Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
@despie: de baan vinden die je wel wil, is zo lastig. ook omdat je niet in situatie zit waarin je je weer helemaal kan laten omscholen, vermoed ik.



@fruzzle: wat heerlijk! hier ook een jongetje dat zalig sliep, ondanks knallen



Hier dus berichtje nummer 2000 Fijn groepje dit. Fijn 2017 allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Happy new year!

Wat leuk om te lezen hoe ieder zijn oudjaarsavond verlopen is. En wat een brave kindjes allemaal!



Oudjaarsavond hebben wij thuis doorgebracht, met mijn ouders erbij. Vriendlief had overdag spontaan wat vrienden uitgenodigt. Muziekje aan, kaarsen en veel gezelligheid. Om vijf voor twaalf werd de uk huilend wakker. Dus we hebben met zijn drieen het nieuwe jaar ingeluid. Zoonlief keek zijn ogen uit. Doen ze dit elke avond als ik op bed lig?

Door het raam naar het vuurwerk gekeken, samen met opa met de glitters die door heel het huis lagen gespeelt. (Hoe zou dat er nou gekomen zijn? ) Na een uurtje heb ik hem weer in bed gelegd, een uurtje later ben ik ook gaan slapen. Vandaag heerlijk niets gedaan. Ik ben zelfs terug naar bed gegaan toen zoonlief sliep.



De waterpokken zijn aan de beterende hand. Twee keer per dag in een havermoutbad en zinkolie doen wonderen. Zijn wijsvingers en duimen zijn helemaal gehavend. Ze zaten vol met pokken die open zijn gegaan. Nu bultig, rood en vol wondjes. Hij heeft dus de hele dag sokken over zijn handen ter bescherming. Zijn 2 bovenste snijtanden zijn door.

Slapen gaat nog steeds erg onrustig. Zijn ritme is ook wat van slag. Later wakker, veel slapen overdag, weinig trek overdag, laat naar bed en spoken in de nacht (inclusief extra mini fles.) Misschien dat 2 dagen KDV het weer recht trekt. Bovendien wordt hij elke dag weer fitter..
Alle reacties Link kopieren
Despie; Wat mij altijd helpt is dingen letterlijk op een rijtje zetten.

In dit geval:

Neem de huidige werksituatie onder de loep.

- Wat spreekt mij aan?

- Wat staat mij tegen?

Daarna focussen op je wensen.

- Hoe ziet jouw ideale baan eruit? (Dit hoeft dus niet realistisch te zijn.)

- Wat vind ik echt belangrijk in mijn werk?



Uit deze antwoorden kun je jouw kernwaarden extraheren. Je maakt het dan weer realistisch. Lees alles door en verzamel een stuk of 5 waarden die jij het meest belangrijk vind; jouw kernwaarden. Deze gebruik je vervolgens in je verdere orientatie op de banenmarkt.



Ideaal gezien ga je tegelijkertijd creatief aan de slag naar aanleiding van deze vragen. Op die manier worden er vaak ook zaken zichtbaar die je met woorden niet altijd kunt uitdrukken.





Sorry ik kan het niet laten. Bobo heeft iets gestudeert met kunst en therapie. Dus mocht je meer interesse hebben kun je altijd PBen. Wie weet heb je er wat aan.
Klinkt als een leuke avond Bobo!



Ons mannetje was wat lui, maar hij begrijpt nu ineens de voordelen van kunnen zitten en tijgeren, dus hij gaat als een speer. Vandaag maar ledikantje en box omlaag gedaan, maar jij is wel van slag erdoor.



Net bij slapen gaan moest hij zo huilen. Paar keer in z'n bedje getroost, maar steeds als ik wegging dan huilde hij weer, echt verlatingsangst. Uiteindelijk opgepakt, geknuffeld, weggelegd en tijdje met m'n rug naar hem toe blijven staan en zo steeds pasje richting deur gedaan. Nu slaapt hij lekker. Hopelijk trapt hij er morgen weer in
Awww, schattig Bobo! De enige Viva baby van maart die het Nieuwjaar ingeluid heeft.



Laura, je moet wat he. Wat goed dat hij nu ineens zo snel gaat!



Hier zijn de bovenste voortanden door. Dus nu heeft ze netjes onder en boven twee tandjes, net een mini gebitje. Ook verlatingsangst speelt hier mee. Zeker als haar zus me achterna loopt (en dat is vaak... ). Ben eens benieuwd hoe het zal gaan als zus komende maandag ineens met mij samen weer vertrekt van de opvang. Zie er wel een beetje tegenop moet ik zeggen. Ze zoeken elkaar graag op als ze op de opvang zijn en vind het nu eigenlijk ergens ook weer zo sneu om ze uit elkaar te halen...



Desalniettemin, morgen is hun laatste dag samen en heb nog net met dochter een leuke traktatie geknutseld voor zowel de kinderen als de juffen. Voor de kinderen een stroopwafel uitgedrukt met een bloem vormpje en op een stokje gestoken met de tekst 'thanks for helping me grow' en voor de juffen een pot drop met een kaartje 'het zit d'r op!'. Ik ben niet origineel. Maar leuk is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ook twee boven tanden door en het lijkt erop dat zoonlief voorlopig een spleetje gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Laura, lastig hoor die verlatingsangst. Hier kruipt dochter me ook de hele dag achterna en trekt zich continu aan me op. Slapen gaat vooralsnog zonder problemen maar ik houd er rekening mee dat dit zo kan omslaan.



Fleet, wat spannend dat je oudste naar school gaat! Ik snap dat je het sneu vindt om ze uit elkaar te halen! Had ik ook toen zoon naar de andere groep ging toen hij 2 werd.

Gaat snel met de tandjes. Hier nog steeds maar 2 onder.



Gisteren met dochter naar het inloopspreekuur van het cb geweest om te wegen en in 3 weken tijd 530 gram aangekomen dus helemaal goed gelukkig. Weegt nu 8220 gram.



Nu dochter groter wordt en mobieler is merk ik wel dat zoon haar soms zat is. Lijkt toch wat jaloerser te worden en probeert de aandacht op te eisen. Merk dat ik dit best lastig vind. Dochter plakt best aan me laatste dagen en dan is het moeilijk de aandacht te verdelen. Zoon slaat dochter soms ook dus moet ze continu in de gaten houden. De andere keer is hij weer super lief en overlaadt haar met kusjes en speelgoed. Dochter slaapt nu best goed (op een late en nachtvoeding na) en nu ligt zoon elke nacht tussenin . Heel gezellig uiteraard maar niet de bedoeling natuurlijk. Heb alleen geen energie om in de nacht de discussie aan te gaan. Hopen dus dat dit weer een of andere fase is .
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn osdm!

Heb je veel verandert in haar dieet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobo31 schreef op 05 januari 2017 @ 10:39:

Wat fijn osdm!

Heb je veel verandert in haar dieet?Ja, zeker fijn! Dank je!! Heb eigenlijk niet echt iets verandert. Geef nu soms pap in de ochtend als ik niet hoef te werken. Brood probeer ik nog steeds maar dat is nog steeds geen succes. Wel raar dat ze nu ineens zo aangekomen is dus maar alleen maar fijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties op mijn loopbaan vraagstuk!



Fruzzle, loopbaancoach zou zeker een idee zijn. Ik heb ook het boek 'welke kleur heeft jouw parachute ' maar dan moet ik er wel iets mee doen...

Laura, compleet omscholen is niet echt gewenst nee. Gelukkig zijn er ook zeker aspecten in mijn baan die ik wel leuk vind. Maar het algemene gevoel in mijn baan is dat ik er weinig energie van krijg. En dit is idd een heel fijn praatgroepje! Bedankt dames voor het delen van lief en leed!

Grappig dat je uk opeens zo zit en tijgert! En is hij er vanavond in getrapt met slapen gaan?



Bobo, superfijn dat je zo op mijn vraag ingaat. Ik ga komend weekend zeker met jouw vragen bezig! En wie weet krijg je nog eens een pb can me :-) lief, dank je wel!

Wat hebben jullie een gezellige oud en nieuw gehad, leuk! Fijn dat de waterpokken minder worden. Hopelijk houdt hij er geen littekens aan over. En cool, opeens twee tandjes erbij! Ik vermoed dat dochter ook een nieuwe tand krijgt. Afgelopen dagen kwijlde ze erg veel en vandaag was ze erg jengelig. Ook wel arbeidsintensief genoemd pfff,ben blij dat ze slaapt, haha!



Fleet, wat een leuke traktaties! Ach, volgens mij moet je wel iets heel bijzonders maken, wil je origineel zijn. Hoe was de laatste dag samen op de opvang? Hoe vond je oudste het?

En ook al vier tandjes! Ze krijgen dan zo'n ander koppie hè!



Ik ben inmiddels wel heel benieuwd hoe jullie ukkies eruit zien, na al die verhalen! Ik heb een paar dagen geleden een foto van dochter gemaakt en daarop lijkt ze net een klein peutertje. Het echte baby is er helemaal af bij haar!



Odsm, super dat je dochter zo gegroeid is! Jammer dat je zoontje jaloers wordt. Maar ook wel begrijpelijk voor zo'n kleintje. Mama delen is niet leuk! Hopelijk slaapt hij ook snel weer beter!



Ik zit lekker rustig alleen op de bank, vriend is aan het sporten. Ik ga straks vroeg naar bed. Ga telkens weer te laat naar bed. Gelukkig nog maar één dag werken en dan weer weekend.
Alle reacties Link kopieren
O stom,vergeet nog iets belangrijks te vragen. Dochter ruikt sinds gistermiddag best uit haar mondje. Ze heeft geen koorts, was vandaag dus wel hangerig. Vanwege het kwijlen denk ik dat ze weer een tandje krijgt. Schoonzus zei dat haar dochtertje de dag nadat ze zo uit haar mondje rook, ze een loopoor kreeg. Dochter heeft natuurlijk een oorontsteking gehad onlangs, hopelijk is die wel helemaal weg...



Hebben jullie kindjes dit wel eens gehad en zo ja, wat was er toen aan de hand? Lees op internet dat kindjes met het doorkomen van tanden wel flink kunnen ruiken.



Eerst dacht ik ook nog dat er misschien voedsel vast zit in haar gehemelte, maar we zien helemaal niks. Wel klinkt ze vol in haar neusje, maar ze snottert ook flink, inclusief niezen.
Alle reacties Link kopieren
Despie, mijn zoontje rook ook wel eens uit zijn mondje. Vaak kwam er na een tijdje een tandje door!



Hier ging dochter vanavond ineens hard huilen bij het slapen gaan. Doet ze normaal nooit. Heb haar weer even aangelegd en teruggelegd. Ging toen weer huilen. Even gelaten en ging vrij snel slapen maar ben bang voor een fase van verlatingsangst of iets dergelijks.

Van de week in de supermarkt ging een oudere man tegen haar praten, dochter keihard huilen! Vandaag het buurmeisje die haar optilde, dochter keihard huilen. Mss toch de eenkennige fase in. Merk ook dat dochter een enorme voorkeur heeft voor mij, zelfs ten opzichte van mijn man.



Gaat snel hè Despie, duurt niet heel lang meer of ze zijn echt baby af . Dochter heeft nog echt een baby face. Heeft ook niet heel veel haar. Maar nu ze steeds staat moet ik wel even slikken hoe groot ze is en hoe snel het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Fleet, hoe was de laatste dag van je oudste? Wanneer gaat ze naar school? Gaat zij dan naar de BSO?
Despie, ik weet niet wie er allemaal Instagram heeft, maar misschien kunnen we elkaar toevoegen? Kunnen we hier blijven kletsen, maar kun je wel de baby's zien opgroeien.



Ik hoop dat je uitkomt aan je vragen rondom je baan.



odsm, klinkt zoals bij ons, alleen gaat het met slapen nog goed. We hebben een opdraaibaar Nijntje op haar commode staan en dat zal wel een vertrouwd gevoel geven. Heb je zoiets in huis wat je kan proberen?



Bobo Schattig!



Hier is het baby er ook echt af aan het gaan, ze heeft ook echt een dreumes koppie.



De laatste dag was leuk! De traktatie was geslaagd en ze hebben voor haar een liedje gezongen in de kring. De leidsters waren ook blij met de drop. We kregen haar map nog mee met werkjes, werd er wel wat sentimenteel van. Al kwam vandaag een koppel ons babybadje ophalen en bleek hun (nu nog) jongste ook net op de kleuterklas te zitten op dezelfde school. Heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hai, even snel want ik ben de laatste hand aan mijn eerste zelfgemaakte snert aan het leggen :-) ik had geen instagram, maar vanmiddag via Facebook een account aangemaakt. Ik zal je even pb-en voor je gebruikersnaam!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meedoen met de instagram babys?
Ik heb wel Instagram en facebook maar daarop geen herkenbare foto's van baby ivm mijn beroep. Maar die kunnen we wel dm'en natuurlijk. Stuur maar pb voor de naam Lijkt me wel gezellig. Whatsappgroep kan eventueel ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk om het kletsen hier te houden hoor!



Tuurlijk Bobo! Laat maar weten per pb hoe ik je kan vinden :-)



Zal jou ook even pb-en Laura
Ik PB jullie ook even jongens.
Oh Bobo, jij hebt je PB functie niet aan staan zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Huh. Nu wel volgens mij..
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee ! Heb vanwege de babyswap Mn insta op open staan!

Fleet ik stuur je een pb! Oh en de rest ook natuurlijk haha
Alle reacties Link kopieren
Nou wat raar.. ik heb bobo een berichtje kunnen sturen en de rest lukt niet

Mn instagram account is

_.mummyandme._

Willen jullie even een berichtje bij mij dan achter Laten daar onder een random foto wie wie is ? Heel leuk !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen instagram, wel Facebook maar ben niet erg actief. Zal kijken hoe ik Facebook koppel aan instagram maar stuur mn Facebook even via pb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven