Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Hej meiden. Ook al even niet hier geweest.

Heerlijke pasen gehad.



Net als jij, sneeuwball, erg trots op ons meisje. Gister zijn we van een uur of 11 de hele dag de deur uit geweest. Dus het dametje heeft veel minder slaap dan normaal gehad. Maar dat maakte haar helemaal niks uit. Ze heeft zowel met de lunch als het avondeten erbij gezeten aan tafel. De vrolijkheid zelve. Veel brabbelen, lachen en lief spelen. We hadden totaal geen kind aan haar. Hartstikke gezellig juist met haar erbij. Zo trots!



Wat voeding betreft...opbiechtmomentje...vooral potjes hier. Maar die vind ze echt om op te vreten. Owee als ik niet snel genoeg ben met het volgende hapje haha.

Hier wel al over kunnen gaan op 4 flessen ipv 5. Maar dan uiteraard wel fruit en groente erbij. Anders is het niet genoeg.

Over 2 weken pas naar het cb dus ik heb echt geen idee hoe groot ze nu is. Maar ze heeft een behoorlijke lengte. Dus volgens mij doet ze het prima qua groei.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!

Hier opleven rustig geweest vanuit deze kant...

Zoon is flink ziek geweest, nu er bijna bovenop.

Hij hoest alleen nog flink.



Hier nog 4 flessen (wel een late nog) en groentehap. Hierbij drinkt hij vaak wat slappe thee. Want melk erachter aan vind ik wat veel.



Moeten volgende week dinsdag naar K&G (Belgische CB) ben benieuwd hoe groot en zwaar hij is



Hier wel vers, hij vind alles lekker maar eet wel het liefst in zijn stoel!

Hij kn er goed even inzitten dus met eetmomentjes mag hij er even in. Vind hij geweldig
Mijn meisje krijgt ook nog 5 flessen. Heb nog niet geprobeerd om 4 flessen te geven.

Ze krijgt wel fruit en groenten hapjes maar eet nog niet veel.

Ze heeft het eten van de lepel nog niet helemaal door, gaat steeds haar tong naar buiten steken

als ik de lepel in haar mond doet. Haar eczeem is nog wel aanwezig maar niet zo heftig als dat het was.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ouder ze worden, hoe meer ze kunnen hebben hè... Hier ook een fijn Pasen gehad. Weinig geslapen, maar dat haalde ze mooi gister in! Ze werd om 7:45 wakker en heeft overdag bij elkaar ook nog eens 5 uur geslapen!



Wat had je zoon Eefsz? Een flinke verkoudheid? Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!



Gelukkig is de eczeem niet meer zo erg mobo... Hoe is je meisje eronder nu? Heeft ze er veel last van?



Slapen op eigen kamer gaat met ups en downs. De laatste nachten gaat het wel goed. Vannacht werd ik wakker door een gil/huiltje. Meestal ga ik dan uit bed om even te kijken, maar ik dacht nee.. Ik wacht het even af. Daarna hoorde ik niks meer dus lekker verder geslapen.
loohala mijn dochtertje blijft vrolijk, lacht de hele dag door.

De ene dag ziet haar lijfje en gezicht er rustig uit en denk ik het gaat goed.

De andere dag ziet ze weer bond en heeft ze overal uitslag.

Maar ze blijft dus lachen en jeukt soms wel. Doe als ze wel wil jeuken soms een sokje om haar hand.

Maar wel om 1 hand want ze duimt dus vind het sneu als ze dat niet kan.
Sneu hoor, mobo! Ben je al bij dr natuurgeneeskundige geweest?



Afgelopen 2 nachten is mijn kleine aan het spoken, huilen, gillen en even ontroostbaar. Vermoeiend voor ons :(



Ook verkouden, voor het eerst. Misschien komt het daardoor, of een sprongetje? Geen idee.

Voor de verkoudheid vsm neusspray gehaald, hopelijk is het snel over.

Hij ademt er ook wat moeilijker door heb ik het idee.
Ach en dat is ook niet niks eefsz, alweer wat opgeknapt?
Alle reacties Link kopieren
Hij had een luchtweginfectie en zijn longen was een 'ruis' te horen.

Dus heeft een antibiotica kuur gehad en een puffer.

Hij is nog wat verkouden maar niet meer zo erg!



Hier al een paar nachten geen late fles meer. Rond half 8 gaat hij slapen. Heerlijk zo de avond weer terug!



Als het goed is zitten ze ongeveer weer in een sprong ja sneeuwbal.

Ik heb de oei ik groei app. Heel fijn vind ik!
Mijn meisje is ook verkouden, het snot vliegt er soms uit.

Zet nu dus een ui bij haar bed en hoop dat het dan snel beter wordt.



sneeuwball ik ben nog niet bij de geneeskundige geweest. Kan pas eerste week juni terecht

.
Ik heb het oei ik groei boek! Moet het nog raadplegen haha!



Wat sneu ook, aan de antibiotica en puffer. Wel fijn, de avond weer terug! Hier verschilt het nog per avond. Zit ook niet echt routine in, maar dat komt door mijn onregelmatige werk. (Denk ik dan) ene dag moet hij vroeg zn bed uit, andere dag kunnen we lekker luieren. En zo is het steeds weer anders.



Je had inderdaad gezegd dat het lang duurde mobo, maar duurt ook wel erg lang! Kan je niet nog bij een andere terecht? Of een homeopatische huisarts?
Hey meiden! Zo hier drukke weken gehad. Onze dame is na de prikjes erg ziek geweest. Hoge koorts en heel veel huilen. De koorts hield aan en ze werd toen ook erg verkouden met veel hoesten. Weet dus niet of ze nu koorts had door de vaccinatie of door een griepje. Nu is ze gelukkig weer fit en super vrolijk! We hebben sinds een paar dagen 4 flessen ipv 5, eigenlijk vanzelf gegaan doordat ze pas laat wakker is in de ochtend. Daarbij krijgt ze nu fruit en groente. Ze vindt het meestal heerlijk, vandaag vond ze de bloemkool niet veel aan. Maak het zelf, behalve wortel want dat kreeg ik niet fijn genoeg. Dus dat uit een potje! We willen deze week proberen om haar op haar eigen kamer te laten slapen 's nachts. Tis net alsof ze dat doorheeft want sinds vandaag slaapt ze ook overdag niet meer goed op haar kamer. Veel huilen en steeds haar speen eruit trekken om vervolgens te gaan huilen. De rest van de dag is ze het zonnetje in huis.

Bij jullie de verkoudheid ook weer voorbij? En hoe gaat het met de hapjes? Hoelang slapen jullie kleintjes overdag? Even benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Hier begint de verkoudheid eindelijk weg te gaan.

Hij is al 4!! Weken flink verkouden.

Sinds deze week geen late fles meer en in zijn eigen bedje slapen.

Gisternacht is hij helemaal niet wakker geweest in de nacht!



Hier alleen nog groentenhap ik ga vanaf deze week het fruit weer aanbieden.

Ik geef alles zelfgemaakt. Wortel doe ik gewoon met staafmixer (eigenlijk alles)



Slaapjes overdag gaan hier wisselend. Vaak korte slaapjes en af en toe eens een 1,5 tot 2,5 uur durend slaapje
Alle reacties Link kopieren
Wat stom hè, die verkoudheden en ziek zijn... :(

Hier heeft J ook een flinke verkoudheid te pakken. Zo zielig. 's Nachts ook regelmatig een flinke hoestbui en 's ochtends ook en daardoor vroeg wakker. Ook wat koorts en vieze pusoogjes erbij gehad, maar dat ging gelukkig snel weer over. Hopelijk de hoestbuien ook...



Wij geven nog geen hapjes. Hij taalt er ook nog niet naar. Dus we wachten nog even. Denk tot 6 maanden. Morgen issie 5 maanden :-)



Het slapen gaat hier wat op en af. De ene dag beter dan de andere. Uitgangspunt is zo'n beetje twee uren wakkere tijd en dan slapen tot de volgende voeding. 's Ochtends komt dat vaak neer op slapen van 9-11.30 en 's middags van 13.30-16.30. Dan soms nog een snel slaapje (van een half uurtje/drie kwartier) in de wandelwagen als hij het niet redt tot 19.30 uur. Maar bij de oppas slaapt hij vaak wat minder en thuis ook niet altijd zoals hier beschreven.
Alle reacties Link kopieren
Theepoes hier bij de opvang ook slechter slapen.

Eerder was hij bloedchagrijnig als hij thuis kwam. Nu lijkt hij het beter te kunnen overbruggen.

Ze gaat hem proberen in een slaapkamertje te laten slapen, dat mag in België pas vanaf 6 maanden.



Een half jaar geleden kreeg ik nu, ja 5 min geleden hahaha) de eerste wee

Zie mezelf nog onder de douche staan met pijn...

Morgen is onze vent al 6 maanden, time flies!!
tijd gaat idd snel eefsz.

Een half jaar het lijkt als gisteren.

Mijn meisje is ook snotterig geweest, en hoestte ook een beetje.



Het slapen overdag is wisselend soms een uurtje maar ook wel 2,5 uur.



Het eczeem op haar gezicht lijkt nu aardig onder controle,

Het is gewoon meer dat er zoveel oorzaken kunnen zijn waardoor je eczeem kunt krijgen.

Ik kan de voeding aan passen maar mijn zoontje kreeg het bijv, ook als hij tandjes kreeg of minder weerstand had.

Als het wisselvallig weer was dus dat maakt het wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ja de tijd vliegt.... niet normaal.

Hier donderdag 6 maanden. En als je dan ziet hoe ze zich al ontwikkeld heeft in die maanden. Weg baby

Nu kun kan ik me niet omdraaien of ze ligt alweer op haar buik, en dan is het na een paar seconde huilen omdat ze niet meer terug kan.



Vervelend Juf dat ze zo last heeft gehad van haar prikjes. Zo zielig altijd he...



Wat fijn Mobo dat de eczeem in haar gezicht onder controle lijkt.



Slapen gaat hier afgelopen weken gelukkig goed (klopt af) de late fles hebben we nu sinds 3 dagen weg gelaten en dan slaapt ze van 19.30 tot 6.00. Om 17.30 geef ik groente en dan om 19.00 een fles van 210 cc plus 7 schepjes en bambix er doorheen.

Fruit wil ik ook gaan geven alleen heb nog geen geschikte tijd kunnen vinden om dat te doen.



En verder erg druk met de verhuizing plannen, hebben nog 1.5 maand. En nog geen doos ingepakt. Oeps
Wauw, de tijd gaat idd super snel. Die ontwikkeling gaat razendsnel! Hier is bloemkool definitief het minst lekkere hapje! Haha gister spuugde ze na elk hapje alles zo hard mogelijk weer uit vandaag appel eventjes gekookt en gepureerd, bakje ging helemaal leeg!

Hier slaapt ze overdag niet zo goed. Het inslapen lukt niet meer en daar wordt ze erg chagrijnig van (lees: huilen!) als het dan uiteindelijk toch lukt, slaapt ze zo'n drie kwartier tot een uur. 's Nachts is ze ook ineens weer vaak wakker en wil ze een speen. Rond een uur of 5 wil ze niet meer in haar wieg en slaapt pas verder als ze tussen ons in ligt we hebben haar een nacht in haar eigen kamer gelegd maar dat was drama!



Even iets heel anders, is jullie menstruatie ook zoveel erger geworden na de zwangerschap? Pff ik ben er echt ziek van, om het uur verschonen en dan nog doorgelekt (sorry voor de details )



Bluebell succes met inpakken!! Ook wel leuk werk toch??
Alle reacties Link kopieren
Ja het gaat zeker snel! Vorige week voor de tweede keer bij de manueel therapeut geweest (op aanraden van de kinderararts) en deze constateerde dt haar bekken ook vastzat. Deze is losgemaakt en de volgende dag rolde madam van buik naar rug en rug naar buik! En ik maar denken dat ze niet wilde rollen omdat ze daar geen zin in had.



Juf, dat is zeker herkenbaar! Ik heb na de bevalling een spiraal laten plaatsen, maar de menstruatie is er niet minder op geworden. Zelfs de duur van de menstruatie is langer het zal waarschijnlijk nog wel met het ontzwangeren te maken hebben.
Ik weet het nog niet ben nog niet ongesteld geworden. Zit nog steeds te wachten tot dat gebeurt.

Vind het heerlijk dat het nog niet is gebeurt mis het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu nog maar één keer ongesteld geweest (alweer een maand of drie geleden). Daarna een paar keer wat bruinig bloedverlies gehad, maar geen menstruatie meer. Ben benieuwd wanneer dat weer een beetje regelmatig wordt. Op zich willen we nu wel een derde kindje. Maar ja, dat gaat helaas niet zo makkelijk bij ons. Eerst maar eens de menstruatie afwachten en dan zien we wel weer verder...
Loohala wat goed dat ze nu zo kan omrollen!! Fijn dat ze daarmee dus geholpen is.

Mobo haha ik kan me goed voorstellen dat je het niet mist, wat een ellende toch altijd!!

Wauw Theepoes!! Jullie willen voor een derde gaan? Ik ben nog aan het bijkomen van wat er allemaal veranderd is in mijn leven lijkt me wel heel leuk, zo dicht op elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Nou leuk.... zo wil ik het niet noemen. Haha :P Het verhuizen en alles er rondheen wel. Maar dat inpakken. Pfffff, en met zo'n klein meisje die je aandacht wil is het ook lastig.



Wat leuk theepoes dat jullie alweer aan een 3e denken. Ik (wij) willen ook echt graag een 2e maar op dit moment nog niet. Nog even van dit wondertje genieten. Eind van het jaar/begin volgend jaar misschien.



Maar om even op de menstruatie terug te komen, ik moet zeggen dat dat wel goed gaat. Het is veel minder en korter dan dat het was en het komt wel onregelmatiger, de ene keer na 32 dagen en nu afgelopen maand maar 25. Helaas loop ik ook nog steeds in het ziekenhuis omdat er nog placenta resten zitten. Nu moet ik elke maand bellen op de eerste dag van mijn menstruatie en dan een paar dagen daarna gaan ze weer kijken. Vorige week hebben ze de curretage poliklinisch gedaan (was ik niet echt op voorbereid), zei ze: zullen we het maar gelijk ff doen. Nu volgende maand weer terug want ze kreeg niet alles weg helaas. Dusja nu een half jaar verder zijn we nog steeds bezig en heb ik ook nog niet echt de hele zwangerschap kunnen afsluiten voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk me net dat ik jullie van bovenstaande niet eens meer op de hoogte heb gehouden, sorry.....
Jeetje bluebell, het blijft aan de gang bij jou wat vervelend.

Succes met de verhuizing, en alles inpakken. Dat vind ik ook niet leuk haha! Geloof dat het helemaal lastig is met zo'n kleintje.



Mijn menstruatie is ook wat heftiger, bloed best behoorlijk en dat ben ik ook niet zo gewend. Hoop maar dat het ontzwangeren is en daarna wat minder weer wordt.



Nu al aan een 3e denken! Wat spannend. Waarom gaat het niet zo makkelijk, als ik vragen mag?



Door de keizersnede raden ze sterk af minimaal een jaar te wachten voor een 2e. Lijkt me leuk als er iets van 2 jaar tussen zou zitten. Maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Voor nu nog niet aan de orde!



Hoe bevalt het werken bij jullie? Ik merk wel dat ik eigenlijk minder wil werken. Zou zo huismoeder kunnen zijn haha! Maar dat kan helaas niet en werken vind ik eigenlijk ook wel leuk.
Ach, die arme zieke babies. Ik hoop dat ze snel weer opknappen.



Mobo, krijgt je dochtertje normale voeding of hypoallergene voeding? En smeer je nog hormoonzalf?

Wij hebben de kleine bijna 6 weken lang Nutrilon Pepti gegeven. Het eczeem verdween niet maar was redelijk onder controle te houden met de hormoonzalf. We hebben haar afgelopen maandag weer normale voeding gegeven en na twee dagen zat ze van top tot teen onder de eczeemplekken en rode bultjes. Toch een koemelkallergie dus en we zijn weer terug naar de Pepti gegaan.

Volgende week de huisarts maar even bellen om te overleggen.



Het slapen overdag gaat hier wisselend. Ze slaapt maximaal 45 minuten, meestal 1x tussen de flessen, soms 2x. Ze krijgt 4 flessen om 8.00, 12.00 16.00 en 20.00 en een groentehapje van 50 gram om 18.00 uur.

Ze zit nu alleen echt in een sprongetje waardoor ze overdag niet in slaap kan komen en 's nachts aan het spoken is. Ik vond haar vanochtend slapend op haar buik terug in bed en gisteren was ze 180 graden gedraaid in bed.



Dat van het bloedverlies is erg herkenbaar. Ik heb 3 maanden na de bevalling een spiraaltje laten plaatsen maar blijft bijna dagelijks bloed verliezen (kleine beetjes). Als ik bij elkaar 1 maand geen bloedverlies had in de afgelopen 6 maanden is het veel. Ik word er wel een beetje gek van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven