Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Fleet, ben nog elke dag blij met het kleine leeftijdsverschil! En zeker ook leuk om jouw ervaringen te lezen. Ook super leuk 2 meiden, worden mss wel beste vriendinnen. Ben ik ook met mn (tweeling)zus



Wat snel 6 tandjes! Maar je oudste dus helemaal. Zoon was ook niet zo snel maar heeft er gelukkig ook geen last van gehad. Had opeens kiezen, niks van gemerkt. Dochter heeft er nog maar 2 dus hoop dat zij het ook makkelijk doorstaat.



Ja, bij zoon liggen wij er dus ook sinds een maand of 2 naast met inslapen. Daarvoor ideale slaper dus wat er ineens aan de hand is?! Moet eerlijk zeggen dat het me nu wel begint te irriteren. Liggen er soms wel 3 kwartier bij, omdat meneer nog heel de tijd tegen zichzelf ligt te kletsen haha. 's Nachts neemt hij het halve bed en mijn kussen in beslag waardoor ik soms naar het logeerbed vlucht haha. Bij jouw dochter is het waarschijnlijk gerelateerd aan school toch? Hoe vindt ze het?! Gaat ze ook naar de BSO? Hoe gaat het verder met je man?
Marie: hier hetzelfde hoor, wij leiden 'm maar een beetje af als hij de lepel wil pakken. vandaag door stevig kartonnen boekje gebladerd. maar meestal geef ik hem gewoon stukjes en stopt hij het zelf in z'n mond



@odsm: wat leuk! ben benieuwd of je het een verrassing kan houden!
Alle reacties Link kopieren
Even bijlezen haha



Wat leuk fleet een hos ochtend hier is dat niet mede door ruimte gebrek !

Ook ik kijk uit naar het erop uit gaan en samen dingen ondernemen !



@odsm ik hoop dat je morgen weer fit bent en het een geslaagde verrassing is !

Nachten gaan heel wisselend.. met zetpil gingen de afgelopen 2 nachten goed nu niet gegeven en paar x flink gemopperd dus ben benieuwd. Gelukkig is het weekend en neemt man de ochtend fles die wss eerder in de nacht zal vallen gezien de afgelopen dagen

Het er niet naartoe gaan probeer ik ook ik wacht eerst of hij terug in slaap valt anders loop ik erheen tutje terug knuffel en aai over zn bol zijn meestal voldoende er is de afgelopen weken niet meer bij ons geslapen



@marie wat lastig zeg.. hier geen moeilijke eter dus geen tips sorry..



@evda lastig die fase he

Ze willen zoveel in dat koppie en als dat motorisch nog niet lukt levert dat behoorlijk wat boosheid op erg herkenbaar



Zoon zegt nu heel duidelijk papa en mama en kan ons ook aanwijzen, is in 1 week tijd gaan trap klimmen en achter het wagentje gaan lopen en stapt netjes rond de tafel langs de bank en over naar ons of de tafel met zelfs een enkele losse stap daarbij

Ook zegt hij kijk en kijke en is neeneeneeneeneenee favoriet als ik iets tegen zijn Zin in iets bij hem doe zoals zijn jas aan of neus poetsen

Hier gaan we nog wat mee afzien

Hier nu 4 tanden met nog 2 op komst
Alle reacties Link kopieren
Verrassing voor man was geslaagd! Gelukkig voelde ik me ook beter! Hebben een heerlijke avond gehad en de kids hebben het super gedaan. Dochter sliep zelfs door! Nu thuis nog



Wat leuk Fruzzle dat zoon al een paar woordjes zegt. Hier zegt dochter mama maar geloof niet dat het echt bewust is.



Komt trouwens een tandje door boven zag ik vandaag! Ze kwijlt ook erg dus waarschijnlijk daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Verrassing voor man was geslaagd! Gelukkig voelde ik me ook beter! Hebben een heerlijke avond gehad en de kids hebben het super gedaan. Dochter sliep zelfs door! Nu thuis nog



Wat leuk Fruzzle dat zoon al een paar woordjes zegt. Hier zegt dochter mama maar geloof niet dat het echt bewust is.



Komt trouwens een tandje door boven zag ik vandaag! Ze kwijlt ook erg dus waarschijnlijk daardoor.
Oh, herkenbaar odsm! Ik ben er na een halfuur ook klaar mee en wissel ik af met man, die heeft meer geduld. Ik weet niet of het aan school gelinkt staat, maar het begon zo rond die tijd ineens dus dat leek ons een logische verklaring. Gelukkig blijft zij in d'r eigen bed, ook 's nachts, maar man moet er meestal bij liggen want op haar bed heb ik vaak weer last van mijn bekken als ik er een halve nacht naast heb gelegen.



School gaat nu goed! Deze week gaan we haar een dag extra naar school doen i.v.m. carnavalsfeest. Kunnen we gelijk testen hoe het haar bevalt en dat is nu het ideale moment, want ze heeft daarna een week vakantie. Ze heeft er sinds twee weken veel zin in om te gaan, eerder moest ik haar een beetje oppeppen maar nu is ze 's ochtends al enthousiast om te gaan. Ben d'r blij mee. Ze heeft geen BSO, ik heb het met werk zo kunnen regelen dat ik haar zelf kan brengen en halen. Vooral omdat de BSO op een andere locatie ligt en ze met de bus mee moet, daar vind ik haar echt nog te jong voor.



Man gaat het al wat beter. Nu kwam er vandaag wat oud zeer met mijn zwager bij (lang verhaal, maar hij trekt het zich enorm aan). Dadelijk nog eens met hem er over praten hoe we het op kunnen lossen zonder dat hij er mentaal te veel mee belast wordt.



Wat fijn dat jullie lekker een avond er uit zijn geweest! Altijd fijn!



Fruzzle, wat leuk! Hier zwaait dochter, komt ze kusjes geven (wel met open mond + tong net of ze zich voorbereid op een tongsessie ) en doet ze d'r handjes op d'r hoofd als ze de video van 'hoofd, schouders, knie & teen' hoort. Mama en papa zegt ze ook al en net als jouw zoon 'neeneeneenee' als ze iets niet wil of je hard nodig heeft.



Cakesmash zag er leuk uit op insta!



Hier verder vrij rustig. Nog een weekje werken en dan lekker vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Laura; zelfs van het lezen van je stukje krijg ik tranen in mijn ogen. Wat een sterk kereltje heb je toch!



Fleet; Wij zitten ver buiten carnavals gebied, dus geen gekke verkleedfratsen hier. Je kunt eventueel bij de zeeman kijken voor wat felle items. Zoonlief heeft daar een knal rood broekje vandaan. (Want ja, papa houdt wel van felle kleuren.)

Het afsluiten van de 1e babyperiode vind ik wel een dingetje. Ongelooflijk hoe snel die kleine baby een stellig kereltje is geworden.



Marie; Lastig hoor, dat eten. Mijn zoontje is een heel gemakkelijke eter. Maar toen hij een korte periode erg moeilijk at werd ik er binnen 2 dagen al moedeloos van.

Het kan zijn dat hij gewoon zo verzot is op jouw moedermelk dat hij gewoon nog geen behoefte heeft aan iets anders.

Je kunt ook crackers, rijstwafels of iets dergelijks proberen in plaats van brood. Of gewoon zijn groente/avondeten tussen de middag.



Osdm; Wat goed dat traplopen!

Zulke onrustige nachten vind ik ook altijd lastig. Zoonlief slaapt pas in zodra hij kan sabbelen aan onze pink. Het is een absolute speen en duim weigeraar. Na een week ziek zijn besloot hij, dat hij dat gewoon 4-5x per nacht wilde en dan ook gerust een uur achter elkaar.

Donderdag was ik er helemaal klaar mee en heb ik besloten per direct te stoppen. Zoonlief heeft ruim 2 uur gehuild en was absoluut niet te troosten. Daarna viel hij als een blok in slaap.

Sindsdien slaapt hij zelfstandig in, hij jammert en wiebelt een minuut of 5 en daarna is hij weg. Donderdag was een hel, maar oh, wat ben ik nu al blij dat ik doorgezet heb. (Nu hopen dat ook papa het volhoudt.)



Fruzzle; Echt gaaf die cake smash!

Wat kan je zoontje opeens veel. Wat goed ook dat praten. Hier maakt de uk steeds meer klanken die als woorden klinken. Waarbij auto en buiten wat a-typisch zijn. Mama doet hij nog steeds niet.



Hier ook mega veel kusjes voor mama. Inderdaad met open mond en veel geluid.

Met klap eens in je handjes doet de uk steeds meer mee. Eerst was het alleen het klappen, ondertussen ook de handjes in de lucht en hevig heen en weer wiegen bij het voor bij varen van de scheepjes. Hij straalt ook wanneer we beginnen met zingen als hij in zijn handjes klapt.
Alle reacties Link kopieren
Morgen de laatste dag van ons weekendje weg met de schoonfamilie. De uk vind het geweldig, alle aandacht van iedereen, veel buiten zijn en elke dag zwemmen. Hij klimt en klautert overal op en af. Ondertussen staat hij steeds langer zelfstandig en zet af en toe een paar passen los. Aan de hand rent hij nog net niet, zo snel loopt hij. Helaas valt hij door zijn hoogmoed af en toe. Soms best hard, ondertussen zit zijn koppie vol blauwe plekken. Arm kind.



Nog 13 dagen!

En dan is hij opeens 1. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een klein feestje thuis. De decoratie, feestoutfit en cadeautjes zijn binnen. Ook daarin ben ik iets minder ambitieus geweest dan ik het liefste zou doen, maar het voelt goed.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat veel om terug te lezen :-)



Bobo, heftig om dat patroon zo te doorbreken. Knap dat je volgehouden hebt. Lijkt me wel moeilijk om twee uur lang te laten huilen. Leuk om te lezen wat hij verder doet qua spelen en reageren. Lief die kusjes!



Fleet,ook zo schattig hoe jouw dochter kusjes geeft. Tongsessie fijn dat school goed gaat!



Odsm,klinkt als een heerlijk weekend! Hopelijk gaat slapen thuis ook snel beter.



Fruzzle, weet je zeker dat je zoon even oud is als onze ukkies? Allemachtig wat gaat hij hard!



Met dochter gaat het in principe goed. Ze is van de diclofenac af en sliep vannacht voor het eerst weer door en kreeg dus geen paracetamol midden in de nacht gelukkig. Nu nog tweemaal 240 mg paracetamol per dag geven.

Dochter wil zich nu steeds aan ons optrekken en gaan staan en stappen. Terwijl ze nog steeds niet uit zichzelf kan gaan zitten. Als wij haar neerzetten zit ze wel echt heel stevig en zit dan ook lang achter elkaar zo stevig. Dus we hebben al een paar keer vijf tot tien minuten met haar gefietst in het zitje voorop. En vandaag voor het eerst in de winkelwagen bij de ikea. Drie dames riepen tegelijkertijd toen ze haar zagen: oooo wat schattig!! Was grappig om te horen :-)

Dochter geeft geen kusjes, maar kopjes. Als ik met mijn hoofd bij haar kom, houdt ze haar voorhoofd naar voren. Dus we zitten regelmatig kopjes te geven aan elkaar. Ook heel lief, maar ik zou kusjes ook wel leuk vinden :-)

Vandaag had ze een nieuw spelletje ontdekt. Ze zat tegen me aan op schoot en ging toen weer rechtop zitten. Daarna weer naar achteren tegen mij aan laten vallen, en weer zitten. Dus ze was bezig met buikspieroefeningen, en daarbij lekker giechelen. Ze had dikke pret!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niets anders gedaan dan meejanken en proberen te troosten. Maar hij wilde niet meer getroost worden door mama.

Het voelde zo naar. Maar het kon niet anders. Ik was doodop. Die hele week heb ik elke ochtend van 5 tot 7 gesust dmv mijn pink, naast alle uren s avonds en s nachts.

Voor mijn gevoel bleven we het zelf ook maar in stand houden. De afgelopen dagen heb ik opeens zoveel tijd over. Naar bed brengen kost me opeens maar een minuut of 5 a 10. Het lucht echt op.

Dus ik duim heel hard dat het zo goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Echt fijn dat het naar bed brengen nu zo vlot gaat. Niet alleen voor jullie, maar ook voor hem natuurlijk. O, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben. Dochter slaapt nu eindelijk weer wat rustiger in na de operatie. Ze was zo ontzettend bang de eerste anderhalve week. Ze heeft zo erg gehuild bij het moeten slapen gaan.
dubbel
@fruzzle: hier ook 'papa', 'mama' en iets onduidelijks waarmee hij 'lamp' bedoelt verder wijst hij ook naar dingen en wil hij de hele tijd een boekje lezen met allemaal diertjes erin. gelukkig vindt hij het na drie keer ook prima om er doorheen te bladeren



@bobo: ja, snel is het gegaan he? hoewel ik deze fase absoluut leuker vind dan de eerste babyfase, kijk ik er wel met weemoed op terug. goed dat je het slapen door hebt gezet, dat moeten vast twee hele zware uren zijn geweest.



@marie: een vriendin heeft een zoontje van dezelfde leeftijd die alleen maar moedermelk wil, heel onhandig. ze is het wel blijven proberen en opeens lust hij pompoensoep en pasta, terwijl ze er nog steeds geen fruithap in krijgt



@despie: wat zielig! fijn dat ze minder bang is, het is natuurlijk ook heel indrukwekkend geweest allemaal. mooi ook dat die dames bij de IKEA gewoon haar blije snoet zien, zo zie je maar dat zo'n 'schoonheidsfoutje' (kon geen ander woord verzinnen, sorry...) helemaal niet op hoeft te vallen



@fleet: fijn dat het met je man beter gaat, ondanks wat oud zeer. jullie hebben natuurlijk ook een hele drukke periode met twee kleintjes thuis. soms kan je dan wel iets wegdrukken, maar dat krijg je altijd als een boemerang terug, uiteindelijk. en zo lief dat dochter kusjes geeft! hier ook eentje die kopjes geeft, al dan niet soms inclusief koptstoot



Hier gaat het goed. Wel een beetje ongerust dat we al in ronde 4 zitten, op het juiste moment rollebollen en er nog geen zwangerschap is. Ga vanaf volgende maand ook maar temperaturen, misschien is mijn cyclus iets anders.



Verder vind ik het momenteel wel zwaar allemaal, ben ongelofelijk moe. Ik maak lange dagen en ben 's avonds in het donker nog met het paard aan het stappen. Ondertussen is mijn werkgever verkocht en zitten we bij nieuwe eigenaar. Ik heb al drie maanden niks meer aan reiskosten, telefoon, lunchbonnetjes, etc. kunnen declareren en sta enorm rood omdat ik zelf alles moet voorschieten. En het schiet niet echt op, want degene die alles moet regelen is al tijdje ziek.



Ik zou zo graag even iets leuks willen doen met een vriendin ofzo, maar dat lukt financieel niet. Dat vind ik erg irritant want het is allemaal niet mijn schuld. Dit weekend wel gezellig etentje gehad met vriendinnen (bij eentje thuis), daar wil ik er graag meer van
Dubbel
Hoi allemaal!



Ik vind nog beetje lastig om op iedereen te reageren. Ik vergeet de namen steeds weer en ken jullie voorgeschiedenis niet dus lastig te onthouden wie wat geschreven heeft.

Dus dat is niet persoonlijk.



Ik las over Koemelkallergie, dat heeft mijn dochter ook, al lijkt ze er nu overheen gegroeid te zijn. Maar durf nog steeds niet goed veel koemelk te geven..Soms als ze extra veel huilt ben ik bang dat ze last heeft van de koemelk.

Dochter heeft al 10 tanden door!!



Verder gaat donderdag mijn spiraal eruit, ik vind het best spannend allemaal weer, maar ook erg leuk!!





Bobo; ja soms heel moeilijk om door te laten huilen, maar als ze eenmaal gewend zijn op een manier van troosten of inslapen kunnen ze er ook deze leeftijd al aan wennen.

Kan me voorstellen dat je helemaal gesloopt was.



Fruzzle wat kan jouw kindje al veel, super knap sinds het weekend gaat mijn dochter echt overal aan staan, leuk weer zo'n nieuwe fase.



Laura: troubles op het werk begrijp ik? Dat is erg vervelend zeg!!

In welke ronde was je bij je zoontje zwanger?

Hopelijk snel een Zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Despie, wat ontzettend balen dat het weer open is gegaan! Ook ik ga voor jullie duimen dat het toch nog vanzelf goed komt!



Welkom Evda! Wat leuk/spannend, een derde! Hier trouwens ook een poosje een mopperende baby, maar nu kan ze ineens goed tijgeren en zelf gaan zitten, en is ons blije meisje weer terug. Dus ook hier frustratie omdat het niet lukte.



Laura, wat fijn dat je er zo kalm onder kunt blijven. Dat gaat hier ook steeds beter gelukkig. Wel heel vervelend van je werk! Hopelijk snel opgelost, kan toch niet de bedoeling zijn dat jij geen leuke dingen meer kunt doen omdat het daar niet lekker loopt! Ben benieuwd of je met temperaturen meer duidelijkheid krijgt. Ik zou, als ik mijn vorige cyclus aanhoud, komende week de eisprong hebben volgens de app. Maar eens kijken of we daar wat mee kunnen, met een kind in het ouderlijk bed moet je wat creatiever zijn haha



Marie, wil hij wel pap eten? Als dochter hier geen brood wil, dan kolf ik wat melk en maak hier pap mee en dat geef ik met een lepeltje (blijft wel heel dun). Heeft ze in elk geval wat binnen... Hier wordt het stukjes eten trouwens ook minder bij verkoudheid en/of doorkomende tandjes. In eerste instantie weigerde ze sowieso alles anders dan bv, maar we zijn stug blijven aanbieden. En het gaat de laatste tijd steeds beter! Verder geven we gewoon (in aangepaste versie) wat wij eten, het liefst ook van ons bord als het aan haar ligt, en dat vindt ze geweldig! Met name stamppot is favoriet



Fleet, hier geen carnaval. Daarvoor wonen wij te ver boven de rivieren haha! Maar het klinkt wel erg gezellig! Wat fijn dat school goed gaat en dat je haar zelf kunt halen en brengen. Hier ook zo'n tongzoener hahaha! En ze hapt ook wel eens in m'n neus



Odsm, wat heerlijk, een avondje weg met z'n tweetjes! Dat moeten wij binnenkort ook weer eens doen!



Fruzzle, wat klinkt jouw ventje al groot zeg! Snelle jongen! Ook een cakesmash gedaan las ik? Leuk he!



Bobo, wat knap dat je dat hebt volgehouden! Zal niet makkelijk geweest zijn. Hier slaapt dochter gemakshalve maar tussen ons in, m'n slaap is me op het moment meer waard dan de strijd aan gaan. Klap eens in je handjes is hier ook een succesnummer!



Als ik al jullie instagram reacties zo lees wordt ik wel heel nieuwsgierig naar jullie kindjes!



Hier ook een paar drukke dagen gehad. Er komen weer 2 tandjes door (nr. 5 en 6), en sinds een week of 2 gaat het slapen 's avonds ook niet zo lekker. Ben vaak wel 1,5 uur bezig voordat ze slaapt. Ik hoop maar dat het door de tandjes komt, ik word er zelf ook niet gezelliger van a.s. vrijdag naar het bureau, ben benieuwd naar lengte en gewicht! Tot nu toe zit ze onderin de curve, maar persoonlijk vindt ik dat ze er prima uitziet met d'r bolle wangen Kijk wel een beetje op tegen de prikken!

Verder brabbelt ze er vrolijk op los en schuift de hele kamer door. Van optrekken/staan is nog geen sprake, ze wil wel graag tegen ons op klauteren haha! Afgelopen weekend cakesmash gedaan, erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Laura, jeetje dat is idd vervelend van je declaraties. Is er zicht op dat het op korte termijn wordt teruggestort? Het is toch te gek voor woorden dat je er privé nu zo op moet inleveren!

Niet gek dat je moe bent, je hebt ook geen makkelijke tijd gehad! Ik hoop voor je dat je af en toe kunt ontspannen en zo de batterij weer kunt opladen.



Evda, herkenbaar hoor. Ik had dat in het begin ook, en nog moet ik wel even terugscrollen om te kijken wie wat ook alweer had geschreven. Wow. Al tien tandjes! Hier is de zesde ontdekt, vier onder en twee boven.

Succes met het proberen zwanger te worden! Spannend! Ik hoop ook over een tijdje voor een tweede te gaan. Weet alleen niet zo goed wanneer. Aan de ene kant wil ik er niet teveel tijd tussen hebben, aan de andere kant staat ons voorlopig misschien nog genoeg te wachten met dochter qua operatie. Belangrijk puntje is overigens wel dat vriend het voorlopig sowieso nog niet wil



Draakje, leuk, jullie dochter zit een beetje in dezelfde fase qua tijgeren. Dochter zit alleen dus nog niet uit zichzelf. Sinds vandaag gaat ze wel vanuit zitten weer zelf kruipen. Meer geluk dan kunde vooralsnog (iets met voorover laten kukelen) , maar toch...

Heb je ook instagram? Dan kunnen we via pb wel gebruikersnaam uitwisselen hoor!

Leuk dat je ook een cakesmash hebt gedaan. En zwaar hè, als het inslapen zo moeizaam gaat. Ik ben blij dat dochter weer lekker kan slapen. Zo ken ik haar weer
Alle reacties Link kopieren
@fleet wat fijn dat je het met het werk zo hebt kunnen regelen ! Benieuwd hoe ze het vind een dag extra ja grappig he die woordjes ! Ineens kunnen ze dan zo veel haha

Lekker die kusjes ja



@bobo lief he en dan zo wiebelen met doe hoofdjes haha en zo'n blije toet

Zoon had een tijdje dat als hij begon te klappen iedereen het liedje ging zingen en dat vond hij ook prachtig haha

Wat knap zeg dat je zo hebt doorgezet en dus met resultaat daar mag je trots op zijn !



@despie je zult zien dat ze straks ineens zelf kan gaan zitten! Fijn he dat geeft ineens weer kansen voor nieuwe uitstapjes haha

Oh zo van hier mama Mn hoofd geef daar maar een kusje op hahaha



@laura wat lief dat hij boekjes wil lezen Zie je gelijk waar de interesses liggen haha

Wat rot dat het zo loopt met de declaraties.. wat zegt de nieuwe werkgever ervan ?



@evda hetzelfde hier mbt kma. Kan goed tegen producten waar melk inzit zelfs smeerkaas maar hoef m echt geen yoghurt te geven ! Grotendeels er dus overheen maar nog niet helemaal

Jeetje wat veel tandjes !



@draakje hoe vond ze de cakesmash ? Hopen dat t allemaal meevalt met de tandjes !

Mijn account is _.mummyandme._





Ja zoon is toch echt 11 maanden oud volgende week officieel de 30ste maar die hebben we niet deze maand haha dus over 10 dagen.

Hij kijkt je nu eerst aan voordat hij iets doet wat niet mag, niet heel slim want hij verraad zichzelf maar wel heel lief en aandoenlijk. En als hij dan weet dat het fout is wiebelt hij met zn hoofd om je aan het lachen te maken

Hij probeert sinds vandaag op zn knieën te gaan zitten zichzelf op te richten en zo te gaan staan, zn vader liep met 10 maanden en ikzelf net voor Mn verjaardag dus ben benieuwd



Oh en de cakesmash.. was een ramp

Met heel veel geluk zitten er een paar goede foto's tussen maar ik zat heeeeelemaal onder de blauwe kleurstof

Hij vond de taart vreemd, het speelgoed in de studio veelste leuk en wilde niet blijven zitten en als meneer iets 'moet' tegen zn zin in dan berg je hahaha naarheid ze is een top fotografe en fotografeert BN'ers zoals Jeroen Vd boom etc dus ze heeft t goed gedaan !
Alle reacties Link kopieren
Despie, hier ging dochter zo out of the blue zitten zaterdagavond. En sindsdien doet ze niet anders! Ik was ook nogal verbaasd haha! Ik geloof inderdaad dat onze dames redelijk gelijk opgaan, jouw dochter is ook niet zo heel groot toch? Ik heb je een pb gestuurd!



Fruzzle, ze vond het een beetje gek, maar wel leuk. Ze vond de ballonnen ook fantastisch! Ging alleen heel netjes zitten eten i.p.v. er een grote bende van te maken hahaha mag het een keer... gelukkig met een beetje hulp van mama daarna wel lekker gesmeerd foto's volgen op instagram wanneer ik ze van de fotograaf heb! Bij ons kwam de fotograaf aan huis, dus lekker in de vertrouwde omgeving. Ideaal!



Moet nog wel even wat actiever worden op instagram, heb al tijden een account maar doe er eigenlijk nooit iets mee. Facebook link staat er wel in, daar zijn meer foto's op te vinden



Dochter zat gisteren bij de opvang ook ineens op haar knieën! Ik ben benieuwd of dat het begin van optrekken tot staan is. Hier trouwens ook zo'n boefje
Laura, wat balen over je financiële situatie. En wat Despie zegt, je hebt al wat meegemaakt ondertussen. Misschien dat het er nu een beetje uit komt.



Kusje geven met het hoofd doet mijn oudste ook trouwens!



Bobo, hoe gaat het nu zonder pink? Het is even erg ja, maar ik merk nu nog gewoon steeds met de oudste dat ontwenning gewoon even doorbijten is.



Evda, wat spannend! Hoop dat er snel een baby mag komen. Voor Laura uiteraard ook. En Draakje!



Fruzzle, verklaart een hoop waarom je zoon als zo sjeest achter de loopwagen! Zit er bij die van ons nog echt niet in (man en ik zijn echte middenmoters wat dat betreft).



Draakje, leuk, ook een cakesmash! Balen he, die tandjes. Vind het altijd zo knap dat baby's dat zo goed doorstaan allemaal, dat eerste jaar. Zo kwetsbaar, nog weinig kunnen, tandjes die doorkomen. Ik geef het ze te doen.



Je mag mij ook een PB sturen hoor voor Instagram. Leuk om alle bijna dreumesen te zien!



Despie, lastig, dat over een tweede. Ik kan je man goed begrijpen. Kort op elkaar is leuk hoor, daar niet van, maar het kan ook druk zijn soms. Misschien met, wat je inderdaad al zegt, wat nog komen moet, dat het veel bij elkaar is voor hem?



Ik word soms gek van mezelf. Slaapt de jongste de hele nacht door, lig ik nog wakker en moet ik gaan kijken of ze nog wel ademt. En vervolgens ben ik klaarwakker en slaap ik niet meer in. Ik mis mijn oude slaappatroon...



Kom net via een ander topic uit op Sensory Play en ben het net even gaan bekijken op Pinterest. Heb wel weer wat leuks gezien voor de kinderen om mee te spelen. Het leuke is dat ik het meeste wel in huis heb dus ik kan er straks meteen mee aan de slag. Ben wel blij met deze nieuwe slag aan inspiratie want die begon behoorlijk op te raken. Morgen dan ook maar een rondje Action doen voor knutselbenodigdheden die bij het Sensory Play passen. Zal de oudste ook heel blij mee zijn. Vanavond dan ook maar gelijk eens het echte mini-speelgoed voor baby's maar eens gaan opruimen, met een doek er overheen en een nieuwe batterij kunnen ze wel nog een rondje mee bij mijn beste vriend.
Alle reacties Link kopieren
@fleet ben je bekend met de methode baby sensory? mijn leidinggevende is met nog 2 andere de enige die er les/cursus in mag geven en wij doen dit ook op de babygroepen, zo leuk!



vorige week 'geverfd' met meneer haha. verf druppels op een blaadje, dan in een afsluitbare diepvries zak en kliederen maar. Ik vond het leuker dan hem.. denk dat hij niet zo van het vies doen is haha
Alle reacties Link kopieren
hehe, leuk, toch een topic over de voorjaarsbaby's

al veel herkenbaars gelezen hier!

even voorstellen: vorig jaar 21/4 bevallen van dochter, vandaag dus 10 maand! superlief kind, maar wel onze handen vol mee!

ze kan sinds kerst kruipen, zelf gaan zitten, rechtstaan, langs meubels wandelen... en doet niets anders (ook in haar bed helaas)

sinds 10 dagen wil ze graag aan 1-2 handjes meewandelen, gaat al behoorlijk goed, hierdoor wel weer enkele pittige nachten (heeft ze altijd als ze iets nieuws leert), maar we zitten weer op het goede spoor (slaapt weer door)

tandjes heeft ze nog niet, ze komen net piepen onderaan nu!

wuiven, aanwijzen,... doet ze allemaal nog niet... als je vraagt "waar is x" dan kijkt ze die kant op, maar ze wijst (nog) niet... woordjes zegt ze ook nog niet echt, soms eens papa, maar meestal niet echt gericht

eten gaat heel vlot: ochtend en avond drinkt ze 240/8 melk, overdag 260g groente en ook 250 fruit, wat stukjes brood/toast, enkel water weigert ze te drinken! liever een hele dag zonder dan water drinken! we geven haar nu overdag 100ml water met 1.5-2 schepjes poeder bij...

hebben jullie ideetjes hoe je haar kan laten water drinken... al vanalles geprobeerd ondertussen maar niets werkt...
Alle reacties Link kopieren
@mistiek welkom!

al welleens geprobeerd rooibos thee te geven ? En waarom geen drupjes sap in haar water ?

herkenbaar idd dat gerommel als ze weer wat nieuws kunnen haha
Alle reacties Link kopieren
thx Fruzzle!



onmogelijk om alle verhalen hier terug te lezen, maar ik las dat er veel zieke kindjes/mama's zijn/waren! hopelijk allen snel weer in orde!



allerlei geprobeerd: water (koud, warm, lauw), thee, sap, zo van die oploskorrels, zelfs limonade (met weinig suiker) met wat water bij, spuitwater, tuitbeker, open beker, in haar fles...

zondag waren we onderweg, en had ik (expres) geen melk meegenomen, in de hoop dat ze dan water ging (leren) drinken. zodra ze dat flesje zag ging ze huilen...

lukt soms voor 1-2 slokken, tot ze smaakt dat het geen melk is. dan weigert ze (mond dicht en schudden met hoofd)

gelukkig drinkt ze nu nog genoeg melk 's ochtends en 's avonds, en in de opvang geven we nu verdunde melk, zodat ze toch wat drinkt



dat gerommel is idd vreselijk, maar je weet dat het tijdelijk is (in ons geval toch) en als ze iets onder de knie hebben, dat het dan weer betert (dus oefenen we extra veel op het onder de knie krijgen ;) )
Hoi Misstiek, welkom! Geen ervaring met slechte drinkers eigenlijk, ik heb het tegenovergestelde namelijk (dat die kinderen van mij zijn, want ik ben ook een slechte drinker ). Lastig als ze echt niets drinkt! Heb je al fruit in water geprobeerd? Dus stukjes (diepvries)aardbei, bosbessen, citroen (of zelfs komkommer kan) in wat water bewaren zodat het water de smaak van het fruit overneemt?



Fruzzle, ik kende het eigenlijk tot voorheen niet. Dat verven lijkt me ook leuk, eens proberen een dezer dagen met de jongste. Gisteren heb ik een muffinblik gepakt en daar wat kleine stukken speelgoed en keukengerei in gedaan (niet gevaarlijk) en daar waren ze met zijn tweetjes bijna een uur zoet mee.





We zijn toch teruggekomen op de tent voor dochter. Ik zag dat tenten meestal voor 3+ is en weet niet of ze er wat aan heeft momenteel. Dus we gaan de tent voor Sinterklaas bewaren als cadeau voor de meisjes samen. Dan is dochter ook al ruim 9 maanden ouder.



We hebben haar nu deze poppenwagen gekocht (tevens geschikt als loopwagentje als je het verzwaard) en een mooie pop voor er in. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven