Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
En hoe gaat het nu met de hapjes Bluebell? Pureer je het zelf of uit een potje? Ik wissel het af, maar merk dat ze bij de potjes last krijgt van obstipatie. Misschien dat er toch te veel 'natuurlijke' suikers in zitten.



En Eefsz, hoe gaat het met doorslapen? Nog steeds heerlijk van 8 tot de volgende ochtend?



E heeft nieuwe klanken ontdekt. Ze zegt nu ba en maa maa maa... wat lijkt op mama dus ik ben helemaal in de wolken als ze dat zegt
Alle reacties Link kopieren
Wij maken het zelf. Heb wat voorraad gemaakt voor in de vriezer dus kunnen komende dagen nog wortel geven. Vandaag even niet, ze zo verdrietig en heb geen idee waarom. Dus dan maar ff geen hapje.



Leuk he al die klanken. Vind het ook zo mooi
Alle reacties Link kopieren
Nee Loohala de avondfles is terug!

Hij werd me alle nachten om 1.30 - 4.30 - 5.30 wakker.

CB zei dat hij zijn 5 flessen nog echt wel mocht hebben.



Ook ben ik wat terug gegaan met fruit en groente

Merk dat hij er flinke ontlastingverandering van kreeg. Dus nu echt maar een beetje aan het geven.



Ohhh heerlijk he dat gebabbel!

V. Babbelt ook volop, wel voornamelijk tegen speeltjes zo schattig!
Jammer eefsz! Mijn mannetje drinkt ook nog 5 flessen maar meer verdeeld over ds dag.



S nachts gaat het goed! Ik hoef niet zo vaak meer speentje in te doen. Wil hem dus eigenljjk naar zn eigen kamertje gaan doen, nu het zo goed gaat, maar eigenlijk ook weer niet haha! Vind t toch wel fijn, zo dicht bij me!



Oh en leuk loohala! Kan ook niet wachten!



En wat sneu bluebell. Hopelijk vandaag een betere dag zonder verdriet!
Alle reacties Link kopieren
Slaapt hij ook nog bij jullie ?

Hier ook, nachten gaan nu dus weer goed en wil hem binnenkort ook over op eigen kamer.

Maar vind het stiekem ook wel heel gezellig elke ochtend die lieve lach als ik wakker word
Alle reacties Link kopieren
Hej meiden. Zitten jullie 'vol' of mogen er nog wel mama's aanschuiven hier?

Ben even niet actief geweest op het viva forum maar toch wel gezellig weer. Ik zocht dus precies zo'n soort topic om nog mee te kunnen kletsen. Ons dametje is van 4 oktober.



Maar gewoon eerlijk zeggen als jullie geen nieuwe personen erbij willen. Ik weet hoe hecht je als groepje kan worden. :-) Ik lees het vanzelf wel. :-)
Ja ik word sochtends wakkee van zn gebrabbel, zo leuk vind ik dat! Nouja, het wakker worden minder dan zn lieve geklets.



En wat mij betreft ben je welkom rose, alleen maar gezellig! Hoe gaat het met jouw meisje? Een dag eerder geboren dan mijn jongen ;)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat super! We hebben het zonnetje in huis met haar.

Ze groeit goed, ze ontwikkeld zich ook prima. Echt genieten om te zien.

Ik las al wat leuke herkenningspuntjes hier boven. Hier heeft ze namelijk ook het gillen ontdekt. En smorgensvroeg hangt ze hele verhalen op in haar wiegje. (Mama kan nog geen afstand doen Ze mag eigenlijk wel eens naar haar eigen kamertje maar ik vind het wakker worden naast haar zo fijn). Zelfs nu ze tussen 5 en 6 hele verhalen vertelt.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Rose!

Zal later ff reageren, nu ff alles klaar maken voor de opvang en m'n werk anders ben ik niet op tijd:p
Alle reacties Link kopieren
Welkom Rose! Is het de eerste? En hoe heb je de eerste maanden ervaren?



Hier slaapt ze ook nog bij ons op de kamer. Ik denk dat dat voorlopig ook zo zal blijven want het voelt zo vertrouwd en gewend onderhand. De laatste tijd wordt ze ook vaak snachts wakker of heel vroeg. Dan even speentje erin en snel weer verder slapen, dat is voor zowel ons als haar wel heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Welkom rose!

Fijn dat het zo goed gaat



Heerlijk he dat gebabbel!



Loohala ik vind het ook voornamelijk gemakkelijk, niet 10x m'n bed uit voor die tut.

Maar een deze dagen heeft hij geen plek meer in het wiegje dan zal hij over móeten haha!



Hier eindelijk eens een nacht zonder poepluier.

Stoppen even een week met groente en fruit om zijn darmen te laten bekomen.

Huisarts zag verder niks aan zijn heupjes dus hoef daar waarschijnlijk niet verder mee
Alle reacties Link kopieren
Ja ze is ons eerste kindje. :-) Eerste maanden waren moeilijk. Met 3 weken lag ze in het ziekenhuis. Ze hield niks binnen, zat onder de eczeem en had zoveel pijn. Is ze 2 nachten opgenomen geweest. Koemelkallergie.

Dus dat waren pittige tijden. Pas toen ze een tijdje op dieetvoeding zat werd ze de vrolijkheid zelve.
Welkom Rose! Ik heb nog een tijdje meegelezen in het december-zwanger-worden topic waarin je meeschreef, ik zat in het andere december topic



Hoe lang duurde het voordat jullie verbetering zagen met het eczeem? Wij zijn nu een week bezig met dieetvoeding i.v.m. verdenking koemelkallergie. We zien helaas nog niet zoveel verbetering, ik hoop wel echt dat dit het is. Ik vind het zo zielig om te zien hoeveel jeuk ze heeft.



Onze dochter slaapt sinds 6 weken in haar ledikant op haar eigen kamer, want wij konden echt niet slapen met al die geluiden die ze maakt. Ook overdag slaapt ze daar, tenzij ik met haar aan het wandelen ben, dan in de wagen (of in de maxicosi inderdaad als we rijden). Ze kan moeilijk op andere plekken slapen, dus als we op visite zijn is dat nog wel eens lastig.



Mobo, hoe gaat het nu met het eczeem?



Loohala, leuk he, die nieuwe klanken? Hier roept ze als ze huilt heel hard ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma!



Gillen, check.. Ik word er echt bijna doof van, zo hard gaat het. Niet alleen vrolijk, ook als ze boos of gefrustreerd is. En ze stopt nu sinds twee dagen steeds een paar tellen met ademhalen. Zo'n naar geluid, alsof ze stikt. En grappig dat ze het vindt!



Hier is het vandaag even drama. Ze huilt al de hele dag. Vanochtend omdat ze (denk ik) verstopping had door de nieuwe voeding, na een hele vieze poepluier was ze weer heel even vrolijk. En nu? Geen idee. Niets is goed, zelfs knuffelen niet. Gelukkig slaapt ze nu even.
Alle reacties Link kopieren
Je naam komt me inderdaad bekend voor. Zo lang geleden alweer. :-)
Fiona mijn dochtertje haar eczeem was weg. Maar toen ik stopte met de zalf kwam het meteen weer terug.

Het lijkt dat ze er niet veel last van heeft, ze zit niet echt te jeuken. Maar ik heb net wel een mail gestuurd

naar de natuurgeneeskundige waar ik heen ben geweest met mijn zoontje. Ik denk dat het koelmelk is.

Daar was mijn zoontje ook allergisch voor, maar wil het ff laten testen.

Gister en vandaag was ze overdag heel vrolijk, maar rond 6 uur is ze helemaal overstuur.

Wat er dan is weet ik niet. Ze hoeft nog niet te drinken en wil ook geen drinken. Als ik haar in bed leg begint het eigenlijk, dan huilt ze of er wat aan gedaan wordt. Vind dat erg moeilijk dan. Krijg haar dan ook heel moeilijk weer rustig.

Heb het idee dat ze weer een sprongetje aan het maken is. Die begint rond de 23 weken en dat is ze nu.

Ze Vind het wel erg leuk om te zitten, heb nu een bumbo en dat vind ze prachtig als ze daar in zit.

Ook is ze aan het proberen om te draaien van rug naar buik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rose, welkom! Ik ben ook later aangeschoven en hartelijk ontvangen

Lijkt me heftig om je kleintje in het ziekenhuis te hebben. Gelukkig gaat dat het nu goed gaat, genieten!



Ik zou verlof hebben tot en met april, maar opeens kwam er een vacature waar ik erg enthousiast van werd. En die baan heb ik gekregen. Vanaf maandag ga ik weer aan de slag! Zin in!

Vandaag zijn beide jongens even bij de gastouder geweest om even te wennen. J. had er niet zo lekker geslapen. Thuis even voeden en toen viel hij aan de borst al in slaap. Ziet er altijd zo lief uit



Vanaf deze week ben ik steeds wat extra aan het kolven om de voedingen tijdens mijn werkdagen rond te krijgen, maar dat gaat echt niet snel. Na een voeding komen er maar een paar druppeltjes uit. Dus 's avonds een keer extra kolven, zodat ik daarmee een voeding compleet krijg. Wel een gedoe. Hopelijk gaat het straks op het werk beter. Dat ik in een keer een hele voeding kan kolven. Wel zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Fiona ging het vandaag beter??



Mobo leuk he die ontwikkelingen! Hier ook vooral zitten en staan!



Vandaag is zoontje een dag bij schoonmoeder geweest hij was super lief geweest..

Mijn vriend vertrekt morgen voor ongeveer 2 weken naar het buitenland.

Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken zo twee weekjes alleen.

Moet toevallig beide weekenden werken en 2 avonden maar heb het qua opvang gelukkig helemaal rond!
Alle reacties Link kopieren
Ohh en theepoes (helemaal over jou post heen gelezen haha) fijn dat je weer aan het werk kan!



Hier heeft hij ook echt twee weken aan de gastouder moeten wennen heb hem de eerste maand ook 2x in de week laten gaan ook al werkte ik maar 1 van de 2 dagen.



Geef je nog volledig bv? Drinkt hij wel uit het flesje ?
Alle reacties Link kopieren
Gillen check haha volgens mij loopt onze kleine iets achter op die van jullie

En huilt nu ook heel anders dan voorheen, echt een beetje op zo'n zielig toontje.



Heftig Rose, maar gelukkig gaat nu alles goed en kunnen jullie lekker van haar genieten



Spannend Eefsz, zo met z'n 2tjes. Fijn dat je de opvang hebt kunnen regelen. Vind het ook echt knap hoe alleenstaande moeders dat doen. Als ik daar nu zo over nadenk.



Vervelend he Fiona als ze hele dag huilen, je voelt je zo machteloos. Je wilt vanalles doen zodat ze weer vrolijk is maar dat gaat dan niet. Maar zou best een sprongetje kunnen zijn. Lekker veel knuffelen en bij je houden en het belangrijkste: even doorbijten, gaat vanzelf weer over als het goed is ;) Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze last heeft van tandjes die doorkomen??? Ging het vandaag al beter?



Gefeliciteerd met je nieuwe baan theepoes! Hopelijk dat het goed komt met kolven en dat je een voorraadje kan aanleggen. Knap trouwens dat je het nog steeds doet Succes volgende week.



Mobo, hopelijk kan de natuurgeneeskundige iets voor je betekenen!



Hier is E gelukkig ook gewend aan het kdv, eerste dagen was ze echter over de zeik als ze thuis kwam. Veel huilen en krijsen. Maar nu gaat het goed. Ze slaapt er nog steeds niet veel, alleen maar korte slaapjes. Maar dat doet ze thuis ook.

Verder gaat hier alles goed, ze groeit goed, drinkt goed, lacht lekker veel, brabbelt de hele dag. Zelf ook weer helemaal gewend aan de combi werken/gezin.



Vinden jullie dat jullie relatie veranderd is nu je niet meer alleen man/vrouw, vriend/vriendin bent maar papa en mama van...... ?



Zal van het weekend nog eens kijken of ik de tabel kan opschonen, volgens mij zijn er al een aantal afgehaakt
Heftig begin, ziekenhuis rose. Fijn dat het nu wel goed gaat!



Gefeliciteerd theepoes met je nieuwe baan.



He wat naar eczeem! Hopelijk krijg je goede resultatrn bij de natuurgeneeskundige.



2 weken zonder papa. Knap geregeld voor de weekenden en avonden. Dat is juis waar mijn vriend thuis is. En pittig voor jou. Ben zelf altijd blij savonds en de weekenden dat ik vrij ben, we het samen doen!



Het gillen doet hij nog steeds hier ;)



Ja, we zijn wel echt papa en mama maar doen ook nog steeds wel dingen samen. Als de kleine op bed ligt, of opa en oma passen op. En dat is ook wel belangrijjk merk ik, tijd voor elkaar blijven maken!



En fijn daf je gewend bent aan werk/gezin bluebell!

Ik ben ook wel weer gewend om te werken, maar mis de balans nog een beetje. Kan ook komen door mn onregelnatige rooster en dat ik mn vriend daardoor soms bijna 2 dagen niet zie.
Welkom Rose! Leuk dat je meeschrijft!



Theepoes gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ben stiekem heel nieuwsgierig wat je gaat doen dat zo leuk is dat je je verlof er voor opgeeft! Heel veel succes morgen met je eerste werkdag!



Hoe gaat het bij jou Eefsz, redden jullie het samen?

Fiona, wat eng dat ze even stopt met ademhalen.. hopelijk is dat ook maar tijdelijk! Wel grappig dat ze nu al humor lijken te hebben he! L lacht ook overal om en naar.. knuffels zijn nu erg in trek!



Bluebell ja we zijn wel veranderd, meer verantwoordelijkheids gevoel ofzo.. en we moeten wennen aan het plannen van dingen... je moet meer rekening houden met elkaar. Als je zelf iets afspreekt, heeft dat gevolgen voor de ander die dan dus thuis blijft.. dat vindt vooral vriend wel lastig.. aan de andere kant ben ik heel erg verliefd als ik vader en dochter samen zie... dat is echt zo leuk! Had ik niet verwacht! Ook wij doen nog wel dingen samen gelukkig, L is vorige week voor t eerst uit logeren geweest!



Mobo heb je al iets gehoord van de natuurgeneeskundige?



Ik vind het werken wel weer pittig, ben erg moe en val geregeld op de bank in slaap 's avonds.. gelukkig slaapt de kleine wel door! Ook nog bij ons op de kamer trouwens. Vind het fijn om haar dichtbij te hebben en ook makkelijk met speen en geef laatste en eerste fles altijd in bed.
Alle reacties Link kopieren
Ja het gaat me best goed af zo alleen haha.

Heb super lieve schoonouders die helpen.

Moet nl 2 weekenden achter elkaar werken, typisch he haha!

En omdat vriend al 3x in de week naar school gaat ben ik de avonden wel gewend!

Moet wel zeggen gister was ik zooooo moe.

Schoonmoeder was nog aan het wandelen met hem dus heb even een powernap gedaan! Hielp enorm.



Merk dat vriend er wel meer moeite mee heeft. Hij heeft héél slecht WiFi bereik en kan dus niet Skypen of videobellen.



Hier ook weer een lekker ritme. Kan er zo van genieten!



Hoe is bij jullie de klok verzetten gegaan? Hier heeft hij lekker een uurtje 'langer' geslapen. Was bang dat hij gewoon om 6.30 wakker zou worden.



Wat zijn jullie plannen deze mooie dag? Ik moet om 16.30 werken tot 21.30 dus ga rond 15.30 naar schoonouders toe. Morgen weer om 8 beginnen dus word een kort nachtje !
Ik heb een afspraak bij de natuurgeneeskundige, wel pas eerste week van juni.

Heb dus nu besloten dat ik ga stoppen met bv. De kleine meid krijgt als alle bv op is dan

ha voeding. Wil wel vanaf morgen beginnen met vaste voeding. Zat eerst te twijfelen of ik zou wachten,

tot ik bij de geneeskundige was geweest maar dacht worteltjes en bloemkool etc daar zal ze niet allergisch voor zijn.

Mijn kids sliepen een uur langer, heerlijk. Ook met het na bed brengen nu maakte ze er niets van.

Mijn zoontje stopte soms ook met ademen. Als hij boos was of of heel verdrietig dan hielt hij zijn adem in.

De eerste keer schrik je wel, maar op mijn werk heb ik ook een kindje gehad die dat deed dus wist wat het was.



theepoes gefeliciteerd met je baan, wat ga je doen? succes morgen met je eerste werk dag!

Heb bij mijn zoontje ook op het werk gekolfd, Maar kon niet echt de rust daar voor vinden soms.

Ik moest dan mijn collega alleen met de kinderen op de groep laten en dat voelde niet altijd goed.

Daardoor was de productie ook niet altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Heb er zin in!



Eefsz, ik geef idd nog volledig borstvoeding. Hopelijk blijft het goed gaan, ook met kolven!

Gelukkig krijgt hij regelmatig de melk uit een flesje als ik ga sporten. Dus daar is hij wel aan gewend.



Pittig even zo samen! Mijn man werkt één dag tot half 10. Dat vind ik altijd wel even pittig. Met twee kleintjes even, badderen, naar bed doen...

Maar het gaat wel goed zo te lezen! Ook fijn dat je een goed vangnet hebt



Juf, ik word IB-er had de studie een paar jaar geleden al gedaan en nu kwam er een mooie kans om even uit te proberen of het ook echt iets voor me is. Ben benieuwd!

Ik kan me voorstellen dat je het werken weer even pittig vindt. Ik denk dat ik morgenavond ook op apegapen lig. En dan moet ik ook nog sporten...
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd hoe je eerste dag gegaan is theepoes. Eerste keer weer werken na je verlof en dan ook nog op een nieuwe plek.



Fijn Eefsz dat het goed gaat en dan er veel zijn die je willen helpen.



Hier ook gewend aan het onregelmatige werken van man. Hij werkt in ploegen en als hij middag dienst heeft zien we elkaar vaak ook 2 dagen niet. Alleen smorgens bij het wakker worden en als hij s'avonds in bed stapt. Dat is wel even pittig omdat je dan echt hele dag de zorg hebt. Maar dat komt ook elke keer weer goed. Ben dan wel blij als ze dan om 7 uur op bed ligt dat je dan even rust hebt.



E kan stopt ook wel eens met ademhalen als ze heel hard moet huilen. Eerst deed ze dat vaker en nu alleen nog als ze bijvoorbeeld de prikjes krijgt. Indd eng om te zien en dan zeggen we ook wel is...... en nu ademhalen.



Dat duurt nog wel even dan Mobo voordat je daar terecht kunt. Je kan het inderdaad proberen met de hapjes. Ze ziet snel genoeg of er een reactie op komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven