Eenzaamheid, liefdesverdriet en nieuwe mensen leren kennen

22-05-2024 00:35 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De man waar ik niets mee had , maar wel al een tijd heel erg leuk vind die heeft laten weten dat hij een nieuwe vriendin heeft.
Enkel ik heb nooit eerder iemand zo leuk gevonden(ben in de 40). Ik ben nog aan het herstellen van een burn-out. De periode voor mijn burn-out en ook tijdens mede doordat ik niet veel kon en daarvoor omdat ik echt niet leuk was, is mijn vriendenkring aardig uitgedund. En voel ik me ontzettend rot wat niet erg is, want dart hoort erbij. Enkel wordt er ook geadviseerd om afleiding te zoeken en leuke dingen te doen.
Tijdens dus burn-out kwam ik erachter dat ik ook eigenlijk niet weet wat ik leuk vind en waar ik energie van krijg.
Dat ik mijn sociale netwerk moet proberen uit te breiden weet ik al een tijd. Ik voel me ook best vaak eenzaam. En nu merk ik dat weer. Dat ik vereenzaam.
Hoe kom je erachter wat je leuk vindt? Nieuwe mensen leer kennen? Op een sportclub gaan kan enkel ik deed nooit contacten op op de sportschool.
Als jullie iets weten dan lees ik dat graag.

Edit. Woordje niet vergeten en aangepast.
fietsbel wijzigde dit bericht op 22-05-2024 09:26
2.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hobbyclub of-cursus.
In mijn woonplaats is , volgens mij via een vrijwilligersorganisatie of gemeente, geen idee eigenlijk, een platform waar door de leden zelf van alles georganiseerd wordt. Ze hebben een fb-pagina, en de een vraagt of er belangstelling is om te wandelen of fietsen, de volgende zoekt mensen die willen afspreken om samen naar een evenement te gaan. Maakt niet uit of dat kermis of Hollandse hits festival is. En ze vinden altijd mensen die meewillen. Misschien is er in jouw woonplaats ook zoiets.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Er bestaan ook van die groepen die dingen organiseren, kijk bv eens op actiefplezier.nl of click4friends.nl
Of kijk eens of er niet ergens met een groepje in de natuur wordt gewerkt, of samen wordt gewandeld, waarbij je je kunt aansluiten.
Of ga misschien bij een zangkoor, die ook een nazit hebben na de repetitie.
Succes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me af hoe je de leeftijd van 40 jaar kunt bereiken zonder dat je intuïtief weet wat je wel en niet leuk vindt als persoon? 🧍🏿 Kun je uitleggen waarom je zo weinig zelfkennis en zelfinzicht hebt ondanks dat je volledig volwassen bent? Ik bedoel mijn vraag niet op een oordelende manier, maar ik wil oprecht weten wat er mis is gegaan in jouw leven zodat ik jou ook beter kan helpen met je vraag nu. Heb je al een afspraak gemaakt met de praktijkondersteuner van je huisarts?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fietsbel schreef:
22-05-2024 00:35
Hoe kom je erachter wat je leuk vindt?
Als jullie iets weten dan lees ik dat graag.

Wat rot dat die man een vriendin heeft. Ik kan me voorstellen dat je dat best zeer doet.
En ook gewoon balen.
Je vroeg hoe kom je erachter wat je leuk vindt. Grappig is dat je eerder in je post schreef dat je tijdens je burn-out erachter kwam dat je ook eigenlijk weet wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt.
Kan je die benoemen? De dingen waar je energie van krijgt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei, zo’n bericht komt hard aan natuurlijk. Lijkt mij best heftig als je iemand leuk vind en hij gaat er met iemand anders vandoor.
Hier hetzelfde probleem, ook bijna 40 en vind het ook moeilijk om nieuwe mensen te leren kennen.
Wat je zou kunnen proberen, mocht je er interesse en energie voor hebben is een oproepje plaatsen op penvrienden of meerleuks. Het heeft mij diverse keren aan leuke mensen gekoppeld.
Maar je mag ook altijd een PB’tje doen.
Succes en sterkte met alles!
Alle reacties Link kopieren Quote
De sportschool is voor mij ook geen plek om mensen te ontmoeten, maar bij andere sportverenigingen gaat dat makkelijker. Sporten waar je nog even na afloop samen wat drinkt ofzo. Of hobbyclubs, een creaclubje bijvoorbeeld, of vrijwilligerswerk. Wandelclubs als je van wandelen houdt.

Je kunt ook bij maatschappelijk werk in je gemeente langsgaan of een afspraak maken, die kunnen ook heel goed met je meedenken over manieren om je sociale netwerk uit te breiden en zijn vaak beter op de hoogte van wat er allemaal is.

Sterkte met het liefdesverdriet, dat is altijd naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
InsightIntoGodsMind schreef:
22-05-2024 02:01
Ik vraag me af hoe je de leeftijd van 40 jaar kunt bereiken zonder dat je intuïtief weet wat je wel en niet leuk vindt als persoon? 🧍🏿 Kun je uitleggen waarom je zo weinig zelfkennis en zelfinzicht hebt ondanks dat je volledig volwassen bent? Ik bedoel mijn vraag niet op een oordelende manier, maar ik wil oprecht weten wat er mis is gegaan in jouw leven zodat ik jou ook beter kan helpen met je vraag nu. Heb je al een afspraak gemaakt met de praktijkondersteuner van je huisarts?
Ik volg therapie al een tijdje. En nee, ik heb al jaren op de reservebatterij geleefd tot ik volledig uitviel en mede daardoor weet ik niet zo goed meer wat mij energie geef of juist niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verbinder schreef:
22-05-2024 03:07
Wat rot dat die man een vriendin heeft. Ik kan me voorstellen dat je dat best zeer doet.
En ook gewoon balen.
Je vroeg hoe kom je erachter wat je leuk vindt. Grappig is dat je eerder in je post schreef dat je tijdens je burn-out erachter kwam dat je ook eigenlijk weet wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt.
Kan je die benoemen? De dingen waar je energie van krijgt?
Ik ben het woordje niet vergeten. Juist dat ik dat niet weet bedoelde ik. Sorry. Ik zal het aanpassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De rest dank jullie wel. Ik ga er naar kijken en uitzoeken en navragen bij de gemeente.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb overigens verschrikkelijk slecht geslapen. Alleen maar liggen malen. Ik ben heel verdrietig.
Inmiddels ben ik lid geworden van actief plezier. Ik zie de gebeurtenissen van de afgelopen periode ook duidelijk als een wake-up call. Het is belangrijk voor mij om andere keuzes te maken. Ik weet al heel lang dat mijn sociale leven weinig voorstelt. En dat er zaken zijn die voor verbetering vatbaar zijn waarvoor ik psychologische behandeling volg.
Het is ondanks dat ik me ontzettend rot voel ook goed dat dit nu gebeurt en verdere en goede stappen kan zetten richting een waardevoller leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed dat je al een paar stappen zet.
You go girl!.
Het gaat je ook zeker lukken om zo verder te gaan, stapje voor stapje
:daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
InsightIntoGodsMind schreef:
22-05-2024 02:01
Ik vraag me af hoe je de leeftijd van 40 jaar kunt bereiken zonder dat je intuïtief weet wat je wel en niet leuk vindt als persoon? 🧍🏿 Kun je uitleggen waarom je zo weinig zelfkennis en zelfinzicht hebt ondanks dat je volledig volwassen bent? Ik bedoel mijn vraag niet op een oordelende manier, maar ik wil oprecht weten wat er mis is gegaan in jouw leven zodat ik jou ook beter kan helpen met je vraag nu. Heb je al een afspraak gemaakt met de praktijkondersteuner van je huisarts?
ik denk dat er verrekte veel mensen zijn, die niet zelf weten, wat ze willen. Omdat we gevormd worden, door wat er van ons verwacht wordt
Wat TO beschrijft is echt, iets dat heel veel voorkomt. Alleen de cultuur waarin je opgroeit, geeft je al mee, wat je graag eet, wat je mooi vindt etc.

Hoe weet jij zo zeker, dat wat jij wil, echt is wat je wil? En niet wat je opgelegd is door je ouders,omgeving, school etc?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-05-2024 12:30
ik denk dat er verrekte veel mensen zijn, die niet zelf weten, wat ze willen. Omdat we gevormd worden, door wat er van ons verwacht wordt
Wat TO beschrijft is echt, iets dat heel veel voorkomt. Alleen de cultuur waarin je opgroeit, geeft je al mee, wat je graag eet, wat je mooi vindt etc.

Hoe weet jij zo zeker, dat wat jij wil, echt is wat je wil? En niet wat je opgelegd is door je ouders,omgeving, school etc?

Helemaal meer eens
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een nare ontwikkelingen allemaal, dikke knuffel.
Je behoefte aan verbinding zoeken met anderen is heel begrijpelijk. Het valt me wel op dat je dat- in je topictitel al- je mentale gesteldheid koppelt aan nieuwe mensen leren kennen.

Een potentiële valkuil is dan dat je met de mindset van eenzaamheid en niet helemaal weten wat je wilt en die je bent connecties gaat zoeken en dan wellicht niet per de beste mensen aantrekt.
Ik las laatst een mooie quote die ik niet helemaal in het Engels kan reproduceren maar die erop neerkomt dat je je omgeeft met de mensen die op dit moment matchen met je zelfbeeld.

Goed plan om naast het uitbreiden van je netwerk ook echt bezig te gaan om (bijvoorbeeld met behulp van therapie) te werken aan je zelfbeeld en het in kaart brengen van je behoeftes. Wat heb jij nodig in contacten met anderen en wat heb jij zelf te bieden? Wat vind jij belangrijk in vriendschappen?
andnowwedance wijzigde dit bericht op 22-05-2024 14:27
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
andnowwedance schreef:
22-05-2024 14:06
Wat een nare ontwikkelingen allemaal, dikke knuffel.
Je behoefte aan verbinding zoeken met anderen is heel begrijpelijk. Het valt me wel op dat je dat- in je topictitel al- je mentale gesteldheid koppelt aan nieuwe mensen leren kennen.

Een potentiële valkuil is dan dat je met de mindset van eenzaamheid en niet helemaal weten wat je wilt en die je bent connecties gaat zoeken en dan wellicht niet per de beste mensen aantrekt.
Ik las laatst een mooie quote die ik niet helemaal in het Engels kan reproduceren maar die erop neerkomt dat je je omgeeft met de mensen die op dit moment matchen met je zelfbeeld.

Goed plan om naast het uitbreiden van je netwerk ook echt bezig te gaan om (bijvoorbeeld met behulp van therapie) te werken aan je zelfbeeld en het in maart brengen van je behoeftes. Wat heb jij nodig in contacten met anderen en wat heb jij zelf te bieden? Wat vind jij belangrijk in vriendschappen?
Ik omgeef me niet zomaar met iedereen. Als dat zo zal zijn dan had ik bergen vrienden. Ik zoek zeker wel mensen die me geen energie kosten en die positief in het leven staan. Ik begrijp wat je zegt en dank je voor je advies. Ik ga achter mijn beeldscherm en kniezend en verdrietig zitten zijn geen nieuwe mensen leren kennen. Er zijn ook echt wel activiteiten die ik mede om die reden skip. Ik ben me er bewust van. Je opmerking is zeer terrecht. Dank daarvoor. Ik dacht, laat ik mijn topictitel maar zo duidelijk mogelijk maken. :-)
Inmiddels kwam ik MeetUp ook weer tegen en ingeschreven voor een wandeling en picknick.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-05-2024 12:30
ik denk dat er verrekte veel mensen zijn, die niet zelf weten, wat ze willen. Omdat we gevormd worden, door wat er van ons verwacht wordt
Wat TO beschrijft is echt, iets dat heel veel voorkomt. Alleen de cultuur waarin je opgroeit, geeft je al mee, wat je graag eet, wat je mooi vindt etc.

Hoe weet jij zo zeker, dat wat jij wil, echt is wat je wil? En niet wat je opgelegd is door je ouders,omgeving, school etc?
Dank je Lila_Linda. Ik ben het met je eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verbinder schreef:
22-05-2024 12:27
Wat goed dat je al een paar stappen zet.
You go girl!.
Het gaat je ook zeker lukken om zo verder te gaan, stapje voor stapje
:daisy:
Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja, maar iedereen zou wel even balen als ze iemand leuk vinden en diegene heeft een nieuwe vriendin. Heb ik ook heel vaak gehad. Ik kan me nog levendig herinneren dat ik ooit uitgenodigd was voor een feestje door de jongen die ik leuk vond. En toen zei hij tijdens die avond dat hij een andere meid leuk vond. Ik moest wel even moeite doen mijn tranen te bedwingen.

Maar weet je, ik denk nu bijna nooit meer aan hem, en ik ben blij dat het niks geworden is, want ik vind mijn huidige vriend veel en veel leuker. Het is rot, maar dit soort dingen overkomen iedereen. Gewoon even uithuilen, het komt wel weer goed!

Ik heb ook wel eens tijden gehad dat ik weinig vrienden had. Zeker als je ruim volwassen bent kan dat lastig zijn, omdat je niet zo makkelijk meer nieuwe mensen ontmoet als toen je nog naar school of een opleiding ging. En volwassen mensen hebben ook vaak een veel drukker leven, waardoor afspreken niet altijd makkelijk is. Ook wat dat betreft zullen veel mensen herkennen wat je schrijft.

Check eens of je woonplaats een Facebook-groep heeft. Schrijf een berichtje waarin je zegt dat je nieuwe mensen wilt leren kennen. In mijn geval reageerde er een hoop geile mannen, dus ik moest wel een beetje het kaf van het koren scheiden ;) Uiteindelijk een paar keer met verschillende vrouwen wat gaan drinken, niet iedereen is een vriendin geworden, hoor. Zoiets moet ook gewoon groeien. Maar ik heb er 1 leuke vriendin aan overgehouden.

En verder... Probeer gewoon wat dingen uit, zou ik zeggen! Boek een groepsreis, ga een cursus volgen, ga naar de film, ga uiteten, lees een boek, etc. Het hoeven ook geen grootse en meeslepende dingen te zijn, hè. Enne, ik doe vaak dingen alleen, en vind dat ook heel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php , dit lijkt me wel een leuk initiatief
Alle reacties Link kopieren Quote
Fietsbel schreef:
22-05-2024 10:41

Inmiddels ben ik lid geworden van actief plezier. Ik zie de gebeurtenissen van de afgelopen periode ook duidelijk als een wake-up call.
Fietsbel schreef:
22-05-2024 14:24

Inmiddels kwam ik MeetUp ook weer tegen en ingeschreven voor een wandeling en picknick.
Goed bezig :cheer: !

Succes en veel plezier!

En voor je verdriet: :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Milkefleur schreef:
22-05-2024 14:54
https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php , dit lijkt me wel een leuk initiatief
Dat lijkt heel leuk allemaal, maar wederom is het wéér een betaald platform. Heel erg jammer!
Betalen om mensen te leren kennen, dan moet je echt serieus wanhopig zijn😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Dorpsbewoner schreef:
22-05-2024 19:09
Dat lijkt heel leuk allemaal, maar wederom is het wéér een betaald platform. Heel erg jammer!
Betalen om mensen te leren kennen, dan moet je echt serieus wanhopig zijn😁
Wat fijn dat het een bepaald platform is dan filtert het voor een groot gedeelte vervelende mensen uit en kan zo'n platform gewoon draaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milkefleur schreef:
22-05-2024 14:54
https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php , dit lijkt me wel een leuk initiatief
Ik heb er naar gekeken en persoonlijk haak ik af als er een opleidingsvoorwaarde wordt gesteld. Ik heb HBO+, maar ik kan niet tegen dat soort voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb niet alle berichten gelezen maar ik wil je wel een tip geven. Een tijdje terug nam een oude vriendin van de basisschool contact met me op. Ik denk dat ze zich ook eenzaam voelde en haar contacten wilde uitbreiden. Ik vond het leuk dat ze contact op nam, maar niet wat er vervolgens gebeurde. Ze heeft gedurende onze hele afspraak alleen maar verteld over hoe slecht het ging. Overspannen op werk, relatie verbroken, etc etc. Ik wil je ervoor waken niet in deze valkuil te stappen. Je nieuwe sociale contacten zullen alleen blijvend zijn als je ook daadwerkelijk leuk contact hebt. Ik voelde me een soort psychische ondersteuner. Ik heb haar daarna ook niet meer gezien.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven