Baby's van september 2016

26-09-2016 20:40 326 berichten
NaamLeeftijd# Bevallen opZoon/dochterLein201331/30eerste1 augustuszoonLin1206?/?eerste9 augustusdochterSuze2728/30eerste27 augustusdochterLuiksewafel?/?eerste5 septemberdochterK0ekiejj2727/27eerste7 septemberzoonFitzgerald22/24eerste7 septemberzoonDien9125/25eerste12 septemberdochterVivamf28/33tweedeeind septemberdochterLys_25/26eerste26 septemberdochter





Hallo allemaal

Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die in september 2016 zijn bevallen.

Het is de eerste keer voor mij op een forum.



Ik zal me eerst even voorstellen..

Ik heet K0ekiejj, ben 27 jaar en mijn man ook.

Wij zijn bijna 10 jaar samen en 5 jaar getrouwd.

Wij zijn ouders geworden van ons eerste kindje. Met een zwangerschap van 35,6 weken ben ik spontaan bevallen. De bevalling ging heel snel en gelukkig zonder complicaties. Wel hebben baby en ik 5 dagen in het zkh moeten blijven. Inmiddels zijn we al 2 weekjes thuis.



Baby doet het erg goed..slaapt lekker. Krijgt volledig moedermelk..ik kolf om de 3uur, en ik leg hem ook aan.

Papa en kleine koekiej liggen nu heerlijk in dromenland
Alle reacties Link kopieren
@lin zoals je boven jouw post kunt lezen, heeft die van ons ook wat moeite met inslapen. Tot aan de 5 weken viel hij altijd in slaap tijdens de voeding maar op een gegeven moment worden ze meer alert en meer wakker en dan gaat dat niet meer.



Ken je het boek van Stephanie Lampe? Het heet baby in een droomritme. Zij geeft handvaten voor slaapmethode zonder de baby te laten huilen.

Ik vond het een heel fijn boek!



Wat fijn dat de ukkies zo goed gegroeid zijn.



@koekiej, ik merk niet veel verschil met toen jk zwanger was! Had ook niet echt typische dingen.



Ik heb een draagdoek die Ik elke dag dankbaar gebruik. Hij ligt dan binnen een paar minuten te slapen. Lin heb je dat al geprobeerd? Ook heb jk een draagzak van Emeibaby voor manlief. En de kinderwagen van joolz maar dat is nog niet echt een succes. Hij wil natuurlijk njet graag plat liggen dus we gebruiken hem

Nu nog niet veel .
Alle reacties Link kopieren
@lin & Lein hier voor het onrustige slapen inbakerdoeken. Overdag van Lodger en Aden Anais en ´s nachts op advies van consultatiebureau de Pacco Piccolo. M.n. bij die laatste kan hij echt schreeuwen als hij dichtgesnoerd wordt, maar daarna is het ook meteen goed. Tijdens de nachtvoedingen haal ik hem er wel even gauw uit.



@K0ekiejj27 toevallig beide op 7 september geboren! Een verre kennis van ons bleek achteraf ook op dezelfde dag en op dezelfde afdeling bevallen te zijn. Echt heel toevallig.



@Luiksewafel vervelend dat je het weeguurtje hebt gemist. Hoe vaak hebben ze dat per week?



Het is trouwens geen spruw. Afgelopen dinsdag bij consultatiebureau geweest en toen heeft ze ook in zijn mond gekeken.

Het zijn toch m.n. de krampjes waar hij zo van overstuur raakt. Met die terugkomende voeding piept hij maar kort.

Heb nu ook infacol in huis en gisteren 3x gebruikt. Alleen hij heeft gisteren echt krijsbuien gehad en pas vanmorgen sinds gisterochtend een beetje gepoept terwijl hij normaal meerdere poepluiers heeft. Tijdens 1 bui bleef hij erin hangen en leek hij wel te stikken. Schrok mij wild en heb hem gauw aan mijn vriend gegeven en meegehuild..

Gelukkig werd hij onder de douche weer rustig. Net wel weer de infacol gegeven en ik ga het gewoon even in de gaten houden. Misschien is het voor hem gewoon geen succes. Ik vind het zo zielig..



Hier kinderwagen en draagdoek. Ik neem ze tot nu toe beide mee als wij op pad gaan. Wij beginnen vaak met de wagen en eindigen met de doek.
Goodnorning!!



Hoe goed het de vorige keer ging, zo slecht ging het afgelopen nacht

Ik probeerde hem aan te leggen, halverwege viel hij in slaap, wat er voor zorgde dat hij gauw weer honger had..maar het aanleggen wilde niet lukken, dus ik snel weer kolven. Tijdens het slapen, was hij heel erg onrustig..ik de hele tijd eruit speentje erin, optillen sussen en weer neer leggen. En dit duurde en duurde. Gelukkig heeft hij later goed geslapen en gedronken, afgekolfde melk. En uiteindelijk heb ik ook een paar uurtjes kunnen slapen, maar ohh wat was het vermoeiend zeg. Hopelijk gaat het vannacht beter!
Alle reacties Link kopieren
Koekiej ik kan je een handje geven. Hij kwam vannacht om de twee uur en sliep daartussen ontzettend onrustig. Hij neemt elke keer een paar slokjes en valt dan in slaap. Heb hem halverwege de nacht op me laten slapen zodat ik ook nog slaap kreeg. En vanmorgen blijft hij onrustig. Hij is al twee keer in slaap gevallen door het krijsen heen, zo zielig.



Ik vermoed dat het te maken heeft met mijn eerste menstruatie. En ik hoorde hem heel heel heel veel slikken.



Fitzgerald: er zijn kindjes die juist buikpijn krijgen van infacol dus houd het in de gaten.
@lein vervelend he zo een nacht

Heeft hij vandaag wel goed geslapen?

Hier heeft de kleine echt goed geslapen. Het drinken ging weer goed. Ik heb hem 1 keer gekolfde melk gegeven, en de rest aangelegd daar ben ik echt blij mee!!



Zijn er al dames die veel afgevallen zijn, na de bevalling? Ik hield tijdens mijn zwangerschap veel vocht vast en was best wel veel aangekomen. Ik moet op z'n minst nog 15kg afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een kilo of 14 aangekomen en ik ben er inmiddels alweer 17 kwijt. Ik had veel vocht en heb geen aanleg om dik te worden. Dus ik eet nu expres veel volle producten zodat ik niet nog meer afval.
Alle reacties Link kopieren
En ja koekiej, hij heeft vandaag gelukkig wel weer redelijk geslapen. Twee keer een slaapje van een uur in de ochtend, twee uur in de middag en hij slaapt nu ook al een uurtje.



Je merkt alleen dat hij elke week weer een stukje langer wakker wil zijn. Hij ziet veel meer en is heel alert.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!

Zo, even tijd om uitgebreid te reageren :-)



Fitz, leuk om jou hier ook tegen te komen! Fijn om elkaar een beetje op de hoogte te houden en te kunnen ondersteunen waar nodig!

Hoe is het nu met je zoon? Gaat het al beter met de krampjes?

Ik las dat hij zo hard moest huilen dat hij leek te stikken, k*t is dat he? Wat nog wel eens kan helpen is dan in zijn gezicht blazen. het klinkt een beetje gek maar soms gaan ze dan ineens weer ademen.

Hier zit er ook af en toe een flinke poepbroek dwars. Dan kan dochter ook zo ongelukkig zijn.

Wat wij proberen is:

-Buik masseren met olie

-Met de benen een soort fietsbeweging maken

-Dochter met buik op arm leggen (ondersteboven dus) en wiegen.

Ook helpt het sabbelen op een speen goed tegen de krampen, het lijkt alsof ze het dan beter op kunnen vangen.



Luiksewafel: is je dochter inmiddels gewogen? Hoe gaat het bij jullie?



Lin1206, ik heb je topic gelezen over het slapen. Wat vervelend zeg dat je dochter veel moeite heeft met inslapen. Hoe gaat het nu?

Ik gebruik zelf deze slaapzak: http://www.draagzak.nl/110-ergobaby-inbakerdoek

Waarbij de handjes worden ingebakerd en de beentjes niet, maar ze zitten wel in een zak.

Ik gebruik hem al vanaf het begin bij dochter en zij heeft er veel baat bij.

Verder las ik dat je echt al veel hebt geprobeerd dus echt tips heb ik niet voor je. Slaap je zelf nog een beetje? Ik denk wel dat dat belangrijk is om het vol te kunnen houden.



Koekiej, wat fijn dat die kleine zo hard groeit! Hard gaat het he.. alle cliches zijn waar. Onze dochter is alweer ruim 5 weken en ik vind het zo snel gaan joh..ze wordt nu al groot haha. Terwijl het nog steeds een mini is

Heel herkenbaar van het inpakken. Waar je allemaal aan moet denken he. Bij mij gaat het inmiddels wel vlotter gelukkig. Alleen vaak dat voeden ja. Sta je op het punt weg te gaan is het alweer etenstijd.. ik ben tegenwoordig ook overal een half uur later dan gepland, grr...

Ontzwangeren: tijdens mijn zwangerschap dronk ik ook alleen maar water en thee omdat ik de rest niet meer lekker vond. Maar helaas vind ik het weer heerlijk, een glas cola of fanta. Jammer, haha!

Qua kilo's geen idee, ik was zo'n 13 kilo aangekomen en het meeste is er wel weer af. Wij hebben thuis geen weegschaal dus zal binnenkort bij de nacontrole bij VK weer even wegen. Alleen die buik he... maar goed ik moet het ook gewoon wat tijd geven..

Hier ook nog een vraag over: als ik veel heb gewandeld voel ik dat nog wel aan de onderkant zeg maar? Ik kan het niet goed beschrijven maar het voelt niet echt heel prettig. Net alsof je baarmoeder er elk moment uit kan vallen ik ben een beetje bang dat de boel gaat verzakken haha... kan iemand mij geruststellen en zeggen dat dat heus niet snel gebeurd? Ohja, en "ver wandelen" is maar een km of 2 a 3 hoor, alleen naar de supermarkt heen en weer...



Hoe gaat het verder met slapen bij iedereen? (en eten/ huilen/ lachen, enz?)



Hier gaat het slapen nog steeds prima, overdag heeft ze soms wat moeite om in de wieg te slapen, meestal gaat het wel goed. Ik schreef onlangs ergens dat ze 7.5 uur had geslapen (jeeh) maar dat was helaas maar eenmalig, haha.

Wij slepen dochter overal mee naartoe, als in "nu kan het nog" maar ik merk toch dat een rustige dag veel prettiger is voor haar. Als we een drukke dag hebben gehad kan ze best wel eens overstuur raken doordat ze zo moe is. Als we gewoon thuis zijn voor haar slaapjes, valt ze veel makkelijker in slaap en slaapt ze langer door. We zullen toch moeten toegeven dat rust en regelmaat het beste werkt voor onze meid. Dat wist ik ook wel, maar je wordt nu wel ff met je neus op de feiten gedrukt. Manlief was altijd meer van: ik wil niet dat ons hele leven om het kind draait, ze moet er maar aan wennen om overal te slapen. Maar hij ziet nu toch ook wel in dat rust veel beter werkt. En we hebben nog steeds een actief sociaal leven, gelukkig alleen komen vrienden wat vaker onze kant op!



Ook werkt op tijd naar bed het beste, ik probeer haar echt rond half 8/8 uur in bad te doen, daarna voeden en naar bed. Ik vind dit nog wel heel lastig hoor, soms is het opeens alweer een stuk later of komt het net niet uit qua voeding. Maar dat werkt voor haar goed.

Gister heb ik rond 19.00 uur gevoed, daarna uitbuiken en om 20.00 uur in bad. daarna nog een borst voeden en toen slapen. Vannacht heeft ze ook echt goed geslapen. Het is echt nog een beetje zoeken wat werkt. Maar agh, ze is ook pas 5 weken, dat moet ik ook vaak tegen mezelf zeggen: een ritme HOEFT natuurlijk ook helemaal nog niet.



Ohja, en dochter lacht al een paar weken, maar dat was nog heel sporadisch, maar nu wordt het elke dag meer. Oh, wat is dat geweldig zeg!!!! SMELT!



Zoooo heel verhaal!!



Ik zal even een tabel maken.

gegevens graag dikgedrukt dan zet ik het erin!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tabel gemaakt. Vinden jullie hem oke zo?

Als ik iemand over het hoofd heb gezien: sorry!

Er ontbreken nog wat leeftijden.. ik kan het nog aanpassen.

Als hij compleet is, zal ik hem zo posten dat Koekiej hem in de openingspost kan zetten.



NaamLeeftijd# Bevallen opZoon/dochterLein201331/30eerste1 augustuszoonLin1206?/?eerste9 augustusdochterSuze2728/30eerste27 augustusdochterLuiksewafel?/?eerste5 septemberdochterK0ekiejj2727/27eerste7 septemberzoonFitzgerald22/24eerste7 septemberzoonDien9125/25eerste12 septemberdochterVivamf28/33tweedeeind septemberdochterLys_25/26eerste26 septemberdochter
Alle reacties Link kopieren
@Suze; Leeftijd; 27/28
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mag ik nog meeschrijven ? Ik ben eind september bevallen van onze tweede dochter. Ik zit dus nog in de kraamtijd maar het gaat supergoed! Ik geef borstvoeding en de dame is alweer boven geboortegewicht.

Dochter 1is trouwens 21 maanden en doet het ook goed, snapt er alleen niet zoveel van



Ik ben trouwens 28 en mijn man 33.
Alle reacties Link kopieren
@ suze 31/30



Welkom vivamf. Gefeliciteerd met je dochter. Je zit helemaal op een rose wolk zo te lezen, heerlijk!





Hier weer een drukke nacht achter de rug. Tot drie uur s nachts slaapt hij goed maar daarna is hij zo onrustig in zijn lijfje. Echt zielig.
Zo nu even de tijd om te reageren



@vivafm welkom! Gezellig dat je mee kont schrijven gefeliciteerd met jullie tweede dochter. Hopelijk heb je een goede bevalling achter de rug.



Vandaag hadden we onze eerste afspraak bij het CB. En het ging goed. Zoontje weegt nu 3345 en z'n geboortegewicht was 2415. Dus flink aangekomen alleen heeft ze gezegd dat hij minder mag drinken. Hij drinkt tussen de 80-100cc (aanstaande donderdag is hij een maand oud). Maar dat is teveel volgens haar. En mag hij max 80cc..hmm

Maar ben blij dat zoontje het goed doet



Vannacht was het eerst vermoeiend. Tussen 1-2uur heeft hij een huilmoment..en is erg onrustig..wilt niet aan de borst, moet perse aan de fles.. sliep heel laat..maar heeft daarna ongeveer 4uur geslapen fijn was dat zeg!!



@Suze zo schattig dat he dochter veel lacht.. zoontje lacht ook veel.. sinds een paar dagen met een geluid.Helaas kan ik je niet helpen met je vraag. Sorry!!

Trouwens de tabel ziet er goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Mag ik ook meeschrijven? Ons dochtertje is op 26 september geboren dmv een keizersnede. Zit volledig op m'n roze wolk omdat ze t zo goed doet, wel ben ik erg blij dat m'n vriend nog tot as maandag 10 okt thuis is, want ben nog niet zo mobiel helaas!



Wat fijn dat al die babies t zo goed doen zeg!

Oja ik ben 25 en vriend is 26, eerste kindje
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lys!!

En wat fijn dat ze het zo goed doet, en dat je vriend nog lang vrij is. Hopelijk herstel je snel vanje ks.

En welkom!
Alle reacties Link kopieren
Oh even een ego-post. Reageer later op de rest.



Hier zit ik er ff doorheen. Vorige week leken de krampen begonnen te zijn. En dat vond ik al vermoeiend, maar daar vonden we wel onze weg in. Maar nu huilt hij alleen maar als hij wakker is. Echt krijsen. Hij heeft echt pijn en het lijken vooral de krampen te zijn. Ook spuugt hij opeens sinds afgelopen dagen. Vannacht zijn hele bed onder..

In de nacht slaapt hij redelijk. Maar na de laatste nachtvoeding is het continue kreunen en piepen in zijn slaap tot de volgende voeding. Overdag slaapt die redelijk als hij bij mij in slaap valt. Hij ligt nu ook 1 min. in de box. En meteen krijsen. Ik word er helemaal moedeloos van.

Aankleden lukt me niet. Eten en drinken nauwelijks.

Ik huil regelmatig maar mee en de gedachte dat ik over 8 weken weer moet werken maakt het er niet beter op. Ik wil hier zo graag van genieten, maar dat lukt nu alles behalve.



Vanmiddag een afspraak bij de HA. Ik vraag mij af of het misschien KMA is.

Vriend helpt waar hij kan. Is gisteren in zijn pauze ook naar huis gekomen om even te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Ik reageer even op Fitz: ten eerste: wat k*t!! wat is kma?

En heb je iets van een wippertje?

Ik heb de Stokke newborn set en mijn dochter vindt het heerlijk om zo een beetje rond te kunnen kijken.

Heb je familie of vrienden die je kunt inschakelen zodat jij even kan douchen, eten, slapen?

Is een draagdoek misschien een optie?

Ik weet dat je bij mij in de buurt woont, als ik iets voor je kan doen kun je me altijd PB-en!!
Alle reacties Link kopieren
@Fritzgerald;



Ik kan me helemaal in jou vinden.. ik heb ook soms hele diepen dalen maar gelukkig ook hoge pieken. Bij mij komt het ook echt door mijn hormonen.. die zijn compleet uit balans!



Verder heb ik ook dagen dat ik huil en niet eet omdat ik er simpelweg niet aan toe kom. Ik heb me laten vertellen dat als de kleine 10 weken is alles beter word. Dus daar pin ik me aan vast. Onze meid heeft echt moeite met slapen.. dus vaak slaapt ze alleen maar met mij.. dus kom ik nog nergens aan doe.
Alle reacties Link kopieren
Ach dat is ook afschuwelijk. Goed dat je naar de huisarts gaat, het klinkt alsof hij flink last heeft van iets. Misschien toch ook reflux?

Ik herken veel van je verhaal namelijk.



Wij gaan morgen weer naar de arts voor een doorverwijzing naar de kinderarts.



Na heel wat onrustige nachten (na de nachtvoeding met name) hebben we vannacht mogen genieten van 5 uur slaap in 1 x. Goh wat een luxe. Dan kan je opeens weer heel de wereld aan.



Nu even afwachten want meneer heeft daarnet zijn prikjes gehad. Hopelijk heeft hij er niet te veel last van
Alle reacties Link kopieren
Aaahh wat vervelend voor jullie fitz, en erg logisch dat je, je zo voelt! Ik heb helaas geen tips voor je, maar t lijkt me heel rot om je kindje zo te zien! Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
@Lien2013;



Hier ook de eerste prikjes vanmorgen! Vond het heel zielig.. daarna viel ze als een blok in slaap. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lin1206 schreef op 05 oktober 2016 @ 15:13:

@Lien2013;



Hier ook de eerste prikjes vanmorgen! Vond het heel zielig.. daarna viel ze als een blok in slaap. Ben benieuwd!Ach ja hij bleef daar krijsen haha. Daarna ook heel veel slapen.
Alle reacties Link kopieren
@K0ekiejj27 fijn dat het toch regelmatig lukt aan de borst.

Heb je zelf ook het idee dat hij teveel drinkt? Vind dat altijd zo gek, je zou dan toch denken dat hij ontevreden zou zijn als hij teveel of juist te weinig krijgt? Ik zou zeggen; gewoon doen waar je je fijn bij voelt. Maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk. Want je mag wel verwachten dat zij weten waar ze het over hebben..

4 uur achter elkaar slapen klinkt heerlijk! Gebeurt hier gelukkig ook regelmatig.



@Lein2013 hoe is het slapen nu? Is de doorverwijzing gelukt? En heeft hij nog last gehad van de prikjes? Lijkt mij spannend hoor de eerste keer prikjes.



@Lys__ welkom! Hoe verloopt je herstel van de keizersnede?



@Lin1206 ja de hormonen zullen ook zeker meespelen.. Vervelend dat ze zo moeite heeft met slapen. Heb je het al voorgelegd aan het consultatiebureau of de HA? Ik heb mij wel eens laten vertellen dat je soms een gekozen methode echt even moet doorzetten voordat je resultaat ziet. En dat teveel dingen voor een korte duur uitproberen averechts werkt. Niet dat ik lees dat je dat doet hoor! Maar ik vond dat toen wel logisch klinken.

Hier geeft trouwens de Pacco inbakerdoek veel rust. Ik moet wel zeggen dat hij soms echt kan gillen als hij ingesnoerd wordt, maar hij heeft er echt baat bij. Ik heb er via MP 2 voor 35 euro. Goede deal vond ik!

Heeft ze nog last gehad van de prikjes?



@Suze27 zeker leuk om elkaar hier tegen te komen! Soms is het fijn om bepaalde dingen gewoon even van je af te schrijven.

Hieronder zo even het uitgebreide verslag over ons bezoek bij de HA. Dat was trouwens inderdaad meteen mijn vriend zijn reactie; blazen in zijn gezicht. Zo stom, ik heb al voor zoveel kinderen gezorgd, maar mijn eigen kind is echt anders. Dus blazen in zijn gezicht is dan weer zoiets dat ik bij mijn eigen kind vergeet. Ik lijk soms gewoon even niet helder te kunnen nadenken. Het zal ook nog wel vermoeidheid en hormonen zijn.

Met de beentjes fietsen, douchen en zijn KipKep woller kussen werken voor hem het beste. Oh en inderdaad ondersteboven op je arm. Speentje geeft hier ook rust.



Dat gevoel aan de onderkant zijn je bekken. Ik heb er ook regelmatig last van. Inderdaad na wandelen of flink tillen. Ik vind het zo rot gevoel! Je kan bekkenbodemoefeningen doen.

http://www.umcutrecht.nl/ ... erking-van-de-bekkenbodem



En wat leuk dat lachen! Wij hebben afgelopen weekend ook wat vrolijke lachjes gezien die toch wel erg gericht leken.



Bedankt voor de lieve reacties!

Ik ben gisteren naar de HA geweest. Hij is als eerst gewogen en wat bleek.. het arme ventje is maar 55 gram aangekomen in een week. Dat was even slikken.

Waar het waarschijnlijk op neerkomt is dat hij te gulzig drinkt, daardoor snel vermoeid is en loslaat met als gevolg dat hij niet genoeg binnenkrijgt en nog honger heeft. En dat hij enorme darmkrampen krijgt doordat het zo snel naar binnen stroomt. Daardoor ook die reflux klachten. Hij zegt dat vele baby's refluxklachten hebben. En de een erger dan de ander. Maar dat een gulzige manier van drinken het wel erger maakt.

Hij adviseerde om te kijken of een tepelhoedje de melkstroom wat remt. Maar hij blijft alsnog erg gulzig drinken. Ik kolf nu eerst wat melk af (net binnen 2 min. 50 cc met handkolf..) dan leg ik hem aan, zodat hij in ieder geval de wat vettere melk drinkt. En dan nog de fles erachteraan omdat hij dus erg snel loslaat aan de borst omdat het waarschijnlijk nu te hard werken is voor hem. Nu dus maar hopen dat hij weer goed gaat aankomen, sterker wordt, mijn borsten rustiger worden en hij binnekort zelf een volwaardige voeding uit de borst kan drinken.

Hij is vandaag echt al veel rustiger.. de laatste krijsbui was vanmorgen om 08:30.

Ik kan nu echt weer even bijtanken en dit lange verhaal typen haha!



Oh en Suze27, de wipper was een goede tip. Wat een lief aanbod trouwens.

Draagdoek heb ik, en dat ging heel goed en vond hij heerlijk. Maar wanneer hij zo overstuur is raak ik ook overstuur en krijg ik dat ding niet meer goed geknoopt! Zo stom.. gaan van het weekend weer even goed oefenen.



Hopelijk ben ik op niemand vergeten te reageren..
Alle reacties Link kopieren
@fitz

Mijn herstel gaat goed, sinds zaterdag voel ik me weer een beetje levendig! Dankjewel



Hier qua zwangerschaps kilo's niks aangekomen, alleen maar afgevallen helaas (HG zwangerschap) dus moet nu juist proberen extra te eten! Komt eindelijk op gang, enig voordeel is dat ik vrijwel gelijk weer in maatje 34/36 pas..
Alle reacties Link kopieren
Voor in de tabel: 26/09 bevallen, dochter, eerste kindje leeftijd 25jr en vriend 26jr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven