Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu van het moeilijk poepen van jullie kleintjes!



Marloes, hoe was zo'n dagdeel alleen? Ging alles goed?



Stoere meid heb je, salacia! Fijn dat ze er geen last van heeft.



Ik was vanmiddag koffiedrinken met vriendinnen, heel gezellig. De kleine was mee. Hij ging hardop lachen (pas de derde keer) tegen een van de meiden. Heeeel lief! Nu nog lachen naar mama, want ik moet echt op m'n kop staan voor een lachje
Alle reacties Link kopieren
Hahah aaaah Jentelente dat gevoel heeft mijn man ook als ik vertel dat ze weer naar jan en alleman gelachen heeft.. hij moet er ook z'n best voor doen om een lachje te krijgen haha. Leuk om ff met vriendinnen op pad te zijn geweest!



MN ben benieuwd dan morgen! Merk het vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, ben ik niet de enige
Helft van de tijd lacht zoon naar me omdat ie me herkent, andere helft omdat hij gepoept heeft.
quote:MN-- schreef op 20 april 2017 @ 09:20:

Helft van de tijd lacht zoon naar me omdat ie me herkent, andere helft omdat hij gepoept heeft. hier ook, en als het zowel bij de benen als bij de rug uit de luier komt lacht ze soms zelfs met geluid
quote:Cathelyne-- schreef op 20 april 2017 @ 09:36:

[...]





hier ook, en als het zowel bij de benen als bij de rug uit de luier komt lacht ze soms zelfs met geluid Haha, ja hé. Dan denk je ow wat ben je toch schattig en dan ruik je het en denk je
Alle reacties Link kopieren
Haha. Dat gaat hier niet op. Hij wordt boos als zijn luier niet droog genoeg is. Hij huilt dan ook niet, maar gilt echt
Alle reacties Link kopieren
Haha hier lacht zoon met name als ik ineens boven de box hang en wanneer ik zijn luier verschoon. Naar zijn vader lacht ie veel vaker. Is ook een leuke vent.



Hij zit denk ik in een sprongetje momenteel want hij drinkt al een paar dagen met heel veel pauzes en gedoe. En meestal minder dan normaliter. En in de middag wil hij de hele tijd tegen me aan.

Wat wel fijn is: hij heeft nu al 2 nachten doorgeslapen. Van half 10 tot 6u. Heerlijk.
Misschien dat wij ook weer iets van een sprongetje krijgen of ze heeft haar dag vandaag niet. Ze huilt weer snel en doet nu haar slaapje op mij.



@jentelente ik ben al wel vaker even alleen geweest en vond het gister ook wel lekker. Ook al had ik maar een paar uur ben ik wel goed opgeschoten.



Vannacht heb ik haar bolletje ingesmeerd met amandelolie tegen de berg en dat heeft echt goed gewerkt, alles is nu weg.



Zondag ga ik met een vriendin naar de sauna en onze meid blijft dan gewoon thuis met papa. Ik heb er heel veel zin in maar vind het ook wel gek om de hele dag onbereikbaar te zijn. Slaat eigenlijk nergens op want mijn man kan zichzelf prima redden met haar natuurlijk.



Lachen gebeurd hier eigenlijk naar iedereen, als ze goed te pas is hoef je haar alleen aan te kijken en iets van geluid te maken. Hardop lachen heeft ze nog maar 1x gedaan naar zichzelf in de spiegel maar dat is alweer 1,5week geleden en daarna niet meer voorgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Marloes, heerlijk zeg naar de sauna. Helemaal onbereikbaar ben je daar toch niet? Je kunt evt elk uur even je telefoon checken bij je kluisje?



Voor degenen die olie/creme smeren om de berg te verwijderen: heeft je kind dan niet nog dagen vette haren? Zoon heeft een aardige bos haar en dat houd me tegen om met olie aan de slag te gaan.
Ooh Marloes, klinkt heerlijk! Lekker genieten in de sauna, even alles loslaten. Ik begrijp wel dart je er moeite mee hebt dat je niet bereikbaar bent, de tip van Moondancer vind ik wel een goeie. En wat je zelf ook al zegt, het komt vast wel goed met je man en zijn kleine meid!



Van die berg, het valt wel mee met de vette haren eigenlijk. Je ziet het dezelfde dag nog wel, maar de dag erna is het vettige wel weer weg.



Hier wordt ook wel gelachen als het niet met de luier te maken heeft hoor Zo heeft Cathy een nieuw kunstje geleerd: als je haar armpjes pakt laat ze zich optrekken tot zit, gegarandeerd big smile als ze dan heel trots rechtop zit! Ik lees ook overal dat ze interesse voor speelgoed zou moeten krijgen, dat heeft ze zelf nog niet zo in de gaten. Er tegen slaan is leuk, maar het idee dat ze het vast kan pakken? Ze kijkt me dan aan alsof ik gek ben
Alle reacties Link kopieren
zoooo.. hij is echt een dikzakje geworden ruim 6.2 kg maar maar 57.5 cm we noemen hem.. propje

eerste prikjes gingen ook goed.. gaf geen kik! de bikkel, hij wil alleen wel al sinds vanmiddag alleen maar slapen als we hem vasthouden.. dus hopelijk wil hij toch zo zo'n mandje in
Alle reacties Link kopieren
Hier 59 cm en 5,9 KG, best flink. Ik ga volgende week voor de prikjes.



En de olie trekt snel in, een paar uurtjes later zie je er niets meer van en best veel en donker haar. Baby is erg hangerig vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie stoere baby's, de mijne bleef nog zeker een kwartier nahuilen en pruilen

Ik was blij dat ik even opvang had geregeld voor de oudste, anders was het bij voorbaat een drama geworden de eerstvolgende keer dat hij voor een prik moet

Daarna heeft hij vooral veel op schoot geslapen. 's Avond kreeg hij koorts en gaf ik hem een paracetamol, en sliep hij door tot half 7. Daarna leek hij nog wat last te hebben van zijn beentje maar verder was hij weer de oude.
Alle reacties Link kopieren
hier 3,9 kg en 51cm! bijna verdubbeld geboortegewicht!



wij gaan maandag voor de prikjes, is het handig om uit voorzorg paracetemol te halen? voor babies zijn dat zetpillen neem ik aan? is allemaal weer nieuw haha, mans kinderen zijn al ouder die slikken al gewoon normale



verder gaat alles eigenlijk heel goed, wat groeien jullie kleintjes hard zeg! dan is onze dochter maar klein haha, voor haar doen is ze echt al groot! ze schiet nu ook echt in de lengte in de groei, ze heeft 5 weken in maat 44 gezeten, 2 weken terug paar pakjes 50(had heel weinig, vooral veel 56/62 kado gehad en op aanraden gekocht haha) gehaald maar die worden ook al klein! op naar de 56! ik wist al dat ze te klein zou zijn door slecht werkende placenta en schoonzus bleef maar aanraden om weinig 50 en meer 56 te kopen omdat ze 50 zo kort zou passen haha, toen ze ook nog onverwachts te vroeg kwam kon ze echt in alle kleding zwemmen haha, dus helaas was haar eerste pakje een oud ziekenhuis pakje maar schoonzus had al gauw prematuur kleertjes gehaald, ze heeft nog 2 weken het ziekenhuis mutsje opgehad omdat ze niets paste. maar nu past alles, ook de jassen (kon ze ook in zwemmen maat 50) en dat vind ik super leuk, ben trots op onze kleine meid dat ze het zo goed doet! maar als ik ooit weer zwanger word hoop ik wel een normale zwangerschap en bevalling te hebben, dus hopelijk zonder slechte placenta en pre-eclampsie! maar heb helaas wel medische indicatie dus wel weer extra controles en begeleid bij een gynaecoloog, al weet ik niet of ik nog een kindje wil, tijd zat om na te denken! terug naar het ziekenhuis/verloskunde afdeling waar ik zat ga ik zeker niet meer heen, vaanf 28 weken zwangerschapsvergifiting klachten gehad en ik werd niet serieus genomen omdat mijn bloeddruk niet verhoogd was werd er geen extra onderzoek gedaan, en er waren dagen dat ik niet eens uit mijn woorden kwam, knallende hoofdpijn en sterren zien.. was echt dood eng als ik er aan terug denk.. en dan vanaf week 32 nog giga dikke enkels, nog geen redenen voor urine en bloedtesten.. en dan blijkt bij 36 weken mijn bloeddruk gigantisch hoog en ik had geen enkele klacht meer op het vocht na pff moest het even kwijt..
Alle reacties Link kopieren
Jemig, dat is heftig Wortelsap. En wat erg dat je niet serieus genomen werd. Heb je nog veel klachten nu van de pre-eclampsie?



Inderdaad zetpillen, 60 mg zijn de kleinste. Ze raadden bij mij aan die wel vast in huis te halen, je kan ze namelijk alleen bij de apotheek krijgen en niet bij de supermarkt of kruidvat en het is vervelend als je er 's avonds of 's nachts achter komt dat je ze toch nodig had. Ik was er blij mee dat ze er lagrn, en het is niet duur gelukkig.

Maar jouw kleintje is wel ruim 1,5 kg lichter dan de mijne nu is dus ik zou wel eerst even overleggen bij het CB en de apotheek of het mag.
Heftig zeg wortelsap. Ben ook wel benieuwd of je nog klachten hebt.



Hier ook een flinke dame zoals ik al eerder schreef. Maar ze was dan ook 5 kilo bij dr geboorte



Zetpillen kan je ook bij de supermarkt enzo krijgen. Ik heb ze hier van de jumbo.



Dochter is wat verkouden. Nu weer flesje. 5uur tussen de voeding. Begin zo moe te worden van het nog niet doorslapen pff. En moet alweer bijns werken.
Ik zou 60mg halen bij apotheek Wortelsap. Jumbo heeft alleen 120 en 240 volgens mij en daar is jouw kindje nog te licht voor. 120 is vanaf 5,5 kilo volgens mij. Ik heb het hier niet nodig gehad.



5 uur tussen voeding zou luxe zijn hier. Zoon drinkt nog keer of 4 per nacht, maar ik geef wel borstvoeding.
Oh misschien heb ik ze dan van zoon bij de jumbo gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg Wortelsap. Ik kan me voorstellen dat het je wel een knauw heeft gegeven.



Zoon heeft vanacht weer van 22u tot 6.30u geslapen, echt super!



Hmm, ik ga gelijk even kijken hoeveel mg de zetpillen zijn die wij in huis hebben want ik heb ze gewoon bij een drogist gekocht.
Haha ja hier was het dus zo'n gevalletje geen paracetamol in huis hebben en om half tien savonds met een -zacht uitgedrukt- krijsende baby. Op het cb zei ze dat doe van de apotheek kon en dan door de helft, over de lengte omdat het werkzame stofje vooral geconcentreerd zit in het bovenste deel. Maar ik heb toen gewoon een hele erin gedaan omdat me dat met die scherpe randen niet zon pretje leek achterin te krijgen. En 1 x ietsssje meer paracetamol dan wat eigenlijk mag leek me nu ook weer niet zon ramp. Maar ik zou het dus wel in huis halen ja



Hebben ze jouw placenta nog opgestuurd wortelsap? Bij mij was het een kleine placenta, <percentiel 10, navelstrenginsertie aan de rand wat dus stomme toevalligheden zijn wat een volgende keer niet zo hoeft te zijn. Daarnaast waren er gedurende de zwangerschap meerdere infarcten geweest in de placenta. Volgende zwangerschap moet ik ook onder de gynaecoloog en de hele zwangerschap bloedverdunners. Maar dan moet t dus wel goedkomen.



Hier vanochtend eens babyzwemmen gedaan. Vind hem er nog wel wat te jong voor dus ik wacht denk ik lekker nog even 2 maandjes ofzo. Was best wel lang wakker, veel indrukken en dat ie het nou echt helemaal geweldig vond. Nee. Haha en daarvooris het wel een behoorlijke onderneming
Hmm moondancer, dat is een mooie nacht. Dat gaat al de goede kant op bij jullie! Fijn zeg. Hier was het om half 11 de fles gisteravond, 3 uur wakker en 7.15 wakker.
Gewicht 3 tot 5.5 kg is die 60 mg. Dan moet er dus gewoon 1 kunnen bij jouw kleine. Er staat wel bij vanaf 12 weken, maar volgens mij was dat dus dat stukje waarvan wij zoiets hadden nah, t gewicht kan al wel dus dan moeten die weken niet zoveel uit maken. Tenzij je baby 1 week oud is ofzo lijkt t me een ander verhaal.
Heftig Wortelsap! Vooral dat je ook niet serieus genomen wordt met je klachten, zeker bij zoiets belangrijks. Ik kan me wel voorstellen dart je dan twijfelt over een tweede kind, wij twijfelen al na een goede zwangerschap maar beroerde kraamweek.



Hier zetpillen van 100 mg in huis, volgens de apotheek geschikt voor baby's tot 10 kg. Ik was blij dat we ze van te voren in huis gehaald hadden, ze waren ook pas laat op de avond nodig namelijk. Beter me verlegen dan om verlegen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Heftig wortelsap! Lijkt me vooral vervelend om het gevoel te hebben niet serieus te worden genomen.



Fijn moondancer zo'n lange nacht, knap je van op. Ik hoop dat dochter dat vannacht ons ook weer gunt :-D maar volgens mij heeft ze weer een sprongetje, was vandaag flink uit d'r doen namelijk...



Pinklady toch steeds ruim 4 uur er tussen, dat is opzich ook wel lekker. Al heb je liever die van 3 uur er tussenuit natuurlijk



Bij de Etos hadden ze hier ook 60mg. Had ze ook voor de zekerheid maar in huis gehaald. Kan anders altijd een andere x van pas komen. Dochter had iets koorts s' avonds dus voor de nacht maar een zetpil gegeven en volgende ochtend was alles weer zoals het hoort te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven