Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Mobo wat vervelend dat het zo lang duurt de afspraak! Succes met de hapjes en hopen ze geen reactie erop geeft! Lijkt me erg frustrerend.



Theepoes gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hoe is de eerste werkdag gegaan? Was het spannend? En hoe vond de kleine het bij de gastouder? Allebei gaan ze nu naar een nieuwe gastouder toch?



Ik zit nu al anderhalf uur te wachten tot de kleine wakker wordt... Elke dag heeft ze op een bepaald moment een lang dutje van ong 1,5 uur, maar ze slaapt nu al 2,5 uur!! Ze heeft het nodig waarschijnlijk... en ik dacht nog lekker met haar te gaan wandelen met dit lekkere weer. Wordt vandaag maar een korte wandeling naar de supermarkt en weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Zal je net zien he Loohala ;) onvoorspelbaar die kids
Alle reacties Link kopieren
Eerste dagen gingen goed! Erg leuk!



De jongens hebben het goed gedaan bij de oppas. Gelukkig nog steeds bij dezelfde gastouder Loohala. Door het afwijzen van een ander kindje konden onze kinderen blijven



Haha, ze schopt je planning lekker in de war he Loohala?! Heb je nog wel eventjes kunnen wandelen?



Mobo, hoe ging het nu met de hapjes?
Alle reacties Link kopieren
Tip voor het maken van verse hapjes (voor wie het nog niet kent): ik vries het in in bakjes voor ijsblokjes. Zo kun je gemakkelijk de hoeveelheid pakken die je nodig hebt voor 1 portie.
Alle reacties Link kopieren
Hier stopt hij soms ook omdat hij zo hard huilt.

Deed hij al vanaf de geboorte.

Kinderarts leerde mij dan in zijn gezicht te blazen. Dan komt hij weer 'bij' en gaat hij niet verder in zijn gehuil.



Hier slaapt hij ook af en toe 2 uur in de middag, heerlijk.. dan krijg ik lekker veel gedaan haha!



Welk maatje heeft jullie kindje aan?

Hier gaat hij richting 68. Hij is lang maar smal dus het zit voor geen meter allemaal



Vriend is nog altijd weg, maar het gaat me echt goed af.

Respect voor jou Mobo !!
Ik had wortel gegeven als eerste hapje, de eerste hapjes keek ze heel blij.

daarna begon ze steeds viezere gezichten te trekken. Vandaag was ze aardig aan de smaak gewend, ze zat nu lekker te smikkelen.

Morgen ga ik bloemkool proberen. Heb het idee dat ze geen krampjes er van krijgt dus dat is fijn.

Ik zet haar sinds deze week in de jumbo dat vind ze prachtig. Ze kijkt dan heerlijk rond en speelt lekker.

Met eten geven vind ik het ook ideaal, zet haar op tafel en geef haar dan eten.



loohala heb dat ook weleens eens gehad, dacht als ze wakker wordt ga ik mooie nog ff wandelen en een boodschap doen.

Nou daar kwam dus weinig van terecht.
Alle reacties Link kopieren
Dat huilen en stoppen met ademhalen heb ik gehad als baby. Mijn moeder schrok daar altijd heel erg van. Maar ik heb er zelf niks aan over gehouden en ben hartstikke gezond gelukkig. Maar eng is het wel!



Eefsz, hier ook lang en dun! Is nu 63 cm. De kleertjes van de Zara en hm vallen mooi. Prenatal valt heel groot! Daar past ze voorlopig nog wel in mt 62.



Haha Mobo, de hapjes zijn even wennen...hier ook soms dat ze een vies gezicht trekt, maar komt ook soms door een hard stukje wat erin zit. Gelukkig reageert ze goed op de wortel!



Hoeveel mogen ze eigenlijk? Op de sheet met info van het cb staat enkele hapjes of 2 eetlepels groente. Vind dat een beetje vaag...
Ik doe 1/3 van het potje. Staat op het potje dat na het openen het binnen 48 uur op moet.

Dus doe er 3 dagen mee. Daar heeft ze ook genoeg aan. Het is nu nog mer voor het wennen aan de smaken. over en tijdje

zal ik meer gaan geven.

Haalde vanochtend mijn dochtertje uit bed, zat ze onder het bloed.

had ze haar wang open gekrabd. Zei lachen naar me, dacht arm meisje had je zo'n jeuk.

Ga morgen denk ik toch maar weer naar de ha om te kijken wat hij er van zegt.

Als ik met hormoon zalf smeer is het weg, zo gauw ik stop komt het terug.

Dus ff vragen hoe ik het het beste kan aanpakken tot ik naar de natuurgeneeskundige kan in juni.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Holadijee, ik doe het inderdaad ook zo. Wij zijn nu bezig met de boontjes. Maar aan die smaak moet ze nog heel erg wennen. Ze begon gelijk kei hard te huilen.



Hier beetje lastig met de maten. Maat 62 van het broekje zit nu net mooi, maar de shirts wordt 62 alweer wat te klein (meer te kort dat het gaat opkruipen) heb nu deze week voor het eerst maat 68 daarvoor aangedaan. Best lastig dat broek en shirt maat anders lopen omdat ik in sommige dingen echt setjes heb. En deze week haar eerste tshitje gekocht. Dacht doe maar maat 74. Vind het lastig was ze voor maat aankan in de zomer, dus wacht nog even met meer aan te schaffen hiervoor. Maar deze kon ik echt niet laten liggen



http://www.feetje-baby.nl ... eam-live-breeze/517.00291



Aah echt wat zielig mobo dat ze zichzelf heeft open gekrabd :(

Zou inderdaad maar even naar de ha gaan. Als ze er echt last van heeft is zo sneu, en zeker als het nog zo lang duurt voordat je naar de natuurgeneeskundige kan.



Ahhh heerlijk bijna weekend, weer lekker 4 dagen van de kleine meid genieten. Ze is zo lekker vrolijk laatste dagen.
Ben vandaag naar de ha geweest met mijn meisje. heb nu antibiotica zalf gekregen.

Moet dinsdag weer terug komen dan moet het zo goed als weg zijn.

Mijn meisje had vandaag bloemkool vond ze wel lekker.

vandaag heerlijk gewandeld,
Vandaag bij het CB geweest, mijn kereltje is alweer 8,5 kilo! Grote jongen is het!



Hij mag vanaf nu alles mee eten! Is ook nodig, want hij drinkt eigenlijk teveel melk en heeft dus andere voedingsstoffen nodig. Arts vond het niet raar omdat hij ook groot is. Niet te zwaar of wat dan ook en een mooie groeicurve.



Dus toch nog wat extra slabbers in huis gehaald haha! En een tuitbekertje, wat hij ook reuze intressant vind.



Hoe gaat het met jullie meiden/jongens?
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het vandaag bij de ha Mobo?



Wow sneeuwball, dat is echt al een grote jongen

Hoeveel weken/maanden is hij nu?



Hier alles goed met onze dame, behalve dat ze haar eerste verkoudheid te pakken heeft. Zo zielig, ze hoest de hele tijd.

Verder slaapt ze ineens super veel. van 20.00 tot 22.00 (flesje) dan tot 7.00 (flesje) en dan slaapt ze weer door tot 10.30. En nu ligt ze ook alweer van 12.30 op bed, en slaapt ze nog steeds..... zo toch maar eens even spieken of alles wel goed gaat. Haha, het is ook nooit goed. Zijn ze wakker denk je wanneer gaan ze nou eens slapen, liggen ze te slapen ga je kijken of alles wel goed gaat :D
Morgen 6 maanden alweer.. wat gaat de tijd toch hard!



Miss meer slapen omdat ze niet zo lekker is? Herken het kijken wel haha! Hopelijk is ze snel weer opgeknapt!
Bleubell89 De dokter was tevreden hoe het eruit zag. Moet nog 2 dagen smeren met antibiotica zalf.

Daarna goed vet houden. Ben nu overgestapt op ha voeding dus kijken of de eczeem nu ook niet terug komt.



Ik moet volgende week maandag naar cb, ben erg benieuwd hoe ze is gegroeid.

Had zelf gemeten maar toen leek het niet veel groter. qua gewicht is ze wel gegroeid denk ik.

Maar heb nog steeds boven kleding van maat 56 aan. Het ligt er natuurlijk aan sommige dingen past ze niet meer.
Mobo, welke voeding hebben jullie nu, Pepti? Wij geven haar nu bijna 3 weken Pepti maar het lijkt helaas niet te helpen tegen het eczeem. Ze had deze week weer een flinke uitbraak en het zat nu ook op 'nieuwe' plekken. Echt balen, ik had zo gehoopt dat dat de oplossing was. Ik hoop voor jullie wel!

En.. maat 56 nog? Hoe lang en zwaar denk je dat ze ongeveer is? Mijn dochter zit nu echt al in 68, alleen van de H&M past ze nog in maat 62.



Bluebell, beterschap voor de kleine! Het heerst echt ontzettend, ik hoor van iedereen dat de baby's ziek zijn. Hier hoest en niest ze ook veel hopelijk blijft het daarbij.



Hier gaat alles goed. We zijn tijdelijk met de hapjes gestopt i.v.m. het eczeem en de nieuwe voeding, maar we gaan daar komende week weer mee beginnen denk ik. Ze rolt de hele dag door op haar buik (echt non-stop) maar kan nog steeds niet terugrollen
Wij zijn vandaag weer naar het consultatiebureau geweest! De kleine meid is weer goed gegroeid! 7,2 kilo nu en super vrolijk! Ze rolt de hele dag van rug naar buik, terug lukt nog niet. Ze is wel heel erg verkouden, veel hoesten en verstopte neus. Zielig zeg!! Maar daar is niet zoveel aan te doen geloof ik..



Wat sneu zeg voor de kindjes met eczeem! Hebben ze er veel last van?

Hier maatje 62, broekjes soms 68 omdat ze een lekkere bolle buik heeft.



Van t consultatiebureau mag ik nu de laatste fles laten vervallen en zou ze genoeg moeten hebben aan 4 flessen van 200. Ben benieuwd of ze de klok rond kan slapen! We beginnen nu ook met de groentehapjes en fruit.
Ik geef nu ha voeding, ze had vanochtend wel weer eczeem op haar gezicht.

ze had bij mijn moeder de laatste bv voeding gehad die ze nog had, dus hoop dat het daardoor

komt en dat het vanaf nu beter gaat. Helaas zijn er zoveel factoren waardoor ze eczeem kunnen krijgen.

Dat het soms een raadsel is. 10% voeding en 90 % door andere dingen.



Ik had haar zelf gemeten vorige week toen leek ze wel iets langer dan 60 cm ,de vorige keer was ze 60,5 cm dus

zie wel of ik het verkeerd heb. Heb wel het idee dat ze zwaarder is geworden maar zal het maandag zien.
Mijn zoontje zit al in maatje 74. Sommige kleertjes nog 68, maar hij heeft ook shirtjes van maatje 80 die hij al draagt. Mouwtjes omgeslagen en is nog wat groot, maar toch.



Hou ook niet van te krappe kleertjes, liever lekker ruim.



Hopelijk is de exceem snel weg mobo!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook liever wat een te grote maat. Nu net in 68. Had ook een shirtje via AliExpress besteld. De Chinese baby's zijn een stuk smaller volgens mij. Veeeeel te krap! En geen knoopjes bij het hoofd, dus wrikken over het hoofd... Zielig! Snel weer uitgedaan! Wel jammer, want het is zo'n leuk shirtje.
Denk dat ik weet wat dit keer de oorzaak is van haar eczeem.

Ze krijgt haar eerste tand onder door! Voel een klein puntje.

Mijn zoontje kreeg met 8 maanden zijn eerste tand, dacht wel dat er wat aan zat te komen.

Ze was steeds zo aan het kauwen op alles. Hoop dat de eczeem zo weer minder wordt als de tand goed door is.
Alle reacties Link kopieren
Is het tandje al door Mobo? Is de eczeem nog erg?



E heeft voor het eerst in haar eigen kamer geslapen! Merkte dat ze sneller wakker werd van ons en daardoor steeds onrustiger ging slapen. Ik hoorde haar vannacht wel, maar toen ik ging kijken lag ze heerlijk te slapen en werd vanochtend heel blij wakker om 7:15.



Hoe gaat het met iedereen? Is het druk en het werken en gezin, is dat een beetje te combineren?
Ik voel een puntje van de tand. Ze heeft er geen last van.

Alleen dus eczeem over haar hele lichaam.

Smeer haar nu elke keer als haar huid er een beetje droog uit lijkt te zien in met vette zalf.

Ze heeft gisteren voor het eerst sperziebonen gegeten dat vond ze niet zo lekker, ze kwatte alles uit.

Vandaag weer gegeven en nu ging het er lekker in.

Hoe gaan de groente hapjes bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed hier! Ik zit lekker in het werkritme en mijn mannen doen het goed op de dagen dat ik werk. Ik vind het heerlijk om ze op te halen en lekker te knuffelen. De oudste was nooit zo'n knuffelkont maar vandaag kreeg hij er geen genoeg van. Schatje! En de jongste heeft geen keus. Die wordt gewoon plat geknuffeld en gekust



Er is nu één tandje helemaal door en alle hoektandjes zijn kleine witte puntjes en bobbelig op het tandvlees. Hij heeft er gelukkig geen last van.



Lekker dat E het zo goed deed op haar eigen kamertje! Hopelijk blijft dat zo! Miste je haar ook vannacht of kon je er wel snel aan wennen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry ff een tijdje niets van me laten horen. Druk met werken, verhuisplannen, griepje en een kleine dame die mij alleen in het zicht wil anders gaat ze huil.



Hier gaat het redelijk goed met de hapjes. Probeer zelf te maken maar geef soms ook een potje. En die vind ze ook nog het lekkerste :p



Wat leuk zeg van die tandjes (op de kwaaltjes na dan) hier is nog niets te bekennen.



Op hoeveel voedingen zitten jullie nu? Hier nog steeds 5, en ze gaan tot de laatste druppel leeg. Dus de laatste laten vervallen wordt m nog niet denk ik.
Hoe is jullie paasweekend geweest? Hier heeft de kleine man het heel goed gedaan, alle drukte en gezelligheid. Ben trots op hem!



Ik zie in zn tandvlees dat de tandjes eraan komen, en kwijlen dat hij doet!



Avondeten is nog niet zo'n succes, ook potjes niet. Banaan daarintegen is een succes, vandaag heeft hij zelf een hele op! Ook brood vind hij lekker. Het begin is er in elk geval!



Hier ook nog op 5 voedingen hoor, hij wil ook echt niet per ongeluk 4 voedingen want dan gilt hij het uit. Hij heeft laatst zelfs 2 flessen zowat achter elkaar op omdat hij niet wilde slapen zonder zn nachtfles en het toevallig zo uit kwam dat dat zn 4e fles zou zijn. Niet dus haha. Hongerig ventje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven