Beddengoed cosleeper

24-04-2017 09:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze co sleeper gekocht

https://www.mamaloesbabys ... ywieg-aan-bed-incl-matras

Maar nu kan ik met mijn zwangerschapsbrein niet bedenken hoe ik het beddengoed moet doen.



Ik kan een hoeslaken kopen van 40x95 ipv 40x80 maar hoe zit dat dan met lakens en dekens? Iemand ervaring?
Ik volg
Baby in slaapzakje. Combisleeper bijvoorbeeld. Heerlijke slaapzak.
Een wat groter hoeslaken is geen probleem, dan moet je gewoon iets strakker opmaken.

Voor lakens en dekens maakt het niet zoveel uit. Ik had ook een afwijkende maat wieg en die wiegdekens en lakens zijn daar groot genoeg voor. Zeker een pasgeborene leg je toch helemaal onderin het bedje (je maakt het zo kort mogelijk op), dus dan heb je niet zoveel lengte van laken en deken nodig.
Die had ik ook. Beddengoed gewoon zoals in elke andere wieg of ledikant. Er zit een spleet tussen de twee matrassen, daar stop je de deken en het lakentje tussen.
En koop niet teveel beddengoed, ik ben na twee weken overgestapt op slaapzakjes.
Alle reacties Link kopieren
Een babybedje maak je strak en kort op. Je vouwt het laken en dekentje dus om het matras heen. Een gewone wiegdeken moet dus gewoon passen, ik zou een niet al te dikke nemen (wel warm genoeg maar dat hoeft niet heel dik te zijn) zodat je geen enorme prop onder het matrasje krijgt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik deed de wiegdeken trouwens horizontaal, dat paste beter. En kind was toch klein, dan kon prima. Toen hij groter werd deed ik er een ledikantdeken in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 april 2017 @ 09:34:

Die had ik ook. Beddengoed gewoon zoals in elke andere wieg of ledikant. Er zit een spleet tussen de twee matrassen, daar stop je de deken en het lakentje tussen.Het zit aan elkaar vast toch? Het matras? Hoe klem je het er tussen? Of zie ik iets over het hoofd ?
Offtopic misschien maar in de link van TO staat dat je de zijkant dicht kunt maken. Heb je dan gewoon een standaard wiegje of zit er nog een uitstulping aan de zijkant?
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 april 2017 @ 09:36:

En koop niet teveel beddengoed, ik ben na twee weken overgestapt op slaapzakjes.Goede tip inderdaad. Hier lagen ze ook al snel in een slaapzakje want ze trapte al heel snel de dekens los. Eentje wist zich binnen een paar weken al naar boven te wurmen naar het hoofdeind (zette zich onbewust af met zijn voeten en schoof dan naar boven) en lag dan niet meer onder de deken omdat het bedje kort was opgemaakt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:sarana schreef op 24 april 2017 @ 09:40:

[...]





Het zit aan elkaar vast toch? Het matras? Hoe klem je het er tussen? Of zie ik iets over het hoofd ?Tussen het matras van jouw bed en de matras-met-aanplakstuk van de cosleeper zit een spleet, daar stop je de deken-laken-combi in.
quote:Kashri schreef op 24 april 2017 @ 09:40:

Offtopic misschien maar in de link van TO staat dat je de zijkant dicht kunt maken. Heb je dan gewoon een standaard wiegje of zit er nog een uitstulping aan de zijkant?Dan haal je die uitstulping eraf en zet je er een spijlenkant aan. Dan heb je een gewoon wiegje. Die uitstulping kun je eraf halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 april 2017 @ 09:41:

[...]





Tussen het matras van jouw bed en de matras-met-aanplakstuk van de cosleeper zit een spleet, daar stop je de deken-laken-combi in.O zo, bij ons bed gaat dat denk ik niet maar dat is zeker een handige om naar te kijken...
Alle reacties Link kopieren
quote:sarana schreef op 24 april 2017 @ 09:40:

[...]





Het zit aan elkaar vast toch? Het matras? Hoe klem je het er tussen? Of zie ik iets over het hoofd ?Het zit tegen elkaar, niet vast dus je kunt de deken er tussen doen door het matrasje een stukje omhoog te doen en dan erom vouwen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 april 2017 @ 09:43:

[...]





Dan haal je die uitstulping eraf en zet je er een spijlenkant aan. Dan heb je een gewoon wiegje. Die uitstulping kun je eraf halen.Ik wil hem wel als cosleep optie kunnen gebruiken maar dit doet me wel denken datie het extra stukje matras er uit kan halen, bedje opmaken als 40x80 en extra stukje matras los ernaast denk ik? Of is dat onveilig op een of andere manier?
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 24 april 2017 @ 09:44:

[...]





Het zit tegen elkaar, niet vast dus je kunt de deken er tussen doen door het matrasje een stukje omhoog te doen en dan erom vouwen.Ja ik dacht heel helder aan het matrasje van de wieg zelf want die bestaatuit twee delen soort van...
quote:sarana schreef op 24 april 2017 @ 09:46:

[...]





Ik wil hem wel als cosleep optie kunnen gebruiken maar dit doet me wel denken datie het extra stukje matras er uit kan halen, bedje opmaken als 40x80 en extra stukje matras los ernaast denk ik? Of is dat onveilig op een of andere manier?Als je alles goed instopt hoeft dat niet onveilig te zijn, denk ik. Ligt eraan hoeveel deken je eronder wil stoppen, het stuk moet er niet door omhoog komen, dat is wel onveilig. Het wordt wel snel vies als je kind spuugt, want je hebt er geen laken omheen zitten dan. Ik zou dat niet doen. Waarom kun je de deken niet gewoon aan de kant van jouw bed instoppen zoals je het aan de andere kant bij de spijlen doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 24 april 2017 @ 09:41:

[...]





Goede tip inderdaad. Hier lagen ze ook al snel in een slaapzakje want ze trapte al heel snel de dekens los. Eentje wist zich binnen een paar weken al naar boven te wurmen naar het hoofdeind (zette zich onbewust af met zijn voeten en schoof dan naar boven) en lag dan niet meer onder de deken omdat het bedje kort was opgemaakt.Kraamzorg adviseerde vanaf 4 weken ook slaapzak als nieuwe maatregel tegen wiegendood sowieso dus zeker een handige tips!
Slaapzak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 april 2017 @ 09:49:

[...]





Als je alles goed instopt hoeft dat niet onveilig te zijn, denk ik. Ligt eraan hoeveel deken je eronder wil stoppen, het stuk moet er niet door omhoog komen, dat is wel onveilig. Het wordt wel snel vies als je kind spuugt, want je hebt er geen laken omheen zitten dan. Ik zou dat niet doen. Waarom kun je de deken niet gewoon aan de kant van jouw bed instoppen zoals je het aan de andere kant bij de spijlen doet?Wij hebben een brede bedrand waar de plank op moet komen liggen en nu bedenk ik mij pas dat de kindjes dan misschien sowieso te hoog komen te liggen (hoger dan ons matras)
quote:sarana schreef op 24 april 2017 @ 09:57:

[...]





Wij hebben een brede bedrand waar de plank op moet komen liggen en nu bedenk ik mij pas dat de kindjes dan misschien sowieso te hoog komen te liggen (hoger dan ons matras)Ik zou het eens uit gaan proberen. Wij hebben ook een brede bedrand, maar ons matras ligt hoger dan de rand, niet op gelijke hoogte, dus ik had de co-sleeper op gelijke hoogte met mijn eigen bed. Was wel handig met de borstvoeding. Is het anders een optie om je eigen matras hoger in het bed te zetten? Bij ons is de lattenbodem verstelbaar in de ombouw, als je hem er hoger inhangt, is het matras ook hoger. Dan heb je je kinderen (tweeling?) op gelijke hoogte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 april 2017 @ 10:01:

[...]





Ik zou het eens uit gaan proberen. Wij hebben ook een brede bedrand, maar ons matras ligt hoger dan de rand, niet op gelijke hoogte, dus ik had de co-sleeper op gelijke hoogte met mijn eigen bed. Was wel handig met de borstvoeding. Is het anders een optie om je eigen matras hoger in het bed te zetten? Bij ons is de lattenbodem verstelbaar in de ombouw, als je hem er hoger inhangt, is het matras ook hoger. Dan heb je je kinderen (tweeling?) op gelijke hoogte.Tweeling ja. Geen verstelbare lattenbodem maar met jouw inzichten ga ik even wat dingen proberen inderdaad. En anders toch 80x40 en dan haal ik een passend stuk schuimrubber om geen hoogteverschil te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!
Heel veel zalig rustige nachten gewenst! (Ik vond de cosleeper het einde, heb werkelijk fantastisch geslapen met mijn zoon )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven