Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Maandag voor volgende deel allergietest...



Hier ook inmiddels 40,2 graden koorts. Wel een blije en wakkere baby
Alle reacties Link kopieren
Oh! Wat vervelend allemaal.



Laura, wat een hevige reactie op de voeding. Zou het niet kunnen zijn dat hij daarnaast nog iets onder de leden heeft? Klinkt echt niet fijn.



Wat een pech Despie. Op vakantie ziek zijn ervaar ik altijd als dubbel pech. Niet in je vertrouwde huis zijn maakt het ongemak soms groter. Mijn uk knapte na het starten met de antibiotica snel op. Nu is hij weer zijn oude vertrouwde vrolijke zelf!



Osdm, wat stoer dat je een weekend weggeweest ben. Dat durf ik nog niet. Zoonlief is ook nog nooit uit logeren geweest. Misschien wordt het tijd om daar meer mee te oefenen.



Wel schrikken dat je dochter zo weinig aangekomen is. Is dit ook niet de periode dat ze opeens minder aankomen? Zoonlief was voor mijn gevoel ook niet zo veel zwaarder geworden. (Ik heb het even opgezocht, de uk was 1 kilo gegroeit in iets meer dan 2 maanden.)

Het lijkt me gevoelsmatig erg lastig, zeker omdat ze zo tevreden overkomt.

Vervroegde pubertijd is wel heel vroeg toch? Gebeurt dat vaker zomaar of is er in haar geval een medische reden? Heftig dagje CB lijkt mij.



Oh. En osdm, wat goed dat ze staat!



Hier is de uk dus weer fit en vrolijk. Hij eet ook weer goed. Bijna alles krijgt hij nu in stukken zodat hij zelf kan eten. Verder oefenen we met het lepeltje, maar dat is nog een lastig taakje.



Vanmorgen had zoonlief besloten uit te slapen en werden we allemaal pas om 8 uur wakker. (De nachten zijn sinds hij fitter is ook weer rustiger.)

Heerlijk. Totdat ik mij realiseerde dat er binnen 3 kwartier visite op de stoep zou staan.



Verder blijft hij veel oefenen met lopen. Dan kruipt hij naar me toe, trekt zich op, gaat staan en nog voordat ik er klaar voor ben begint hij te stappen. Mijn knieeen zijn aardig beurs geworden van mee strompelen achter de uk aan.0



Daarnaast erg druk op het werk en weinig tijd voor andere dingen. In gedachten blijf ik bezig met andere carriere mogelijkheden. De 9 maanden af zijn voorbij en op de werkvloer voel ik me nog steeds niet de oude. Of blijkt het "oude" werk misschien helemaal meer datgene waar ik voldoening uit haal? Het is in ieder geval iets waar ik iets mee moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Bobo, een weekend weg vond ik ook heftig en spannend hoor. Ben niet van het wegbrengen van mijn kinderen. Wilde echter niet afzeggen omdat het deels werk gerelateerd was maar ik heb er bijna buikpijn van gehad haha. Vooral ook omdat dochter geen fles wilt. Gelukkig is het goed gekomen en nu heb ik zoiets dat we dat vaker moeten doen. Zoon is nu ruim 2 en die ging ook pas voor de 2e keer logeren haha.



Wat betreft het aankomen gaat dat deze periode niet zo hard maar dit was wel heel erg weinig volgens het cb en ze moet dus echt meer voeding krijgen.

Vervroegde puberteit gebeurt wel vaker zeiden ze. Maar de borstklieren zaten binnen de marge en ze heeft geen andere kenmerken (sommige baby's krijgen zelfs schaamhaar) dus ik ga ervan uit dat het in orde is!



Jouw zoon gaat ook rap hoor! Wel lastig die strijd in je hoofd wat betreft werk.

Hoe gaat het nu met je zusje?
Alle reacties Link kopieren
@laura he wat pittig zeg pff hopen dat hij snel op knapt !



@despie beterschap!



@odsm morgen gaat zoon uit logeren en als dat weer goed gaat wil ik ook een keer een weekendje weg



@bobo WoW wat gaat hij snel !!

Lastig dat je je niet lekker voelt op je werk, hier helaas ook last van



Zoon had 2 weken geleden een allergie test gehad en de ka belde gisteren.. hij lijkt over z'n kma heen te zijn gegroeid zo fijn ! Nu langzaam introduceren !
Wat fijn fruzzle! Hoop dat onze zoon dat ook snel heeft.



Odsm, ik vond het idee van weekend weg ook heel moeilijk. heb er toch enorm van genoten! maar het is idd moeilijk en voelt enorm gek om ze weg te brengen, terwijl je het liefst bij ze bent



@bobo: visite overleefd? ik vind dit ook wel tijd van veel reflecteren. en je schreef al eerder dat je niet lekker op je werk zat



Hier vandaag een licht positieve zwangerschapstest (3 dagen voor NOD). Ik hoop dat ik idd zwanger ben en dat het blijft zitten. Al heb ik niet heel uitbundig gereageerd na drie terrordagen
Alle reacties Link kopieren
Laura, heel voorzichtig gefeliciteerd!!! Ze zeggen een streep is een streep . Maar ik snap dat het enorm spannend is, zeker met jouw verleden. Ik hoop in ieder geval met je mee
Alle reacties Link kopieren
Laura wat fijn ik duim met je mee !!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook mee!

Hier toch nog even geen echte pogingen, vriendlief wil toch nog even wachten. Dus ik ga oefenen met geduldig zijn.



Wat werk betreft zullen er op kort termijn geen grote veranderingen komen, aangezien we nog altijd afhankelijk zijn van mijn salaris. Maar ik houd mijn ogen open. Waar loop jij tegenaan Fruzzle? En hoeveel dagen werk jij? We zitten namelijk in hetzelfde werkveld.



Zoonlief is wel snel, dat klopt. Hij is wel de oudste hier, dacht ik. Zelf liep ik met 10 maanden zelfstandig, dus ik ben benieuwd of hij dat nog redt.



Osdm. Ik had laatst een artikel gelezen over vervroegde pubertijd bij baby's als gevolg van een tumor. Vandaar.



Voor de 2e uit logeren keer is inderdaad nog niet vaak. Oma had het liefste gezien dat zoonlief al met 3 weken kwam logeren. Maar goed misschien moet ik in het nieuwe jaar maar een wekendje weg voor 2 plannen. Precies op het juiste moment van de maand.
Alle reacties Link kopieren
Laura, wat fijn voor jullie. Ik duim ook dat het goed blijft gaan!



Gelukkig is dochter al een stuk opgeknapt. Eergisteravond kreeg ze de tweede inname antibiotica en na anderhalf uur weer flink overgeven. Het arme meisje had niets meer in haar buikje. Gisterochtend wilden we niet weer een dosis geven, dus voor overleg met onze eigen huisarts gebeld. Die gaf ook advies om ab te stoppen, alleen paracetamol en in de avond eventueel ibuprofen. Gister overdag ging het al een stuk beter. Ze heeft een redelijke nacht gehad, alleen wat hoesten tussen twee en vier. Ze wil ook gewoon weer liggen, dus de druk op haar oor is niet meer zo erg gelukkig.



Zelf wel een vervelende nacht gehad. Had als toetje wat fruit gegeten, maar heb het idee dat dat enorm is gaan gisten in maag en darmen (kan dat eigenlijk..?). Hele avond en nacht veel lucht uit maag en darmen, diarree... Was erg bang om te moeten overgeven, gelukkig niet gebeurd. Nu zit ik als ontbijt in bed de koekjes van dochter op te eten, met wat slappe thee.

Vriend en dochter zijn gaan ontbijten samen.

Hopelijk kunnen we vanmiddag samen erop uit! En dan is er nog één vakantiedag over morgen. Moeten we daar maar wat leuks van maken :-)
Net een CB-test gedaan en daar kwam Niet Zwanger uit. Ik zou vanavond met vriendinnen naar de kroeg, en denk dat ik wel een wijntje ga nemen
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh Laura, wat balen! Ben je heel erg teleurgesteld?



Despie wat fijn dat dochter is opgeknapt. Ik hoop op een mooie laatste dag voor jullie!!



Bobo wat jammer dat man nog wil wachten met een tweede. Mss idd een goed idee een weekend weg ;-)!



Fleet, hoe gaat het nu met je man?



Hier zit dochter sinds vandaag! Ze zat al een tijdje een beetje schuin en vandaag zat ze ineens rechtop. Super trots natuurlijk
Ik ben met vriendinnen de kroeg ingegaan en geeïndigd bij een karaoke-bar. Mooie avond Nu ongesteldheid afwachten en dan zien we wel weer verder
Alle reacties Link kopieren
@bobo wij werken niet op vaste dagen en vaste tijden.. de ene keer werk ik mijn uren verspreid en de andere keer maak ik lange dagen en hoef ik maar 2,5 dag te werken. Voorheen totaal geen last van maar nu merk ik dat ik het lastiger vind vooral als ik zie dat zoon in de claim fase is en het druk is zijn groep. Hij kan die drukte niet rondkrijgen in z'n bolletje en wil dan alleen maar bij de leidsters zijn.. inslapen gaat goed alleen steeds zo kort want er moeten nou eenmaal andere kinderen naar bed haha

En ik zie alles en krijg alles mee.. zo niet handig !

Ooit in de toekomst zou ik wel iets anders willen doen.. wil dan best 3 volle dagen werken om m'n uren rond te krijgen als ik maar rust krijg in m'n werkdagen en voorspelbaarheid qua uren !
Alle reacties Link kopieren
@laura he balen, maar kan het niet zo zijn dat je hcg niet hoog genoeg is voor de cb test ?



Gisteren is m'n nichtje geboren.. ik merk bij man op dat hij het toch wel weer heel mooi vind zo klein..
Alle reacties Link kopieren
@bobo nog even aanvullend.. dat je je niet jezelf voelt heb ik ook last van. Ik vind het werk leuk, maar vind ik het nog leuk genoeg nu ik er zelf middenin zit ? Ik zorg voor andere kinderen terwijl iemand anders voor mijn kind zorgt..
quote:Fruzzle schreef op 17 december 2016 @ 10:33:

@bobo nog even aanvullend.. dat je je niet jezelf voelt heb ik ook last van. Ik vind het werk leuk, maar vind ik het nog leuk genoeg nu ik er zelf middenin zit ? Ik zorg voor andere kinderen terwijl iemand anders voor mijn kind zorgt..



Dat lijkt me inderdaad wel lastig en ik ben blij dat mijn werk daar helemaal los van staat. Ik werk wel fulltime, maar werk 1,5 dag in de week 'thuis'. Ik moet dan wel beschikbaar zijn voor eventuele afspraken en vergaderingen. Maar dat is slechts 2-3 keer voorgekomen in bijna zes maanden en mijn man is gelukkig heel flexibel. Op die thuiswerkdagen doe ik overdag niet zoveel, maar haal ik dat in avonduren weer in (en soms dagdeel in het weekend). Zolang het werk maar af is en ik mijn target haal, doen ze niet zo moeilijk.

Ik prijs me heel gelukkig, want zo kan ik toch 3,5 dag per week bij zoon zijn. Man doet hem ook 1,5 dag en zo hoeft hij maar twee dagen naar de opvang.

Uiteindelijk wil ik wel een keer weer een carrièrestap maken. Maar voor nu prijs ik me gelukkig met hoe het allemaal loopt en hoe relaxt het gaat. In nieuw bedrijf of andere functie zal het misschien allemaal niet zo makkelijk te regelen zijn.
Alle reacties Link kopieren
@laura koesteren wat je nu hebt idd qua werktijden ! Wie weet of je het ooit nog zo krijgt wanneer je een switch zou maken

Ik doe thuis alles alleen overdag en snachts, met geluk is man om 7 savonds thuis maar om 05.00 weer van huis

Vind het daarom denk ik soms zo lastig hij kan nooit zoon eerder ophalen bij Kdv en opa en oma en soms moet ik nou eenmaal tot half 7 werken
Stil hier



Ik wens iedereen hele fijne kerst en mooi 2017
Alle reacties Link kopieren
Ja idd! Fijne feestdagen iedereen! En alvast een gelukkig en gezond 2017 gewenst. Het lijkt voor mijn gevoel nog zo ver weg, de kerst en oud en nieuw. Het was in ieder geval een prachtig jaar voor ons allemaal



Dochter is een rare trouwens. Gepureerde broccoli eet ze niet, maar stukjes vindt ze heerlijk! Verder is ze hard aan het oefenen op tijgeren/kruipen. Kontje gaat omhoog, maar daar blijft het dan nog bij. Af en toe doe ik het voor en dan snap ik wel dat ze het niet doet. Kruipen doet zeer aan je knieën!!!
Alle reacties Link kopieren
Fijne feestdagen allemaal! Ik kan nog niet helemaal geloven dat het morgen al kerstmis is. Wat gaat de tijd toch snel!



Wat lijkt me dat lastig, zoonlief zo dichtbij terwijl je aan het werk bent. Fruzzle. Hier ook veel moeite met de late werktijden. (elke dag half 7 en dan nog naar huis rijden) Voordat de uk slaapt, wij gegeten hebben is het een uur of negen. Negen van de tien keer moet ik dan achter de laptop omdat mijn werk niet af is. Tijd voor ontspanning is echt heel zeldzaam en dat breekt me op.

Dus wat fijn dat je zo'n goed evenwicht tussen (thuis)werken en bij zoon zijn hebt gevonden, Laura. Dat wil ik ook!



Deze week hebben we gehoord dat mijn zusje in januari naar huis mag. Alleen is het zo dat er nog geen nieuw huis voor hun is, dus ze moeten verplicht naar hun eigen boven woning (4 trappen en een trap in huis) terug. Waar ze dus gedropt wordt en daarna nergens meer heen kan. Met man en macht proberen we de instanties te overtuigen dat dit onmenselijk is.



De uk blijft continu verkouden, koortsig en niet lekker. Met huilerige nachten. Van de week had hij op het kdv kerstdiner, zo schattig. Helaas de dag erna alles onder gekotst. Hondsberoerd was hij. Vandaag gelukkig weer een beter dagje.



Naast lopen aan de hand heeft zoonlief ontdekt hoe je de trap op klimt. Hij komt nog niet verder dan de 2e tree, maar alsnog. Het is een open trap in de kamer. Om hem af te schermen hebben we een hekwerk van 5 meter nodig, dus dat is niet echt optie. Deurtjes open doen is zijn nieuwe hobby. En naast het woord lamp betrappen we hem ook op het zeggen van het woord eten. En natuurlijk vreemde versies van mama en vooral papa. Gek kind. Dus je dochter is niet de enige met gekke gewoontes Despie. en ja, kruipen doet pijn aan je knieen. Die van mij zijn bont en blauw.
Alle reacties Link kopieren
Bizar hoe snel de tijd gaat hè... Toen ik van de week de kerstboom versierde moest ik denken aan vorig jaar, dat ik door het versieren toen harde buiken kreeg.



Wij hebben gezellig met ons drieën ontbeten en dochter ligt nu alweer in bed, komt wel goed uit dat ze zo vroeg slaapt. Kunnen we daarna naar de familie.



Jeetje Bobo, jouw zoon gaat echt hard! Onze dochter is echt lui vergeleken met je zoon haha!

Gelukkig is hij vandaag weer wat beter.

Wat fijn dat je zus naar huis mag, maar wat erg dat ze daar niet meer op haar plek is. Hopelijk lukt het om een geschikt thuis voor haar te vinden!

Klinkt pittig hoe je werk is. Heb je deze periode vrij genomen?

Fijne dagen allemaal!
Haha Bobo, die luie van ons kan net rechtop zitten en staan met beetje hulp. Maar kruipen of zichzelf overeind hijsen komt niet in hem op



Wat bizar dat je zusje geen benedenwoning krijgt... hoe is het verder met haar?



Hier eerste kerstdiner erop zitten. Zoon was heel gezellig en heeft daarna paar uurtjes boven bij mijn ouders in campingbedje geslapen. Had er een hard hoofd in, maar hij was zo vertrokken



En ja Despie, het gaat echt snel! Vorig jaar was ik rond deze tijd zes maanden zwanger. Eind deze maand is zoon al langer uit mijn buik dan hij erin zat. Gek idee.
Alle reacties Link kopieren
Hai dames



Fijne dagen !



@laura zoon is volgende week 9 maanden doet verwoedde kruippogingen maar hij heeft geen mogelijkheid hier om te staan aangezien onze box al geruime tijd weg is haha

Zodra ik m'n handen geef trekt hij zich op dat dan weer wel



Gisteren kerst avond met schoonfamilie gevierd en m'n kersverse nichtje van 1 week oud

Smiddags nog naar de hap gereden

Zoon heeft zware bronchitis en daarvoor een AB kuur. Nu had hij gisteren ineens weer 39,4 smiddags

Volgens de huisarts een normaal virus en hij is verder ook gewoon vrolijk

Vanochtend uit bed weer 39,8
Dag dames! Veel beterschap voor de zieke kleintjes. Het is echt hardnekkig dit seizoen, hoor veel over zieke baby's.



Bobo, denk je ook een beetje aan jezelf? Je ventje gaat inderdaad heel snel! Wat knap!



Laura, jij had duidelijk meer mazzel. Ik ben gisteren naar huis gegaan zonder eten omdat ze niet wilde slapen in het campingbed. Thuis direct vertrokken.



Despie, veel plezier bij de familie!



Odsm, hoe gaat het nog met jouw kleintjes?



Hier is iedereen opgeknapt gelukkig. Vanochtend de oudste blij gemaakt met schoolspullen van Finding Dory en de jongste met de Baby Born pop voor baby's. Het is een heel zacht popje waar ook muziek uit speelt. Vandaag blijven we lekker thuis en morgenmiddag gaan we naar mijn zwager. Helaas is mijn andere zwager die zou komen met zijn gezin uitgeschakeld door de buikgriep. Wel jammer, al zullen we er met ons zessen ook vast iets leuks van maken.



Ben nu op een enorme shopping stroll. Het was wel nodig want de jongste gaat nu naar maat 80. De oudste had alleen joggingbroekjes nodig voor school, maar eh, daar shop ik heel gemakkelijk voor dus die heeft ook weer een hoop extra's in d'r kast nu. Gelukkig kan ik dat doorschuiven naar de jongste dus geen last van een schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Vorige kerst had ik er nog geen idee van dat mijn zoon nu het hele huis zou door banjeren. Elke dag weer verbaas ik me er over wat hij al kan en al wil.



Ook wij hebben het kerstdiner vroegtijdig moeten verlaten. Zoonlief zijn bovenste snijtanden komen door en daar heeft hij enorm veel last van. Bij opa en oma heeft hij niets anders gedaan dan huilen. Weer koorts, bovendien wilde hij niet slapen en drinken. Pfff..

Thuis viel hij direct in slaap. Ik ben benieuwd wat de nacht brengt.

Morgen naar mijn ouders, ik hoop dat hij zich beter voelt. Zo zielig.



Mijn zusje gaat goed vooruit. Ze kan 40 meter met een rollator en spalken lopen. Nu aan het oefenen met krukken. Echt lopen zal er niet meer in zitten. Mentaal is ze stabieler sinds ze van medicatie gewisselt is. Maar het leven valt nog steeds erg zwaar. Ze is zich erg bewust van alle dingen die ze nooit meer zal kunnen. Maar ik verwonder me vooral over alle dingen die ze nog wel kan.



Aan mijzelf denken is nog steeds iets wat te laag op het to do lijstje staat. Terwijl dat juist zo belangrijk is. Dat is zo ongeveer mijn grootste valkuil. Ook vandaag betrap ik mijzelf erop dat ik mij druk maken om de zaken die nog niet helemaal geregelt zijn voor het werk.

Despie, helaas heb ik geen vrij. In principe werk ik in vakanties een dagje minder, maar wel dezelfde uren.



Oh. En shoppen dat wil ik ook! Ik heb braaf gewacht tot de sale, dus binnenkort mag ik wat nieuwe items aangeschaffen. Ook hier ondertussen echt maat 80.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven