Babyuitzet, wat kopen buiten de lijstjes?

19-02-2017 13:43 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was hier ooit al eens een topic over, maar ik kan het niet meer vinden...



Ik heb de hele baby uitzet bij elkaar, vrij ruim ingekocht en ik krijg een hoop tweedehands en vast ook veel cadeautjes :-). Maar wat vonden jullie de eerste maanden echt handig om te hebben wat niet op de lijstjes (van de verloskundige etc) staat?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel hydrofiele doeken. Handig voor van alles! Ik had er minimaal 12 aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
Voedingskussen heel handig als je bv geeft

Extra verschoonkussen voor beneden
quote:daanlin schreef op 19 februari 2017 @ 14:02:

Voedingskussen heel handig als je bv geeft

Extra verschoonkussen voor beneden



Beneden deed ik altijd op een verschoonmatje.



Draagdoek.
Alle reacties Link kopieren
Niets. Als je de uitzet ruim hebt geshopt en ook nog veel hebt gekregen heb je voorlopig wel genoeg. Als je nog meer nodig hebt, dan is het zo bijgekocht. Bovendien, wat de 1 echt een must vindt, dat vindt een ander weer helemaal niks. Kijk gewoon hoe het gaat en koop extra wat je ook echt extra nodig hebt/handig lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mis op de lijstjes... De vitaminedruppels die je na zoveel dagen moet gaan geven.
Alle reacties Link kopieren
Hansopjes, met drukkertjes echt tot en met de beentjes.

Een spiegeltje voor in de auto, zodat je in de maxicosi op de achterbank kunt kijken (die achterstevoren zit).

Voor als je plant om borstvoeding te geven: alvast tepelhoedjes en ook 1 doosje met Nutrilon-zakjes (zitten er drie in); allebei om je in geval van nood midden in de nacht niet druk om te hoeven maken.
Life is a journey to be experienced, not a problem to be solved - Winnie the Pooh
Alle reacties Link kopieren
Grote, strakke onderbroeken waarin het kraamverband een beetje blijft zitten. Maar das niet echt voor de baby.

Ik zou vooral niet te veel kopen. Alles is zo bijgekocht als je het nodig blijkt te hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:EvaDeWith schreef op 19 februari 2017 @ 14:13:

Hansopjes, met drukkertjes echt tot en met de beentjes.

Een spiegeltje voor in de auto, zodat je in de maxicosi op de achterbank kunt kijken (die achterstevoren zit).

Voor als je plant om borstvoeding te geven: alvast tepelhoedjes en ook 1 doosje met Nutrilon-zakjes (zitten er drie in); allebei om je in geval van nood midden in de nacht niet druk om te hoeven maken.En het is ook nog eens heel persoonlijk want al deze dingen heb ik niet en nooit gemist.
Het enige waar ik meer van had dan op het lijstje stonden waren hydrofielluiers. Handig om om te hangen, of in het bedje te leggen, als je een spugertje hebt. En een speentje is handig om in huis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Iksblokjes zakjes om afgekolfde moedermelk in te vriezen. Ik heb nu al een voorraadje in de vriezer, en baby is 3 weken. Kan ik dus gewoon een avondje gaan carnavallen terwijl baby toch BV krijgt van manlief
BABY UITZET: VERRASSEND GOED EN SLECHT, bedoel je deze? Ik weet niet hoe ik een link moet maken, maar met zoeken vind je hem vast.
Sock ons! Die kleine sokjes gaan voortdurend uit en met sock ons blijft elk sokje zitten. Geniaal!

En extra joggingbroek voor jezelf, als je er maar 1 (of geen) hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 19 februari 2017 @ 14:12:

Wat ik mis op de lijstjes... De vitaminedruppels die je na zoveel dagen moet gaan geven.Ja die K! Had ik ook niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 19 februari 2017 @ 14:23:

Sock ons! Die kleine sokjes gaan voortdurend uit en met sock ons blijft elk sokje zitten. Geniaal!

En extra joggingbroek voor jezelf, als je er maar 1 (of geen) hebt.Hier bleven sokken gewoon zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingdropje79 schreef op 19 februari 2017 @ 14:22:

Iksblokjes zakjes om afgekolfde moedermelk in te vriezen. Ik heb nu al een voorraadje in de vriezer, en baby is 3 weken. Kan ik dus gewoon een avondje gaan carnavallen terwijl baby toch BV krijgt van manlief
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Honingdropje79 schreef op 19 februari 2017 @ 14:22:

Iksblokjes zakjes om afgekolfde moedermelk in te vriezen. Ik heb nu al een voorraadje in de vriezer, en baby is 3 weken. Kan ik dus gewoon een avondje gaan carnavallen terwijl baby toch BV krijgt van manlief Ik ging laatst een avondje maar het theater en moest twee keer kolven tussendoor. Niet helemaal wat ik in mijn hoofd had bij weer lekker een avondje er uit
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 19 februari 2017 @ 15:12:

[...]



Ik ging laatst een avondje maar het theater en moest twee keer kolven tussendoor. Niet helemaal wat ik in mijn hoofd had bij weer lekker een avondje er uit Twee keer? Damn..Hoe lang was je daar? Voor mij is 1 X in de 4 uur kolven wel genoeg..en ik woon erg dichtbij het café waar ik heen ga
Zakjes met appelstroop in de vriezer, kleertjes en rompertjes met knoopjes (over het hoofdje vond ik doodeng in het begin:)), veeeeeel Spuugdoekjes, blik kunstvoeding met fles.
quote:EvaDeWith schreef op 19 februari 2017 @ 14:13:

Hansopjes, met drukkertjes echt tot en met de beentjes.

Een spiegeltje voor in de auto, zodat je in de maxicosi op de achterbank kunt kijken (die achterstevoren zit).

Voor als je plant om borstvoeding te geven: alvast tepelhoedjes en ook 1 doosje met Nutrilon-zakjes (zitten er drie in); allebei om je in geval van nood midden in de nacht niet druk om te hoeven maken.



Tepelhoedjes zijn zelden nodig bij bv, en worden zeker niet standaard aangeraden omdat er veel nadelen aan kleven als het niet goed past of onvoldoende hygiënisch wordt schoongemaakt (krampjes, infecties, verminderde melkproductie).



Verder kan een baby echt wel een nachtje met iets minder bv toe, tot de huisarts/lactatie kundige bereikbaar is voor bv advies. Bijvoeden op eigen initiatief is ook niet zomaar een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 19 februari 2017 @ 14:12:

Wat ik mis op de lijstjes... De vitaminedruppels die je na zoveel dagen moet gaan geven.Bij mij haalde de kraamverzorgster die.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leggingdame28 schreef op 19 februari 2017 @ 15:30:

Zakjes met appelstroop in de vriezer, kleertjes en rompertjes met knoopjes (over het hoofdje vond ik doodeng in het begin:)), veeeeeel Spuugdoekjes, blik kunstvoeding met fles.Wat doe je daar mee dan??
quote:Honingdropje79 schreef op 19 februari 2017 @ 17:46:

[...]





Wat doe je daar mee dan??O ja, zakjes appelstroop uit de vriezer! Het is 3 jaar geleden, maar ik wordt nog blij aan de gedachte dat de kraamhulp die preventief in de vriezer had gelegd. Wat luchtte dat op zeg toen ik stuwing had.....
Alle reacties Link kopieren
Oh die kende ik niet, ik had bij de eerste een witte kool in de koelkast, en dan af en toe zo'n koud koolblad in je BH ...bij de twee anderen heb ik dat soort dingen eigenlijk niet meer nodig gehad, toen had ik minder last denk ik.
Alle reacties Link kopieren
De appelstroopzakjes waren voor de onderkant hier. De koolbladeren voor de borsten.

Als je flesvoeding gaat geven de beaba bib expresso. Ik vond het zo geweldig. Altijd de juiste temperatuur flesje binnen 30 seconden.

Bij voorbaat iets halen tegen krampjes. Dit krijgen ze altijd natuurlijk op een tijdstip dat de winkels dicht zijn. En dan moet je je halve familie kennisen kring af bellen of appen wie er wat heeft hahaha????.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven