Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Jaa ze heeft haar handjes al een tijdje gevonden. Ze heeft een voorkeur voor haar rechterhand en ze probeerd te duimen maar dat lukt nog niet echt. Ik denk dat ze haar spee gewend is en dat haar duimpje daarom te klein is om op te zuigen.
Alle reacties Link kopieren
MJ hebben we hetzelfde kindje? Hahaha

Hier ook rond dat tijdstip in de nacht iedere nacht.

Bij een late voeding slaapt hij idd beter dan wanneer ik hem zelf laat komen!



Ook hier rolt hij om sinds vandaag! Zoooo leuk.

Handjes zijn ook volop in trek hij sabbelt er de hele dag op zo schattig!



Sneeuwbal misschien is het een sprongetje en gaat het straks allemaal weer beter !



Bluebell hier valt het me ook mee zonder swaddle me

Heeft vannacht wel gewoon bij ons geslapen ik was om half 10 met hem naar bed gegaan en vriend heeft om half 12 de fles mee naar boven gepakt en hem de fles gegeven en in bed gelegd heb hem niet meer gehoord gelukkig haha!
Alle reacties Link kopieren
Dat sabbelen op haar handjes gebeurt hier ook hele dag:p maar ze pakt nog niet zelf speelgoed of knuffels vast.



Netjes Eefsz dat hij zo goed geslapen heeft.



Hier een rot nacht gehad. Kon zelf niet in slaap komen en toen ik eindelijk sliep kwam ze al om 2.30, nog wel kunnen rekken met de speen. Na de fles kon k weer niet in slaap komen en heb k maar ff wat gegeten beneden. Had honger.
Vanochtend werd onze dochter weer boven de deken wakker door het getrappel, ik twijfel om toch een kleine slaapzak aan te schaffen. Alleen zo zonde omdat ze er zo snel weer uitgroeit. Maat 68-80 hebben we al maar die is echt veel te groot.



Bluebell, waar heb jij de slaapzak gekocht in dat kleine maatje? Lief dat ze zo naar haar handjes kijkt, ons meisje deed dat een paar weken geleden voor het eerst. Ze kijkt dan met een gestrekt armpje naar haar vuistje



MJ87 en Eefsz, wat super dat jullie kleintjes al omrollen!



Sneeuwball, wat zielig dat de kleine je zo mist. Ik hoop dat hij er snel aan went.



Sinds het sprongetje deze week slaapt ons meisje elke nacht door van 22.45 - 5.45, echt heerlijk. Ze sabbelt vaak op haar handje en soms op haar duim of twee vingers. Als we de rammelaar aangeven pakt ze hem aan, maar ze pakt het nog niet zelf.



Vervelend Bluebell, dat je niet kon slapen vannacht. Ik vind het erg herkenbaar, ik val zelf meestal pas na 00.30 in slaap. Na de fles kruip ik er vaak nog even in, maar dan duurt het zo een uur voordat ik in slaap kan vallen (en dan is het eigenlijk al ochtend).
Alle reacties Link kopieren
Fiona hoe groot is jullie meisje?

Ik heb nu 3 slaapzakken

1 50/56 deze is van prenatal die is wat krap aant worden

1 68/74 van de prenatal maar die halsopening is te groot

1 68/80 van de Hema heeft hij vannacht in geslapen hoofdingang is smal dus past mouwen wel te lang maar dan blijven zijn handjes lekker warm!



Fijn dat ze zo goed slaapt Fiona! Ik slaap zelf ook slechter schakel niet zo snel als zoonlief hahaha
Alle reacties Link kopieren
Slaapzak tip: slaapzakken van de Ikea. Deze zijn heerlijk zacht en sluiten goed aan ronde de hals. Ze zijn langer dan die kleine maatjes van de Prenatal, dus kun je er langer meedoen. Ik gok tot maat 74 ong. Wel zijn ze minder dik, dus een extra dekentje kan nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip, bedankt.

Wij hebben er 1 van de prenatal, was 11 euro ofzo. Maar kan ze niet heel lang in denk ik omdat de hals opening niet heel groot is.



Zo te lezen ben ik niet de enige die zo slecht in slaap kan vallen. Erg vervelend.
Ik heb vanmiddag bij de Hema een slaapzak in 50/62 gekocht. Wat doen jullie de baby daaronder aan, een romper en boxpakje/pyjama? En kleden jullie de kleine dan dus elke avond en ochtend om? Ons meisje sliep tot nu toe namelijk gewoon nog in haar kleertjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij laten ze in hun gewone kleding slapen. Sokken uit, broek uit, schone luier en hup slaapzak in.
Dus dan alleen het shirtje en een romper en met blote benen in de slaapzak? En doe je er dan nog een dekentje overheen, of alleen de slaapzak?
Alle reacties Link kopieren
Ons huis wordt in de nacht zo koud, denk wel 12 graden in de slaapkamer. Dus de kleine ligt met haar kleding van de dag in de slaapzak met wollen sokjes over haar handen en een wollen deken over haar heen. Pyjama's zijn vaak dun. Ik denk dat ik daarmee ga beginnen als het warmer wordt.



Rollen jullie baby's van de zij op de rug? Met het armpje onder hun zij of ligt deze naar achter of voren? Als de kleine op haar zij ligt met haar arm onder haar dan rolt ze zo op haar rug, maar ik denk dat dat eerder door de zwaartekracht komt dan dat ze dat echt zelf doet.
Ze had vanavond verhoging (37,6) en toen ik haar temperatuur net voor de laatste fles (na 4 uur slapen) opnam had ze opeens 36.0. Ik heb haar nu dus maar in haar gewone kleren in een slaapzakje gelegd met het dekentje er overheen. Nu eens kijken hoe dit gaat, hopelijk is het niet te warm zo.



Dat rollen van zij naar rug gaat hier ook zo, inderdaad door de zwaartekracht denk ik. Maar met echt omrollen wordt bedoeld van buik naar rug of andersom.
Alle reacties Link kopieren
Fiona hier slaapt de kleine in een romper-pyjama- slaapzak- dekentje maar dekentje ligt tot aan zijn middel ongeveer.

Hij heeft het warm genoeg erin!



Ik kleed hem idd iedere avond / ochtend om! Gebruik pyjama en kleertjes als ze schoon zijn wel 2 dagen.

Zoals gister was ik vrij en had ik niks op de planning heb ik hem lekker in zijn pyjama gelaten de hele dag!



Hier rolt hij van buik-rug. Op zijn onderarmen hoofdje omhoog hij houdt 1 beentje dan in en draait via hoofd en schouder op rug.

Lukt hem niet altijd, wel regelmatig

Ik meende eerst idd ook zwaartekracht maar hij helt toch echt zelf steeds die kant uit!

Lacht ook als hij om is gerold
Alle reacties Link kopieren
Knap dat hij al omrolt Eefsz, laat je hem dan langere tijd op z'n buik liggen?



Als ik haar een op haar buik leg gast ze huilen. Ze kan ook nog niet zo lang haar hoofd omhoog houden als ze op haar buik ligt. Denk dat haar nekspieren nog niet sterk genoeg zijn.



Hier ligt ze ik haar kleding van de dag in de slaapzak, doe wel haar sokken uit en dan onder een dekentje.
Mijn meisje heeft haar handjes ook al een tijdje gevonden.

Ze duimt ook sinds een paar weken. is erg lief om te zien.

S avonds slaapt ze bij mijn in een pyjama. Heb wel sokken bij haar aan.



Ik leg haar ook elke dag even op de buik, merk dat ze steeds sterker wordt in haar nek.

Ik moet as maandag naar het cb ben benieuwd hoeveel ze is gegroeid
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, Bluebell attendeerde me op dit topic. Ons 'uitgerekend in november'-topic is niet zo druk. Ik zou hier graag meelezen en meeschrijven



Ik zal me eerst even voorstellen

Ik ben Theepoes, 29 jaar, vrouw van mijn man (ja, echt :p) en hij is 35. Wij zijn de ouders van twee superleuke kereltjes. De oudste is ruim 2 en de jongste is nu ruim 7 weken. Het gaat erg goed. Hij slaapt de nachten mooi door. Om tien uur krijgt hij de laatste keer de borst en dan komt hij de volgende dag tussen 7 en 8 weer. Hij groeit ook errrrug goed. De rolletjes beginnen al te komen. Dinsdag naar het CB voor de eerste prikken en dan dus ook weer even wegen en meten. De oudste was ook een dikke baby en J gaat hem zo te zien wel achterna. Ik produceer prima melk dus :p



Ik ga jullie verhalen even lezen en hopelijk leer ik jullie snel kennen!
Welkom Theepoes! Wat slaapt hij goed door zeg, heerlijk! Alvast succes bij het CB, ik vond die eerste prikjes zo zielig



Ons meisje heeft na de fles van 22.45 doorgeslapen tot 7.30! Ze kwam eerst om 5 uur meestal al en dan wist ik het te rekken naar 5.45. Misschien heeft ze het al die tijd koud gehad want in de slaapzak heeft ze nu dus heerlijk geslapen. Ik was zelfs eerder wakker dan zij en ben er bij het eerste geluidje maar meteen uit gegaan, anders kom ik vanavond met mijn flessen in de knoei.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk is dat als ze langer doorslapen he!! Als ze hier uitslaapt tot 8 uur, krijgt ze alsnog de volgende fles om 10 uur a half 11. Ik geef half op verzoek, maar probeer het zo in banen te leiden dat ze max 6x 135 cc krijgt en dat gaat altijd goed!



Welkom Theepoes! Hoe bevalt het om er nu twee te hebben? Is het erg druk? Ik vind het nu al een dagtaak met 1 kleine en denk dan vaak bij mezelf... Hoe zou ik dit ooit kunnen combineren als er nog eentje bij komt!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij ligt hier alle dagen wel een paar x op zijn buik en hij slaapt op zijn buik dat scheelt blijkbaar ook in nek spieren!



Mobo ook al voor de 2e spuitjes? Wij moeten donderdag voor de tweede spuitjes.



Welkom Theepoes leuk dat je mee schrijft! Fijn dat ze op bv zo goed doorslaapt.. hoor je niet zo vaak!



Fiona lekker hoor! Hier ook van 18.30-2.30-8.00 was gister zo moe dat ik 23.00 uur niet redde om wakker te blijven.

Denk dat ik zijn ritme maar ga volgen en hopen dat hij dan binnenkort van 10-6 ofzo slaapt. Want 8 uur red hij in zijn lange slaap!



Ik moet morgen weer beginnen met werken gaat wat worden om 7.20 moet ik de kleine af hebben gezet en tot 16.00 werken 16.30 bij schoonmoeders en om 17.45 moet vriend weer naar school.

Welkom in het echte leven
Spannend Eefsz, morgen je eerste werkdag. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je een tevreden baby ophaalt 's middags!



Loohala, ik geeft normaal om de 4 uur flessen (5 x 170 ml), maar omdat ze nu pas om half 8 kwam heb ik net om half 11 al de volgende proberen te geven. Met moeite heeft ze 120 ml opgedronken en nu ligt ze diep te slapen. Dat werkt hier dus niet helemaal. Ik probeer de volgende fles maar groter te maken dan, hopelijk drinkt ze dan over de hele dag wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig theepoes, welkom in dit topic



Jeeej was helemaal enthousiast net, ze rolde van buik naar rug. Haha stonden helemaal te klappen en te juichen. Misschien was het per ongeluk maar wel leuk om te zien.



Spannend Eefsz, hopelijk gaat alles goed. Succes alvast!



Heerlijk dat ze zo heeft doorgeslapen Fiona:) probeerde je altijd te rekken met haar speen?



Heb hier ook geprobeerd naar 5 flessen te gaan. Maar dat pikt ze nog niet. Dan heeft ze te snel weer honger. Want dan moet er 4 tot 5 uur tussen zitten toch? Hier na 3 uur weer honger.
Hoeveel melk geef je Bluebell? Wij gaven eerst 6x 135 (120+4) en zijn toen 170 (150+5) aan gaan bieden. Omdat ze meer binnenkrijgt laat ze langer tussen de voedingen. Overdag zit er nu 4 uur tussen, soms een kwartiertje langer. Tussen de een na laatste en de laatste fles laten we 4,5 uur (dan slaapt ze toch vast) en dan slaapt ze door tot de vroege ochtend.



In het begin was het nog even wennen omdat ze niet alle flessen leegdronk en dan kwam ze soms evengoed nog 's nachts. Ik gaf toen 's nachts een kleine extra fles van 90+3. Zo kon ze wennen dat er 's nachts niets te halen valt en nu zitten we keurig op 5 flessen.
Oh dat rekken deed ik trouwens niet met een speen (dat werkt hier niet 's nachts), maar ik ging er gewoon niet uit tenzij ze echt begon te huilen. Dan hoorde ik dat ze wel al wakker was maar liet ik haar liggen. Of heel langzaam de luier verschonen, zo snoepte ik er ook nog wel een kwartiertje bij.



Super dat ze omrolde trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Hmm misschien is dat hier ook wel een goede tactiek Fiona. Dat ik gewoon ga beginnen met 5 flessen en dat ze er vanzelf wel aan went, ook al laat ze wat staan.



Spannend de eerste werkdag Eefsz! Heel veel succes! En Bluebell wat goed van je kleine meid!! Dan sta je echt te springen van trots he!



Zijn hier trouwens ook moeders die niet werken? Ik heb tijdens mijn zwangerschap, toen ik 5 maanden zwanger was, geen contractverlenging gekregen (vast contract). Ik ben net uit mijn verlof en moet dus weer solliciteren, maar ben ook nog 'vrij' voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Dat is indd slim Fiona. Wij bieden indd 5 x 135 aan en voor de nacht een fles van 170. Ze slaapt overdag niet zoveel dus heeft dan sneller honger dan wanneer ze slaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven