Baby-uitzet: must-haves?

16-12-2013 13:32 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben op dit moment zwanger van ons eerste kindje en man en ik willen graag in kerstvakantie start maken met dingetjes kopen voor babykamer en overige "uitzet". Nu vroeg ik me af, voordat ik me in de marketingellende stort, wat volgens ervaringsdeskundigen nou de producten zijn die superhandig, niet te missen, geweldig etc zijn? Niet per se enkel de basics, maar meer wat zijn nou de aankopen geweest waar jullie van dachten, dat is echt het geld waard, daar is het leven een stuk leuker, handiger, gezelliger, mooier (?) van geworden. Ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Bednest. Ik heb hem te leen gehad bij kind nr 3, maar achteraf had ik hem zelf willen kopen bij nr 1. Zo handig en fijn want uiteindelijk belanden veel kinderen toch snachts tussen papa en mama in bed om maar een beetje te slaap te krijgen als ouders.



Cotbed: een groter ledikant wat later een peuterbedje kan worden.



Bakfiets(twee wielen) Ik heb de Gazelle Cabby. (opklapbaar en licht want zeildoek)



ergonomische draagdoek (dragen op buik of rug)



Badring (met zuignappen ding vastmaken in bad en dan kind erin) Vanaf ongeveer een half jaar. Daarvoor zo'n ligstand geval. Handig maar niet onmisbaar. Die badring vind ik wel heel handig.



elektrische kruik om bedje te verwarmen.



goede borstkolf. Maar pas aanschaffen na de geboorte.



Ohja en niet te vergeten: remifentanil Dat is pijnstilling bij debevalling in de vorm van een pompje. Ik ben drie keer bevallen. De eerste keer met pethidine. Vond ik helemaal niks en deed ook niets aan de pijn.

De tweede keer zonder pijnbestrijding thuis. P:rima bevalling maar man, wat doet het pijn.

De derde keer in het ziekenhuis (terwijl ik thuis wilde) dus doe dan ook maar een ruggenprik nu ik er toch ben. Die ruggenprik kreeg ik niet meer (was al te ver) maar wel remifentanil. Geweldig! Het is nog steeds heel hard werken, het doet nog steeds pijn. Maar je hebt iets meer controle. Doen!
Alle reacties Link kopieren
Verschillende kleuren omslagdoen voor de eerste paar dagen/weken. Mijn kindje had hele mooie kleertjes, maar ziet er op elke foto hetzelfde uit omdat ik maar 1 omslagdoek had. Verschillende omslagdoeken is wel leuk en later wat makkelijker te herkennen welke dag het toen was....
Een babyfoon met camera.
Mijn kind vond een draagdoek juist helemaal niet fijn.



Ik vind de babyfoon fijn om te hebben, beeld heeft voor mij geen meerwaarde.



En verder vind ik een auto vooral onmisbaar, zeker nu ik zometeen twee kleintjes heb.
Alle reacties Link kopieren
De babyfoon hebben wij pas aangeschaft toen we van een flat naar een gezinswoning gingen.



Een grotere auto zodat de kinderwagen er zeker in paste, maar daar hadden we al over na gedacht toen dochter nog niet eens in de planning zat (ik wilde geen alto meer, maar een grotere wagen zodat we daar nog lang in konden rijden en dat is gelukt). Ik wilde ook deuren achterin, dat gepruts met je kind als je de stoelen naar voren moet klappen zag ik niet zitten.



En de ruggenprik was zo goddelijk de vorige keer, dat ik hoop dat ik hem dit keer weer kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht aan een afstandsbediening, maar dat bedoelde je niet.
Alle reacties Link kopieren
dank voor jullie input!



hoe kijken jullie tegen voedingskussens, luieremmers, draagzakken en dat soort dingen aan? en ik zag dit http://www.minienco.nl/a- ... /buddy-relaxkussen-hond/, ziet er heel gezellig uit, iemand ervaring?
Ik heb een gewone luier emmer en zo'n wikkel in plastic ding voor mijn 1e, toen woonde ik op een flat en was dat wel fijn met poepluiers.

Maar nu gooi ik alles meteen in de container, ik gebruik ze verder dus helemaal niet.

Voedingskussen vond ik onnodig en onhandig persoonlijk, had gewoon een extra stevig kussen onder mijn arm.



Draagzak kan handig zijn, mits je een goede koopt, maar heb ik 2x gebruikt bij de 1e en verder niet, is verkocht voor de geboorte van de 2e en geen nieuwe gekocht.



Babyfoon is wel handig, ook als je een bij iemand op bezoek gaat , maar gewoon kopen op marktplaats!
Ik heb een diaperchamp luier emmer. Die dingen zijn reteduur (grote kost 80 euro) en je mist er niets aan. Een gewone afsluitbare emmer/bak is ook goed.



Voedingskussen bij de eerste veel gebruikt, bij de tweede helemaal niet.



Denk ook aan een wipper, die wordt hier dagelijks gebruikt, zoon is 7 maanden maar kan nog niet goed zelfstandig zitten. Met eten zetten we hem hierin. Rugleuning kan overeind.



Verder met de aanschaf van een wandelwagen, ook denken aan een regenhoes en een netje tegen insecten. (Zit meestal wel bij de wagen)

Voetenzak voor in de maxicosi en/of wandelwagen bij koud weer.



Geniet van het babyshoppen!
Alle reacties Link kopieren
Voedingskussen niet veel gebruikt. In t begin zoon wel eens ingelegd. (uiteindes bij elkaar) verder het kussen alleen gebruikt om achter zoon neer te leggen als ie zat. Als ie omviel, viel ie op dat kussen. Verder lag ie altijd in de weg.



luieremmer gebruiken we hier altijd. Daar zit een luierzak in. Als de emmer vol is, hoeven we alleen de zak eruit te halen.

Gewoon zo'n emmer met deksel.



Tummytub hier maar 1x gebruikt
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Als je geen opzetrandje op je commode hebt, kan een antislib matje onder je verschoonkussen handig zijn.



Een spiegel boven de commode, ook erg leuk.



Flessenwarmer is ook overbodig. Bv mag ook in de magnetron en anders kan je in t begin n pan gebruiken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Als je een kindje krijgt die veel spuugt zijn een stapel extra luierdoeken zeer handig. Dan leg je een doek (opgevouwen als bredr strook evt. In punt) onder het hoofdje in bed, verschoonkussen, wagenbak etc. Scheelt n hoop verschonen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Denk aan de zorgverzekering/opvang/kraamzorg.



En kijk je zorgverzekering na of je verzekerd bent voor bijvoorbeeld een poliklinische bevalling en de eigen bijdrage kraamzorg.

Wij hebben dit beide volledig vergoedt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Draagdoek, overslagrompertjes en fijne katoenen dekens. Kleertjes die makkelijk aan en uit gaan

Hier hebben we alles gewoon basic
Alle reacties Link kopieren
Mijn borsten en een draagdoek..

Luiers en wat zachte kleertjes en je bent al een heel eind!



Mijn jongste is nu 6,5 mnd en ik merk dat ik bij elk kind minder spullen echt nodig vind. De superdeluxe luiertas die ik bij de eerste nog vrijwel dagelijks gebruikte, staat nu al maanden werkeloos onder de kapstok. Als we weggaan stop ik gewoon een luier en een paar doekjes in mijn handtas en off we go!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Stokke triptrap en daar zo'n newbornset voor. Ideaal ding en voor ons het eerste half jaar onmisbaar geweest. Onze tafel is niet groot genoeg (lees: ligt te vol) om een wipstoel op te zetten en een wipstoel op de grond was niet handig i.v.m 3 katten. Onze dochter vond het altijd fijn om erbij te kunnen zitten op tafelhoogte.
I\'m not unfaithful, but I\'ll stray when I get a little scared.
Alle reacties Link kopieren
Zijn echt al tig topics over..
Alle reacties Link kopieren
@paque_pink: excuus he...



heb inmiddels wat beter gegoogled en idd enkele topics gevonden. al hoor ik hier toch weer nieuwe dingen
diaper champ.

Ideaal om de luiers in te parkeren, je hoeft niet met elke vuile luier naar de kliko. Er hoeven geen dure navul casettes in maar gewone vuilniszakken.

Speciale omslagdoek voor de maxi cosi (of zak voor erin) Geen gedoe met een jasje aandoen.
Alle reacties Link kopieren
@shenandoah, bedoel je iets als snoozebaby?
Hier zijn al veel topics over en iedereen vind wat anders prettig. Ik zweer bij mijn diaper champ, maar de draagzak was hier de grootste miskoop. Camera op de babyfoon vind ik onzin en ik vond een matje waar ze in bad op kon drijven ideaal voor ons grote bad. Maar een ander heeft daar weer niks aan

Koop vooral niet teveel vooraf, je kan het altijd nog aanschaffen als het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Snoozebabydoek, heerelijke doek en tot over het jaar lekker onder geslapen en geknuffeld.

Draagzak, nieuw in de kast helaas.

Meerdere aankleedkussens verspreid in huis.

Voedingskussen is ook lekker voor jezelf om mee te slapen nu je zwanger bent.

Geen speelgoed vooraf gekocht, afgewacht wat we kregen.

Overslag kleding, niet alleen pakjes ook losse onderdelen, ideaal als niet alles verschoond hoeft. Of in de zomer alleen broekje aan omdat shirt te warm is.

Dirvse soorten dekentjes voor alle temperaturen. I love hema!

Badmatrasje om op te badderen.
Alle reacties Link kopieren
Leen anders eerst iets, als je niet zeker weet of t handig is.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:pistachio schreef op 16 december 2013 @ 17:27:

@shenandoah, bedoel je iets als snoozebaby?geen idee hoe het heet. Ik had een fleece omslagdoek met speciale gaten voor de gordels, en later mijn draagzak ding van fleece gebruikt, bekend merk, maar ben naam ff kwijt.(nooit mee gedragen, zoon vond het niets)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven