Baby's van juli

06-08-2016 19:43 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. We hebben al een dochtertje van 3.

Het lijkt me leuk om hier met andere moeders te kletsen die ook rond juli bevallen zijn.

Hier gaat het na bijna 3 weken best goed al heeft zoon moeite om zelf in slaap te komen dus dat is best lastig met een peuter die ook de nodige aandacht vraagt.

Gelukkig is ze nu wel gewend aan haar broertje en is ze super lief voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik 2 weken geleden van een zoon. Hij doet het heel goed, lief mannetje alleen lijkt hij last te hebben van een reflux, dus nu even kijken wat beste werkt voor hem. Hij huilt haast niet en slaapt wel goed, gelukkig!

Leuk dat je dochter zo lief is met hem, maar wel zwaar lijkt me de eerste weken.. Dit is onze eerste
Ik heb ook een dochter van de maand juli. Ze is alleen van '97, dus denk niet dat ik in jullie doelgroep pas
Alle reacties Link kopieren
Hier een baby van eind juni. Maandag is ze 6 weken oud.

Inslapen gaat ook wat moeilijk. We hebben nu een mobiel gekocht voor boven haar bed. Vanavond uitproberen, hopelijk helpt dit.

Het lijkt wel of ze gewoon niet in haar bed wil slapen. Soms begint ze al te huilen van zodra we bij haar bed in de buurt komen.

Dit is ook mijn eerste. De helft van de tijd zijn er nog 2 stiefdochters.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 06 augustus 2016 @ 19:54:

Ik heb ook een dochter van de maand juli. Ze is alleen van '97, dus denk niet dat ik in jullie doelgroep pas



Je kunt ons vast voorbereiden hoewel ik meer ervaring met pubermeiden heb dan met baby's



Edit: nevermind, ze is al 19. In mijn hoofd ben je nog 13 als je in 1997 geboren bent
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een maand geleden bevallen van een dochter, mijn eerste kind. Ze eet goed en slaapt 's nachts steeds beter. Het is een lief en schattig meisje wat dol is op aandacht, maar ook met een pittig karakter. Ze kan echt compleet hysterisch worden, wanneer ze niet lekker in haar vel zit.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
quote:Gewooneennaam schreef op 06 augustus 2016 @ 19:47:

Gefeliciteerd! Ik 2 weken geleden van een zoon. Hij doet het heel goed, lief mannetje alleen lijkt hij last te hebben van een reflux, dus nu even kijken wat beste werkt voor hem. Hij huilt haast niet en slaapt wel goed, gelukkig!

Leuk dat je dochter zo lief is met hem, maar wel zwaar lijkt me de eerste weken.. Dit is onze eerste



Hoezo denken jullie aan reflux omdat hij wel goed slaapt en weinig huilt?

Is idd best zwaar met 2 kids! Weinig tot geen tijd voor mezelf maar dat hoort erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiao schreef op 06 augustus 2016 @ 20:08:

Ik ben een maand geleden bevallen van een dochter, mijn eerste kind. Ze eet goed en slaapt 's nachts steeds beter. Het is een lief en schattig meisje wat dol is op aandacht, maar ook met een pittig karakter. Ze kan echt compleet hysterisch worden, wanneer ze niet lekker in haar vel zit.



Mijn oudste was ook een hele pittige baby en is nu nog steeds erg pittig.

Zij was echt een huilbaby dus merk wel dat ik bij deze erg gespannen ben hoe hij zich ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 06 augustus 2016 @ 19:54:

Ik heb ook een dochter van de maand juli. Ze is alleen van '97, dus denk niet dat ik in jullie doelgroep pas





En ja, ik dacht ook dat ze dan nu zo'n 13 zou zijn



Maar ook ik ben een maand geleden bevallen van m'n tweede kindje. Een heel ontspannen jongeman, slaapt goed, drinkt goed (borstvoeding) ik heb wel veel moeite met kolven en merk dat ik inmiddels toe ben aan iets meer vrijheid, of in elk geval niet de stress snel thuis te moeten zijn voor t geval dat hij sneller komt en man of oma zonder eten zitten...
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij erg slikt, spuugt, hoofdje achterover, helemaal verstijft, raspende/hijgende ademhaling.. Alleen slaapt hij dus wel goed en huilt weinig, af en toe een half uurtje/uurtje en dat is het. Reflux past wel bij de rest, hij is wel ontzettend gulzig dus waarschijnlijk ook veel lucht. Nu eerst maar zo'n dr. Brown fles proberen.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal gefeliciteerd!

Ik ben 3 weken geleden bevallen van mn eerste! Ik ben ingeleid met 38 weken.



Hij is heerlijk rustig en tevreden. Na wel een hele moeizame start, maar gelukkig nu alles weer top en merk je er niets van. Soms af en toe een huiluurtje, maar als ik hem dan bij me lig is hij alweer tevreden.



En trouwens @gewooneennaam, de dr. Brown fles werkt bij mij prima! Adviseerden ze mij ook vanuit het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens gestopt met bv geven, omdat het voor mijn zoontje toen te zwaar was. Drinken uit de borst lukte echt niet.

Ik heb in het begin wel gekolft maar dat deed zo'n zeer omdat zoon zo erg verkeerd heeft gedronken/aangehapt omdat het hem niet lukte.

Ik wil nu wel graag weer met bv beginnen en bouw het weer langzaam op met kolven en zo nu en dan na het kolven aanleggen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jullie lees denk ik vooral wat een geluk heb ik! Ik ken het niet als een kindje veel moet spugen of moeilijk slaapt. Hier laat de kleine zich alleen bij honger en ongemak horen, zo deed de oudste dat ook.

Succes hoor!!



Hebben jullie al een beetje een ritme gevonden? Ik voed een groot gedeelte op verzoek, maar laat overdag Max 4 uur tussen de voedingen. Sinds 2 nachten kont hij s nachts om de 3u terwijl daarvoor ook wel eens 5 uur was.... Tja we doen t er maar mee!
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar fijn toch?! wij hebben verder ook niks te klagen hoor haha hij groeit als kool! We voeden om de 3/4 uur uur, savonds rond 23:00 laatste en dan komt hij rond 4 uur en dan weer tussen 7 en 8, verder slaapt hij goed door gelukkig!

Hij heeft nu alleen last van baby acne, ziet er zo vervelend uit maar volgens de vk heeft hij er geen last van. Ik kende het in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
De eerste twee weken was het met slapen 's nachts een ramp. Daarna ging het steeds beter. Ze slaapt nu meestal tussen de 4 en de 7 uur aan 1 stuk Ja we zijn inmiddels echt zwaar verwend in dat opzicht Dus hopelijk blijft het zo.



Het scheelt denk ik wel dat ik inmiddels sinds kort volledige flesvoeding geef. Mijn borstvoeding is na de kraamweek zwaar teruggelopen, waardoor mijn dochter zelfs wat afviel terwijl ze vaak 2x 20 min per voeding aan de borst lag.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook verwend geloof ik. Ik geef volledige borstvoeding en alles verloopt goed. Omdat dochter dysmatuur was bij geboorte, moet ik van de vroedvrouw overdag om de 4u voeden en 's nachts om de 6u. Dit mocht vanaf 3 kg (daar zit ze nu ruim boven denk ik) en dit voor enkele weken. Daar ben ik nu toch vanaf gestapt. Overdag komt ze veel vroeger dan om de 4u, meer dan 3u ertussen lukt echt niet. Soms heeft ze na 2.5u weer honger. 's nachts laat ik ze nu gewoon slapen.

Laatste voeding altijd rond 21u en deze ochtend werd ze pas om 5u45 wakker. De dagen ervoor om 5u30 en 4u. Zelfs als dit tijdelijk is, heb ik die slaap in elk geval wel gehad.



Ik zou m'n dochter heel graag zo klein houden maar stiekem ben ik wel blij dat die eerste nachten voorbij zijn.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rawr schreef op 07 augustus 2016 @ 10:47:

Zelfs als dit tijdelijk is, heb ik die slaap in elk geval wel gehad.





Dat is waarheid alseen koe! Helemaal mee eens :-D



Ik heb ook een moment gehad dat ik gehuild heb dat het echte pasgeborene eraf was. Er komt hier geen kind mee na (tot groot verdriet) dus nu al dat ik m klein wil houden...

Heerlijk zo'n friemeltje!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mOnstur schreef op 07 augustus 2016 @ 12:34:

[...]





Dat is waarheid alseen koe! Helemaal mee eens :-D



Ik heb ook een moment gehad dat ik gehuild heb dat het echte pasgeborene eraf was. Er komt hier geen kind mee na (tot groot verdriet) dus nu al dat ik m klein wil houden...

Heerlijk zo'n friemeltje!!Ze worden echt veel te snel groot. Ik had het vandaag best zwaar toen ik toch echt moest toegeven dat maat 50 echt te klein aan het worden is.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Dochter is vandaag al 6 weken oud. Ik kan het bijna niet geloven dat ik al 6 weken geleden bevallen ben. Het lijkt alsof het vorige week was.

Het pasgeborene is er nu toch echt wel af maar ze is "gelukkig" nog steeds niet groot. Maatje 50 past nog prima. 1 pyjamaatje is te klein geworden en dat vond ik al zo erg. Maar tegelijkertijd wil ik ook graag grote kleertjes aandoen want die zijn zo schattig en liggen daar maar.



Ik weet niet of er nog een tweede komt dus ik probeer alles te ervaren als de eerste en misschien ook de laatste keer.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rawr schreef op 08 augustus 2016 @ 20:20:



Ik weet niet of er nog een tweede komt dus ik probeer alles te ervaren als de eerste en misschien ook de laatste keer.+1
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag met onze uk, van alweer bijna 8 weken, naar het consultatiebureau geweest. Ze is nu 56 cm lang en weegt 4815 gram. Wat gaat het toch hard. Ze heeft vandaag ook haar eerste vaccinaties gehad. Ons meisje heeft er flink last van Inmiddels heeft ze ook koorts. Hoe gaat het met jullie baby's?
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vorige week naar de kinderarts voor vaccins. Ze had er 's avonds ook koorts van, 38.6°C maar de volgende ochtend was ze weer helemaal beter. We hebben wat Doliprane gegeven, dat mocht volgens de arts.

Maandag was ze 9 weken, ze meet al 53 cm en weegt 3755 gram.



Ik ging enkel voor de vaccins maar kwam helaas thuis met een doorverwijzing voor de cardioloog. Hopelijk is er gewoon niks aan de hand.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Hier gister ook prikjes gehad. Gelukkig weinig last. CB zei dat we hem niet mochten inbakeren ivm koorts, nou vannacht mooi wel gedaan (geen koorts) want anders werd er niet geslapen!

Hij weegt nu 4220 en is 55 cm.

Zo grappig dat dat gewicht zo verschilt t ussen kindjes, wat hij na 8 weken weegt, wegen sommige kindjes al bij de geboorte!!



Rawr, wat hoorde ze dan met t hartje? Hier is helemaal niet geluisterd naar t hart, wel gekeken of hij met z'n ogen volgt en z'n nek al kan gebruiken....
Alle reacties Link kopieren
Ze hoorde hartruis. Dat is op zich niet zo erg, maar om ergere dingen uit te sluiten moet er een echo genomen worden.



Hier werd er dan weer niet gekeken naar de ogen. Maar ik weet zelf wel dat ze alles volgt met haar ogen, hetzelfde met haar nek. Haar hoofdje kan ze heel vlot optillen.

Vorige week kwam eindelijk dat langverwachte eerste lachje.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
@Rawr: vervelend dat je naar de cardioloog moet. Wel fijn dat er naar gekeken wordt. Heerlijk he als je kleintje naar je lacht ik moet zegen dat ik het in het begin wel lastig vond om te bepalen of dat het nu een langer aanhoudend stuiplachje of een echte lach is. Sinds een week of 2 is ze duidelijk echt aan het lachen.



Dat scheelt inderdaad een hoop qua gewicht zeg en monstur dat klopt helemaal. Mijn dochter was bij haar geboorte al niet de lichtste met 3810 gram.



Het nekje is bij ons ook nagekeken. Dit was prima. Het volgen met de oogjes konden ze niet checken aangezien mijn baby flink aan het brullen was. Maar dat doet ze thuis prima als ze zin heeft. Mijn dochter is volgens mij niet zo fan van het consultatiebureau. Ze heeft al twee keer van de twee keer flink geplast tijdens de controles toen haar luier uit was
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven