Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel fijn Marloes, dat ze weer ging slapen. Vier uur is wel heel vroeg dag



Als ik uk recht tegen me op houd heeft hij trouwens al een behoorlijke stevige nek, en kijkt hij echt rond. Dat houdt hij echt een poos vol. maar volgens het CB hier telde dat niet omdat rechtop oefenen minder zwaar is dan plat liggend oefenen...



Een vraagje voor de borstvoeders, ik heb sinds een week of twee ontzettend veel ruzie met uk zijn armpjes.

Hij is er heel druk mee waardoor hij steeds van me afschuift en daardoor meer lucht binnenkrijgt dan nodig.

Ik ben gewend zo te voeden dat we buik tegen buik liggen. Nu voed ik hem vaak direct na een slaapje en laat ik hem nog even ingebakerd, maar zelfs dan is hij er zo druk mee dat hij half over schoot gedrapeerd ligt.

Bij een afgekolfde voeding heb ik wat meer mogelijkheden qua houding en gaat het makkelijker, maar om steeds te gaan kolven zie ik niet zo zitten. Is dit bij jullie ook zo?
En ik dacht nog wel dat het aan Cathy lag Hier voed ik tegenwoordig veel op bed, beide op onze zij en dan leg ik haar armpje "klem" onder de borst waar ze uit drinkt. Het helpt wel dat ik grote borsten heb, hier eindelijk eens een voordeel! Maar dan nog heb ik de laatste tijd vaak nageltjes in mijn borst staan van de strijd. Als ik gewoon op de bank voed gebruik ik nu altijd mijn kussen zodat ik 1 hand vrij heb om op haar buik te leggen, dan pakt ze meestal mijn duim en pink vast en dan heb ik ook geen last van haar armpjes. En heel af en toe als het echt niet anders kan klem ik het armpje dat tegen mij aanligt tussen Cathy zelf en mijn ribben en hou ik de andere gewoon vast, als ze eenmaal goed drinkt laat ik die hand los en dan legt ze hem vanzelf op mijn borst of klemt ze hem om mijn hemdje. Het klinkt heel zielig als ik het zo opschrijf, maar ik zorg er natuurlijk wel voor dat ik haar geen pijn doe (en geloof me maar, ze laat het echt heel duidelijk horen als het wel pijn doet )
Onze uk moet sinds kort met één hand iets vasthouden, dat is vaak mn shirtje of mn vinger. Mn haren weet ze ook steeds vaker te vinden, nu kan ze nog niet zo hard trekken ineens maar daar moet ik toch maar wat beter opletten voordat ik straks kale plekken krijg. Geen strijd hier verder gelukkig met voeden.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend die peuters die beginnen met zindelijk worden, hopelijk houden ze het goed vol. Wat worden ze alweer groot dan he?

Zeker als je dan je pasgeboren baby er naast ziet lijkt me.



Hier is mini juist heel gek op die vitamine D druppels... wij gebruiken het weleens als troef om de voeding nog een half uurtje uit te kunnen stellen als ze al begint te jengelen en het nog geen tijd is (meestal 's avonds als we zelf net willen eten). Als we dan die vitamine D druppels geven en de speen dan is ze zo weer een half uurtje zoet. Werkt erg goed!



De afgelopen 2 nachten liet ze 6,5 en bijna 7 uur tussen de voeding. Dat gaat de goede kant op! Hopelijk houdt ze dit vol
Alle reacties Link kopieren
nouja.. de luier is uit.. maar alleen de eerste dag ging het goed.. gister en vandaag natte broeken en hij weigert op de wc/potje te gaan :-/
Alle reacties Link kopieren
Misschien even wachten op warm weer dan Cristina? Dan kan hij in zn blote billen rondlopen en voelt ie het direct wanneer hij plast. Betekent een aantal dagen dweilen maar bij mijn oppaskindjes werkte het best goed.
Oei, dat klinkt niet fijn Cristina! Waarom wil hij dqn niet op het potje of de wc? Vindt hij het eng?



Hier net voor het eerst met de fles bijgevoed Ik heb buikgriep gehad, dat kwam mijn productie niet ten goede. Daarnaast bevat mijn koemelkvrije dieet natuurlijk veel te weinig calorieën, in de 3 weken dat ik nu koemelkvrij eet ben ik alweer 4 kg afgevallen, zelfs mijn oude jeans zakken van mijn kont. En vanavond had ik het gehad met dat 'aanleggen, aanleggen, aanleggen' van LLL. Mijn kind had honger en hoeveel pijn het ook doet, ik kan haar momenteel niet geven wat ze nodig heeft. Schijnbaar inderdaad niet, nadat ze bij mij gedronken had heeft ze nog 110 ml uit de fles gedronken. Gelukkig dat in al die pakketten flessen zitten, maar is een avent 0 speen wel geschikt voor een baby van 10 weken? Ze dronk zonder problemen dus ik denk het wel, maar weet iemand het zeker? Het was hero HA 1, ben benieuwd hoe dat gaat vannacht.



Ik weet dat dit nergens op slaat omdat mijn dochter nu innig tevreden ligt te slapen, maar ik voel me zo klote over het feit dat ik haar bij moest voeden... Het voelt echt als falen, alsof ik niet genoeg moeite wil doen om genoeg te eten zodat ik haar kan blijven voeden Ik kon haar ook al geen geruststellende start na de geboorte geven, ipv warm, zacht, veilig en geborgen bij mij in bed was ze alleen in een ruimte waar ze constant pijn gedaan werd. In plaats van bij iemand die van haar hield was ze bij mensen die haar gewoon als werk zagen. De eerste start van bv heeft ze niet gehad omdat ik dat colostrum niet afgekolfd kreeg en nu kan ik haar zelfs dit al niet meer bieden! Terwijl ik helemaal niet anti-flesvoeding ben, ik was in de kraamweek zelfs meer dan bereid om fv te geven ipv bv.



*** die hormonen Sorry voor deze egoïstische klaagpost.
Alle reacties Link kopieren
Cathelyne

Je hebt je kind gevoed toen ze honger had, op een manier die jij zelf liever anders had gedaan. Dat is ontzettend liefdevol... Daar kan geen bv tegenop, je faalt niet



Volgens mij is een 0 speen officieel voor pasgeborenen, 1 voor kindjes vanaf een maand en 3 vanaf 3 maanden. Maar als ze goed dronk uit een 0-speen dan lijkt me dat prima, op het kdv gaven we soms expres een kleinere speen aan kindjes met veel zuigbehoefte. En er waren niet veel baby's die met 3 maanden echt al de 3 speen hadden, dan kregen ze vaak veel te veel lucht mee.
Bedankt voor de knuffel! Het is ook gewoon een beetje veel nu denk ik. Een paar nachten nauwelijks geslapen omdat ik niet de enige zieke was (en mannen zijn altijd zóveel zieker dat ik direct 2 baby's had om voor te zorgen), nu werkt hij weer ontzettend veel om alle gemiste uren zo goed mogelijk in te halen. Cathy slaapt zelf goed maar ze brabbelt nu ook wel eens in haar slaap wat mij natuurlijk ook wakker houdt. Overdag wil ze om de een of andere reden alleen nog maar op mij slapen als ik rechtop zit, ook geen uurtje bijslapen dus en eten kan ik ook wel vergeten in die tijd. En ondertussen huilt ze natuurlijk erg veel omdat ze honger heeft, we hebben vandaag 9 voedingen gehad in 16 uur, waarvan de laatste een fles was. En dan ook de aandachthuiltjes, pamperhuiltjes, vermoeidheidshuiltjes... En ik mag helemaal niet zeuren omdat ze normaal een super lieve, vrolijke tevreden baby is. Maar nu... ik ben gewoon moe, zo moe...



Ik denk dat ik het dan bij die 0 speen hou zolang ze goed drinkt, het is ook nog niet mijn bedoeling om de bv echt af te bouwen dus de fles moet ook weer niet te gemakkelijk gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh cathelyne! Niet zo streng zijn voor jezelf. Fijn dat ze geen honger meer heeft. ik herken je gevoel en weet hoe klote dat is, maar je hebt gedaan wat je moest doen.



Avent 0 is geen probleem. Werd hier zelfs geadviseerd, zeker bij borstvoeding (baby's moeten over het algemeen harder werken voor Bv dan voor fles, ik weet dat dat lang niet altijd opgaat ivm veel productie).
Alle reacties Link kopieren
Je gaat naar een grotere speen zodra je baby langer dan 20-30 min over de fles doet. Leeftijd maakt niet zoveel uit, maar met 3 mnd zijn vaak de flessen een stuk groter wat in dezelfde tijd op moet dus dan ga je vaak naar een grotere speen, maar hoeft dus niet.



Ik ben op m'n werk geweest een halve dag. Echt fijn na een half jaar isolement :-) maar lig nu in bed met een zere rug en bekken :-/ maar was het denk wel waard



En die grote uk weet heel goed dat hij moet plassen, hij is gewoon eigenwijs. We zetten nog even door :-D
Hier wordt nog lang niet doorgeslapen. Laatst n keer 00:30-6:30. 00:30-6. Vandaag weer 5:15 pfff. Over twee weken eeer werken en begint me nu al n beetje op te breken. Zoon sliep al lang door toen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet bloempje. Best vermoeiend he? Zeker als je weer bijna aan de slag moet voelt dat vervelend.



Christina, fijn dat het toch wel lekker was om op je werk te zijn. Jammer dat je er zoveel pijn van hebt weer.



Ik heb net de hap gebeld. Zoon is ontroostbaar en lijkt volledig in paniek, maar we krijgen hem niet wakker. Alle trucjes geprobeerd; blazen, knijpen (zachtjes in z'n voeten), uitkleden, verschonen, praten, in je vingers knippen. Omdat hij wel gedronken heeft en dus wel reageert is het niet zorgelijk, maar ik ken dit helemaal niet en vond het na drie uur krijsen toch een beetje eng worden. Nog maar een fles gedaan en nu is hij wat rustiger (op mij). Ik ben verrot
Alle reacties Link kopieren
Uk is hier net pas voor het eerst wakker! Ik kan me alleen niet herinneren wanneer zijn laatste voeding was,ben nog zo mega verstrooid Maar het was zeker ruim voor twaalven tijdens The Passion.

Wel jammerdat peuter nu standaard 1 of 2 keer per nacht in paniek wakker wordt omdat hij zijn speen kwijt is... Maar toch een mijlpaal, mijn oudste was rond een jaar toen hij voor het eerst doorsliep.



Jentelente wat ontzettend zielig voor hem en eng voor jullie dat je dan niet weet waar het vandaan komt.

Je zult wel kapot zijn!



Fijn Christina dat je er even uitkon, maar balen van de pijn! Heb je daar al iets van therapie voor?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging de nacht bij jou Cathelyne?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog geen therapie. Het hing eigenlijk steeds beter dus komt vanzelf goed dacht ik. En dat zal denk ook wel, ik zat nu natuurlijk voor het eerst op werk. Andere houding en dingen en autorijden enzo. Even kijken hoe het weekend gaat met alle druktes.



Hier komt ukje standaard rond 2/3 voor een fles en hij begint vanaf 5/6 te pruttelen/ jengelen maar hij krijgt de fles rond half 8 want daarvoor drinkt hij hem toch niet goed op
Hier drinkt uk meestal rond 8-9 en komt dan tussen 1 en 2 weer. Alleen is het daarna vaak om de 1-1,5 uur. Ik moet mijn slaap duidelijk in het begin van de nacht pakken.
Hier wordt ook nog lang niet doorgeslapen. Om 11 uur de fles gisteravond, 4 uur vannacht werd hij wakker, ging een flinke fles in van bijna 150 en toen heeft ie tot 9 uur geslapen. Vond het wel een goeie nacht zo met 1 nachtvoeding mooi middenin haha.



Christina, slaap je dan nog wel dan als de kleine ligt te jengelen? Als mini hier wakker wordt en begint te jengelen doe ik hem ook gelijk de fles. Anders slaap ik ook niet meer ben ik bang haha!



Oh caro lijkt me zo balen als je baby dan langere nachten gaat maken, jeeej, en dan komt je peuter snachts steeds haha, nog geen slaap voor mama dus.



Cathelijne hoe is het bij jou? Wat rot dat je je zo voelt, maar je doet je uiterste best en meer kan je niet doen. Het moet ook loodzwaar zijn om zoveel van jezelf te vragen met het dieet. Pas je wel een beetje op jezelf?



Jentelente wat zeiden ze bij de hap dan? Wat gek en wat zielig dat de kleine zo ontroostbaar is! Hoe gaat het nu dan?
Wat eng Jentelente ! Is het inmiddels gelukt om je zoontje wakker te krijgen?



Vervelend dat je weer zoveel pijn hebt, Cristina. Hopelijk gaat het na het weekend weer beter! Wanneer begin je er echt met werken?

Bedankt voor het antwoord van de speen, volgens mij duurde het ongeveer een half uur, misschien iets langer. Maar Cathy moest eerst ook uitvogelen hoe ze aan de fles moest drinken dus die tijd zit er ook bij.



Vervelend dat het nu je oudste is die voor gebroken nachten zorgt Caro. Heeft hij al een grote knuffel oid aan zijn speen?



Mijn nacht was de beste in 2 weken. Cathy heeft geslapen vanaf 22, zelf ben ik gaan slapen na mijn laatste bericht om 23.30 en om 7u30 werd ik wakker van gepruttel naast me. Als ik jullie berichten over de nachten lees schaam ik me diep over mijn bericht over moe zijn, maar ik word gewoon zo moe van dat gehang en gejank de hele dag. En nu na deze nacht denk ik dan toch dat het misschien echt tijd is om naar flesvoeding over te gaan ipv te blijven sleuren aan een dood paard. We zullen zien hoe het vandaag gaat.
Fijn dat ze zo lang heeft geslapen cathelijne! Kon je zelf ook even flink bijtanken want dat had je wel nodig zeker. Ik vind de hangerige jankerige dagen ook veruit vermoeiender dan er snachts 1 of 2 keer uit hoor, dus schaam je niet al kan ik niet echt wachten totdat ik kan doorslapen, lijkt me wel weer erg lekker na bijna 3 maanden (alweer)! En wat betreft de fv, je moet doen waar je je goed bij voelt. Fv heeft voor jou het grote voordeel dat je niet je dieet meer hoeft aan te passen. Zo kun je je lichaam weer voorzien van voldoende energie en dat geeft wel veel meer ruimte voor jezelf. Je kleine meid heeft al heel wat kunnen groeien en meepikken van de beste voeding, bv. Die goeie start de eerste 2 maanden heb je al gegeven.

Zat al te denken misschien kan je half half, bijv ochtend en avond bv en overdag fles. Dan hoeft je lichaam minder hard te produceren. Maar dat gaat voor jou denk ik niet werken met het dieet
Alle reacties Link kopieren
Knuffel aan de speen zorgde hier voor een goot peuterdrama. Dat ding hoort niet aan de zo vertrouwde speen Het komt denk ik omdat hij sinds vorige week onder een dekbed slaapt ipv slaapzak.

Hij had de laatste tijd echt een hekel aan de slaapzak, en toen ik een dekbed voor hem had gehaald voelde hij zich een hele meneer Alleen je speen terugvinden is dan wat lastiger. Gelukkig slaapt hij zo weer verder.



En je niet schamen als je er even doorheen zit hoor! De hele dag een ontevreden kindje vreet energie.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de kleine doorslaapt Caro! Toch jammer van de peuter



Pinklady, fijn dat je best een prima nacht hebt gehad!



En cathelyne, niet schamen toch! Ik snap dat het lastig is. Bv is mooi, maar cathy heeft het meest aan een moeder met energie. Neem de tijd om te bedenken wat je wil.



Hier is meneer eindelijk wakker sinds een 15 min. Vanochtend heel even z'n ogen open gehad. Arts zei; zolang hij drinkt en geen koorts heeft lekker dichtbij je laten slapen. nu is ie vrolijk. Zal wel kapot geweest zijn?? Geen idee. Blij dat het weer goed is
En nog Ff klagen. Die KLOTE 45 minuten. De natuur heeft bedacht dat ze maar kort wakker kunnen zijn en hele dag zo onderhand moe zijn maar zelf in slaap vallen ho maar. Bizar hoe de natuur dat bedenkt
Alle reacties Link kopieren
Goed om te lezen dat hij zn oogjes weer open heeft Jentelente. Ik dacht zelf nog aan flinke hoofdpijn waardoor hij zijn oogjes dicht wilde houden?



Cathelyne, niks om je voor te schamen. Je kind heeft naast goede voeding (en daar valt flesvoeding ook gewoon onder) ook een gezonde uitgeruste moeder nodig. Dus als het dieet etc je teveel opbreekt vind ik het niet gek om langzaam over te gaan op fv.



Caro, is ook wel stoer natuurlijk, zo'n grote jongens dekbed. Kun je de speen er niet aan vast maken met een speenkoort?



Zoon slaapt ook niet door hoor. Hij drinkt om een uur of 21. Komt dan weer ergens tussen 2 en half 4. En wordt dan onrustig vanaf half 6. Dan probeer ik hem te sussen door hem bij me in bed te nemen en zn speen te geven zodat we nog even verder kunnen slapen. Meestal de eerste fles weer om half 8 ofzo.
quote:bloempje188 schreef op 14 april 2017 @ 12:42:

En nog Ff klagen. Die KLOTE 45 minuten. De natuur heeft bedacht dat ze maar kort wakker kunnen zijn en hele dag zo onderhand moe zijn maar zelf in slaap vallen ho maar. Bizar hoe de natuur dat bedenkt Haha. Vooral in zijn bedje houdt hij die 45 minuten aan. Op mij of iemand en in de draagzak kan meneer prima 1,5 uur slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven