basisschooldirecteur verbied jongen in korte broek te lopen

19-03-2017 22:22 376 berichten
Wat ik nou toch hoorde... Ik was gister bij een tweedehands kinderkledingbeurs en de dame achter mij in de rij raakte met me aan de praat. Mijn zoon draagt in de winter altijd t-shirts met korte mouwen en hij loopt graag op blote voeten. Dat gaf herkenning; haar zoon wil altijd in korte broeken lopen (met slippers), en had vorig jaar gezegd dat hij pas een lange broek zou aan doen als het sneeuwde. Zij wilde hem daar wel in steunen, maar was regelmatig ook wel van haar stuk door opmerkingen op school van sommige ouders die bijvoorbeeld vroegen of ze niet bang was voor een melding bij AMK ofzo.



Nu had de directeur van die basisschool blijkbaar klachten van andere ouders gehad (omdat hun kinderen dan ook wilden), en uiteindelijk een brief rondgestuurd dat het verboden was om een korte broek te dragen in de winter! Deze moeder wilde er geen al te groot probleem van maken richting school (schetste wel dat het nogal een school met mondige, elitaire ouders was), en had zich er samen met haar zoon bij neergelegd. Ze had net aan de directeur gevraagd of het bij temperaturen boven de 10 graden al weer mocht, want haar zoon wilde graag zijn korte broeken weer aan...



Nu zit mijn zoon op een relaxtere school; de vader van een vriendinnetje loopt zelf nog op slippers en in een korte broek als ik al een maillot onder mijn broek draag. Mijn man loopt zelf in de zomer vaak op blote voeten (ook naar school) en toen medewerkers van de BSO laatst bij me kwamen melden dat zoon zonder schoenen door de houtsnippers liep, zei ik dat het prima was. Ik vroeg of het voor hun een probleem was, en zij gaven aan dat kinderen bij hen dat niet mogen (veiligheidsregels), maar dat ze allemaal mijn zoon kennen, en het absoluut geen probleem vinden als hij er zo tussendoor loopt. Ter verduidelijking; hij speelde samen met BSO-kinderen in een stukje natuurtuin bij het schoolplein, maar mij zoon zat die dag niet op de BSO: ik was in de buurt.



Het lijkt me dat als de ene ouder zijn kind een dure iphone geeft, en de andere dat niet wil, er ook geen brief van school komt dat iphones niet wenselijk zijn wegens klachten van andere ouders... Maar hoe denken jullie er over?



Het enige punt waar ik een grens trek, is bij een vriendinnetje van mijn zoon dat graag in (enkel) haar onderbroek rondloopt. Ze zijn net 7 geworden, en dan mag dat van mij niet meer in de voortuin (mede vanwege hele preutse meningen hier op het forum; ik besef dat er allemaal omwonenden kunnen zijn die daar hele uiteenlopende meningen over hebben). Ze gaat trouwens wel als enige 7-jarige naar zwemles met alleen een broekje (dus geen bovenstukje of badpak) en ik vind het goed dat ze van haar ouders zo vrij mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je woont in Afrika?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Een iphone is natuurlijk iets anders dan een korte broek dragen bij deze temperaturen; lijkt me erg koud. Maar blijkbaar kan hij er tegen. Ik zie het probleem niet?
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt???
Alle reacties Link kopieren
Hier zou de directeur een hele slechte aan me gehad hebben. Die bepaalt niet wat mijn kind aanheeft. Ik vond de regel geen verkleedkleding naar school ook al zo raar. Maar goed, die heb ik dan maar laten gaan, maar als mijn kind met korte broek naar school wil als het 3 graden is en hij heeft het niet koud, dan gaat mijn kind lekker in korte broek naar school. Het moet niet gekker worden zeg. Bij hoeveel graden mag het dan wel?
Prins George loopt ook altijd in korte broek. Schijnt echt een 'upper class' dingetje te zijn. Ik vindt het raar dat een directeur zich daar mee gaat bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat gewoon niet op korte broek en op slippers naar school. Leuk hoor, als je dat thuis wilt doen, maar je gaat niet in korte broek en slippers naar school, of in een joggingbroek. Je zoon kan straks toch ook niet in korte broek en op slippers naar zijn werk gaan, of in jogging broek? Wat is dat idiote idee, dat we altijd en overal maar gewoon gekleed moeten kunnen lopen alsof we op de camping zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare situatie? Woon je in een extreem religieuze omgeving? Ik kan me echt niet voorstellen dat zo iets op de basisschool van mijn kinderen zou kunnen gebeuren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:minnimouse schreef op 19 maart 2017 @ 22:25:

Een iphone is natuurlijk iets anders dan een korte broek dragen bij deze temperaturen.Maar de argumenten voor het verbieden waren hetzelfde: andere kinderen "wilden het dan ook". Alsof je dan als ouder niet meer in staat bent om nee te zeggen omdat een ander kind het wel mag...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het redelijk debiel om in de winter in een korte broek naar school te gaan, als je in Nederland woont.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de combinatie elitair en verbieden van korte broek zo raar. De Engelse royals, de jongetjes dan, gaan juist verplicht in korte broek.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 maart 2017 @ 22:27:

Je gaat gewoon niet op korte broek en op slippers naar school. Leuk hoor, als je dat thuis wilt doen, maar je gaat niet in korte broek en slippers naar school, of in een joggingbroek. Je zoon kan straks toch ook niet in korte broek en op slippers naar zijn werk gaan, of in jogging broek? Wat is dat idiote idee, dat we altijd en overal maar gewoon gekleed moeten kunnen lopen alsof we op de camping zijn?

Waarom kan dat niet?

En op mijn werkplek kan dat prima.



En for fucks sake, het zijn kinderen!
quote:pejeka schreef op 19 maart 2017 @ 22:27:

Je gaat gewoon niet op korte broek en op slippers naar school. Leuk hoor, als je dat thuis wilt doen, maar je gaat niet in korte broek en slippers naar school, of in een joggingbroek. Je zoon kan straks toch ook niet in korte broek en op slippers naar zijn werk gaan, of in jogging broek? Wat is dat idiote idee, dat we altijd en overal maar gewoon gekleed moeten kunnen lopen alsof we op de camping zijn?haha; het is een BASISSCHOOL lieverd. Moeten ze allemaal een driedelig kostuum aan volgens jou omdat dat later handig kan zijn op hun werk? In de zomer lopen alle jongens in een korte broek en er lopen heel veel jongens en meisjes met slippers of crocs. Het ging meer om het seizoen...
Vaag verhaal. Ik vraag me af waar je woont.

En lopen op blote voeten, als in zonder schoenen of slippers?

Waarom vind je het niet nodig dat je kind zich aan de (veiligheids)regels van de BSO houdt?

Tenslotte, wat heb jij te zeggen over andere kinderen (vriendinnetje van je zoon)?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 19 maart 2017 @ 22:28:

Ik vind de combinatie elitair en verbieden van korte broek zo raar. De Engelse royals, de jongetjes dan, gaan juist verplicht in korte broek.Ja, onder de zes jaar, en dan in een geklede korte broek, in de vouw geperst, met kniekousen. Dus als TO dat bedoelt: prima.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mijn dochter ging ook in de winter in een (kort) rokje met dunne panty naar school, 9 km enkele reis op de fiets. Zij liever dan ik
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 maart 2017 @ 22:27:

Je gaat gewoon niet op korte broek en op slippers naar school. Leuk hoor, als je dat thuis wilt doen, maar je gaat niet in korte broek en slippers naar school, of in een joggingbroek. Je zoon kan straks toch ook niet in korte broek en op slippers naar zijn werk gaan, of in jogging broek? Wat is dat idiote idee, dat we altijd en overal maar gewoon gekleed moeten kunnen lopen alsof we op de camping zijn?En je kan natuurlijk niet vroeg genoeg beginnen om je kind in een volwassen keurslijf te duwen. Lekker allemaal hetzelfde aan en vooral niet gek doen. Tsssss.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijmetmij schreef op 19 maart 2017 @ 22:30:

[...]



haha; het is een BASISSCHOOL lieverd. Moeten ze allemaal een driedelig kostuum aan volgens jou omdat dat later handig kan zijn op hun werk? In de zomer lopen alle jongens in een korte broek en er lopen heel veel jongens en meisjes met slippers of crocs. Het ging meer om het seizoen...Nee natuurlijk niet, maar er is nog héél véél tussen een driedelig kostuum en een campingoutfit...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 19 maart 2017 @ 22:30:

[...]





Ja, onder de zes jaar, en dan in een geklede korte broek, in de vouw geperst, met kniekousen. Dus als TO dat bedoelt: prima.
Alle reacties Link kopieren
Wij liepen begin jaren 80 in van die hele korte voetbalbroekjes van badstof. Wel met kniekousen
Alle reacties Link kopieren
quote:blijmetmij schreef op 19 maart 2017 @ 22:28:

[...]



Maar de argumenten voor het verbieden waren hetzelfde: andere kinderen "wilden het dan ook". Alsof je dan als ouder niet meer in staat bent om nee te zeggen omdat een ander kind het wel mag...



Eens hoor.



Dat er een verbod van de directeur aan te pas moet komen zegt meer over de ouders van al die prinsjes en prinsesjes, dan over het kind-in-korte-broek. Als hij het koud krijgt trekt ie vanzelf wel wat anders aan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:dannas schreef op 19 maart 2017 @ 22:31:

[...]





En je kan natuurlijk niet vroeg genoeg beginnen om je kind in een volwassen keurslijf te duwen. Lekker allemaal hetzelfde aan en vooral niet gek doen. Tsssss.Volgens mij vinden we het maar wát leuk kinderen tegenwoordig zo vroeg mogelijk in een volwassen keurslijf te duwen. Kijk alleen eens naar het aantal meiden van pakweg 12 dat al met naaldhakken en volgeplamuurd rondloopt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Mevrouw75 schreef op 19 maart 2017 @ 22:28:

Ik vind de combinatie elitair en verbieden van korte broek zo raar. De Engelse royals, de jongetjes dan, gaan juist verplicht in korte broek.Mja; ik zocht nog naar de juiste beschrijving. IN mijn durp zitten ook een paar intense kak-scholen (waar kinderen opgehaald worden door de au pair enzo). Blijkbaar was dit ook een school waar de ouders nogal een eenzijdig wereldbeeld hadden, en erg mondig waren om dit kenbaar te maken aan de directeur. En de korte broek met slippers voldeed niet aan het beeld dat zij hadden, of zoals ze hun eigen kinderen wilden kleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 maart 2017 @ 22:27:

Je gaat gewoon niet op korte broek en op slippers naar school. Leuk hoor, als je dat thuis wilt doen, maar je gaat niet in korte broek en slippers naar school, of in een joggingbroek. Je zoon kan straks toch ook niet in korte broek en op slippers naar zijn werk gaan, of in jogging broek? Wat is dat idiote idee, dat we altijd en overal maar gewoon gekleed moeten kunnen lopen alsof we op de camping zijn?Het is een KIND!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven