Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Wat zielig Despie, zeker omdat het altijd zo'n vrolijk meisje is! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit...



De kilo's zijn af te halen hoor Marie (maar meer moeten eten dan je eigenlijk wil, lijkt me ook niet leuk)



@bobo: wat een hel... niet helemaal vergelijkbaar, maar hier vannacht mannetje dat vier keer krijsend wakker werd en van half vier tot negen uur alleen maar heeft gehuild. ik ben echt op... (tot zover lekker uitrusten in het weekend). hoe gaat het nu? blijft de ORS erin?



@fruzzle: fijn dat de uitslag goed was!



hier dus ook mannetje dat veel huilt. zag dat er boven ook weer twee tandjes waren doorgekomen, dus dat zal de reden wel zijn. ben doodop, maar niet meer zo in paniek als vroeger. hij huilt, ik troost en zoek naar alle mogelijke oorzaken om het fijner voor hem te maken, en meer kan ik niet doen. vroeger zou zo'n dag als vandaag echt een deuk in m'n zelfvertrouwen als moeder hebben geslagen. nu denk ik: ik ben heel lief en zorgzaam geweest, en heb gedaan wat ik kon. zoon is om kwart over zes naar bed gegaan want die was kapot. en ik ga zometeen zelf ook maar slapen
Despie, ach meid, het is voor jullie alle drie zwaar. Dat treft toch het hele gezin. Misschien kan ze wat melk uit de fles krijgen met wat pap? Dat vult goed en misschien kost het minder energie. Ik draag maar een optie aan natuurlijk, heb geen idee wat er bij komt kijken. Heel veel sterkte en probeer even een paar uurtjes er tussenuit te gaan als het kan.



Heeft ze nu nog een derde operatie nodig?



Het filmpje was wel heel schattig. Hopelijk is ze snel weer d'r oude zelf.



Bobo, hoe gaat het met de uitslag van je zoon? Is dat al aan de betere hand? Wat fijn trouwens dat de woning bijna klaar is voor je zus. Dat zal ook wel rust geven, of niet?



Fruzzle, nogmaals, wat fijn voor je vader. Toch weer wat tijd met zijn kleinzoon.



Ik zit nog zo'n 3-4 kilo boven mijn zwangerschapsgewicht. Was net goed afgevallen voordat ik zwanger werd van m'n jongste d.m.v. sporten en goed opletten. Merk dat ik daar echt beduidend minder tijd voor heb. Maar qua eten gaat het stukken beter dus ik zie het wel goed komen na verloop van tijd.



We merken dat de jongste toch nog wat problemen heeft met melk. Toch nog zuur teruggeven en darmkrampen. Dus we gaan de fles aanhouden (dat gaat wel goed) maar het overige aanbieden in alternatieven. Tandjes gaan hier ook door, twee stuks in twee weken. De afgelopen twee nachten gingen door de combinatie van beiden niet bepaald lekker, man trok het ook slecht, Die heeft weer twee stappen teruggenomen in zijn herstel. Heb nu toch wel aangestuurd op begeleiding. Zeker omdat ik zijn gedrag op dat soort momenten beu ben, dat kan gewoon anders en hoeft niet te gaan zoals het nu gaat. Het kost mij ook enorm veel energie en trekt mij dan echt mee in zijn buien. Terwijl het mij juist zo goed gaat na mijn moeder en het ontzwangeren.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het een werkelijke uitputtingsslag.

Voor het weekend 2x naar de HA, omdat hij alles er maar uit bleef gooien, non stop jammerde en geen plasluiers meer had. ORS hielp wat, maar niet genoeg.

Zondag een iets betere dag voor de uk. Maar een hondsberoerde mama, die alles eruit gooit. Vanmorgen toch naar het KDV gebracht want hij at, speelde en sliep als normaal. Na 2 uur hebben ze gebelt dat hij tot zijn oksels in de poep zat en weer overgegeven had. Gelukkig had ik die 2 uurtjes kunnen slapen en voel ik me een inimini beetje beter.

Thuis zat hij ook een paar keer helemaal onder. Dan is hij net gewassen en aangekleed, 5 minuten later is het weer feest. Op zijn buikje na ziet de uk er ook echt mager uit. Zijn oogjes beginnen ook te ontsteken, dik rood en met groene prut. Pfff..



Morgen en woensdag blijf ik nog thuis en dan hoop ik echt dat het donderdag beter gaat. Aankomend weekend hebben we een weekendje weg met mijn schoonfamilie en het zou leuk zijn als we samen gewoon plezier kunnen hebben.



Strakjes een reactie op jullie verhalen. Want volgens mij ben ik niet de enige die er eventjes doorheen zit.
Oh bobo, wat een ellende! Veel beterschap en sterkte voor jullie



Hier is zoontje ook alweer ziek. Hij snottert ontzettend, inclusief snotoogjes. Hij wil gelukkig veel aan de borst, dus wat dat betreft geen zorgen.



Voor de rest die het kan gebruiken ook sterkte en Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Laura, jeetje wat een nachten heb je achter de rug... Fijn dat je waarschijnlijk weet waar het door komt, maar dat maakt het niet minder zwaar! Gaat het de afgelopen nachten al beter?

Je klinkt er heel positief bij, vind ik knap! Maar inderdaad, je doet wat je kan en dat zal je zoon vast ook wel merken.



Fleet, ja lief filmpje hè.. Ik kijk het regelmatig terug, ziet er zo schattig uit. Ze heeft echt pret in haar eentje tegen papa haha.

Eten gaat gelukkig sinds een paar dagen weer beter en vanavond heeft ze haar fles leeggedronken!

Er zijn nog wel meer operaties nodig. In eerste instantie zou de volgende pas rond acht jaar zijn (kaak sluiten). Alleen zijn we er zondag helaas achter gekomen dat haar zachte gehemelte weer open is gegaan. Vandaag laten checken en de plastisch chirurg beaamde dit helaas. Er is een klein kansje dat het de komende weken (deels) weer dicht groeit. Maar daar gaan we maar niet vanuit. En dat betekent helaas een extra operatie binnen een jaar waarschijnlijk.

Ben er nu nog wat gelaten onder, het moet denk ik nog landen. Maar weer deze pijn en onrust voor onze meid... Bah!



Het goede nieuws is dat dochter vanavond binnen twintig minuten en zonder al te veel gehuil is gaan slapen! We hadden sowieso over vandaag een goed gevoel. Ze keek weer goed uit haar oogjes, was vrolijk aanwezig. At heel goed.



Fleet, bedoel je dat je dochter nog geen gewone koemelk aan kan? En rap hoor, zo snel twee tandjes achter elkaar gekregen! Vervelend van de nachten en dat je man het zo slecht trekt. Goed dat je duidelijk aandringt op begeleiding. Het moet niet ten koste gaan van de sfeer in jullie gezin!



Bobo, wat een hel voor jullie zeg! Dat moet loodzwaar zijn om zo'n zieke uk te hebben en dan ook nog eens zelf ziek... Heel veel sterkte! Kun je hulp krijgen om er zelf ook wat bovenop te krabbelen?



Marie, het zijn voor de meesten van ons nu kennelijk inderdaad zware tijden. Ook voor jouw zoontje beterschap gewenst! Fijn dat hij nog wel goed drinkt. Dat is een goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Oh. Wat een tegenslag dat haar zachte gehemelte weer open gegaan is. Komt dat vaker voor? Balen joh. Het was zo fijn geweest als jullie voorlopig verlost waren van de operaties.

Wel fijn dat ze iets aan het opkrabbelen is. Het is ook niet niks allemaal. Wat goed dat slapen. Mijn zoontje doet er soms oneindig lang over. Soms ook niet hoor. Dan is hij weg als ik hem na de fles wegleg.



Fijn dat de uitslag positief was, Fruzzle. Het lijkt me dat je vader ook iets van rust geeft.



Laura; dat is ook niet fijn!

Wat goed dat je meer vanuit zelfvertrouwen kan handelen als moeder. Kan je zien hoeveel je al gegroeid ben de afgelopen maanden. Zelf ervaar ik ook dat het me beter af gaat. Maar er zijn van die dagen, dat ik me af vraag of het ooit nog goed komt. Hopelijk keert de rust snel weer terug in huis.



Oh Fleet, dat is balen. Lastig hoor dat je man het op het moment niet zo trekt. Wij hebben ook regelmatig momenten waarbij ik het gedrag vriendlief niet trek. Het drukt dan zo erg een stempel op de situatie, dat ik me er rot door voel. Dus ik herken het op een zekere hoogte. Ik hoop dat je man spoedig inziet dat het in het belang van jou en jullie gezin is dat hij aan zichzelf gaat werken.



Hoe bedoel je alles behalve de fles? Pap of yogurt e.d. Vervelend zeg dat ze er niet goed op reageert.

Zoonlief heeft door de buikgriep de afgelopen dagen nauwelijk melk/pap gehad, zodra hij er meer van krijgt komt alles eruit zetten. Best kans dat ik de middagfles eruit laat en 's ochtends 90 ml melk en een boterham doe.

Volgens het CB moet hij naar 300 ml melkproducten per dag, inclusief yogurt. Geen idee hoe we dat moeten gaan doen. Hij lijkt toch echt te snakken naar zijn melk.



Marie; Veel beterschap gewenst voor het kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Het goede nieuws is dat er een echte drol is gespot. En ik voel me al iets fitter. Wie weet is het einde in zicht.
Despie, wat een tegenvaller. Het zou zoveel fijner zijn geweest als het even 7 jaar rust kreeg. Ik duim héél hard, ondanks de kansen, dat het toch nog dicht groeit.



Oh, Bobo, ik hoop het voor jullie. Ik zeg altijd als er eentje ziek wordt: 'ik geef het een week'. Dan voelt het voor mijzelf niet zo lang en meestal is het dan al zoveel beter. Veel beterschap nog voor jullie beiden.



Marie, ach... beterschap voor jullie ventje!



Laura, fijn is dat toch? Je leert je zoon ook steeds beter kennen natuurlijk en weet welke knopjes ondertussen werken. Hoe gaat het nu met hem?



Heel gek, maar dochter reageert inderdaad alleen goed op de flesvoeding. Van koemelk krijgt ze krampen en van yoghurt gaat ze zuur teruggeven. We geven haar nog geen kaas, maar laatst heeft ze mee gegeten met onze groenten lasagne met mozzarella en daar kreeg ze ook kramp van.



Heb de arme schat voor zessen al in bed kunnen leggen. Ze had 's middags niet geslapen op de opvang dus vandaag er maar vroeg in.



Volgende week hebben ze carnavalsweek op de opvang. Dan mogen ze op iedere dag in een ander thema op de opvang komen. Op de dagen dat zij komt is er 'boerenkiel dag', 'pyjama dag' en 'rood, groen, geel dag' en vrijdag is er hos ochtend. Dan mag ze d'r roodkapjes kostuum aan. Moet alleen iets verzinnen voor 'rood, groen, geel dag' want ik heb die kleuren niet veel in huis. Maar ga er voor die ene keer ook geen fortuin tegenaan smijten.



Bij een van jullie ook carnaval binnenkort?
Alle reacties Link kopieren
@bobo hoe blij je dan kunt zijn met een drol he haha fijn dat het de goede kant opgaat !



@despie getver dat is klote !



@fleet hier ook carnaval ! heb alleen niks voor zoon..



Hier een drama nacht achter de rug echt letterlijk elk uur erheen als t niet vaker was. En ik lust helaas geen koffie
Hoi,



Ik vind nu dit topic pas!

Mag ik meeschrijven?

Zo te zien zijn jullie al best een vast groepje dus ik hoop dat ik het bij kan houden, alles teruglezen is niet te doen.

Ben 34 jaar en heb een zoon van 4,5 en een dochter van 1 april 2016.

Ik lees dat er meer al zwanger proberen te worden.

Ik ook!! Volgende week gaat spiraal eruit

Heb echt een wens voor een derde!

Ook wel een angst, ivm 2 eerdere miskramen en een zwaar eerste half jaar met dochter qua zorgen; hartruis die ze niet vertrouwden, Koemelkallergie en heupdysplasie.

Dat gaf best wat spanningen en dan besef je wel dat gezondheid zeker niet vanzelfsprekend is.

Nu gaat gelukkig alles prima met haar.
Welkom Edva, schrijf gerust mee! Ik heb ook een heftig eerste half jaar gehad (refluxbaby en kma), en twee eerdere miskramen. dus ik herken de angsten wel...



@fruzzle: cafeïnepillen dan maar? ;)



@fleet: wat een hoop gedoe, drie verschillende themadagen! ik zou er bij voorbaat al gestresst van raken



@despie: hoe gaat het nu? balen dat het gehemelte toch weer open is gegaan...



Hier vandaag weer prikken gehaald. Zoon was superstoer, huilde nauwelijks. Verpleegkundige zei: 'Dat zie ik wel vaker met refluxbaby's. Die hebben al zoveel pijn gehad, dat ze niet meer schrikken van een prik.' En daar moest ik dan weer van huilen...

Zoon ligt nu lekker te slapen boven. Ik weet dat vaccineren heel veilig is, maar ik blijf het spannend vinden.
Dankjewel Laura! Heftig dan hè, zo'n eerste periode.. zelf nog vol met hormonen en voordat je weet wat er met je kindje is en voordat hij of zij de juiste medicijnen en voeding heeft ben je al een paar grijze haren verder.

Jij probeert ook weer zwanger te worden toch?

Ik heb eerder al even met je geschreven in een zwanger topic vorig jaar, over de angsten/miskramen. (Als Liefzoontje)

Ik wil toch proberen weer met goede moed een nieuwe Zwangerschap in te gaan. De kans dat het goed gaat is groot!
Fruzzle, ik ben ook geen koffie drinker en dat helpt niet in je voordeel op dat soort momenten! Nu wel een betere nacht gehad? Hij loopt als goed achter zijn karretje zeg! Kleine kampioen!



Hoi Evda, welkom! Wat spannend zeg, een derde er bij. Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan!



Laura, awwww... dat breekt je hart... Moet je nagaan wat een pijn je zoon al ondervonden heeft op zijn jonge leeftijd. Ik blijf de prikjes ook heel spannend vinden, ondanks dat ik pro-vaccineren ben.



Ja, het is heel wat bij de opvang. Gelukkig niet verplicht en denk ook dat ik haar die donderdag maar in d'r gewone kleren laat komen. Ik heb echt niets met felle kleurtjes als het op de kleding aankomt van de meisjes en al zeker niet dat carnavals rood-geel-groen.



We hebben besloten de box weg te doen. Dochter zit er haast nooit in en als ze er in zit is het vrijwel direct huilen. Zichzelf optrekken kan ze nu ook al dus daar hebben we de box ook niet meer voor nodig. Ze luistert ook prima naar ons dus dat scheelt ook wel.



Merk dat ik de babytijd aan het afsluiten ben. Ben ook al aan het rondkijken voor een extra autostoel en naar de eerste schoentjes. Nog niet direct nodig, ze moet nog een paar centimeter groeien voordat ze de Maxi-Cosi uitgegroeid is en staat net, maar toch al fijn om er mee bezig te zijn. Tot tegenstelling tot de anderen hier ben ik wel klaar met de baby's. Dochter wordt een dreumes en vind dat een prachtige periode, zo leuk!
Dankjewel Fllet,



Hier is de maxi cosi al tijdje de auto uit en een normale autostoel erin. stuk makkelijker dan dat gesjouw vind ik. .

De box hier nog wel, vind ik makkelijk als ik even naar boven moet, maar leuk vind ze het er niet meer



Verder vind ik babies echt super leuk... Ik had een extreem makkelijke baby, maar dat is sinds 2 weken totaal veranderd begint ineens steeds te mopperen en huilen als iets niet gaat zoals gewenst, ik vind het al best vroeg voor de peuterpubertijd.. is dat bij jullie ook?
Dat is ook weer zo hoor Evda, zeker als je nog een kind er bij hebt is de maxi cosi behoorlijk zwaar rond deze leeftijd. Ze vind de maxi cosi ook geen drol meer aan. Straks eens met man over babbelen. Het maakt het wel allemaal net wat gemakkelijker.



Ik vind baby's ook echt heel leuk hoor, daar niet van. Maar ik ben meer een dreumesmoeder dan babymoeder. Ik ben meer van het er op uit gaan dan thuis zitten knuffelen met een baby. Verheug me er echt al op lekker er op uit te gaan met beiden meiden, heerlijk door de stad lopen en een ijsje gaan eten in de zomer, of met de bakfiets er op uit. Dat vinden ze pas leuk als ze kunnen lopen, tenminste, bij mijn oudste was dat zo en ik merk dat bij de jongste die interesse er ook nog niet is.



Wat kan je dochter nu zoal Evda? Hier is het frustratie als iets nog niet lukt. Ze kan zichzelf optrekken sinds deze week en vorige week was het ook nog frustratie bij het proberen. Misschien is er iets wat nog niet gaat zoals zij het wil?
Despie, wat een tegenvaller dat het zachte gehemelte van je dochtertje weer open is. Het is ook een van de lastigste dingen van het ouderschap om te zien dat je kind pijn heeft of zich niet goed voelt. Gelukkig klinkt het alsof ze verder behoorlijk vrolij kis!



Bobo, is de ziekenboeg bij jou al weer allemaal opgeknapt?



Laura: Mooi dat je dat zo herkend, dat je nu wat makkelijker om kan gaan met het huilen van je zoontje dan voorheen. Ik denk ook wel eens terug aan die eerste weken en hoeveel makkelijker het nu in dat opzicht is. Omdat je elkaar beter kent en ik denk dat het ook wel meespeelt dat het hormonale er af is. Je wordt toch weer wat meer jezelf.

En mbt de vaccinaties: Dat is tegelijkertijd stoer en zielig voor je mannetje. Ik snap de spanning wel mbt vaccinaties. Je zult wel blij zijn als je weer een paar dagen verder bent.



Fruzzle: Er is ook thee met theïne, dat werkt het zelfde als caffeïne toch? Dat zei mijn supervisor in ieder geval, dat hij aan die thee ging als zijn zoontje aan het spoken was.



Evda: Welkom! Ik doe ook nog steeds mijn best om alles bij te houden, haha. Leuk, een derde kindje. Hoop dat het hele proces een beetje soepeltjes verloopt voor je.



Fleet: Hoe is het bij het KDV gegaan? Lijkt me wel erg leuk om te zien hoor. Hier zitten we niet in een carnavals-omgeving. Vind ik ook wel lekker eigenlijk

Wij hebben de box ook weggehaald. Scheelt een hoop ruimte! Alleen die van ons is niet weg-weg, maar staat in de berging. Man, wat een ruimte nemen al die babyspullen in zeg! Goed dat je dochter zich kan optrekken trouwens!



Wij stoeien nog steeds met vast voedsel. De pre-logopedist geeft wel wat tips, maar zoontje heeft er voornamelijk maling aan. Eten op de grond gooien is blijkbaar fijner dan het opeten. Met name brood dan. Ik vraag me af wanneer we gewoon iets anders moeten/zullen aanbieden. Hij is ook nog steeds niet helemaal zichzelf met z'n verkoudheid, hoest echt de longen uit z'n lijf. Arm ding. Maar hij heeft wel de eerste stapjes aan z'n loopwagentje gezet en probeert van de radiator, naar de stoel, naar de tafel te bewegen. En nog een hoop mamamamam en bwabwabwa hier. Heerlijk
Jaaa dat is topsport om die maxi cosi nog te tillen



Kan me voorstellen hoor dat je er lekker op uit wil, dat heb ik ook wel.. Een baby beperkt je best wel, met al die slaapjes.. Dochter kan nu mee op de fiets, dat vind ik echt zo fijn dat ik eindelijk weer kan fietsen.

Wat geniet je daar dan van he, als je er weer op uit kan. (al ben ik ook best wel een huismus haha)



Je kan best gelijk hebben dat het frustratie is, heeft jouw dochter dat ook?

Ze kan tijgeren, zitten en begint zich nu op te trekken, dat lukt soms met heeeel veel moeite, maar niet altijd..ze wil het zooooo graag en probeert het heel erg! zo schattig he.



Ik geniet echt volop van mijn twee kindjes, zo gezellig.
Oh Marie, carnaval is pas komende week. Maandag t/m donderdag is het gewoon normale zaken daar overigens, dan is het gewoon in de kledij komen droppen en spelen ze zoals gewoonlijk. Op vrijdag is dan de hos ochtend en dat is eh... druk. Anderhalf uur bijna alle kinderen van de opvang in één ruimte met carnavalsmuziek. Denk dat ze het wel leuk gaat vinden, ze kijkt d'r grote ogen vast uit.



Wat vindt je zoon wel lekker om te eten Marie? Want brood is niet heilig natuurlijk. Wij hebben het tegenovergestelde, alles gaat er wel in maar moet je wel voeren. Al gaat dat gelukkig nu ook al beter, diva gedrag neemt al wat af.



Wat knap dat hij ook al zo aan het stappen is (volgens mij gaan de jongens sneller dan de meisjes hier ). Lekker he, dat brabbelen.



Evda, ja, de mijne heeft dat ook. Die uit zich vrij gemakkelijk in hoe ze zich voelt. Ik denk dat het daar best mee te maken kan hebben. Die van ons is ook een stuk meer weer zichzelf nu het haar lukt. Komt goed!
Oh, niet goed gelezen dan Maar ze mochten wel in een bepaalde kleur toch, de ma-do?

Ben benieuwd hoe ze de hos-ochtend gaat vinden dan, haha! Volgens mij zou mijn zoontje zo kijken van: Wat gebeurt hiiieer nou weer?!



Tja, m'n zoontje vindt banaan wel lekker. Soms mango. Pap van gewone koemelk geeft m'n moeder wel eens, maar ik doe dat liever pas vast na z'n eerste verjaardag. Vind het vooral nog een vreemd alternatief omdat ik zelf juist melk geef aan hem

Ik ben het met je eens dat brood niet heilig is, maar het zou wel handig zijn als hij dat met ons mee kan eten! Ik denk wel dat we op een gegeven moment gewoon naar alternatieven gaan. Maar hij eet sowieso gewoon maar weinig vast voedsel.

Voeren gaat hier ook niet altijd met groot succes. Hij pakt dan gewoon de lepel af of doet z'n mond niet open als wij het willen doen. Hoe noem je dat bij jongens?
Bedankt voor de welkomswensen Marie.. Ik lees dat je zoontje een moeilijke eter is. Komt vast vanzelf, blijven aanbieden. Maar kan me voorstellen dat je het soms wel jammer vind.



Ik las ergens dat ze nog 400 cc zuivel nodig hebben, weet iemand of dat zo is? dochter laat vaak haar melkflessen staan en eet liever vast.. Kom zeker niet aan 400 cc.
Ik dacht dat het 300 cc was. Weer een ander soort probleem Aan melk hier ruim voldoende.



Zoontje gooide net zijn spinazie tegen het raam Soms word ik er wel moedeloos van. Maar we blijven inderdaad maar aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een drukte ineens weer!

Marie: hier is brood nog steeds geen succes maar fruit en groente gaat weer goed. Snap dat je moedeloos wordt maar meer dan aanbieden kan je niet doen!



Reageer zo even op de rest maar even dochter op bed leggen.



Dochter loopt trouwens sinds deze week de trap op! Achter de loopwagen racet ze al een tijdje het huis door en ze staat volledig uit zichzelf. Denk dat ze voor haar eerste verjaardag de eerste stapjes zet! Wel grappig, ze gaat echt gelijk op met zoon qua ontwikkeling mss zelf iets sneller. Zoon was dan wel weer laat met praten dus dat verwacht ik ook bij haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=26100215,noline]Fleet schreef op 17 februari 2017 @ 16:15[/message



Ik vind baby's ook echt heel leuk hoor, daar niet van. Maar ik ben meer een dreumesmoeder dan babymoeder. Ik ben meer van het er op uit gaan dan thuis zitten knuffelen met een baby. Verheug me er echt al op lekker er op uit te gaan met beiden meiden, heerlijk door de stad lopen en een ijsje gaan eten in de zomer, of met de bakfiets er op uit. Dat vinden ze pas leuk als ze kunnen lopen, tenminste, bij mijn oudste was dat zo en ik merk dat bij de jongste die interesse er ook nog niet is. Fleet, dat herken ik wel. Vind de babytijd heerlijk maar als ik kijk hoe leuk het is met mn zoon van bijna 2,5 dan kan ik soms niet wachten tot dochter ook zo oud is. Aan de ene kant wil ik haar heel graag klein houden, aan de andere kant kan ik niet wachten tot ze oud genoeg is om volledig met zoon mee te kunnen doen. De interactie tussen ze is zo leuk maar ze is nog best klein en zoon kan nogal lomp zijn haha. Heel lief bedoeld maar soms sjouwt hij ineens met haar rond dus ik ben blij als ze wat minder kwetsbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Evda! Wat spannend voor een derde joh! Leuk zo'n groot gezin. Ik heb getwijfeld maar wij houden het toch bij twee hoewel ik drie stiekem erg leuk zou vinden haha.



Despie, wat vervelend van het gehemelte! Arm meisje. Gelukkig is ze volgens mij wel een vrolijke doorzetter!



Wat fijn dat het beter gaat Bobo. Hier ben ik momenteel niet helemaal lekker. Best heftig met 2 kids. Morgen heb ik als verrassing voor man een etentje gepland. Kids logeren dan bij mn ouders. Man weet nog van niks dus hoop dat morgen wat fitter ben zodat ik hem kan verrassen!!



Fruzzle: hoe gaan de nachten nu? En wat fijn van je vader!!!

Hier werd dochter afgelopen nachten vaker wakker maar ik ga er niet meer direct naar toe. Ze huilt dan een paar minuutjes maar ik weiger te voeden voordat ik straks weer aan 4 x per nacht zit. Regel is nu late avond en dan pas eind nacht/begin ochtend een voeding want ik ben moeeeeeeee. Dan hebben we ook nog zoon die elke nacht komt logeren...... . Dat moeten we ook een keer doorbreken. Als we weer een keer energie hebben .



Zie al wat voorbij komen over tandjes. Dochter heeft er nog maar 2!
Ik ken geen mannelijke versie van diva Marie. Maar, hang in there. Het komt echt wel goed.



odsm, herkenbaar! De oudste wil nu ook slepen met de jongste en knuffelen. Maar inderdaad, de jongste is echt nog wat fragiel. Ik kijk er dan ook naar uit, net als jij, dat ze wat meer gelijk aan elkaar zijn. Nog even wachten. Wat goed dat je dochter al zo vlug gaat! De oudste was ook snel met d'r lichamelijke ontwikkeling en langzaam met praten. De jongste doet het iets rustiger aan, ben benieuwd hoe dat zal gaan.



Wel leuk dat we beiden kinderen in dezelfde leeftijd hebben. Vind het leuk om ook over de band tussen jouw kinderen te lezen en te vergelijken.



Dochter heeft zes tandjes nu. Maar vergeleken met haar zus is het weinig. Die had met nog geen anderhalf haar gebit bij elkaar. Echt heel snel. Gek genoeg ook heel weinig last er mee gehad destijds. De jongste daarentegen merken we het wel, uit haar hum, huilen, slechter slapen.



Oh, en onze oudste logeert nu ook wel eens bij ons, of wij bij haar. Sowieso met inslapen ligt er altijd iemand bij. Ach, vind het wel gezellig. Over 10 jaar willen ze niet meer met je gezien worden in het openbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven