuid holland.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zuid Holland, in de grote stad.



Het huis is inderdaad klein, maar wel plek voor haar eigen hoekje. En we hebben een 'grote' stadstuin dat is ook erg fijn. Ik zou graag in deze buurt willen blijven wonen, maar het is hier zo gewild om te wonen, dat de prijzen de pan uitstijgen! Dat gaat dus helaas niet door. Wij wonen nu in een huurhuis en willen graag kopen hierna.



Heeft ze ook een afplatting van het hoofdje door de voorkeurshouding bluebell?
Ik woon in Noord Holland

Mijn meisje moest vandaag weer prikjes, heeft een klein kickje gegeven. Ze weegt nu 5505 gr en is 60 cm.

Ze was goed gegroeid zeiden ze bij de cb. Gaat volgens haar eigen lijntje.
Oh dat is heel herkenbaar, wij hebben hetzelfde probleem. Huurhuis in een gewilde buurt waar de koopwoningen niet te betalen zijn. Maar het is te klein om te blijven wonen helaas



Jullie meisje is inderdaad klein Mobo, maar zolang het volgens haar eigen lijntje gaat is het prima toch? Hoe zwaar was ze bij de geboorte? Heeft ze last van de prikjes?



Hier ook geklooi met de flessen. We zitten nog maar op 4 flessen (ze is morgen 16 weken), omdat ze de laatste fles om 23 uur echt niet wilde drinken en niet wakker wilde worden. Soms komt ze om 4 uur voor een extra fles en dan is het hele ritme dus weer verschoven. Ik probeer het maar gewoon per dag te bekijken en me er niet te druk om te maken.



Ze zit erg in een sprongetje. Huilerig, wil echt niet meer slapen overdag en is daardoor oververmoeid, maar wel heel blij als ze je ziet. Volgens de Oei Ik Groei app duurt dit sprongetje nog 17 dagen, ik kan niet wachten tot het voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Fiona, nog 17 dagen!? Wow! Dat is geen sprongetje meer, dat is een giga-sprong. Welke ontwikkeling is er met dat sprongetje?

J. heeft nu sinds een week ofzo zijn handen ontdekt. Hij kan er de hele dag wel naar kijken. Zo lief om te zien dat hij zo verwonderd is dat hij handen heeft



Loohala, ik voel dat hij laag zit door zelf te voelen. Verder heb ik er niet echt last van. Benalve als ik lang sta. Dan voel ik er wel veel druk op.



Bluebell, wij wonen in Friesland. En jij? En waar ga je naartoe verhuizen?

Hoe was het werken weer? Weer snel gewend?





Mobo, idd, wel aan de kleine kant. Maar als ze verder gezond is en volgens haar eigen lijntje groeit, dan is het prima toch?
Fiona, ik doe altijd al iets meer water in de fles ivm moeizame ontlasting. Ze poept 1 keer in de 3-4 dagen en lijkt er dan echt last van te hebben, komt er niet vanzelf uit zeg maar. Gaat nu inmiddels veel beter en ze heeft ook vaker een poepluier!! Dus ik ga gewoon door met extra water!



Ik maak L. ook nog steeds wakker rond een uur of 23:00. De fles gaat dan ook tot de laatste druppel leeg en dan slaapt ze meteen weer. Ze is heel moeilijk wakker te krijgen, maar anders komt ze midden in de nacht weer en nu slaapt ze mooi tot 7-8 uur.



Wij wonen in Drenthe.



De vakantie gaat tot nu toe echt super goed. Ze is heel vrolijk en gezellig en slaapt veel beter dan thuis! We wandelen veel en af en toe gaan we naar de piste om wat te eten met elkaar. L. vindt alles goed!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een heerlijke vakantie, juf!! Genieten!
Alle reacties Link kopieren
Nee de afplatting valt gelukkig mee. Als ze slaapt leggen we haar ook regelmatig op haar zij. Bijv even naast ons op de bank. Haar voorkeurshouding is naar rechts, maar ze kan ook wel naar links kijken en doet ze ook wel maar haar nek zover als naar rechts draaien lukt niet.



Stoere meid Mobo! Fijn dat de prikjes weer achter de rug zijn. Heeft ze er geen last van gehad?



Soms is dat de beste optie indd Fiona, het per dag bekijken wat de kindjes nodig hebben. Oh en ik zag indd dat het volgende sprongetje (van 17 weken) echt lang duurt volgens het Oei ik groei boek...... helpppp



Wat fijn dat de vakantie zo goed gaat Juf Lekker genieten zou ik zeggen.



Leuk he als hij zijn handen ontdekt heeft he theepoes, zo schattig!

Nog even aan het genieten van mijn laatste vrije dag, morgen begin ik. Ga woensdag/donderdag/vrijdag werken zodat ik een lekker lang weekend heb.

Wij wonen in Zeeland en gaan naar Gelderland verhuizen.



Hier heeft E vannacht voor het eerst in weken doorgeslapen van 10.30 tot 7.00 zonder dat ik haar speen 3x in moest doen. Toen ik wakker schrok dacht ik wel gelijk ff kijken of alles nog goed gaat. Haha
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal! Ik ben heel druk geweest met wennen aan weer werken, maar hier ben ik weer even! Wat gaat het snel allemaal hè! Leuk om te lezen dat jullie kleintjes ook zo groeien!

Mijn meisje is nu 19 weken, 4 maanden geweest dus. Prikjes gingen deze keer prima! Ze is nu 65cm bij 7,2kg, een grote meid, maar dat is ze altijd al geweest. Ze kan omrollen van buik naar rug en rug naar buik en is de hele dag druk bezig met alles pakken. Ze is altijd vrolijk, lacht en kletst naar iedereen. De leidsters op het kdv lopen weg met haar! De laatste sprong heb ik weinig van gemerkt. Sinds dat ik weer ben gaan werken, een week of 4 geleden, slaapt ze helaas niet meer door. Ze komt nu 1-3 keer per nacht. Ik maak haar om 23u wel wakker voor een voeding. Soms komt ze daarna om 2 uur, meestal om 3 uur en vanaf dat moment om de 3 uur. Ze slaapt na de voeding wel meteen weer in en ik ook. Pittig, maar de hormonen zorgen ervoor dat ik het prima trek. Misschien dat dat het sprongetje was? Ze krijgt nog steeds volledig borstvoeding, 5-8 keer per dag ongeveer. Gaat nog steeds erg goed! Speentje pakt ze nog steeds niet. Ook kolven gaat supergoed, ik kolf meer dan ze drinkt, dus de vriezer raakt aardig vol! Fijn voor feestjes en festivals!

Het is een heerlijke griet en we genieten enorm. Ik zit echt op de roze wolk! Ook met haar voorkeurshouding gaat het erg goed, fysio helpt goed.

Soms ben ik wat onzeker, maar ik doe maar wat me goed voelt. Met name over wat normaal is; hoe laat moet ze naar bed, avond- en ochtendroutine, pyjama, slaapzak, noem maar op. Ik doe maar wat, maar ach, het gaat zo hartstikke goed!
Dat zou best door het sprongetje kunnen komen volgens mij MJ87, het komt in elk geval wel exact overeen (sprong duurt volgens het boek van week 14,5 - 19,5). Ze kunnen inderdaad dan gaan omrollen, reageren op naam en spiegelbeeld, speeltjes zelf pakken etc.



Theepoes, dat klinkt wel een beetje als dezelfde klachten die ik heb met de verzakking. Ik zou het tijd geven en de bekkenbodemoefeningen blijven doen. En anders even naar de huisarts als je last blijft houden?



Juf, dan snap ik inderdaad dat je de melk verdunt, dat zijn wel weinig poepluiers. Zielig als ze er zo'n last van lijkt te hebben. Geniet nog even van de vakantie, fijn dat het zo goed gaat!
Ik ben een trotse mama! Vanavond rolde de kleine man voor het eerst, heel gaaf om te zien!



Fijn dat dat werkt juf, wat meer water toevoegen! Heerlijk zo'n vakantie.



Klinkt goed MJ, klinkt niet alsof je onzeker hoeft te zijn.



Fijn bluebell, dat doorslapen zonder speen erin doen steeds! Dat is op den duur ook flink vermoeiend. Heel herkenbaar hier.. behalve het doorslapen haha.



En ik merk nu pas iets van het sprongetje, weer in de nacht willen drinken, snel huilen bij honger. Verder valt het gelukkig mee.
fiona mijn dochtertje heeft geen last gehad van haar prikjes. Ze moest vandaag naar het kdv, maar ze was weer heel vrolijk en lag heerlijk te kletsen zeiden de leidsters. Ze hadden weer van haar genoten,

Bij haar geboorte was ze 28,50. Ze groeit idd volgens haar eigen boekje. Heb zoiets van zolang ze tevreden is gaat het goed, anders geeft ze het wel aan.



Juf wat lekker dat jullie genieten van de vakantie, is toch spannend hoe het gaat.



Mijn dochtertje heeft nu al verschillende keren van buik naar rug gedraaid, erg leuk om te zien. Mijn zoontje moedigt haar ook steeds aan, hij is heel trots op haar en zegt dat ook tegen haar. Zo lief om te zien hoe ze op elkaar reageren. Mijn dochtertje lacht ook om mijn zoontje als hij wat doet.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Hoe is het met jullie? Lekker weekend, nog plannen?



Ons huis is onder voorbehoud verkocht!! Jeeej. Gaat opeens wel snel en is nu dan wel definitief allemaal. Erg spannend.



Verder zitten mijn eerste werkdagen er weer op. Is allemaal goed gegaan en lijkt of ik nooit ben weg geweest.



Morgen op de 9 maanden/huishoudbeurs eens een kijkje gaan nemen. Is iemand al geweest?



Groetjes en goed weekend!!
Oh wat fijn dat jullie huis al verkocht is Bluebell! Spannende tijden



Hier gaat het goed. Deze week ben ik met mijn meisje naar de huisarts geweest want ze heeft erg veel last van eczeem. Ze krabt haar hele hoofd en beentjes stuk, echt heel zielig. We hebben nu hormoonzalf gekregen, hopelijk gaat het snel over.



Verder slaapt ze eigenlijk elke dag door, we geven de laatste fles om 19.00 - 19.30 en dan komt ze pas weer rond 7.00 uur. Echt super. Ze krijgt wel nog maar 4 flessen daardoor dus ik hoop dat ze evengoed nog genoeg binnenkrijgt. Volgende week weer naar het CB, dan kunnen we zien of ze goed is gegroeid.



Veel plezier morgen op de 9 maandenbeurs!
Alle reacties Link kopieren
Fiona, hier ook vier voedingen. Al sinds J twee maanden is. Hij sliep door en de late voeding hebben we steeds een beetje vervroegd. Dus toen die samenviel met de voeding van zeven uur, kreeg hij een voeding minder. En het gaat goed. Misschien zou je de flessen wat groter kunnen maken? Geen idee of dat zomaar kan met flesvoeding...



Hopelijk helpt de hormoonzalf! Zielig als ze zoveel jeuk heeft :(



Bluebell!! Gefeliciteerd! Wat goed! En nu zelf op zoek naar een huis!

Fijn ook dat het werken weer oké was. Wat voor soort werk doe je?



9-maanden-beurs/Huishoudbeurs, nee daar ga ik niet naartoe. Lijkt me echt verschrikkelijk sinds een paar jaar ben ik wat minimalistisch gaan leven. Er komen dus geen spullen in huis die we niet nodig hebben. Dus ook geen goodie-bags van de Huishoudbeurs vol troep die je uiteindelijk toch weggooit geeft een lekker opgeruimd gevoel

Maar wel veel plezier! Ben benieuwd hoe je het vindt
theepoes wijzigde dit bericht op 25-02-2017 18:47
Reden: Toevoeging
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven