Ben ik de enige die het vreemd vind?

15-07-2014 20:07 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus moet bijna bevallen.

Eind deze maand. Ze verteld me vanmiddag dat ze vakantie geboekt heeft met twee vriendinnen naar Sicilië.

Die staat geplan voor de 2e week van september. Dus ik reageer enthousiast en zeg wat leuk, gaat de kleine met je mee dan?

Nee die blijft bij papa zegt ze..



Ik reageerde wat verbaasd en dat was niet naar bedoeld maar ik vind het zo'n gek idee..

Ik zou er niet aan moeten denken zo snel die kleine 8 dagen achter te laten. Afijn schoonzus is nu wat gepikeerd omdat ik blijkbaar niet zo reageerde als had gemoeten. Al bedoelde ik dat niet zo. Ik gun het haar van harte.

Ze had het nu ook op fb gezet en iedereen reageert positief en wat leuk en dat je dat al durft etc..



Ik heb een beetje het idee dat ik de enige ben die dit een beetje vreemd vind haha
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2014 @ 21:11:

Zou je hetzelfde reageren als de vader een weekje weg zou gaan (zakelijk of privé) en het kind onder de zorg van mams achter zou blijven?



Ik heb zo wel gereageerd bij een vader, die een week na de uitgerekende datum best mee op schoolreis kon terwijl er genoeg andere gegadigden waren.



Hij heeft zich uiteindelijk toch teruggetrokken van de reis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel benieuwd!
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Ik heb zelf geen kinderen, maar kan me voorstellen dat de meeste ouders daar niet aan moeten denken. Maar iedereen is anders en als zij erop vertrouwt dat de baby in goede handen is bij de vader, zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen?



Ik heb eens opgepast bij een gezin waar de baby (eerste) van een week oud al 3 dagen bij opa ging logeren. Dat vond ik wel snel.
quote:Exces schreef op 15 juli 2014 @ 22:02:

[...]





Nee, je kunt/mag ook niet eerder met de pil beginnen. (Voor zover ik weet hoor, mijn spruit is inmiddels groter dan ik).



van wie mag dit niet? Dat beslis je toch nog altijd zelf? En kunnen is ook niet van toepassing. Het is niet alsof je na de bevalling ineens geen pil meer door kan slikken ofzo. Of je meteen beschermd bent, dat is een ander verhaal. Maar ik ben 1,5 week na de bevalling weer gewoon begonnen met de pil. Heerlijk, de hormonen die weer tot rust kwamen. Qua veiligheid hoefde ik me geen zorgen te maken, had toch geen sex gedurende die eerste strip. Daarna is hij sowieso veilig. En mijn eerste "menstruatie" in de stopweek was meteen weer zoals voorheen. Ging dus prima met die pil
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 augustus 2014 @ 16:48:

[...]

van wie mag dit niet? Dat beslis je toch nog altijd zelf? En kunnen is ook niet van toepassing. Het is niet alsof je na de bevalling ineens geen pil meer door kan slikken ofzo. Of je meteen beschermd bent, dat is een ander verhaal. Maar ik ben 1,5 week na de bevalling weer gewoon begonnen met de pil. Heerlijk, de hormonen die weer tot rust kwamen. Qua veiligheid hoefde ik me geen zorgen te maken, had toch geen sex gedurende die eerste strip. Daarna is hij sowieso veilig. En mijn eerste "menstruatie" in de stopweek was meteen weer zoals voorheen. Ging dus prima met die pil Het advies is volgens mij om drie weken te wachten met het slikken van de pil ivm het verhoogde risico op tromboses na de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe het met de schoonzus van TO gaat, hoe de bevalling is gegaan en of ze op vakantie gaat. Ik denk verder niet dat een kindje er iets aan overhoudt, zeker niet als er geen borstvoeding wordt gegeven en het kindje bij vader is. Dat is toch ook de andere primaire verzorger.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mijn keus niet zijn, maar ik voelde me 4 weken na bevalling erg fit, terwijl ik zware bevalling had en ingeknipt. Wilde eigenlijk wel weer lekker sporten en het bloeden stopte bij mij binnen een week.. Buik was al weer plat ( direct na bevalling al) , borstvoeding liep uitstekend. Ik ging veel wandelen en heb toch maar gewacht tot 6 wkn na de bevalling met sporten (1x p week), dus qua hoe je je lichamelijk voelt zou t goed kunnen , maar ik zou geen dag of nacht zonder baby weggaan laat staan een week.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of we nog wat horen.



Ik vind het trouwens niet normaal, dat durf ik best zo boud te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:frettie schreef op 28 augustus 2014 @ 18:27:

Ik ben wel benieuwd hoe het met de schoonzus van TO gaat, hoe de bevalling is gegaan en of ze op vakantie gaat. Ik denk verder niet dat een kindje er iets aan overhoudt, zeker niet als er geen borstvoeding wordt gegeven en het kindje bij vader is. Dat is toch ook de andere primaire verzorger.



Het kind zal er wellicht niets aan overhouden, in principe kan je dan ook als argument gebruiken dat je het kind wel helemaal kan afstaan als het vier weken oud is. Zal kind ook niet echt wat van merken.

Vind het egoïstisch en heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat ze het wil.



Maar ik als 20 weken zwangere zal er niet aan denken om zo snel met vriendinnen op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:SillySill schreef op 15 juli 2014 @ 20:14:

Het zou zomaar kunnen dat ze er heel anders over denkt als ze straks bevallen is. Als het de eerste is heb je vaak geen flauw idee van het gevoel dat je gaat krijgen. Redelijke kans dat ze er niet aan moet denken om dan al weg te gaan zolang.





Mijn idee. Ik merk het zo vaak mensen die zeggen dat en dat ga ik doen. Ik ben vol bewondering dat ze dat kunnen/durven enzo.

En dan blijkt later dat het toch is tegen gevallen.

Zo zou ik hierbij ook van denken meid straks merk je dat je toch gelijk hebt.



Wie gaat er nu 8 dagen na een bevalling met vriendinnen op vakantie. ?? En de behoefte daar aan heeft. En een babytje maar even achterlaat bij haar man.
Mijn broer en zijn destijds nog vriendin zijn twee weken na de bevalling ook een midweek weggeweest zonder kind. Het was tevoren al gepland en ging ondanks keizersnede prima. Vooral zij haar heel erg de behoefte na al die maanden zwangerschap weer even zichzelf te zijn in plaats van alleen moeder. Kindje bleef bij oma en heeft geen problemen met hechting of wat dan ook.
quote:mara2 schreef op 29 augustus 2014 @ 09:41:

[...]





Wie gaat er nu 8 dagen na een bevalling met vriendinnen op vakantie. ?? En de behoefte daar aan heeft. En een babytje maar even achterlaat bij haar man.Nee, baby is dan een week of 6 en ze gaat dan 8 dagen weg. Baby van 8 dagen een week 'alleen' laten bij vader lijkt me wel ontzettend onverantwoord.
quote:Annelaure schreef op 29 augustus 2014 @ 10:04:

Mijn broer en zijn destijds nog vriendin zijn twee weken na de bevalling ook een midweek weggeweest zonder kind. Het was tevoren al gepland en ging ondanks keizersnede prima. Vooral zij haar heel erg de behoefte na al die maanden zwangerschap weer even zichzelf te zijn in plaats van alleen moeder. Kindje bleef bij oma en heeft geen problemen met hechting of wat dan ook.Na een keizersnede al 2 weken later op vakantie gaan? Poeh ik kon beide keren niet eens normaal lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 29 augustus 2014 @ 10:04:

Mijn broer en zijn destijds nog vriendin zijn twee weken na de bevalling ook een midweek weggeweest zonder kind. Het was tevoren al gepland en ging ondanks keizersnede prima. Vooral zij haar heel erg de behoefte na al die maanden zwangerschap weer even zichzelf te zijn in plaats van alleen moeder. Kindje bleef bij oma en heeft geen problemen met hechting of wat dan ook.



Net wat ik al eerder zei. Kind zal er niets aan overhouden. Waarschijnlijk ook niet als je het vier maanden ergens onderbrengt. Dus vind dat echt een non argument.

Als je 2 weken na de bevalling al de behoefte hebt als ouders om even lekker een midweekje weg te gaan, dan heb je het volgens mij niet helemaal in orde allemaal.
quote:Baudolino schreef op 29 augustus 2014 @ 10:39:

[...]





Net wat ik al eerder zei. Kind zal er niets aan overhouden. Waarschijnlijk ook niet als je het vier maanden ergens onderbrengt. Dus vind dat echt een non argument.

Als je 2 weken na de bevalling al de behoefte hebt als ouders om even lekker een midweekje weg te gaan, dan heb je het volgens mij niet helemaal in orde allemaal.Kun je ook uitleggen waarom of is het puur een gevoel gebaseerd op niets anders dan je eigen gevoel? Zij had het nodig even zichzelf op te laden. Maar omdat ze behalve voor haar kind er ook aan dacht even voor zichzelf te zorgen spoort ze opeens niet? Het kind houdt er volgens jou niks aan over, wat is dan het probleem? Waarom de veroordeling?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 28 augustus 2014 @ 11:58:

Ik ben zoooooo benieuwd, wanneer is het kind geboren en gaat ze nog op vakantie over twee weken??



TO??
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 29 augustus 2014 @ 10:47:

[...]





Kun je ook uitleggen waarom of is het puur een gevoel gebaseerd op niets anders dan je eigen gevoel? Zij had het nodig even zichzelf op te laden. Maar omdat ze behalve voor haar kind er ook aan dacht even voor zichzelf te zorgen spoort ze opeens niet? Het kind houdt er volgens jou niks aan over, wat is dan het probleem? Waarom de veroordeling?



Omdat ik het belachelijk vind als je na 2 weken al de behoefte hebt aan tijd voor jezelf.

Ik kan me altijd in een hoop dingen inleven, leef en laat leven, iedereen doet wat hij kan en naar eigen inzicht, eigen referentiekaders enz. enz.

Maar dit valt daar niet onder. Ik kan daar geen begrip voor hebben.

Ik kan het ook niet goed uitleggen. Het is gewoon verkeerd ofzo.

Doorgeslagen individualisme.
Duidelijk. Iets dat geen kwaad kan en de moeder in staat stelt daarna beter voor het kind te zorgen is verkeerd. Jij hebt geen begrip voor het feit dat mensen zich soms moeten opladen om een betere versie te zijn van zichzelf. Duidelijk.



Dan laat ik het hier ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of de verse moeder nog zo graag op vakantie wil.

Had toen mn oudste er aan zat te komen ook wilde plannen voor na de bevalling. Naar een groot festival en een weekenje weg met vriendinnen. Ik bleek zo'n moederkloek te zijn dat ik alles heb afgeblazen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 29 augustus 2014 @ 11:09:

Duidelijk. Iets dat geen kwaad kan en de moeder in staat stelt daarna beter voor het kind te zorgen is verkeerd. Jij hebt geen begrip voor het feit dat mensen zich soms moeten opladen om een betere versie te zijn van zichzelf. Duidelijk.



Dan laat ik het hier ook bij.Klopt, daar heb ik bij een baby van 2 weken oud inderdaad geen begrip voor.
quote:Annelaure schreef op 29 augustus 2014 @ 11:09:

Duidelijk. Iets dat geen kwaad kan en de moeder in staat stelt daarna beter voor het kind te zorgen is verkeerd. Jij hebt geen begrip voor het feit dat mensen zich soms moeten opladen om een betere versie te zijn van zichzelf. Duidelijk.



Dan laat ik het hier ook bij.Ja dat is het ouderschap, je kind gaat voor. En niks mis met opladen maar een pasgeboren baby van een paar weken oud dient bij de ouders te zijn, zeker de moeder, heeft met geboregenheid en hechtings proces te maken.
2 nachten weg verstoort het hechtingsproces? Arme ouders met kinderen in het ziekenhuis dan. Dat komt nooit meer goed! 2 nachten/3 dagen weg verstoort het hechtingsproces niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 29 augustus 2014 @ 11:25:

2 nachten weg verstoort het hechtingsproces? Arme ouders met kinderen in het ziekenhuis dan. Dat komt nooit meer goed! 2 nachten/3 dagen weg verstoort het hechtingsproces niet.



Staat toch niet dat het verstoort? Maar dat het daar mee heeft te maken.

Ik vind trouwens dat als je de behoefte hebt om na 2 weken er al even tussen uit te gaan, er sowieso iets mis is met je eigen hechtingscapaciteiten.
Gelukkig denken mensen met verstand van zaken (doktoren) daar heel anders over. De laatste maanden waren hels, even de tijd voorzichzelf nemen was het beste dat ze voor hun kind konden doen. Dat jij je niet kunt inleven maakt het niet fout of dat ze minder van hun kind houden dan jij van het jouwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven