Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:PinkLady90 schreef op 10 maart 2017 @ 09:09:

Hebben jullie iets van een ritme met jullie kleintjes? Merk dat ik dat hier, ondanks de fles, niet zo makkelijk kan ontdekken. Ik geef fv op verzoek. Ik vind het ook moeilijk om te beoordelen wanneer ik hem weer in bed moet leggen om te slapen. Als ik de signalen zie, bleek worden, gapen dan leg ik hem in bed maar kan hij daar vervolgens nog een uur doorgaan met jammeren/huilen. Ik ga er wel nu en dan even heen, even instoppen, speen teruggeven enz, en daarmee valt hij dan vaak uiteindelijk wel in slaap. Zo niet, neem ik hem even bij me of zet hem in de wipstoel, maarja ik zie aan hem dat hij moe is.

Waar slapen jullie kleintjes?Hier valt hij nu nog meest in slaap tijdens het boertje laten of als hij op m'n schoot zit. Dan leg ik hem weg. En 's nachts gaat dat eigenlijk makkelijker. Maar uit ervaring weet ik dat je als die flessen een beetje op ritme gaan.. denk als je op 6 x 120 zit ofzo je steeds meer ritme krijgt. Baby wordt wakker even spelen in de box / knuffelen, verschonen, fles en dan vaak weer naar bed. Meest zijn ze dan max een uurtje wakker dacht ik. Dat wakker slaaptijd zijn richtlijnen van en dat kwam hier altijd wel overeen. Nu slaapt de uk in de wandelwagen overdag of z'n wieg 's nachts en straks ga ik dat in z'n ledikantje doen. Wipstoel heb ik niet en box ligt hij minder geborgen dus die houd ik voor het spelen/rondkijken (straks)
Alle reacties Link kopieren
Baby hier is trouwens overdag makkelijker weg te leggen als ik hem op zijn zij leg, maar dan lekt hij standaard door zijn luier heen. Hoe zorgvuldig ik de luier ook omdoe, dus daar ben ik maar vanaf gestapt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ons zoontje is op 23 februari geboren. Hij is ons eerste kind. We geven kunstvoeding op verzoek. Hij komt uit zichzelf ongeveer elke 3 uur overdag, 's nachts soms na 4 uur. Hij heeft wat last van krampjes ondanks dr Brown fles en rustig drinktempo. Dus ik heb vandaag VSM druppels gehaald, hopelijk gaat dat wat helpen. Verder hoop ik dat hij niet verkouden wordt want zowel vriend als ik zijn strontverkouden momenteel. Hij doet het verder hartstikke goed. Overdag slaapt ie goed, begin vd avond wil hij vooral tegen ons aan, en in de nacht is hij buiten de krampjes om heel relaxt aan het slapen naast ons.
Ja hier valt hij ook wel vaak bij ons op de arm in slaap en als ik hem dan weg leg slaapt hij vaak wel verder maar soms wordt hij dan ook weer wakker en dan komt hij ook niet in slaap. Vanochtend heeft hij uiteindelijk een goeie twee uur in de box op de buik geslapen. Datvindt ie blijkbaar ook wel lekker haha. Helaas tot nu toe nog geen succes in bed dus ik ga hem maar weer bij me nemen. Ik hoop op snel wat verbetering in die slaapjes en het ritme haha!

Welkom moondancer. Klinkt inderdaad alsof je kleine het goed doet! Sab simplex druppels hielpen hier gelijk met de krampjes. Was meteen een stukminder. Die van vsm moeten schijnbaar nog wel even "inwerken" voordat je verbetering merkt.



Lastig caro, hier gebruik ik veel een zijslaapkussen, maar het gaat 9 van de 10 keer goed met de luier! Ik heb zelf die van kruidvat.
Hier ook een dame niet verkouden is. Ze was zo aan het huilen dat ik bij de huisarts ben geweest. Ze heeft wat vocht achter dr oren. Enige wat ik kan doen is neusdruppels. Vorige week sliep ze in dr ledikantje snachts en overdag ook een aantal keer gelukt. Sinds dit gedoe is t over. Snachts op t Voedingskussen tussen ons in of in m'n armen. Ze moet echt helemaal in coma zijn willen we haar daar neer kunnen leggen.



Hier ook flesvoeding op verzoek dus ook nog geen ritme te bekennen. Iedere dag andere tijden.
Wat vervelend Caro! Hier slaapt dochter in mijn bed ook vaak op haar zij, zonder doorlekken gelukkig. Ik gebruik pampers new baby premium protection, misschien een tip? Ze gebruikten die hier in het ziekenhuis juist omdat ze kindjes in de couveuse veel op de zij legden.



Welkom Moondancer!



Ik heb ook nog leuk nieuws, vannacht heeft dochter weer maar om 1 nachtvoeding gevraagd en ze accepteert mijn borst weer zonder problemen Zo fijn na ruim een week aanklungelen met die voedingen. Vanmorgen heb ik haar gewogen mbv mijn normale weegschaal, eerst zonder en daarna met baby erop gestaan, en ze weegt volgens die weegschaal ruim 5 kg! Vorige weging was ze 4700 gram, dus ik ben blij dat ze ondanks dat geklungel toch is aangekomen
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Moondancer! Ik heb voor mijn zoontje een heel klein kersenpittenzakje in huis, van Kipkep.

Die leg ik bij krampjes op zijn buik, ik heb hem gelukkig nog niet veel nodig gehad maar hij leek het wel lekker te vinden. Voor degenen die borstvoeding geven, dit zakje is ook heel fijn bij stuwing.



Ik gebruik dezelfde luiers als jij Catherinah, maar mijn zoontje kan vrij veel plassen dus misschien heeft dat ermee te maken. En wat fijn dat je dochter weer goed drinkt!



Bloempje, wat zielig voor je dochter. Ik hoop dat ze snel opknapt, zo lastig als ze op deze leeftijd iets onder de leden hebben en je ze niks mag geven. misschien kun je het hoofdeind van haar bedje nog iets verhogen?
Alle reacties Link kopieren
Helaas is mijn ervaring dat jongens sneller doorlekken. Zeker als ze niet op hun rug liggen. Komt door het piemeltje dat nogal veel beweegt en van richting veranderd in de luier. Hier werkt meestal een maatje groter luier en ruime romper.
Alle reacties Link kopieren
Is dat het? Ik heb de vergelijking met meisjes niet dus dat zou zo kunnen. Heb alleen net een reuzenverpakking luiers gehaald



Is het al gelukt om naar buiten te gaan Christina?
Alle reacties Link kopieren
Heel ver ben ik nog niet geweest, maar gister wel even buiten gelopen :-) het weer wordt super deze week dus ik ga gewoon oefenen



En luiers mag je vaak gewoon ruilen voor een grotere maat als het pak dicht zit. Hier doen de Kruidvat en Etos nooit moeilijk als je zegt dat ze eruit gegroeid zijn. Of je bewaard ze voor de volgende ;-)of voor de momenten dat hij toch op z'n rug slaapt in de wagen ofzo tijdens het wandelen of in de draagzak
quote:christinayang schreef op 11 maart 2017 @ 12:40:

Helaas is mijn ervaring dat jongens sneller doorlekken. Zeker als ze niet op hun rug liggen. Komt door het piemeltje dat nogal veel beweegt en van richting veranderd in de luier. Hier werkt meestal een maatje groter luier en ruime romper.



Ow ja, daar had ik natuurlijk niet aan gedacht



Fijn dat je weer naar buiten kan! Moet je nu ook nog fysiotherapie volgen voor je bekkeninstabiliteit?
Alle reacties Link kopieren
Als het over 3 weken niet beter is mag ik bellen. Maar normaal gesproken ben je 6 weken na de bevalling wel weer opgeknapt. Dus daar ga ik maar vanuit. Als ik het vergelijk met de kraamweek kan ik al veel meer. Maar ik kon ook eigenlijk niks dus dat is al gauw
Alle reacties Link kopieren
Ons jongetje plaste ook regelmatig langs zijn luier. Nu hij een grotere luier draagt gaat het meestal goed.



Fijn dat je even naar buiten kon Cristina. Zeker met dit mooie weer lonkt het.



Caro, ik heb laatst wel een kruikzak op zijn buikje gelegd maar dat vond ie niet zo. Misschien te zwaar?
Hier ook een jongen en komt regelmatig 's ochtends uit bed met een natte pyjama. Ik heb al zoveel geprobeerd maar heb het opgegeven. Hij slaapt ook nog es op de buik.



Deze week maar eens proberen om mijn kleine dame boven in bed te krijgen. Beneden is jet erg onrustig met zoon die aan t spelen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf toch een beetje twijfelen over de voeding hier. Wil het even bij de andere flwssenmoeders peilen.. Hij weegt nu ruim 4 kg bij 3,5 week oud. Hij zit nu op 6 voedingen van 120+6 pepti en nutriton. Maar hij begint weer sneller te komen en nu geef ik hem vandaag dus een 7e fles. Hij slaapt snachts best goed. Komt 1 keer. Overdag slaapt hij opzich ook prima, alleen alles wat hij wakker is is hij onrustig en veel huilen wat echt door merg en been gaat af en toe. Hij poept ook weer steeds vaker, maar wel minder als met de gewone voeding. Maar vandaag alweer 4 waterdunne gele echt heel stinkende luiers die hij afvuurd tijdens of vlak na een fles. Ik weet het mijn derde maar ben wat gekleurd in mijn mening door die andere 2. Is dit nu normaal of zal er toch iets niet lekker zitten in ons mannetje. Echt krampen lijkt het niet. De Ha dacht verbirgen reflux dus daarom nutriton, maar van overeind na de fles houden lijkt hij eerder hysterisch als kalm te worden. In m'n arm liggen doet hij dan liever.
Hier ook, volgensmij door de nutriton, die stinkende gele diarree achtige ontlasting.

Is pepti voor kma? Ik heb hier nu nutrilon omneo comfort. Het lijkt beter te gaan met de krampjes, maar vanavond was hij vreselijk aan het huilen en rook zuur uit zijn mond. Ook valt me op dat hij veel meer spuugt dan wat hij deed dus ik doe toch maar weer nutriton erbij in. Ik zie hem ook steeds belletjes blazen. Hij vraagt ook vaker om voeding als hij last heeft (volgens mij dan) van maagzuur. Ik denk zelf ook steeds weer aan verborgen reflux, maar hij heeft ook wel echt last van krampjes en laat veel winden.



Verder geen tips voor je maar juist heel veel herkenning. Ik blijf me ook afvragen of er misschien niet meer speelt. Wat voeding betreft lijkt het me geen ramp als hij wat meer drinkt dan wat "mag", maar wat misschien helpt als het toch reflux is, is om kleinere flessen te doen en dan 7 flessen op een dag van bijv. 100?
Alle reacties Link kopieren
Ja we zaten op 8 van 100 maar hij was echt niet stil te krijgen op een gegeven moment. Hij bleef wild happen en huilen en de speen pikte hij echt niet. Hij kwam ook steeds sneller. Toen verhoogd en ging het een paar dagen beter en zaten we op 6 voedingen. Ja zonder nutriton had hij ook dit soort luiers, dus ik link het niet direct aan de nutrition.

Nu weer, man geeft fles en halverwege hoor je hem echt afvuren zo sneu. En daarna heeft hij altijd weer super honger. Pepti is idd voor kma en de poepluiers zijn wel gehalveerd maar ik vind 4-6 van zulke luiers nog veel per 24u. Mijn dochter kreeg neocate want die poepte ook zo alleen die had na 10 dagen ook bloed erbij. Dat heeft hij gelukkig nog niet. Zoon hebben we 3 mnd mee aangeklooid voor we pepti kregen. Eigenlijk pas toen de eczeem begon. Helaas is hij daar nog steeds niet vanaf.

Ik kijk het vandaag denk nog even aan en anders bel ik morgen het cb even. Voeding kunnen we gelukkig snel met de huisarts regelen dus die kan ik daarna altijd nog bellen.

Tja verborgen reflux ken ik eigenlijk alleen van internet en ik herken onze zoon daar niet echt in. Het is iets waar de dame van de nutrilon hotline over begon en onze huisarts zei dat veel kinderen dit hebben. De nutriton maakt hem ook iets minder onrustig dus baat het niet schaat het niet dacht ik. Ik zou het gewoon eens met je huisarts bespreken als je aan kma denkt.
Hier geen kv dus ik kan er niet over mee praten maar de zoektocht naar het beste soort lijkt me best lastig. Met bv hebben wij trouwens ook vier ontzettend flinke poepluiers per dag, mt 2 luiers werd daar al te krap voor dus we zitten nu op mt3.

Ik voed ook op verzoek en wij hebben nog geen ritme helaas... afgelopen nacht heeft ze wel voor het eerst 7uur geslapen, wat heerlijk! Daarvoor was 3,5uur de langste ruk die ze gemaakt had. Helaas nu wel weer wakker maar als het bij 1 voeding blijft en ze daarna weer slaapt ben ik ook helemaal tevreden.
Ik heb van de week kraambezoek gehad en hun zoon was 5 maanden. Zij vertelde hetzelfde over de poepluiers van hun zoon Christina en dar kwam bij hun door de pepti. Hun andere zoon had ook pepti en had precies hetzelfde. Nu I hij langzaam over naar nutrilon en stonken zijn poepluiers ook niet zo. Schijnt erger te stinken door de pepti(?)



Hier blijft het ook zoeken met de voeding. 6 flessen 125 nu. Ze is 5 kilo. Tweede kind maar ook hier gewoon weer twijfels.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij bv zijn meerdere poepluiers normaal. Op een fles zou 1 -2 luiers normaal moeten zijn.

En die stank bij pepti klopt wel alleen is dat in mijn herinnering niet deze geur. Het is zo Zuur.

Ik kijk het nog 1 dagje aan en dan ga ik het gewoon even bespreken.



Hier gaan de nachten ook steeds beter. Wij maken nooit wakker voor een laatste fles ofzo en hij heeft hem al 3 nachten rond half 9- half 10 endan komt hij nog 1 keer rond half 3 ofzo en dan nu weer :-)
Hoe gaat het inslapen bij jullie na een nachtvoeding? Die voeding zelf vind ik nm niet vervelend maar regelmatig wil/kan ze daarna niet meer slapen. In de draagzak valt ze uiteindelijk wel eeg maar dan moet ik min een half uur wandelen en als ik haar dan in de wieg leg gaat het soms goed en soms is ze weer klaarwakker. Bij ons in bed gaat het al iets beter maar lukt het ook lang niet altijd...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook flesvoeding op verzoek (kruidvat standaard 1) en ik herken de stinkende poepluiers en andere niet. Zoon poept denk ik 4x per etmaal. Wij zitten nog op 7 flessen van 100ml ong per etmaal.



Marloes, inslapen gaat hier goed met een speentje en aaien over zijn wang. Helaas wordt ie na een half uur weer wakker vd krampjes. Lastig zeg als je met haar in de draagdoek moet rondlopen om haar weer in slaap te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Fles aanmaken met rooibosthee hielp hier bij de eerste trouwens best goed tegen krampjes
Ik heb geen ervaring met fv, maar ik vind dat luiers van bv ook behoorlijk stinken



Inslapen na de nachtvoeding doet dochter tegen mij aan. In haar wiegje deed ze dat in het begin wel, maar al vrij snel stopte dat. Nu slaapt ze eerst 5 uur in de wieg en daarna nog 5 a 6 bij mij in bed, laatste stuk aan de borst. Nadeel is wel dat ik mijn bed dus ook niet meer uitkom voor 10 uur dus mijn huishouden lijdt daar behoorlijk onder Maar dat knuffelen in bed is ook wel heel erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezellig bij jou in bed ;-p

En ik begrijp dat poep niet naar roosjes ruikt hoor.. Maar je hebt verschillende gradaties stank ;-p

Ik ven gister wat verder gaan lopen en ik ga sindsdien door de grond.. Zoveel pijn dat ik het moeilijk vind om de uk vast te houden :-/ en ik had nog wel 2 keer gepauzeerd onderweg op een bankje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven