Bewust geen kinderen en voordelen voor jou

21-10-2014 13:57 717 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik ben nieuw hier en heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad, zie mezelf niet als moeder. In mijn omgeving zie ik juist zussen/broers en vrienden wel kinderen krijgen.

Heb jij bewust geen kinderen en heb je hier ooit aan getwijfeld? Wat zijn voor jou de voordelen?

Alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Vanaf oktober 2010 kindvrij-deel 21-
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Meer geld en minder stress.
Alle reacties Link kopieren
Vrijheid.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
je bent van 1987?

dan komt die kinderwens nog wel
Alle reacties Link kopieren
De keuze is niet bewust, maar het scheelt een hoop verantwoordelijkheid en angst.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 21 oktober 2014 @ 14:10:

je bent van 1987?

dan komt die kinderwens nog wel



Denk je?

Ben van hetzelfde jaartal, maar geloof er niks van dat die kinderwens nog komt bij mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 21 oktober 2014 @ 14:10:

je bent van 1987?

dan komt die kinderwens nog wel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik

ben erg dol op kinderen en ben ook wel een moederlijk type. Ik hou

ervan om voor anderen te zorgen. Toch heb ik bewust geen kinderen. Ik

ben niet geschikt om moeder te zijn, om veel redenen. Ik zal ze niet

allemaal noemen maar mijn psychische problemen zijn de voornaamste. Ik

wil liever niet dat een kind dat mee moet maken, een moeder die

depressief is of erg angstig.



Ik denk dat anderen het veel beter kunnen doen, kinderen op de wereld

zetten. Ik heb ook zo mijn kwaliteiten dus ik voel me er niet minder om.

Ik kan erg goed voor dieren zorgen bijvoorbeeld. Ik ken mijn sterke en

zwakke kanten goed en wil niet dat ik bepaalde dingen aan mijn kinderen

door zou geven. Ik zou ook zeker de hele tijd het gevoel hebben

jammerlijk te falen en ik zou me steeds vreselijk zorgen maken. Nu hoef

ik dat niet. Ik kan een kind niet de stabiliteit geven die ik nodig vind

voor een kind, daar komt het op neer. Dan begin ik er liever niet aan.

Dat scheelt een boel verdriet en zorgen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
"lilalinda, 6 minuten geleden

je bent van 1987?

dan komt die kinderwens nog wel "



Dit vind ik altijd zo'n stomme opmerking. Alsof iedereen maar kinderen wil. Mijn bewust kindvrije schoonzus krijgt dit ook vaak te horen.

Er zijn echt mensen die geen kinderwens hebben en ook niet zullen krijgen.



Ik heb wel een kinderwens maar schoonzus zegt als kindvrije toch ook niet tegen mij: wacht maar het waait wel weer weg die kinderwens.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 21 oktober 2014 @ 14:10:

je bent van 1987?

dan komt die kinderwens nog wel



Flauwe reactie. Dat weet je gewoonweg nooit.



Ik wil wel graag kinderen, maar ik zie best voordelen van géen kinderen, hoor :



- planning flexibel

- goede nachten (waarschijnlijk)

- meer vrijheid

- meer geld

- geen huis vol kinderspeelgoed

- geen zwangerschap dus een minder beschadigd lijf



Maar goed, mijn keuze vóór kinderen weegt toch zwaarder
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeetjemina schreef op 21 oktober 2014 @ 14:15:

[...]





Denk je?

Ben van hetzelfde jaartal, maar geloof er niks van dat die kinderwens nog komt bij mij.

Ik maakte de opmerking (met de ) , omdat dat is, wat bewust kinderlozen altijd te horen krijgen.



Maar voor het overgrote deel is het wel waar (dus rottig voor diegenen, die steeds weer die opmerking krijgen).

Bewust kinderloosheid neemt met de jaren nou eenmaal af. Onder 30-ers is het 20%, als mensen eenmaal 45 zijn, nog maar 8%.

Uiteindelijk kiezen veel mensen toch voor kinderen (of ze ze dan nog krijgen is een andere vraag, maar dan ben je niet meer bewust kinderloos).

Dus Ja, de kans, dat jij alsnog een kinderwens krijgt is heel groot
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dat nog niet definitief uit kunt sluiten als je van '87 bent. Wat lilalinda ook zegt.



Maar vrijheid inderdaad, dat vind ik het belangrijkste voordeel. Geld is voor mij minder belangrijk. Overigens val ik niet echt in de categorie bewust kinderloos denk ik, dus ik zie zeker ook het enorme plezier wat van kinderen kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
http://qz.com/262645/peop ... on-all-fronts-except-one/



Alles in het voordeel van mensen zonder kinderen maar toch zijn ouders meer blij als mensen zonder kinderen, ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je je als ouder eerder neerlegt bij de situatie, het accepteren dat niet alles meer kan in tegenstelling van kinderloze mensen die altijd nog die drive hebben om hun leven te perfectioneren en dus zelden een tevreden gevoel hebben. Het is maar een gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Grootste voordeel: niet verantwoordelijk voor het geluk of ongeluk van een ander wezen in deze onvoorspelbare wereld.
óu sont les neiges d'antan

Lekker op zondag tot 1 uur in mijn bed liggen series kijken met man en afbakbroodjes eten!
quote:gladoortje74 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 14:17 Ik

ben erg dol op kinderen en ben ook wel een moederlijk type. Ik hou

ervan om voor anderen te zorgen. Toch heb ik bewust geen kinderen. Ik

ben niet geschikt om moeder te zijn, om veel redenen. Ik zal ze niet

allemaal noemen maar mijn psychische problemen zijn de voornaamste. Ik

wil liever niet dat een kind dat mee moet maken, een moeder die

depressief is of erg angstig.



Ik denk dat anderen het veel beter kunnen doen, kinderen op de wereld

zetten. Ik heb ook zo mijn kwaliteiten dus ik voel me er niet minder om.

Ik kan erg goed voor dieren zorgen bijvoorbeeld. Ik ken mijn sterke en

zwakke kanten goed en wil niet dat ik bepaalde dingen aan mijn kinderen

door zou geven. Ik zou ook zeker de hele tijd het gevoel hebben

jammerlijk te falen en ik zou me steeds vreselijk zorgen maken. Nu hoef

ik dat niet. Ik kan een kind niet de stabiliteit geven die ik nodig vind

voor een kind, daar komt het op neer. Dan begin ik er liever niet aan.

Dat scheelt een boel verdriet en zorgen. En precies dit! Dit is wat ik al jaren voel maar nooit kan bewoorden
Verwoorden..
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 21 oktober 2014 @ 14:10:

je bent van 1987?

dan komt die kinderwens nog wel

Ik heb dat zelf wel altijd in mijn achterhoofd gehouden, dat ik als ik ouder zou worden misschien wel kinderen zou willen.

Eigenlijk heb ik altijd het gevoel gehad dat het over tien jaar mischien leuk zou zijn, maar nu zeker nog niet.

Ik ben inmiddels halverwege de dertig, en ik denk er nog steeds zo over, en ik denk eigenlijk dat ik er over twintig jaar nog zo over denk

Het zal er dus wel niet meer van komen.

Ik moet wel zeggen dat de omstandigheden er bij mij gewoon niet naar zijn, ik heb geen relatie en ook geen behoefte daaraan, ik ben nog erg druk bezig mijn carrière van de grond te krijgen, en als ik het financieel wat ruimer heb wil ik graag veel reizen.

Die dingen zou je kunnen combineren met een kind, maar die behoefte voel ik niet, mijn "kinderwens" staat gewoon zo helemaal onderaan dat hij waarschijnlijk nooit in vervulling zal komen.

En daar kan ik mee leven hoor, ik ben ook eigenlijk banger dat ik er spijt van ga krijgen als ik het wél doe, dan wanneer ik het niet doe.

En spijt krijgen van een kind is natuurlijk het laatste wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 21 oktober 2014 @ 14:19:

[...]



- planning flexibel

- goede nachten (waarschijnlijk)

- meer vrijheid

- meer geld

- geen huis vol kinderspeelgoed

- geen zwangerschap dus een minder beschadigd lijf





Maar de meeste zaken, zijn met een paar jaar over, slapen komt weer. Doorslapen komt vanzelf (kan soms 1,5 jaar duren, oke). En uitslapen doe ik al lang weer ider weekend.

vrijheid is een kwestie van plannen en daar word je handig in.

Oke, ze zijn wel duur.

Speelgoed, is ook maar een paar jaar

En mijn lichaam is onbeschadigd uit de zwangerschappen gekomen.

Dus tja, geld, geld en geld, toch 3 nadelen
Alle reacties Link kopieren
quote:valparaiso schreef op 21 oktober 2014 @ 14:28:

http://qz.com/262645/peop ... on-all-fronts-except-one/



Alles in het voordeel van mensen zonder kinderen maar toch zijn ouders meer blij als mensen zonder kinderen, ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je je als ouder eerder neerlegt bij de situatie, het accepteren dat niet alles meer kan in tegenstelling van kinderloze mensen die altijd nog die drive hebben om hun leven te perfectioneren en dus zelden een tevreden gevoel hebben. Het is maar een gedachte.

Dit onderzoek zegt iets heel anders: "Conclusie: mensen met kinderen zijn aanvankelijk iets gelukkiger dan mensen die kinderloos blijven. Maar zodra de kinderen er eenmaal zijn, slaat de kleine voorsprong om in een achterstand. Pas wanneer de kinderen uit huis gaan, herstelt het geluksniveau zich."



http://www.volkskrant.nl/ ... tegen-te-vallen~a3577061/



Maar goed, zoiets valt ook slecht te meten denk ik, ik weet wel vrij zeker dat ik er (zeker op dit moment) niet gelukkiger van zou worden als ik een kind zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 26 en het kriebelt bij mij ook niet. Alles wat er bij hoort, daar heb ik geen zin in! Ik wil lekker doen waar ik zin in heb en vooral, uitslapen!
Je bent nog jong dus zeg nooit, nooit

Mijn zus was 38 toen ze toch wel graag nog een kindje wilde terwijl ze jaren lang iedereen voor gek versleet die kinderen wilde.
Alle reacties Link kopieren
En ik moet zeggen dat ik het ook wel een enorme verantwoordelijkheid vind, een nieuw mens op de wereld zetten, terwijl je weet dat ondanks je goede zorgen de kans heel groot is dat hij/zij ongelukkig word, of geen fijn leven heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties. Wel grappig om te horen dat andere zeggen wacht maar tot je wat ouder bent, dit omdat er mensen in mijn omgeving zijn die dat zeggen maar ook juist: zie jullie kindvrij blijven en fijne reizen gaan maken. Voel me graag vrij. Idd mijn leeftijd is 27 jaar. Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven