Ben ik de enige die het vreemd vind?

15-07-2014 20:07 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus moet bijna bevallen.

Eind deze maand. Ze verteld me vanmiddag dat ze vakantie geboekt heeft met twee vriendinnen naar Sicilië.

Die staat geplan voor de 2e week van september. Dus ik reageer enthousiast en zeg wat leuk, gaat de kleine met je mee dan?

Nee die blijft bij papa zegt ze..



Ik reageerde wat verbaasd en dat was niet naar bedoeld maar ik vind het zo'n gek idee..

Ik zou er niet aan moeten denken zo snel die kleine 8 dagen achter te laten. Afijn schoonzus is nu wat gepikeerd omdat ik blijkbaar niet zo reageerde als had gemoeten. Al bedoelde ik dat niet zo. Ik gun het haar van harte.

Ze had het nu ook op fb gezet en iedereen reageert positief en wat leuk en dat je dat al durft etc..



Ik heb een beetje het idee dat ik de enige ben die dit een beetje vreemd vind haha
Alle reacties Link kopieren
Dus als ze tot week 42 loopt is het kindje pas twee weken? Wat zielig
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op dinsdag 15 juli 2014 20:09 Dus als ze tot week 42 loopt is het kindje pas twee weken? Wat zielig



Oh sorry, ik dacht eind aug

Maar alsnog, vind het wel heel klein!
Geniet van elke dag!
Ik vind het niet vreemd en kan me best voorstellen dat je schoonzus dat wil. Had je het net zo vreemd gevonden als je broer dan een weekje was weggegaan?
Raar. Ik heb een zoontje van 7 weken en zou er niet aan moeten denken.
Alle reacties Link kopieren
Is het de eerste?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar ieder z'n ding. Ik was na 6 weken pas net in een goed ritme met baby, dat toen overigens ook weer veranderde, en vond een dag zonder baby al afkicken....
Alle reacties Link kopieren
Die draait wel bij ik had ook onrealistische verwachtingen van wat al kon
Alle reacties Link kopieren
Is het haar eerste kind? (mosterd)



Neemt de vader dan ook een week vrij?
Ik zou het zelf nooit doen (ook niet kunnen trouwens, vanwege het praktische dingetje dat borstvoeding heet), dus ja ik vind het ook vreemd. Vooral omdat hechting de eerste maanden zo belangrijk is!



Ik zou er ook niks/weinig van zeggen, hooguit dat het snel is. Ieder zo zijn(haar) ding denk ik dan maar. Het heeft toch geen zin met argumenten te komen of uit te leggen waarom je het snel vindt, de vakantie is geboekt en ze gaat.
Alle reacties Link kopieren
Op zich niet meer of minder vreemd dan als vader op vakantie zou gaan. Lijkt me ook logisch dat kind niet meegaat.



Persoonlijk zou ik het niet doen. Al was het alleen maar ivm de borstvoeding.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ooh oke dan.. Ik zou ook nogal verbaasd reageren. Kan me voorstellen dat ze daar aan toe zou zijn, maar ik kan me maar moeilijk indenken dat ze der kindje al zo jong daadwerkelijk achter zou laten!
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op dinsdag 15 juli 2014 20:10 Ik vind het niet vreemd en kan me best voorstellen dat je schoonzus dat wil. Had je het net zo vreemd gevonden als je broer dan een weekje was weggegaan?Ja denk het wel. Feit is ook dat mijn broer, niet echt type papa is. Hij gaat nog steeds flink stappen , soms is ie gewoon twee nachten niet thuis geweest en dan hebben ze woorden weer. En dan laat ze zo'n ukkie bij hem. Hij zal echter zijn best vast wel doen voor die kleine maar toch , het is ook zijn eerste en niemand weet nog hoe hij ermee om zal gaan.. Ik denk niet dat hij ooit verandert eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het zou zomaar kunnen dat ze er heel anders over denkt als ze straks bevallen is. Als het de eerste is heb je vaak geen flauw idee van het gevoel dat je gaat krijgen. Redelijke kans dat ze er niet aan moet denken om dan al weg te gaan zolang.
quote:redhothead schreef op dinsdag 15 juli 2014 20:10 Ik vind het niet vreemd en kan me best voorstellen dat je schoonzus dat wil. Had je het net zo vreemd gevonden als je broer dan een weekje was weggegaan?Ja dat zou ik zeker gek vinden ja. En als zus na een maand denkt "ik wil er even tussenuit", prima. Maar om dat van tevoren te boeken vind ik nogal onhandig: misschien wil ze toch niet, heeft ze een heel zware bevalling, keizersnede of weet ik wat. Nee, niet verstandig. En al helemaal niet als je borstvoeding geeft trouwens.
quote:tamaar1983 schreef op 15 juli 2014 @ 20:14:

[...]





Ja denk het wel. Feit is ook dat mijn broer, niet echt type papa is. Hij gaat nog steeds flink stappen , soms is ie gewoon twee nachten niet thuis geweest en dan hebben ze woorden weer. En dan laat ze zo'n ukkie bij hem. Hij zal echter zijn best vast wel doen voor die kleine maar toch , het is ook zijn eerste en niemand weet nog hoe hij ermee om zal gaan.. Ik denk niet dat hij ooit verandert eigenlijk.Maar vooral zíj is fout? Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op dinsdag 15 juli 2014 20:13 Is het haar eerste kind? (mosterd)



Neemt de vader dan ook een week vrij?



Het is indd hun eerste kind.

En hij heeft geen werk vooralsnog dus hij is zowiezo vrij
Klinkt als een leuke stabiele situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:tamaar1983 schreef op dinsdag 15 juli 2014 20:14 Ja denk het wel. Feit is ook dat mijn broer, niet echt type papa is. Hij gaat nog steeds flink stappen , soms is ie gewoon twee nachten niet thuis geweest en dan hebben ze woorden weer. En dan laat ze zo'n ukkie bij hem. Hij zal echter zijn best vast wel doen voor die kleine maar toch , het is ook zijn eerste en niemand weet nog hoe hij ermee om zal gaan.. Ik denk niet dat hij ooit verandert eigenlijk.



Dit zou ik dan juist weer een goed argument vinden om juist wel te gaan, dan moet he broer wel.

Maar nogmaals, ik gok erop dat ze er op terug komt
quote:Thordis schreef op dinsdag 15 juli 2014 20:16 Klinkt als een leuke stabiele situatie.Ja en als een opeenvolging van doordachte realistische keuzes...
Alle reacties Link kopieren
Tsja.... ze weten nog niet wat een bevalling en het hebben van een kindje kan gaan brengen hè? Niet handig om vooraf te boeken lijkt me.



Mij maakt het verder echt geen moer uit of een vader of moeder een maand na een bevalling een weekje weg gaat. Dat is mij oprecht om het even. Alleen de kans bestaat nu dat in dit geval de moeder dit wel om het even gaat zijn en dat zij dit nu echt niet kan inschatten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nou Thordis, zo bedoelde ik het niet als in fout.

Het is niet fout , ik vind het vreemd omdat ik en ik zie vele met mij er niet aan moeten denken.



Zij is de relatie met mijn broer aangegaan wetende hoe hij is , en altijd al was.

Dat is geen excuus voor hem maar ze wist waaraan ze begon. Zijn gedrag is fout maar wel iets om rekening mee te houden neem ik aan als je een klein babytje heb straks en op vakantie wilt..
Er zijn er genoeg die vastbesloten zijn/denken dat er niets gaat veranderen na de komst van een kleine. Tja......zij liever dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een beetje apart hoor, zo snel al. Ik had het echt niet gekund. Al was het maar om het feit dat ik volledige BV gaf en dus niet eens weg kón. (en wilde)



De beide keren dat ik zonder kind, maar wel met man, weg ben geweest heb ik hem ontzettend gemist en er zelfs een traantje om gelaten Dat had ik vroeger dan weer niet van mezelf verwacht, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er niet aan denken 2 weken na mijn bevalling op reis te gaan. En al helemaal niet om mijn kind achter te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven