Baby's oktober en november 2016

27-04-2017 18:44 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik vind het leuk een nieuw topic te starten met andere mama's die in oktober of november een baby hebben gekregen. Ik ben op zoek naar een niet al te grote groep zodat het overzichtelijk blijft en we elkaar leren kennen.



Ik ben in november mama geworden van een gezonde jongen. Hij is nu bijna 6 maanden en groeit als kool
Alle reacties Link kopieren
Hey! Ik heb nooit met groepjes mee geschreven, altijd te laat door gehad.

Ik ben mama van een heel leuk zoontje van oktober 2016! Ben geregeld hier te vinden om te lezen hoe anderen omgaan met 1 en ander.
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Hier ook een zoon van eind oktober. Is nu net 6 maanden oud!



Hier is het ons eerste kindje! Bij jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Hier ook een zoontje van eind oktober, het is ons eerste kindje. Het lijkt me leuk om mee te schrijven en te lezen hoe het met jullie kindjes gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb een zoontje van eind oktober!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier de eerste. En zoals het er naar uitziet de laatste .

Hoe weten jullie wat je je kind het beste wanneer aan kan bieden? Dus waar haal je je ontwikkeling informatie vandaan? Voor eten volgen wij een beetje de Kleintjes methode en onze aap eet ook pas een paar weken wat. Nou ja, eten, hij sabbelt er vooral op en werkt het dan z'n mond uit.

Maar bv een knisperboekje is hier helemaal de bom, toevallig achter gekomen. In de lucht gooien en 'ruig' spelen vindt hij erg leuk.
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ikweetgeennaam, zeker de laatste?

Ik twijfel, wil in mijn hart héél graag twee kindjes. Maar soms ben ik blij als ik de baby-tijd achter me kan laten.

Maar denk toch dat ik het met liefde een tweede keer doe.

Dubbel he?



Hier ga ik af op gevoel, instinct en hulp van om mij heen!

Doe jij rapley? Hier een klein vreetzakje dat dol is op hapjes.

Maar heel gulzig!



Hoe gaat het met slapen en hoe is jullie schema qua eten?

Hier is het

7.00 fles 210

11.00 groenten

15.00 fles 210

17.00 2 eetlepels fruit

19.00 fles 210
Alle reacties Link kopieren
Wij willen ook de Kleintjes methode gaan volgen, daar gaan we dit weekend mee beginnen. Op het moment gaat alles wat hij in handen krijgt zijn mond in dus ik ben benieuwd of dat met eten ook zo gaat
Alle reacties Link kopieren
Verder krijgt hij nog borstvoeding op verzoek dus een echt dagschema heeft hij nog niet maar ik hoop dat dat dadelijk als hij vaste voeding krijgt wat beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi eefsz,

Ja zwaar, zowel fysiek (heb chronische pijnklachten) als ook mentaal hoor, vooral het gebrek aan slaap trekken wij beiden slecht. Maar vooral mijn gezondheid. Rapley idd, icm borstvoeding. Ik ben al een tijdje fulltime thuis, al vanaf voor de zwangerschap. Nu weer rustig wat uurtjes oppakken. Borstvoeding was ik niet van plan en al helemaal niet zo lang maar loopt als een tiet trein.

Schema, dat vind ik altijd zo moeilijk. Die van ons zit niet in een schema! Ja even, en dan gaat het weer anders. Vijf tot 6 voedingen per dag, 3x daarna wat eten (broodkorst, fruit, groente). Slapen gaat nu weer lekker, wel 2 tot 3 keer wakker per nacht en vannacht om 5 weer nachtvoeding. En toch om 7 uur wakker. Grrrr!

Is jouw zoon dan echt zo zoet van 7 tot 7 aan het slapen? Wauw. Genieten!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
LDK, ik heb de hoop op een ritme maar even losgelaten. Of misschien zie ik een ritme te strak. Hij heeft best een ritme alleen niet op vaste tijden. Het ochtend slaapje duurt soms 45 minuten en soms ruim 2 uur. Dan gaan we gewoon de volgende voeding doen (na het slaapje).

Eten is leuk, duurt wel even. Gepureerde voeding gaat ee grotendeels in dus verleidelijk om dat toch aan te bieden. Maar het vaste voedsel is nog bijvoeding houd ik mezelf voor!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Ikweetgeennaam, qua slapen doet ons zoontje het ongeveer hetzelfde. Af en toe overdag een slaapje van een half uur en af en toe 2 uur. Ik probeer er nu vooral op te letten wanneer hij signalen van vermoeidheid vertoont. Hij slaapt overdag alleen erg slecht in zn eigen bedje. 's Nachts doet hij dat gelukkig wel goed maar hij komt dan ook nog wel om de 3 a 4 uur voor een voeding. Ik kan me voorstellen dat die nachtvoedingen wel zwaar zijn icm chronische pijnklachten. Gaat dat al wel beter nu, omdat je ook je werk weer aan het oppakken bent?



Eefsz, lijkt me fijn als je zoontje al zo'n lekker vast ritme heeft. Slaapt hij de nachten ook al goed door?
Alle reacties Link kopieren
LDK het gaat niet beter, dat zal ook niet gaan komen helaas. Zwangerschap was een risico, gelukkig niet heel veel erger geworden. Tja weet je ik wil ook wel weer wat doen met m'n ervaring en talent, en een leven behalve mama hebben. Maar eens zien of dat lukt. Het gaat echt nog om een halve werkdag btw.

Slapen doet de onze goed hoor, gooi m in bed en klaar. Alleen de laatste slaap is geregeld drama (geweest?). Timen we verkeerd denk ik, net nog niet moe of juist te moe. Die slaapsignalen zijn idd erg belangrijk hier!

We hebben een pittig kind aldus het bureau. Reflux medicatie en tot voor kort inbakeren helpen wel wat. Nu snoeren we hem klemvast met het laken maar nog mept ie zichzelf geregeld wakker denken we.

Hoe vinden jullie vrienden/ mannen het, zon baby?
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt rond 19.00u zijn laatste fles rond 19.30 naar bed en rond 6.45 weer wakker.

Nachten wisselen vaak 2-3x tutje terug of dat hij even aant babbelen is.

Eerst maakte we hem om 22.00 wakker voor een fles maar we merkte dat hij steeds dieper sliep dus hebben we het geprobeerd zonder late fles!



Hier het inbakeren afgebouwd, slaapt nu in slaapzak met armen(winter) hier. Dus ben benieuwd hoe dit in de zomer gaat als die slaapzak te warm is!



Vriend vindt het hier heerlijk, is dol op hem!

Hij gaat wel naast het werk nog 2-3x per week naar school dus is best veel weg.

Maar op zich valt het mij nu mee want zoon gaat ook op tijd naar bed dus extra veel genieten als we dagjes samen vrij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hier is man ook dol op hem. Doordeweeks is hij soms pas laat thuis uit zijn werk waardoor hij hem dan wat minder ziet dus in de weekenden genieten we extra van de tijd met z'n drietjes. Ook is hij dan degene die hem regelmatig verschoont en hem mee wast en aankleedt enzo zodat ik dan ook even m'n handen vrij heb dus dat is ook wel fijn . Hij vindt ons zoontje ook steeds leuker worden naarmate hij wat meer kan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hebben er ook echt voor gekozen nu vriend nog op school zit.

We eten samen en rond 18.00u vertrekt vriend naar school en ga ik nog ff spelen, fles en naar bed. Om 19.15 slaapt zoon dus 'veel' tijd mist vriend niet.

Vriend doet zoon vaak in bad, vinden ze beide geweldig !
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi ,



Ik zou ook wel graag mee willen schrijven,

lijkt me leuk!

Onze dochter is in november geboren.

Alweer bijna een half jaar het gaat zo snel!

Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat je mee komt schrijven Charly23!



Hoe hebben jullie het geregeld met de opvang voor jullie kindjes als jullie aan het werk zijn? En heeft jullie man/vriend bv ook een papa dag? Ikzelf ben op het moment nog op zoek naar een (part-time) baan (contract afgelopen tijdens zwangerschap) en als ik iets gevonden heb gaat ons zoontje waarschijnlijk een paar dagen per week naar het kinderdagverblijf. Zal wel even wennen zijn voor ons allebei.
Ik zou ook graag meeschrijven, hier een zoontje van eind oktober (voor mij de eerste, vriend had al kinderen uit vorige relatie).



Hij krijgt borstvoeding op verzoek, met tussendoor fruit, groenten of brood. Hij vindt het heerlijk en eet alles. Gaat zelfs 'zeuren' als het volgende hapje niet snel genoeg komt, haha.



Ik werk vier dagen. Had liever iets minder gewild, maar dat gaat niet met mijn baan... Mijn vriend heeft een papadag, oma past een middag op en voor de rest KDV.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames! Gezellig dat jullie meeschrijven!



Ik werk in de zorg, 28 uur. Meestal overdag en 2 weekenden in de maand.

In de weekenden is mijn vriend natuurlijk thuis.

Als ik op maandag of dinsdag werk gaat hij naar de opvang.

Op woensdag ben ik standaard vrij.

Als ik op donderdag of vrijdag werk gaat hij naar een van de oma's.



Rollen jullie kindjes al?

Hier wordt druk geoefend door meneer.

Lukt hem nog net niet, zelf rolde ik ook pas met 7 maanden :-)
quote:Eefsz schreef op 29 april 2017 @ 08:10:

Rollen jullie kindjes al?

Hier wordt druk geoefend door meneer.

Lukt hem nog net niet, zelf rolde ik ook pas met 7 maanden :-)Hij rolt op zijn zij en rolt dan heel soms door naar zijn buik, maar dat is echt nog per ongeluk. Hij gaat ook liever de hoogte in. Benen strekken als je hem vasthoudt zodat hij kan staan, en proberen te gaan zitten als je hem ergens tegenaan legt.
Hallo! Leuk een topic! Ik heb een baby uit oktober 2016 (en een peuter). Ze gaan drie dagen naar de opvang en man en ik zijn beide een dag thuis.



Baby krijgt borstvoeding op verzoek en eet met de pot mee, zonder zout/suiker/honing, krijgt het in stukken aangeboden. Hij zit op het moment op een stuk paprika te kauwen
Oh en het is een super vlotte baby, hij kruipt en gaat zelf zitten
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een vlotte baby Captain_Obvious! Die van ons heeft nu net het omrollen een beetje onder de knie maar ik verwacht dat kruipen nog wel even gaat duren. Man en ik waren allebei ook niet zo'n snelle baby's, ik ging pas zitten toen ik een jaar was. Zoontje is wel de hele dag gezellig aan het 'kletsen' dus ik benieuwd of hij qua praten en de eerste woordjes zeggen straks wat sneller is.
Alle reacties Link kopieren
Hey charly, jij brengt het eerste meisje , is het ook jullie eerste kindje?
Ik weet best een naam maar die was bezet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven