Ben ik de enige die het vreemd vind?

15-07-2014 20:07 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus moet bijna bevallen.

Eind deze maand. Ze verteld me vanmiddag dat ze vakantie geboekt heeft met twee vriendinnen naar Sicilië.

Die staat geplan voor de 2e week van september. Dus ik reageer enthousiast en zeg wat leuk, gaat de kleine met je mee dan?

Nee die blijft bij papa zegt ze..



Ik reageerde wat verbaasd en dat was niet naar bedoeld maar ik vind het zo'n gek idee..

Ik zou er niet aan moeten denken zo snel die kleine 8 dagen achter te laten. Afijn schoonzus is nu wat gepikeerd omdat ik blijkbaar niet zo reageerde als had gemoeten. Al bedoelde ik dat niet zo. Ik gun het haar van harte.

Ze had het nu ook op fb gezet en iedereen reageert positief en wat leuk en dat je dat al durft etc..



Ik heb een beetje het idee dat ik de enige ben die dit een beetje vreemd vind haha
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op dinsdag 15 juli 2014 21:11 Zou je hetzelfde reageren als de vader een weekje weg zou gaan (zakelijk of privé) en het kind onder de zorg van mams achter zou blijven?Dat is zeer zeker anders. De baby is op alle mogelijke manieren afhankelijk van moeder, deze eerste tijd, lichamelijk en emotioneel. Ik ben helemaal geen kloek, maar vind dit een rare aktie. haar lichaam is nog volledig op de baby afgestemd.
quote:nina1966 schreef op 15 juli 2014 @ 20:44:

[...]

En ja ik vind het vreemd. Maar zo ken ik er een die na 2! dagen na de bevallling vrolijk de kroeg in dook. Snap het niet maar ja, vader is de hoofdverzorger blijkbaar, al snap ik dat persoonlijk als moeder niet zo goed. 9 maanden in je buik geeft toch normaal gesproken meer een band dan zo'n kind alleen maar opvangen als het er uit komt.Ik ben vier dagen na mijn (tweede) bevalling naar een concert geweest kaartjes hadden we natuurlijk al héél lang in huis, ik vond het wel wat krap, maar dacht dat het wel te doen zou zijn, na tweeënhalve week. Zoon bleef echter zitten tot 42 weken, en zo had ik nog maar vier dagen..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar, en ik zou het van een kersverse vader ook raar vinden. Maar ik zou er verder niet teveel woorden aan vuil maken, lekker laten gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Bergje65 schreef op 15 juli 2014 @ 21:19:

[...]



Dat is zeer zeker anders. De baby is op alle mogelijke manieren afhankelijk van moeder, deze eerste tijd, lichamelijk en emotioneel. Ik ben helemaal geen kloek, maar vind dit een rare aktie. haar lichaam is nog volledig op de baby afgestemd.Misschien is ze juist toe aan 'n break na al 9 maanden met die baby in d'r buik te hebben rondgelopen en dan waarschijnlijk een paar weken gebroken nachten. Pa kan natuurlijk net zo goed de baby voeren en verschonen. Doet ze goed, die man gelijk goed africhten zodat zij er vaker op uit kan en de baby aan de vader kan over laten.
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2014 @ 21:11:

Zou je hetzelfde reageren als de vader een weekje weg zou gaan (zakelijk of privé) en het kind onder de zorg van mams achter zou blijven?Zakelijk vind ik totaal wat anders, werk is werk en dat weet je an tevoren, als je aan kinderen begint en bijvoorbeeld een partner hebt die op zee zit. Daar stel je je op in. Vakantie doe je gewoon niet als vader of moeder, zo kort na de bevalling. Als die vrouw (of man) terug komt weet dat arme kind niet eens dat het zijn/haar moeder is.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die facebookreacties moet je niet zo serieus nemen. Als ik soms zie wat er geliked wordt heb ik de neiging om m'n facebook account op te zeggen.
mafia .
Hm. Ik had tot aan de bevalling niet het gevoel dat ik een baby zou krijgen. Het is dat ze met de navelstreng aan me vast hing, anders had ik het zo geloofd als ze hadden gezegd dat het kind van iemand anders was. Ik zou het dus best klaar gekregen hebben om een vakantie te boeken.



Maar eenmaal thuis met die kleine, kon ik het nog nét over mijn hart verkrijgen om oma ook eens een flesje te laten geven.



Even rustig afwachten. De kans is groot dat ze er spijt van gaat krijgen.



En zo niet, dan is de kans groot dat ze op vakantie haar eerste menstruatie krijgt. En die vond ik niet echt om te lachen, ik kon wel op de wc blijven zitten en moest mijn moeder bellen of ze een voorraad vrouwenzooi voor me wilde halen. Dat was met een midi-tampon niet te regelen, er kwam echt kraamverband aan te pas. En dat in bikini.......



Afijn. Even rustig afwachten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd. Als de baby er nou al zou zijn en het wordt dan gepland is het alweer anders.



Dit is trouwens wel erg herkenbaar. Weet niet op wat voor goede voet jij staat met je schoonzus?
Ik vind dit niet te vergelijken eigenlijk met het verhaal van de feministen die meteen schreeuwen over dat het hetzelfde is als wanneer de vader weggaat. Mijn God, na zes weken kreeg ik gewoon nog niet te zuinige nabloedingen. Je hele lichaam is van de wap na een bevalling. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die nergens last van hebben, maar dat weet ze helemaal niet. En misschien gaat het wel helemaal niet goed met kind,loopt de voeding niet of wat anders. Misschien ben ik abnormaal, maar de kraamtijd beleef je toch gewoon als gezin samen? Gewoon, om samen te wennen aan het feit dat je een kleintje hebt gekregen en hoe het allemaal gaat. Ik vind je reactie dus helemaal niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Wacht maar af, tot de kleine er is,

Eens kijken of mama dan zomaar op vakantie gaat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 15 juli 2014 @ 21:19:

[...]



Dat is zeer zeker anders. De baby is op alle mogelijke manieren afhankelijk van moeder, deze eerste tijd, lichamelijk en emotioneel. Ik ben helemaal geen kloek, maar vind dit een rare aktie. haar lichaam is nog volledig op de baby afgestemd.+1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op dinsdag 15 juli 2014 21:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bergje65 in "Ben ik de enige die het vreemd vind?"" class="messagelink">Bergje65 schreef op 15 juli 2014 @ 21:19</a>:</b>

[...]



Dat is zeer zeker anders. De baby is op alle mogelijke manieren afhankelijk van moeder, deze eerste tijd, lichamelijk en emotioneel. Ik ben helemaal geen kloek, maar vind dit een rare aktie. haar lichaam is nog volledig op de baby afgestemd.</div></blockquote>Misschien is ze juist toe aan 'n break na al 9 maanden met die baby in d'r buik te hebben rondgelopen en dan waarschijnlijk een paar weken gebroken nachten. Pa kan natuurlijk net zo goed de baby voeren en verschonen. Doet ze goed, die man gelijk goed africhten zodat zij er vaker op uit kan en de baby aan de vader kan over laten.

Ik snap je redenatie, maar het is echt niet oke. Het lichaam van de moeder en de baby is de eerste maanden een. haar lichaam is waarschijnlijk niet eens hersteld als ze op vakantie gaat.



Ik herinner me dat mijn dochter 6 maanden was en ik haar borstvoeding gaf. Ik moest naar een begrafenis, 1 uur rijden. Ik had gekolfd en ben vertrokken. In de aula van het crematorium was een heel klein baby'tje aanwezig die begon te huilen. ik herinner me dat m'n baarmoeder samentrok en dat de melk uit m'n borsten spoot!
quote:Exces schreef op 15 juli 2014 @ 21:26:



En zo niet, dan is de kans groot dat ze op vakantie haar eerste menstruatie krijgt. En die vond ik niet echt om te lachen, ik kon wel op de wc blijven zittenKrijg je dat ook als je gelijk de pil weer gaat (door)slikken?
quote:Bergje65 schreef op 15 juli 2014 @ 21:32:

[...]



Ik snap je redenatie, maar het is echt niet oke. Het lichaam van de moeder en de baby is de eerste maanden een. haar lichaam is waarschijnlijk niet eens hersteld als ze op vakantie gaat.



Ik herinner me dat mijn dochter 6 maanden was en ik haar borstvoeding gaf. Ik moest naar een begrafenis, 1 uur rijden. Ik had gekolfd en ben vertrokken. In de aula van het crematorium was een heel klein baby'tje aanwezig die begon te huilen. ik herinner me dat m'n baarmoeder samentrok en dat de melk uit m'n borsten spoot!Ik neem aan dat deze vrouw gelijk de fles gaat geven ipv de borst, ook gezien haar geplande vakantie waarop het sowieso niet mogelijk is. Zo te lezen heeft ze behoefte aan vrijheid en dan moet je niet zoiets belastends als borstvoeding gaan doen.
Een week zonder je pasgeboren baby? En wat als de bevalling zwaarder wordt dan verwacht? Ik moet het je eerst zien doen, maar aan de andere kant als het wel lukt waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 15 juli 2014 @ 21:26:

Oh ja, die facebookreacties moet je niet zo serieus nemen. Als ik soms zie wat er geliked wordt heb ik de neiging om m'n facebook account op te zeggen.Dat heb ik 6 weken geleden gedaan, en het bevalt heel goed !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Nien, het gaat niet om de borstvoeding, maar om de verbondenheid. Ook bij flesvoeding zijn moeder en kind een. Geestelijk en lichamelijk. Je hele lichaam, je dag-en nachtritme is ingesteld op de behoeftes van je kind.



Deze dame moet het lekker doen hoor, begrijp me niet verkeerd, ik gun haar alle pleziertjes! maar ik moet echt nog even afwachten of ze gaat!
quote:Bergje65 schreef op 15 juli 2014 @ 21:40:

Nien, het gaat niet om de borstvoeding, maar om de verbondenheid. Ook bij flesvoeding zijn moeder en kind een. Geestelijk en lichamelijk. Je hele lichaam, je dag-en nachtritme is ingesteld op de behoeftes van je kind.Er is geen enkele reden waarom de vader dit niet zou kunnen doen het verbonden zijn met zijn kind. Het is tenslotte ook zijn vlees en bloed. Hij mag gelijk flink aan de bak in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik denk eerlijk gezegd dat ze er wel op terugkomt. Waarschijnlijk is ze zo'n type dat denkt dat haar leventje met kind nog steeds precies hetzelfde blijft en dat geen saaie moeke wil worden. Maar wat al gezegd is: laat haar eerst maar bevallen en kijken hoe het dan gaat. De kans is aanwezig dat ze dan helemaal niet meer wil.



Ik vind een week weg van je pasgeboren baby erg veel en ik vind het dus ook vreemd. Dat terwijl ik de moeilijkste niet ben en toen mijn oudste 2 maanden was 3 dagen naar Barcelona ben geweest (en ja, ik gaf borstvoeding, dus dat werd kolven, kolven en nog eens kolven). Nu de kinderen ouder zijn ben ik ook wel eens een weekje weg, niks mis mee. Maar toen met 2 maanden had ik het er wel ontzettend moeilijk mee, zat ik elke keer naar foto's van mijn baby'tje te kijken en kon ik wel janken. Een week had ik echt niet getrokken toen, je zit ook nog vol hormonen.
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2014 @ 21:34:

[...]



Ik neem aan dat deze vrouw gelijk de fles gaat geven ipv de borst, ook gezien haar geplande vakantie waarop het sowieso niet mogelijk is. Zo te lezen heeft ze behoefte aan vrijheid en dan moet je niet zoiets belastends als borstvoeding gaan doen.Nien, je vloeit nog 6 weken door, omdat je van binnen nog moet helen, je baarmoeder krimpt, wat een erg onaangenaam gevoel geeft, je darmen en ingewanden zoeken hun plekje terug waar ze vandaan kwamen voor ze bruut van hun plaats werden gedrukt. Je borsten worden als Lola Ferrari omdat ze hun taak als voeder gaan beginnen. Die moet je afbinden en de stuwing moet je stoppen. In het geval van uitscheuren, heb je een hechting of wat, wat niet lekker loopt en zit. Zwemmen kan je niet de eerste weken. Lekker wandelen en feesten redt je niet, want je conditie is aan gort. Een drankje doen, van 1 hang je al in de lampen, want niet meer gewend. Nee, die drang naar vrijheid heb je de eerste maanden lichamelijk niet zo erg. Wel het opgeslotene, het 24/7 bezig zijn met de baby, dat vond ik zwaar. Was blij met oma, die me af en toe het huis uit schopte om even iets voor mezelf te kunnen doen. En mijn werk gaf ook afleiding.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2014 @ 21:42:

[...]



Er is geen enkele reden waarom de vader dit niet zou kunnen doen het verbonden zijn met zijn kind. Het is tenslotte ook zijn vlees en bloed. Hij mag gelijk flink aan de bak in elk geval.Dit ben ik dan wel weer met je eens. Het kind houdt er echt niks aan over als het een weekje bij de vader is ipv de moeder.
Alle reacties Link kopieren
Dat een bevalling tegen kan vallen en moeder nu nog niet kan inschatten of ze voldoende hersteld is: eens. Maar dat is ook moeder d'r eigen pakkie an natuurlijk.



Dat moeder en kind één zijn de eerste maanden na de bevalling en dat het kind volledig (zowel lichamelijk als emotioneel) afhankelijk is van moeder vind ik dan weer op zijn zachtst gezegd een (behoorlijke) tik overdreven en vind ik (o jee, feminist-alert!) een overschatting van de onvervangbaarheid van moeder en onderschatting van de vader.

Ook vaders van pasgeborenen kunnen prima voorzien in de behoeftes van hun baby, mits er geen borstvoeding wordt gegeven (wat in dit geval zo is).



Desalniettemin zou ik het niet doen en zou ik het ook niet appreciëren als de vader het zou doen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
haha ik zou van mijn stoel vallen als ik dat bij iemand zou lezen/horen. Wat raar zeg...in een situatie waarbij het niet anders kan (operatie/papa in het leger oid) dan is het niet anders. Maar ik ben van mening dat een baby de eerste weken/3 maanden altijd of bij papa of bij mama moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 15 juli 2014 @ 21:44:

[...]





Nien, je vloeit nog 6 weken door, omdat je van binnen nog moet helen, je baarmoeder krimpt, wat een erg onaangenaam gevoel geeft, je darmen en ingewanden zoeken hun plekje terug waar ze vandaan kwamen voor ze bruut van hun plaats werden gedrukt. Je borsten worden als Lola Ferrari omdat ze hun taak als voeder gaan beginnen. Die moet je afbinden en de stuwing moet je stoppen. In het geval van uitscheuren, heb je een hechting of wat, wat niet lekker loopt en zit. Zwemmen kan je niet de eerste weken. Lekker wandelen en feesten redt je niet, want je conditie is aan gort. Een drankje doen, van 1 hang je al in de lampen, want niet meer gewend. Nee, die drang naar vrijheid heb je de eerste maanden lichamelijk niet zo erg. Wel het opgeslotene, het 24/7 bezig zijn met de baby, dat vond ik zwaar. Was blij met oma, die me af en toe het huis uit schopte om even iets voor mezelf te kunnen doen. En mijn werk gaf ook afleiding.



Dit kán zo zijn, maar hoeft absoluut niet. De dag na de bevalling van de jongste voelde ik me alweer topfit. En ik kon de tijd erna ook alles doen, ging ook gewoon een dag uit mijn dak op een festival etc. Op een vakantie (al zou ik het dus zelf niet doen) kun je natuurlijk ook gewoon relaxen en uitrusten.

En zelfs na de helse bevalling met keizersnede van de eerste was ik al heel snel weer fit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven