Bewust geen kinderen en voordelen voor jou

21-10-2014 13:57 717 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik ben nieuw hier en heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad, zie mezelf niet als moeder. In mijn omgeving zie ik juist zussen/broers en vrienden wel kinderen krijgen.

Heb jij bewust geen kinderen en heb je hier ooit aan getwijfeld? Wat zijn voor jou de voordelen?

Alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Rechten van ouders wegen in de praktijk meestal zwaarder dan die van hun kinderen. Ik ben het daar niet mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 13 november 2014 @ 17:22:

[...]





Ook al heb je er waarschijnlijk geen boodschap aan en klinkt het raar vanuit mijn toetsenbord, dit vind ik oprecht heel erg naar voor je, dat je extreme bekkenklachten hebt en het vooruitzicht dat er weinig kans is dat een arts je wil helpen.



Van hormonale instabiliteit en emoties tijdens en na een zwangerschap heb ik geen verstand, maar ik wil je wel zeggen dat ik ook op mijn 28e gesteriliseerd ben. Ik geef eerlijk toe dat de gynaecoloog erg huiverig was bij de intake, maar na een half uurtje was hij volledig om. Het is dus wel mogelijk. In ieder geval sterkte gewenst! En ondanks je bekkenklachten wens ik je een nog zo goed mogelijke zwangerschap.Bedankt voor je reactie en ervaring! Ik vind het rot dat ik bijvoorbaat al het gevoel heb iets te moeten "afdwingen". Gelukkig staat mijn man volledig achter me, ik hoop dat dit ook meeweegt in de beslissing van de arts om mij gewoon te helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambrosia9 schreef op 13 november 2014 @ 17:43:

[...]





Bedankt voor je reactie en ervaring! Ik vind het rot dat ik bijvoorbaat al het gevoel heb iets te moeten "afdwingen". Gelukkig staat mijn man volledig achter me, ik hoop dat dit ook meeweegt in de beslissing van de arts om mij gewoon te helpen.Dat kan ik me helemaal voorstellen. Het gaat tenslotte wel om jouw eigen lichaam en dat is van jou, en van niemand anders. Neem je man mee naar het gesprek. Vriend was ook mee, hij werd aangesproken als 'aanstaande niet-vader' haha! En vriend gaf ook aan volledig achter me te staan en mij voor de volle 100% te steunen. Ik hoop oprecht het allerbeste voor je!
quote:ambrosia9 schreef op 13 november 2014 @ 17:43:

[...]





Bedankt voor je reactie en ervaring! Ik vind het rot dat ik bijvoorbaat al het gevoel heb iets te moeten "afdwingen". Gelukkig staat mijn man volledig achter me, ik hoop dat dit ook meeweegt in de beslissing van de arts om mij gewoon te helpen.Laat jouw man zichzelf niet helpen dat ie ook dit door jou laat oplossen? Hij had dat mooi tijdens jouw zwangerschap kunnen regelen. Dan is ie gecontroleerd en hopelijk veilig bevonden tegen de tijd dat je dat kind hebt en weer risico loopt.
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens ambrosia9, ik weet niet hoe jouw situatie precies is omdat je vanwege je zwangerschap natuurlijk al een gynaecoloog hebt, maar is het anders iets om je door te laten verwijzen door de huisarts? Dat heb ik gedaan (hij gaf me binnen tien minuten groen licht) misschien is het handig als je die alvast achter je hebt staan. Misschien had je hier zelf ook al bij nagedacht maar probeer een beetje met je mee te denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 13 november 2014 @ 17:46:

[...]





Dat kan ik me helemaal voorstellen. Het gaat tenslotte wel om jouw eigen lichaam en dat is van jou, en van niemand anders. Neem je man mee naar het gesprek. Vriend was ook mee, hij werd aangesproken als 'aanstaande niet-vader' haha! En vriend gaf ook aan volledig achter me te staan en mij voor de volle 100% te steunen. Ik hoop oprecht het allerbeste voor je!Dankjewel! Dat is sowieso een goed idee om samen te gaan. Het is een weloverwogen keuze van ons beide. Ook dat ik degene ben die gesteriliseerd word. Voor mij is dat iets tussen m'n oren, ik vind het fijn dat mijn lichaam niet meer zwanger kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambrosia9 schreef op 13 november 2014 @ 17:55:

[...]





Dankjewel! Dat is sowieso een goed idee om samen te gaan. Het is een weloverwogen keuze van ons beide. Ook dat ik degene ben die gesteriliseerd word. Voor mij is dat iets tussen m'n oren, ik vind het fijn dat mijn lichaam niet meer zwanger kan worden.Hier exact hetzelfde. Het is mijn lichaam en mijn lichaam dat zwanger kon worden en het leek me zo'n fijn gevoel dat dat niet meer zou kunnen. Daarnaast wilde ik in de eerste plaats zelf verantwoordelijk zijn voor mijn eigen lichaam. Ben altijd zelf verantwoordelijk geweest voor mijn eigen anticonceptie, no way dat ik dat ooit uit handen gaf. Dat wilde ik graag zo houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 13 november 2014 @ 17:17:

[...]





Dat speelt bij mij wel heb een ontwikkelingsstoornis en psychische problematiek. Ik geef toe dat mijn beslissing allereerst gewoon erg egoïstisch is en ik redeneer voornamelijk vanuit 'ik wil niet!!' maar anderzijds speelt het wel mee. Vind dat ik een kind mij als moeder niet aan mag doen. Want ook al heb ik niets met kinderen en vind ik ze niet leuk, dat betekent niet dat ik ze automatisch het allerslechtste wens. Ik wens kinderen juist het allerbeste en een warm, stabiel en veilig thuis hoort daarbij. Ik kan dat niet bieden en ben inderdaad ook doodsbang voor erfelijkheid, zou me eeuwig schuldig voelen. Ik zou kinderen heel eerlijk gezegd niet aan kunnen en weet zeker dat ik doodongelukkig .Klinkt als een hele duidelijke keuze, aan alle kanten is t voor jou waarschijnlijk beter zo. En fijn dat je een vriend hebt die zo achter je staat. Ik weet uit eigen ervaring hoe belangrijk dat is bij het maken van dit soort keuzes. Scheelt een hoop als je gesteund wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 13 november 2014 @ 17:54:

Oh trouwens ambrosia9, ik weet niet hoe jouw situatie precies is omdat je vanwege je zwangerschap natuurlijk al een gynaecoloog hebt, maar is het anders iets om je door te laten verwijzen door de huisarts? Dat heb ik gedaan (hij gaf me binnen tien minuten groen licht) misschien is het handig als je die alvast achter je hebt staan. Misschien had je hier zelf ook al bij nagedacht maar probeer een beetje met je mee te denken.Ja die tip kreeg ik ook al van de verloskundige. Ga morgen direct bellen voor een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambrosia9 schreef op 13 november 2014 @ 17:58:

[...]





Klinkt als een hele duidelijke keuze, aan alle kanten is t voor jou waarschijnlijk beter zo. En fijn dat je een vriend hebt die zo achter je staat. Ik weet uit eigen ervaring hoe belangrijk dat is bij het maken van dit soort keuzes. Scheelt een hoop als je gesteund wordt.Dank je wel! Vriend en ik zitten helemaal op 1 lijn, erg fijn is dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambrosia9 schreef op 13 november 2014 @ 17:59:

[...]





Ja die tip kreeg ik ook al van de verloskundige. Ga morgen direct bellen voor een afspraak. Ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt! Dan heb je alvast een arts achter je staan.
quote:blue_lagoon schreef op 13 november 2014 @ 17:58:

[...]





Hier exact hetzelfde. Het is mijn lichaam en mijn lichaam dat zwanger kon worden en het leek me zo'n fijn gevoel dat dat niet meer zou kunnen. Daarnaast wilde ik in de eerste plaats zelf verantwoordelijk zijn voor mijn eigen lichaam. Ben altijd zelf verantwoordelijk geweest voor mijn eigen anticonceptie, no way dat ik dat ooit uit handen gaf. Dat wilde ik graag zo houden.Ik zou hoe dan ook aan de hormonale anticonceptie blijven wegens het willen vermijden van ongesteldheid, dus van 'n vaste partner verwacht ik gewoon dat hij ook 'n bijdrage doet aan het gezamenlijk zorgen dat er geen ongelukjes kunnen komen dus hij zou van mij 'n knoopje mogen halen. Als slechts één van beiden zich laat helpen heb je tenslotte nog steeds kans op ongelukjes. Maar wellicht dat Ambrosia ook aan de pil/mirena/implanon blijft voor haar ongesteldheid?
Tja waar zal ik beginnen? Ik zeg altijd je moet allebei erg graag willen.....ieders persoonlijke keuze. Ik heb vooral voor zelfontplooing en vrijheid gekozen. Hoe ouder ik word, des te blijer ben ik met mn keuze. Maar het is zooooo persoonlijk. Maar ik blijf van mening dat het moederschap soms te rooskleurig wordt voorgespiegeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog aan de pil elninjoo. Inderdaad vanwege die ellendige menstruatie. Maar qua anticonceptie durfde ik niet meer te rekenen op de pil alleen, te bang geworden door vriendinnen (allemaal zwanger door de pil heen) en verhalen hier op het forum. Wilde gewoon definitief mijn lichaam op slot zetten voor een zwangerschap en sterilisatie leek mij de uitkomst. Als vriend het ook wil laten doen dan hou ik hem natuurlijk niet tegen. Van de gynaecoloog mag ik zwangerschapstechnisch allang stoppen met de pil maar vind het eerlijk gezegd nog eng. Die dubbele bescherming biedt mij heel veel gemoedsrust.



In het ziekenhuis is mij verzekerd dat ik geen kans meer heb op zwangerschap en hoop niet op ongelukken eerlijk gezegd. Mocht het zich onverhoopt voordoen dan klaag ik het ziekenhuis aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 13 november 2014 @ 17:27:

[...]





Dank je lilalinda. Al vind ik eigenlijk dat ik de complimenten niet verdien omdat ik ten eerste vanuit mijn egoïstische zelf heb geredeneerd en sowieso nooit een kinderwens heb gehad dus heb wat dat betreft gewoon makkelijk praten denk ik.



Ik zie je meer vanuit gezond verstand redeneren, dan vanuit egoïsme. Maar vanuit egoïsme vind ik ook prima hoor. Uit egoïsme Geen-kinderen krijgen is niks mis mee (ben ook echt erg pro-abortus, om maar zijweg te benoemen). Uit egoïsme kinderen krijgen (dus in jouw situatie er wel voor kiezen), vind ik vreselijk. Komt nog geregeld langs hier op het forum. Vrouwen (nooit mannen) die zich afvragen HOE ze met hun stoornis (oid) kinderen moeten krijgen. HOE kinderen zich on hen heen kunnen vouwen. Ipv zich af te vragen OF kinderen wel wenselijk zijn.

Echt hoor, ik vind je afwegingen knap
Alle reacties Link kopieren
Dank je, lilalinda . Mensen die dezelfde situatie hebben als ik en kiezen voor kinderen... Ik houd dan mijn hart vast voor het lot van de kinderen. Ik vind eigenlijk dat je dan geen kinderen zou moeten krijgen maar goed, daar beslis ik niet over. Nogmaals ik heb makkelijk praten omdat ik nooit een kinderwens heb gehad en kan me zomaar indenken dat het heel zwaar zal zijn als je die wel hebt, maar juist als je het beste voor je kinderen wil zet je hun belang voorop, denk ik dan.



Ik ben ook pro-abortus, dat zeker. Heb in mijn omgeving alleen wel mensen gezien die er misbruik van maken door het als een soort verlaat anticonceptiemiddel te zien (hun woorden, een iemand die ik ken heeft er al zes gehad) en in dat geval vind ik dat er geen respect is voor nieuw leven. Want hoe gek dat misschien ook klinkt vanuit mijn toetsenbord, dat heb ik wel. Maar goed, dat is weer een heel ander verhaal
Alle reacties Link kopieren
Oh ambrosia9: nu ik eraan denk, mij probeerde de gynaecoloog tijdens de intake af te schepen met een spiraal. Dat wilde ik pertinent niet, daar was ik namelijk ook bang voor. Mijn eigen moeder is namelijk zwanger geraakt door een spiraal heen. Bij hen was de baby gelukkig heel welkom (had sibling niet willen missen) maar dat zou bij mij niet het geval zijn. Dus dat wees ik resoluut van de hand.



Ik zeg niet dat ze dat bij jou ook automatisch gaan doen maar ik dacht ik vertel het je even, dan ben je er eventueel op voorbereid in plaats van dat je er misschien door overvallen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ambrosia, volgens mij zijn ze in het kader van: 'mijn gezin is af', daar wel tegenwoordig iets makkelijker in. Je kunt niet verwachten dan mensen na hun 3e kind nog makkelijk 'even' een vierde of vijfde opvangen, alleen al financieel in deze tijd. En emotioneel kan ik me volledig voorstellen dat je gezin compleet is met 3 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik hier niet zo thuis hoor, ik ben namelijk nu bewust kinderloos, maar sluit de optie om later nog kinderen te krijgen niet helemaal uit. En als het niet gebeurt is dat dus niet het einde van de wereld voor mij. Ik zeg altijd tegen mensen: misschien, ooit.



Ik heb ook helemaal geen antigevoelens bij kinderen, ik vind ze heerlijk. Vriendinnen weten dat ze altijd kunnen bellen als het nodig is en ik pas ook zonder problemen op zieke kinderen. Ik ben gewoon de coole tante



Maar ik heb ze zelf dus niet, ze passen gewoon niet zo goed in mijn huidige leven.
quote:ambrosia9 schreef op 13 november 2014 @ 16:44:

[...]





Het is lastig om dit in de praktijk waar te maken. De hele maatschappij is erop ingericht dat mensen kinderen krijgen. Ik had een gesprek met mijn verloskundige over mijn wens om na mijn bevalling zsm gesteriliseerd te worden. Ik krijg echt het advies om nu al afspraken te maken omdat ik anders weinig kans krijg dat een arts me wil helpen. En dan heb ik al drie kinderen en extreme bekkenklachten. Maar omdat ik "pas" 28 ben zullen artsen niet staan te springen om mij te helpen. Na de bevalling gooien ze het dan op hormonale instabiliteit en emoties. Dan zou ik nog minstens een half jaar (!!) moeten wachten voor ik überhaupt serieus genomen word.

Dit heeft echt niet alleen Met hormonale instabiliteit te maken.

Ooit van wiegedood gehoord? Dat risico is gewoon het grootst in het eerste jaar.

Dus daarom wil men ook vaak liever wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 13 november 2014 @ 23:18:

[...]



Dit heeft echt niet alleen Met hormonale instabiliteit te maken.

Ooit van wiegedood gehoord? Dat risico is gewoon het grootst in het eerste jaar.

Dus daarom wil men ook vaak liever wachten.Wat heeft wiegendood met de sterilisatie van de moeder te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 13 november 2014 @ 23:18:

[...]



Dit heeft echt niet alleen Met hormonale instabiliteit te maken.

Ooit van wiegedood gehoord? Dat risico is gewoon het grootst in het eerste jaar.

Dus daarom wil men ook vaak liever wachten.Daar ben ik me van bewust maar dit is mijn derde kindje he. Stel in dat gruwelijke scenario, dan zou ik helemaal nooit nog een keer een baby willen krijgen. Loop je kans dat je het nog een keer meemaakt en daarnaast heb ik al twee gezonde kinderen.
quote:annavanandelle schreef op 13 november 2014 @ 23:18:

[...]



Dit heeft echt niet alleen Met hormonale instabiliteit te maken.

Ooit van wiegedood gehoord? Dat risico is gewoon het grootst in het eerste jaar.

Dus daarom wil men ook vaak liever wachten.Haar gezin was al af na 2 kinderen, dus dat is geen issue bij iemand die per ongeluk een 3e krijgt.
quote:Mevrouw75 schreef op 14 november 2014 @ 00:25:

[...]





Wat heeft wiegendood met de sterilisatie van de moeder te maken?Onderzoek heeft aangetoond dat er dan toch veel spijtoptanten zijn ( en die hebben allemaal van te voren gezegd dat dat niet zo zou zijn.)
quote:blue_lagoon schreef op 13 november 2014 @ 18:30:

Dank je, lilalinda . Mensen die dezelfde situatie hebben als ik en kiezen voor kinderen... Ik houd dan mijn hart vast voor het lot van de kinderen. Ik vind eigenlijk dat je dan geen kinderen zou moeten krijgen maar goed, daar beslis ik niet over. Nogmaals ik heb makkelijk praten omdat ik nooit een kinderwens heb gehad en kan me zomaar indenken dat het heel zwaar zal zijn als je die wel hebt, maar juist als je het beste voor je kinderen wil zet je hun belang voorop, denk ik dan.



Ik ben ook pro-abortus, dat zeker. Heb in mijn omgeving alleen wel mensen gezien die er misbruik van maken door het als een soort verlaat anticonceptiemiddel te zien (hun woorden, een iemand die ik ken heeft er al zes gehad) en in dat geval vind ik dat er geen respect is voor nieuw leven. Want hoe gek dat misschien ook klinkt vanuit mijn toetsenbord, dat heb ik wel. Maar goed, dat is weer een heel ander verhaal Mooi beschreven, helemaal mee eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven