Baby's van september 2016

26-09-2016 20:40 326 berichten
NaamLeeftijd# Bevallen opZoon/dochterLein201331/30eerste1 augustuszoonLin1206?/?eerste9 augustusdochterSuze2728/30eerste27 augustusdochterLuiksewafel?/?eerste5 septemberdochterK0ekiejj2727/27eerste7 septemberzoonFitzgerald22/24eerste7 septemberzoonDien9125/25eerste12 septemberdochterVivamf28/33tweedeeind septemberdochterLys_25/26eerste26 septemberdochter





Hallo allemaal

Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die in september 2016 zijn bevallen.

Het is de eerste keer voor mij op een forum.



Ik zal me eerst even voorstellen..

Ik heet K0ekiejj, ben 27 jaar en mijn man ook.

Wij zijn bijna 10 jaar samen en 5 jaar getrouwd.

Wij zijn ouders geworden van ons eerste kindje. Met een zwangerschap van 35,6 weken ben ik spontaan bevallen. De bevalling ging heel snel en gelukkig zonder complicaties. Wel hebben baby en ik 5 dagen in het zkh moeten blijven. Inmiddels zijn we al 2 weekjes thuis.



Baby doet het erg goed..slaapt lekker. Krijgt volledig moedermelk..ik kolf om de 3uur, en ik leg hem ook aan.

Papa en kleine koekiej liggen nu heerlijk in dromenland
Alle reacties Link kopieren
Ze vraagt wel om de voeding en is ook helder en lekker wakker gedurende de dag. Ga het cb wel even bellen als we weer thuis zijn....
als ze ook lekker helder en wakker is, is er denk ik niets aan de hand.. bof je met een snelle doorslaper ;)

en indd, ik had denk ik ookeven gebeld voor de zekerheid..
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook heel belangrijk! Dan zal het vast goed zitten. Iedere baby doet het anders. Hebben jullie een fijne vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn meisje drinkt 4/5 flessen van 165ml... Maar is dus flesvoeding, van borstvoeding heb ik geen verstand..



Hier ook al vanaf week 6/7 een doorslaper, echt geluk mee!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter komt nog steeds om de 3,5 uur! En dat met 16 weken.. s'nachts 1x rond 4.00 uur en dan slaapt ze door tot half 9.



@Fritzgerald; Ik begin maandag weer met werken! Heb er ergens zin in en ergens totaal niet. Hier wel ook een ritme te herkennen.



Overdag slapen is hier sinds 1 week een drama! Alsof ze voelt dat ik er volgende week minder ben. Ze wil overdag alleen maar op mij slapen.. daar maak ik me erg druk over. Hopen gdat het snel overwaaid.
Alle reacties Link kopieren
@ lin1206

Hier wil ze ook alleen overdag op mij slapen, nog geen 1 x anders geweest helaas... Probeer t wel overdag in d'r bedje maar wilt ze gewoon echt niet.... Ze is nu net 9 weekjes....
Alle reacties Link kopieren
@Lys; Hier begon dat ook met 7 weken! Tot 11 weken ongeveer. Daarna sliep ze prima overdag in haar ledikant. En nu van de een op andere dag.. niet meer. Ze word steeds wakker na 35 min.. Hoop dat het een sprongetje is! Dan zal het volgende week wel anders zijn!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen dat het bij iedereen toch weer per week verschilt. Het klopt echt helemaal wat ze zeggen: alles is een fase.



Dien, wat fijn dat je door bent naar de tweede ronde.



Nici, bij flesvoeding zijn deze aantallen wel normaal, bij borstvoeding zou je liever nog op de 8-12 voedingen zitten ook i.v.m. het stabiliseren van je productie. Kindjes doen het goed op kleinere hoeveelheden. Maar als ze goed groeit en jouw productie lijdt er niet onder, dan zou ik het (na contact cb) wellicht los kunnen laten. Overigens zul je merken dat het cb hun statistieken vaak op flesvoedingskindjes heeft gebaseerd. Zo werd mij ook verteld dat ik naar de 5 voedingen toe zou moeten i.p.v. 10-12 die hij per dag krijgt. Maar als je dan kijkt op de website van La Leche League staat dit 8-12 voedingen meer dan normaal is.



Hier gaat het overdag met slapen stukken beter. Hij valt eigenlijk altijd zelf in slaap! Dat had ik een paar weken terug nooit durven hopen. Wel door wat huilen heen, maar niet te heftig. De enige keren dat het niet lukt is als hij te moe is. Ik moet er goed voor zorgen dat de wakkertijd echt niet meer dan 1,5 uur is. Dan komt het meestal wel goed.



Overigens slaapt hij dan wel maar 1 slaapcyclus. Dus hij is na drie kwartier weer wakker. Langere slaapjes doet hij alleen als hij bovenop ons ligt.



S nachts gaat bij mij een stuk slechter dan bij jullie. Hij maakt eerst een spurt van zo'n 4 uur. Daarna komt hij elke 2-3 uur. Ik merk wel dat dit erger is geworden sinds dat ik weer aan het werk ben. Hij drinkt uit de fles minimaal en tankt dus 's nachts bij. De enige oplossing die ik hiervoor heb, is om samen met hem naar bed te gaan rond 8 uur. .
Alle reacties Link kopieren
Het lukt me steeds niet om op iedereen te reageren, sorry!

Hmm ik denk dat 8-12 voedingen niet meer nodig zijn als de kindjes wat ouder worden. Maar 4 voedingen klinkt inderdaad wat weinig. Ik denk dat rond de 6 voedingen (de ene keer 5, de andere keer 7) voor deze leeftijd prima zou zijn. Dit zeg ik wel puur op gevoel hoor. Volgens mij zijn 8-12 voedingen vooral de eerste weken belangrijk voor de productie maar later gaat er wat meer tijd tussen de voedingen zitten.



Ik had 3 reserve voedingen gekolft... is mn vriezer kapot gegaan! En omdat ik niet precies weet wanneer (vriezer in de schuur) kon ik ze weg doen. Dat deed wel ff pijn haha! Nu maar weer opnieuw beginnen..



Verder gaat het hier goed. Steeds meer kletsen. Ook hier flink de vuistje ontdekt haha. Soms verdwijnt echt het hele handje in de mond haha. Slapen gaat op zich prima. In haar eigen bedje slaapt ze overdag steeds 45-60 minuten. In het ons bed wel langer, gisteren zelfs 3,5 uur! Ze was ook wel erg moe door een feestje de avond daarvoor. Hopelijk gaat ze in haar eigen bedje ook wat langer slapen. Snachts slaapt ze trouwens wel 5-6 uur achter elkaar.

Verder zijn we naar maatje 62 gegaan. Leuk weer al die nieuwe kleertjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh dames! Wat een dag heb ik achter de rug.. :(



Mijn schoonzus met zoontje waren dit weekend vanuit ItAlië op bezoek bij mijn schoonouders. Hartstikke leuk tot dat hun zoontje ziek werd, heel ziek! (rota-virus) Manneke is 8 maanden en was extreem uitgedroogd.. Alleen maar overgeven en diarree en werd maandag in het zkh opgenomen. Zo zielig.. Inmiddels zijn ze weer terug bij mijn schoonouders maar hij is nog steeds niet beter.. Maar je ziet het al aankomen.. Vandaag onze kleine meid ziek! Koorts, overgeven en mega verkouden.. Neus verstopt en hoesten. Zo erg om je kleine meid zo te zien.. Heb geen schone truien meer in de kast, alles heeft ze onder gespuugd.



Zit nu naast haar op bed.. Ze slaapt.. Wil haar niet alleen laten! Voel me zo machteloos.. Ze is echt helemaal uit haar doen.. En kijkt me aan met haar waterige ogen; mamma help! Ik wou dat ik het over kon nemen..
Wat vervelend Lin

Hoe gaat het nu met je neefje? En hoe gaat het met je dochter?

Ik hoop echt dat alles goed gaat?!
Alle reacties Link kopieren
Neefje gelukkig opgeknapt inmiddels!



Onze dochter helaas niet. Ook zij heeft het Rota-Virus. Houd nog steeds geen voedingen binnen. Komen net van de dokter en moeten ORS gaan geven..



Baby's zijn er zeer vatbaar voor. En kan wel een week duren :(
Alle reacties Link kopieren
Oh Lin wat erg! Beterschap zeg. Ik hoop dat de kleine meid snel opknapt
Alle reacties Link kopieren
O lin wat erg! Verschrikkelijk is dat als deze kleine wezentjes zo ziek zijn!



Dien heb je afgelopen donderdag het gesprek gehad of komende donderdag?



Suze, wat erg van die voedingen. Ik heb mijn man de extra gekolfde melk op vakantie weg laten gooien. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om het zelf weg te gooien.



@overdag slapen wat lastig dat ze niet in hun eigen bedje willen slapen. Draagdoek is dan erg handig. De kleine meid slaapt hier nog steeds in de Kinderwagenbak in de kamer, dat gaat nog prima.



Hier nog steeds 4 voedingen op een dag, helaas is er 1 daarvan om 4 of 5 uur 's nachts. Dus voor mij is het nog geen doorslapen. Komt vanzelf wel (hoop ik ;))
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend lin!! Hopelijk gaat t weer beter!



Hier is de kleine 2 maandjes, en komt sinds een klein weekje niet meer s'avonds of in de nacht.... Dus slaapt van 7 tot 7... Dacht eerst dat dit echt niet kon/mocht dus maakte haar steeds wakker om 23u.. Maar ze wil dan echt niet drinken... Ze drinkt nu vaak wel ongeveer 200cc per voeding..





Heeft iedereen een fijn weekend gehad? Hier echt een heel fijn weekend gehad, gezellig dagje in Antwerpen geweest met m'n vriend, kleine was gezellig een dagje bij opa en oma... Was ff spannend voor mij maar alles was (natuurlijk) helemaal goed gegaan!



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Ik kan eindelijk zeggen dat onze dochter aan het opknappen is! Maar het was echt heftig.. vandaag naar CB geweest om te wegen.. ons meisje een halve kilo afgevallen.. dus nu wat vaker aanleggen..



Verder moest ik maandag ook weer beginnen met werken. Gelukkig had mijn vriend vrij en hoefde we haar niet weg te brengen! Vandaag ben ik zelf vrij geweest en morgen ook.. dus heeft ze nog even om helemaal de oude te worden..



Hoe gaat het met jullie?
Wat fijn Lin dat het wat beter met je dochter gaat. Het moest zeker moeilijk zijn geweest om te gaan werken, omdat je de hele tijd alleen maar aan je dochter kon denken. Hopelijk is ze gauw weer helemaal beter!



Hier gaat het wel goed. Afgelopen maandag naar het CB geweest. Hij weegt nu 4965..dus bijna 5kg en is 56cm alleen de eerste keer hoorde ze een ruisje bij z'n hartje..en maandag weer..we hebben een afspraak bij de ha gemaakt, en kunnen volgende week vrijdag terecht. Hij is nu op vakantie

Slapen gaat wel goed. Afgelopen nacht heeft hij in z'n eigen bedje geslapen, dan zit er 4 uur tussen zijn voeding. Maar 2 nachten daarvoor zat er 7,5uur tussen..maar toen sliep hij ook bij ons in bed.

Hij is echt een vrolijk ventje. Laatst had hij samen met papa de grootste lol papa trok gekke gezichten en meneertje kreeg toch dr slappe lach

Tot nu toe één keer voorgekomen..maar ik hoop gauw het weer mee te maken!!!!
Alle reacties Link kopieren
Nici bij mij komt ze ook s nachts nog hoor. Ik vind het niet zo erg. Ff voeden en ze slaapt weer. Al is ze soms na de nachtvoeding wel wat onrustig. Maar agh het komt vanzelf wel.



Lin, gelukkig knapt de kleine meid weer op. Een halve kilo is veel dan op zo'n klein lijfje. Gelukkig nu weer een paar dagen thuis om veel te voeden. Hoe was het om weer te werken?



Koekiej, wat groeit de kleine goed zeg. Lekker hoor. Wel spannend van het hartruis je. Ik heb dit nu al een paar keer gehoord en achteraf bleek er niks aan de hand. Ik duim dat dit voor jullie ook zo is.



Hier gaat het prima. Dochter zit lekker in haar vel. Veel kletsen (schreeuwen haha), lekker aan het spelen/grijpen/sabbelen. Vandaag een drukke dag gehad, van Hot naar her gereden en veel (onbekende) gezichten en toen was het smiddags even klaar. Ze was erg verdrietig tot tranen aan toe. Dit heeft ze echt nooit dus vond het zo sneu. We zijn dan ook snel naar huis gegaan en toen was ze weer zen. Gelukkig maar. Verder loopt alles Goed. Begin langzaam met werken (af en toe een vergadering)en start na de kerstvakantie officieel weer. Veel zin in want heb een nieuwe functie binnen het bedrijf. Super leuk! Voor 24 uur (voorheen werkte ik fulltime) dus echt genieten!!
Goedemorgen



Hoe gaat het met iedereen?



Lin hoe gaat het met je dochter? Is ze alweer helemaal opgeknapt?



Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek! En dan ga ik mijn zoontje naar mijn schoonzus brengen. Ik vind dat best wel spannend, het is dan de eerste keer dat hij bij iemand anders gaat. Een keer waren mijn schoonouders bij ons thuis, en toen gingen manlief en ik even naar de winkelcentrum, maar dat was vlakbij. En dit is toch wel anders. Mijn schoonzus heeft zelf 2 kids, dus ze heeft genoeg ervaring. Maar toch vind ik het best wel spannend!



Sinds een weekje slaapt mijn zoon overdag wat minder. Hij slaapt s'avonds om een uur of 22.00 en wordt dan één keer snachts wakker om te drinken.. vervolgens slaapt hij nog 4-5 uurtjes, drinken dan is hij ongeveer een uur wakker en vervolgens slaapt hij nog 2 uurtjes. Maar daarna wilt hij lekker veel spelen. Soms slaapt hij nog een halfuur of driekwartier in z'n eigen bed. Als hij bij mij is kan hij langer slapen..maar ik merk wel dat het slapen overdag veel minder wordt. En hij begint ook veel te kwijlen, dat is ook sinds een week.. ben benieuwd of er nu al tandjes beginnen te komen.



Dien hoe is je 2e gesprek afgelopen?



Ik heb nog een vraag.. hoe doen de werkende mama's het met voeding meegeven? En om de hoeveel uur drinken ze dan? Bij mij drinkt hij meestal om de 4 uur, soms zit er ook wat langere tijd tussen..maar heel soms komt hij ook om de 3uur. Maar dat gebeurt zelden.
Koekieej, succes! Ik ben het helaas net niet geworden, erg balen.

Nu dus druk verder solliciteren, maar morgen eerst een begrafenis van mn vriend zn oma. Erg droevig, maar was al behoorlijk op leeftijd..

Over weg zijn en kindjes gesproken, laatst dronk de kleine om 4 uur smiddags ruim 200ML moedermelk ( gekolfd) bij mijn moeder. Morgen is ze dus ook de hele dag weg bij mn zus, en geef ik voor de zekerheid maar 500 ML ( 2 x voeding) Denk dat ik te veel doe dan, maar ben bang dat ik te weinig meegeef..



Zonet lekker met mn kleintje gespeeld, pakt ze opeens speelgoed, WOW Lekker even gespeeld, rammelaar vet vaak laten valen/misgrijpen. Wel meer met links grijpen, met rechts slaat ze er alleen nog tegenaan.. Betekent dit dat ze linkshandig wordt, net als ik? Leuk om zulke dingen een beetje te ontdekken..

Nu dus maar extra goed opletten waarwe haar neerleggen, voor je het weet grijpt ze alles :P



Vrijdag CB, ben benieuwd wat ze daar zeggen.



Lin, is ze opgeknapt? Beter?

Hier nu ook dagen dat ze in de nacht wat wil drinken, of zoals gister, de hele dag in totaal maar 4/5 uurtjes wakker en bij mij in slaap vallen.Gelukkig vandaag weer volop wakker, en kan ze dus ineens grijpen, dus of dat verband heeft.. :P Gister niet mee geoefend of weet ik wat..

Voedingen probeer ik nu altijd om de 4 uur te doen, savonds slaat ze vaak zelf over en dan om 23.00 weer. Ben aan het kijken of dat ook 22.30 kan worden, kan ik half 12 zeker weten slapen. Wordt een beetje wachten op 23.00 uur tijd de laatste tijd..

We zullen zien wat we zullen zien



3 maanden alweer, gaat superhard!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!



Gelukkig is mijn dochter helemaal opgeknapt! Helaas ben ik wel nog flink ziek geweest.. waardoor mijn melkproductie flink is terug is gelopen :( Hierdoor komt onze dochter vaak zowel overdag als nacht.



Ik ben sinds vorige week maandag aan het werk. Het bevalt me prima. Ik vind het wel echt zwaar en heb het echt mega druk! Veel regelen, plannen en rondrijden om overal op tijd te komen. Kolven op het werk gaat prima (alleen nu wel vaker omdat mijn productie terug is gelopen). Ze slaapt sinds vannacht wel lekker in haar eigen bedje op haar eigen ledikant. Dit gaat prima!



Hier kan ze ook eigenlijk omrollen! Van buik naar rug en andersom. Ze doet niets anders meer. Zo leuk!



Ik reageer morgen op iedereen mijn pauze op mijn werk zit erop ;)
Alle reacties Link kopieren
Dien wat balen dat je het niet bent geworden. Ik hoop dat je snel wat anders vindt.

Leuk hè die sprongetjes. Mijn dochter grijpt juist meer met rechts. Kan best rechts/linkshandig zijn denk ik.



Koekiej hoe is je gesprek gegaan?

Ik zou (denk ik) aangrven dat ze bij de opvang elke 4 uur een fles aanbieden. En als hij eerder komt, dan eerder. Of zeg ik nu iets geks?



Balen dat jij ook ziek bent geworden Lin. Zonde van de productie, nu weer even "hard werken" dus. Leuk zeg het omrollen.

Hier al een poosje van buik naar rug maar van rug naar buik nog niet. Ze rolt wel op haar zij.



Ik heb de winterslaapzak van de hema aangeschaft. Dochter sliep zo onrustig na haar nachtvoeding. Nu lijkt het beter te gaan. Ook overdag slaapt ze langer. Eerst max 45 minuten en gister ruim een uur (ochtend) en 2.5 uur (middag). Ook snachts rommelt ze minder. Hopelijk blijft het zo dan ben ik dik tevreden (en uitgerust )



Ik heb een nieuwe baan (intern een andere functie gekregen)en draai deze maand alvast een beetje mee. Ik vind het heerlijk! Volgende week komt er voor het eerst een hele ochtend oppas (mijn schoonzus) en dat vind ik wel spannend maar het komt vast goed en anders ben ik zo thuis, dat geeft wel veel rust.
Goedemorgen dames

Jammer zeg Dien dat je het niet geworden bent. En vandaag heb je een afspraak bij het CB..Spannend. Krijgt ze vandaag ook weer een prik? En zo leuk dat je dochter nu veel aan het grijpen is.



Wat fijn Lindat je dochter weer helemaal opgeknapt is!! En vervelend dat jij ook ziek was.

Haha leuk zeg, dat rollen! Zoontje kan al een paar weken van buik naar rug rollen. Maar van rug naar buik, dat lukt nog niet.



Bevalt je nieuwe baan al een beetje Suze? Fijn dat jouw dochter nu beter slaapt overdag, slaapt ze overdag dan ook in de winterslaapzak? Ik denk dat ik het zo ga aangeven, hoe jij het zegt wat betreft de voedingen.



@hier ik mag door naar de volgende ronde!! Yess! Als dat goed gaat, dan word ik aangenomen. Gisteren had mijn zoontje voor het laatst om 20.00 gedronken en pas om 03.00 wilde hij weer. En daarna pas weer om 08.30. dus we hebben nog lekker kunnen slapen.

Vandaag in de middag hebben we een afspraak bij de HA, vanwege het ruisje dat ze op het CB hadden gehoord.

Pff.. ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig met je sollicitatie Koekiej! Ik duim voor je.

Ja overdag ook in de slaapzak. En dan alleen een lakentje eroverheen, lekker strak. Snachts als het erg koud is daarover nog een dekentje. Maar meestal is het lakentje voldoende. Ze kwam vanochtend weer heerlijk warm uit de zak! Na een goede nacht slapen.



Spannend voor jullie vanmiddag. Ik hoop dat het ruisje vals alarm was...
De huisarts hoorde als hij moeite deed wel een ruisje, maar dan wel heel zacht. Het is gelukkig niks ernstigs, als we ons toch nog zorgen msken adviseerde hij om naar de kinderarts te gaan. En in januari moeten we toch naar de kinderarts gaan, kunnen we het voor de zekerheid nog laten controleren.



Als ik op mijn nieuwe werk aangenomen word, wat ik van harte hoop natuurlijk. Zit ik een beetje met de werktijden. Er zijn verschillende begintijden: 5.00 uur

6.00 uur

7.00 uur

Die van 7.00 vind ik wel oké, daar heb ik geen moeite mee. Maar die andere 2 vind ik best wel moeilijk. Ik ga het in het begin heel erg moeilijk krijgen, omdat ik ook met de voeding van mijn zoon zit. Maar ik denk dat als ik een maand in dienst ben, dat het dan wel meevalt..ik hoop het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven