Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn holadijee dat het zo gaat gaat met de meisjes en met hun grote broer!



Ja leuk he juf om dat te doen! Hier heeft ze laatst al aan een spruitje gelikt, haha.



Pffff hier volgens mij midden in het 19 weken sprongetje. Onze mooie ritme, het lekkere slapen. Weg........

Ten eerste om haar in slaap te krijgen om 7 uur, drama alleen maar huilen. Dan de fles van half 11 gaat prima en daarna slaapt ze wel weer door. Smorgens is ze ipv half 7/7 uur nu om 5 uur wakker en wil dan ook echt de fles. Slaapt gelukkig daarna nog wel even door. Maar zodra het licht is, is ze wakker en denkt zo nu wil ik spelen Normaal sliep ze dan nog lekker door tot 10.
Alle reacties Link kopieren
Ooh bluebell zo herkenbaar! Dat was hier afgelopen week. Het begon zondag en donderdag en vrijdag waren het ergst! Precies wat jij omschrijft. Vroeg wakker, daarna niet willen slapen, eigenlijk overdag niet willen slapen. Ik was vrijdag echt kapot! Nu is ze weer de blije baby die weer in het eigen ritme zit en lekker gaat slapen (sinds gister). Misschien was haar sprong later, want ze is nu 22 weken. Heel veel sterkte in ieder geval!!



Madam was een avondmens, maar dat is helemaal veranderd. Soms is ze zo moe dat ze al om 18:00 naar bed gaat! Krijgt nog wel een avondfles dan. Steeds als ze zo vroeg gaat slapen hoop ik dat ze dan niet nog vroeger wakker gaat worden dan 6 a 7 uur.
Alle reacties Link kopieren
Sprongetje, check.

Jezus god. Ik ben al 3 dagen om 6.45 wakker en meneer wilt vanaf 8.15 slapen maar vecht er zo hard tegen. Gaat de hele dag door.

In de auto en met wandelen valt hij in slaap (met wandelen wel zelfs nog huilen!).

Hij wil absoluut niet bij mij slapen, dat wilde hij vroeger constant.

Afgelopen week viel hij éindelijk telkens in slaap, nu lukt hem dat niet meer.

Hoop dat het niet te lang duurt want het is pittig!



Hij ligt de hele dag op zijn zij en zijn beentjes in de lucht te gooien dus vermoed dat hij zich ook 'irriteert' aan het feit dat omrollen niet lukt
Alle reacties Link kopieren
Hele dag op de zij liggen en de beentjes in de lucht gooien en dan ook gaan mopperen. Check... Haha, vind het grappig om te lezen dat jullie hetzelfde ervaren.



Onze dame is niet goed in zichzelf vermaken. Na 5 min in de box of onder de babygym moeten we er bij komen zitten en met haar kletsen anders gaat ze huilen. Kunnen die van jullie dat wel?
Alle reacties Link kopieren
Oh-oooh, staat dat sprongetjeneraan te komen? Hopelijk hier in mindere mate...



J kan zichzelf heel goed zelf vermaken. Hij ligt zo een half uur in de box. Lekker kijken naar de beestjes van de mobiel. Of knisperen met het boekje op zijn buik. Of met zijn voetjes tegen de old school Fisher Price activity center (http://www.geenstijl.nl/m ... rice_activity_center.html) trappelen. Hij vindt het allemaal leuk!

Gister een slechte slaapdag. Nadat ik hem om half 9 maar uit zijn bed heb gehaald, heeft hij de hele dag eigenlijk maar wat hazeslaapjes gedaan. En nu zie ik ook zijn armpjes weer uit de kinderwagen zwaaien. Hij slaapt nog altijd beneden in de woonkamer. Slapen jullie baby's allemaal in hun eigen kamer overdag?
Alle reacties Link kopieren
Leuk theepoes, is heb ook een activity center alleen nog niet in de box gezet. Binnenkort ook maar is naar beneden halen.



Tussen 12 en 2 proberen we haar altijd op haar eigen kamer te laten slapen. Tot nu toe gaat dat altijd goed. Op het kdv slaapt ze overal waar ze in slaap valt. Maar dat zijn ook alleen maar haze slaapjes.
Hier gaat het zichzelf vermaken wel goed, kan heerlijk spelen en trappelen in de box. Heeft een muziekspeelgoed, als hij daar tegen trappelt, speelt het muziek. Geweldig vind hij het!



Hij doet alle slaapjes in zijn ledikantje. Dat gaat heel goed gelukkig. Zit er over na te denken hem binnenkort naar zn eigen kamertje te gaan verhuizen ipv naast mijn bed.
Onze meid kan ook makkelijk een half uur in de box liggen spelen. Vooral als de mobile erboven muziek speelt! Handig als ik even wil douchen. Activity center vindt ze ook leuk, maar houdt ze minder lang vol. In de wipstoel is ook een favoriet!



L. Slaapt overdag in haar ledikant op haar kamer of in de kinderwagen als we nog weg moeten. Ze slaapt ook altijd in de maxicosi in de auto. 's Nachts slaapt ze in haar wieg naast ons bed. Als de kinderwagen niet mee is slaapt ze ook gerust op een hydrofiele doek op de bank dan leg ik haar op haar buik en is ze zo vertrokken!
Alle reacties Link kopieren
Box en speelmat zijn hier ook favoriet! Hij kan zich echt wel vermaken.



Overdag slaapt hij in kinderwagen als ik wandel en anders vaker in box. Maar wil voor het ritme hem toch boven gaan laten Slapen.



In de nacht nog langs ons in de wieg. Vandaag ga ik voor het eerst geen late fles geven. Dus meneer ligt nu in bed.

Ben benieuwd hoe het gaat lopen!
min dochtertje kan zich ook prima vermaken, ze begint al echt te spelen in de box met het speelgoed.

stopt alles in haar mond. Op het Speelkleed vind ze ook erg leuk.



Ze slaapt altijd in haar ledikant, of als ik ga wandelen in de wandelwagen.



Haar eczeem gaat goed, het is nu helemaal weg. Maar ben benieuwd hoe snel het terug komt las ik stop met de zalf en het medicijn.

Mocht het terug komen dan ga ik naar een natuur geneeskundige. dan wil ik kijken waar ze allergisch voor is.
Spannend eefsz! Hopelijk slaapt hij door!



En zou fijn zijn mobo, als je de oorzaak weet!



Doen de kleintjes bij jullie ook zo gillen? Mijn kleintje gilt het uit, van blijdschap haha! Aan de ene kant heel leuk, maar het is echt heel hard! Liever gelach dan of gebrabbel haha
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook gillen! En echt hard! Alhoewel ik sceptisch tegenover sprongetjes was, moet ik wel toegeven dat er een aantal veranderingen hebben plaatsgevonden. Zo gaat ze nu niet alleen gillen van blijdschap, maar ook van frustratie. Ze kan nu op haar ellebogen leunen om omhoog te komen voor heel even (erg grappig als je in de tram zit en je ziet dat hoofdje steeds boven de kinderwagen uitkomen



De babygym is ook wel een succes, ligt er meestal een half uur mee te spelen, maar de wipstoel vind ze niet zo. Daar kan Ze ook niet echt in bewegen en dat doet ze juist graag.



Ze slaapt overdag in haar eigen kamer, maar deze is 1 stap verwijderd van de woonkamer dus nog steeds heel dichtbij.



Hoe gaat het met de sprongen? Ik hoop dat jullie er bijna doorheen zijn! Het is zwaar, maar een fase... Een fase.. Een fase...
Alle reacties Link kopieren
Gillen en brabbelen de hele dag door!

En als hij boos is krijst hij, hij huilt niet..



Hij heeft vannacht dus van 20.00-07.30 geslapen!
Alle reacties Link kopieren
Gillen wordt hier (nog?) niet gedaan.



Eefsz, heeeerlijk joh! Vanavond maar weer dus?
Alle reacties Link kopieren
Yep! Zal heus nog wel een keertje fout gaan hahaha.



Hij ligt nu ook weer lekker in zijn wiegje te slapen, nadat hij gister bij schoonouders geen minuut zijn ogen dicht heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Zo denk ik dat ook nog vaak met de nachten. Het zal vast nog eens misgaan... Maar iedere nacht is er weer één!



J. is op dit moment not-amused. Niks is goed... Niet slapen, niet spelen, niet wiegen in de wandelwagen, zelfs bij mij wordt hij niet rustig. Nu is man even met hem aan het wandelen... Hoop dat dat beter gaat.



Er zitten ook allemaal bobbels in zijn mond. De eerste tand is al door, maar misschien heeft hij ook wel last van de rest. Zielig...
Alle reacties Link kopieren
Gillen wordt hier ook (nog) niet gedaan. Sinds deze week kletst ze wel de oren van m'n hoofd, zo schattig om te horen als ze in haar bed lekker ligt te kletsen



Oh echt al tandjes theepoes, wat leuk! Maar zo zielig voor die kleintjes. Kunnen ze indd veel last van hebben.

Ik denk dat het hier nog wel even gaat duren. Zelf had ik pas bij 9 maanden mijn eerste tand en mijn man pas na zijn eerst jaar. Ga er vanuit dat het bij E dan ook wel lang gaat duren.

Hopelijk dat J snel weer vrolijk wordt, sterkte ;)



Wat heerlijk Eefsz.... hopelijk dat hij het nog een keer doet.



Hier vannacht na 3 nachten 5 uur weer kunnen rekken naar 6.30 Hopelijk is het sprongetje voorbij en zijn we er opzich weer gemakkelijk doorheen gekomen. En indd het is een fase... het is een fase... daar moeten we maar aan blijven denken :P

Vanmorgen ook met haar naar de osteopaat geweest. Haar nek zat erg vast, ze heeft het nu los gemaakt en nu even in de gaten houden of ze nu ook meer naar links gaat kijken.



Ohhh en ik moet een nieuwe jas voor haar gaan kopen. Haar eerste jasje past bijna niet meer. (lijkt ze net een worstje in :D) Maar zoooooo lastig om nu iets te vinden. Als ik iets zie is het veel te duur. Wat hebben jullie kids buiten aan?



We gaan straks haar eerste groente hapje geven... spannend hoe ze gaat reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bluebell89 schreef op 14 maart 2017 @ 14:07:

Gillen wordt hier ook (nog) niet gedaan. Sinds deze week kletst ze wel de oren van m'n hoofd, zo schattig om te horen als ze in haar bed lekker ligt te kletsen



Oh echt al tandjes theepoes, wat leuk! Maar zo zielig voor die kleintjes. Kunnen ze indd veel last van hebben.

Ik denk dat het hier nog wel even gaat duren. Zelf had ik pas bij 9 maanden mijn eerste tand en mijn man pas na zijn eerst jaar. Ga er vanuit dat het bij E dan ook wel lang gaat duren.

Hopelijk dat J snel weer vrolijk wordt, sterkte ;)



Wat heerlijk Eefsz.... hopelijk dat hij het nog een keer doet.



Hier vannacht na 3 nachten 5 uur weer kunnen rekken naar 6.30 Hopelijk is het sprongetje voorbij en zijn we er opzich weer gemakkelijk doorheen gekomen. En indd het is een fase... het is een fase... daar moeten we maar aan blijven denken :P

Vanmorgen ook met haar naar de osteopaat geweest. Haar nek zat erg vast, ze heeft het nu los gemaakt en nu even in de gaten houden of ze nu ook meer naar links gaat kijken.



Ohhh en ik moet een nieuwe jas voor haar gaan kopen. Haar eerste jasje past bijna niet meer. (lijkt ze net een worstje in :D) Maar zoooooo lastig om nu iets te vinden. Als ik iets zie is het veel te duur. Wat hebben jullie kids buiten aan?



We gaan straks haar eerste groente hapje geven... spannend hoe ze gaat reageren.



J. is er wel heel vroeg bij met zijn tandjes hoor. De Oudste had ze ook pas bij een maand of 9 geloof ik. J. had bij de geboorte al een grote bobbel van zijn eerste tand. Dat zag er echt heel gek uit. Haha. Gelukkig niet geboren met een tand die al helemaal door was. Dat lijkt me helemaal raar.



Meestal als we naar buiten gaan, ligt J al in de wandelwagen. Dus dan gooien we er een extra dekentje over en het dekje van de wandelwagen en gaan we op pad. Vanochtend een jas geprobeerd. Nu was hij al chagrijnig, maar dat werd hij alleen maar erger met de jas aan



Fijn dat je het hebt kunnen rekken tot half 7. Is op zich wel een acceptabele tijd om wakker te worden

Hopelijk zit haar nekje nu wat losser en kan ze alle kanten goed op kijken.
Lekker eefsz, zo'n nacht!



En ik vermoed al een maand dat er tandjes komen maar die komen maar niet haha!



Hopelijk is je kleine snel weer vrolijk theepoes.



Ik hoop dat de osteopaat helpt bluebell!



Mijn ventje heeft al zn 3e jasje! Eerste was maat 56 en was hij snel uitgegroeid. 2e werd ook al te klein, dus al sinds januari geloof ik in zn 3e jas. Heb ik toen bij de H&M gekocht, was nog in de sale ook.

Buiten heeft hij dus zn (dikke) jas aan en zit in een warme voetenzak met heel zn lijfje.
Mijn meisje is ook haar stem aan het ontdekken,

Ze is gezellig aan het kletsen en ook af en toe aan het gillen van plezier.

Mijn zoontje zegt dan ze mag niet gillen, of hij gaat ook gillen.

Leg dan steeds uit dat ze haar stem aan het ontdekken is.

Mijn meisje kan nog in haar eerste jasje heb er 2 dus wissel af.

Ze is ook al een tijdje heel erg aan het kauwen op alles dus misschien komt er een tandje aan.

Wacht af.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al het tweede jasje.

Mouwtjes aandoen heeft hij niet graag, maar ach het moet hahaha.



Vandaag een redelijk goede dag gehad. Maar tegen het eind van de middag wilde hij niet meer slapen en was stikop.

Ligt alweer vanaf 8u te slapen.

Maar doordat vanavond onze badkamerkraan kapot is gegaan en vriend boven veel lawaai maakte (water spoot rond door de badkamer ) ligt hij nu in de box. Dus als hij straks wakker wordt bij het naar boven gaat en niet in slaap valt geef ik hem denk ik een klein flesje.



Hier ook met tijden een rood wangetje, hij heeft sowieso de hele dag z'n handjes in zijn mond. Nu zijn ook zijn billetjes rood dus misschien toch een tandje..
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het vannacht gegaan Eefsz? Lekker hoor, zo lang doorslapen. Hoop dat het ritme erin blijft! Oh en rode billetjes... Dat is wel een teken van tandjes!



Hier draagt ze altijd een berenpakje. Dat was ook heerlijk voor in de draagdoek buiten. Ik heb wel een jasje in mt 68 en hopelijk kan ze die nog even aan straks als ze kan zitten in de kinderwagen! Stiekem laat ik haar al best vaak zittend in de kinderwagen zitten. Ik heb een kinderwagen die helemaal plat kan, maar ook in zitstand gezet kan worden.
Hier ook de hele dag met de handen in de mond, maar nog geen tandjes te bekennen! Ze kletst de hele dag, met verschillende hoogtes en volume. Ook lacht ze nu anders dan voorheen. We kunnen samen echt flink lachen en dat is zo grappig! De tranen biggelen dan over mijn wangen daarentegen rolt ze nog niet om en zie ik dit ook niet snel gebeuren!

Ik had berenjasjes in mt 50 en 56 en die passen nu echt niet meer. Had voor de bevalling twee Lief! Jasjes gekocht in mt 62 (zomer) en 68 (winter) en die eerste is nu nog aan de grote kant maar rol de mouwen gewoon wat op. Op goed geluk (voor de helft van de prijs) toch redelijk passende jasjes denk ik!



Haha Eefz is het nog goed gekomen met je badkamerkraan?



De Oei ik groei-app zegt dat de vierde sprong nog 23 dagen duurt. Tot nu toe heb ik er nog niets van gemerkt en hoop dat ze in ieder geval de nachten goed blijft slapen. Nu ik weer aan het werk ben vind ik het wel pittiger, vaker moe vooral 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
Nacht is redelijk gegaan!

Hij is rond half 11 gaan slapen en met den paar keer wakker worden voor tutje tot half 7 geslapen.



Juf hier hetzelfde. En als hij dan boos wordt, dan kom het állerhoogste stemmetje eruit!



Nop, kraan kan vriend niet zelf maken.

Zit dus zonder water :'( .

Hopelijk komen ze snel om hem te maken.



Hier ligt er een alweer in bedje te slapen. Gaat steeds beter! Hopelijk blijft het zo :-)
Alle reacties Link kopieren
Balen van de kraan. En super lastig zonder water met zo'n kleintje.



Hier alleen maar pogingen om te rollen. Grappig om te zien. Vond haar vanmorgen helemaal scheef in bed :p normaal ligt ze zo netjes.



Ze vond haar eerste hapje wortel heerlijk. Straks weer, en ook iets meer. Gister maar een beetje gedaan, durfde niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven