Bewust geen kinderen

09-11-2016 16:21 326 berichten
Ik wil geen kinderen nu niet en wellicht in de toekomst ook niet, het idee benauwd me en teveel verantwoordelijkheden. Ik zou het niet over mijn hart krijgen als het "fictieve" kindje iets te kort komt in het leven. Ik kan bijv niet voor de studie betalen of andere dingen.



Wie is er nog meer kinderloos vanwege de bovenstaande punten?
Alle reacties Link kopieren
Zie ook het Kindvrij-topic!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ha, die wilde ik er ook net ingooien
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Ik schaar mijn eigen studie betalen niet als iets te kort komen in het leven.



Wel denk ik soms: wil ik wel een kind neerzetten op de wereld zoals hij nu is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Roxy21 schreef op 09 november 2016 @ 16:25:

Ha, die wilde ik er ook net ingooien Eersie!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb een tante die om die redenen geen kinderen heeft. Terwijl ze dat volgens mij best hadden aangekund, mijn tante en (inmiddels overleden) oom zijn heel goed met kinderen. Deels vind ik het verstandig, maar deels moet je je niet laten tegenhouden door beren op de weg. Voor veel is er een oplossing te vinden. En er zijn genoeg kinderen die geen spaarrekening hebben waar ze een studie van kunnen betalen.
quote:Fleet schreef op 09 november 2016 @ 16:28:

Ik heb een tante die om die redenen geen kinderen heeft. Terwijl ze dat volgens mij best hadden aangekund, mijn tante en (inmiddels overleden) oom zijn heel goed met kinderen. Deels vind ik het verstandig, maar deels moet je je niet laten tegenhouden door beren op de weg. Voor veel is er een oplossing te vinden. En er zijn genoeg kinderen die geen spaarrekening hebben waar ze een studie van kunnen betalen.Ik vind (mijn mening) als je een kind op de wereld zet dat je verantwoordelijk bent voor de kosten ook de studie. Kind begint al op z'n 18de aan een schuld dat zou ik niet willen vandaar ook mijn keuze.
Laat ik voorop stellen dat je niet aan kinderen moet beginnen als je twijfelt.

Maar omdat je hun studie niet kan betalen? Naar ik begreep verdient je verloofde goed en wacht jij op een erfenis, dus je zou er samen voor kunnen sparen als je de studie betalen essentieel vindt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan ik nu wel voor de studie van mijn kinderen betalen maar wie weet of ik dat over 18 jaar nog kan. Het is voor mij geen reden om niet aan kinderen te beginnen.



Kan me wel voorstellen dat je er zo over denkt. Vraag me wel af of je partner hetzelfde denkt?
Ik heb die, maar nog een heleboel andere redenen om geen kinderen te willen. Ik vind ze niet eens leuk
quote:Kirikou schreef op 09 november 2016 @ 16:33:

Laat ik voorop stellen dat je niet aan kinderen moet beginnen als je twijfelt.

Maar omdat je hun studie niet kan betalen? Naar ik begreep verdient je verloofde goed en wacht jij op een erfenis, dus je zou er samen voor kunnen sparen als je de studie betalen essentieel vindt?Wat als hij overlijd, wat als wij uit elkaar gaan en het blijkt een klootzak te zijn, Ik heb geld maar die risico wil ik niet nemen. Dan heb ik liever dat ik zelf met al die shit deal dan met een kind erbij.
Zijn er zo niet veel keuzes die je maar beter niet kan maken, omdat je niet weet wat de toekomst brengt?

Twee van mijn zusjes zijn helemaal niet gaan studeren, de andere was relatief goedkoop met een mbo studie en alleen ik kostte geld. Dus dat kan je niet voorspellen.



Maar als je geen kinderen wilt, moet je het natuurlijk niet doen. Vind de reden van de studie alleen een beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 09 november 2016 @ 16:32:

[...]



Ik vind (mijn mening) als je een kind op de wereld zet dat je verantwoordelijk bent voor de kosten ook de studie. Kind begint al op z'n 18de aan een schuld dat zou ik niet willen vandaar ook mijn keuze.



En als hij/zij 4 jaar later een huis wil/moet kopen dan? Dan heeft hij/zij ook een schuld. Volgens mij kan iemand die volwassen is zelf de keuze maken om schulden te maken of niet. En die schulden horen ook gewoon bij het leven.



Ik ben van het oude stelsel, maar ik heb nu ook gewoon een dikke schuld. Als ik ben afgestudeerd wordt het kwijtgescholden, maar dan nog... op dit moment zit ook eigenlijk ook gewoon flink in de schulden Stel je voor dat we nou straks terug gaan naar het oude stelsel... zou je dan wel een kind nemen? Ik weet niet hoeveel je verdient, maar ik krijg ook 'maar' 100 euro per maand stufi he inwonend. Om nou geen kinderen te nemen, voor die 100 euro per maand...
Ik zou ze materieel alles kunnen bieden, maar ik wil gewoon geen kinderen. Heb er niets mee. Ben niet voor het moeder zijn in de wieg gelegd. Gelukkig partner ook niet (voor het vader zijn dan he)
Alle reacties Link kopieren
quote:Cookielyon schreef op 09 november 2016 @ 16:36:

[...]





Wat als hij overlijd, wat als wij uit elkaar gaan en het blijkt een klootzak te zijn, Ik heb geld maar die risico wil ik niet nemen. Dan heb ik liever dat ik zelf met al die shit deal dan met een kind erbij.Hierbij kan ik me dan wel weer voorstellen dat je daarom geen kinderen wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hetzelfde. Ik wil nog steeds geen kinderen. Wanneer ik mijn nichtje zie dan valt het wel op dat sommige kinderen echt snel blij zijn met een beetje aandacht en wat simpele dingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het leven is niet maakbaar.

Maw: nu een ton op je rekening hebben staan wil niet zeggen dat dat over 6 maanden nog steeds zo is. Evenals met het huwelijk........nu een relatie hebben die heaven on earth is wil niet zeggen dat die relatie over 6 maanden nog steeds stabiel en overwhelming is.



Wel vind ik het verstandig om niet aan kinderen te beginnen als je er niet volledig achterstaat.



Het kiezen voor (g)een kind is net zo legitiem als het kiezen voor 2 of meer kinderen.



En ja...het krijgen van een kind veranderd je leven drastisch. Leuk? Niet leuk? Dat verschilt per persoon. Eenmaal het kind er is heb je daarmee te dealen en er het beste van te maken.



Overigens nav het bericht van Fleet: ik heb een vriendin die bewust kinderloos is. Toch is zij veruit de meest geliefde en liefdevolle vrouw die ik ken bij en voor kinderen. Ik sta elke keer weer te kijken hoe ze het voor elkaar krijgt om kinderen voor zich te winnen op de meest sympathieke, laagdremepelige en respectvolle manier. Kinderen zijn dol op haar en aanbidden haar.
quote:Cookielyon schreef op 09 november 2016 @ 16:36:

[...]

Wat als hij overlijd, wat als wij uit elkaar gaan en het blijkt een klootzak te zijn, Ik heb geld maar die risico wil ik niet nemen. Dan heb ik liever dat ik zelf met al die shit deal dan met een kind erbij.

Daar kun je toch dingen over op papier zetten of regelen?

Je weet nooit hoe het leven loopt maar om om deze reden geen kinderen te willen vind ik vreemd. Maar ik vermoed dat er veel meer achter zit, wat op zich prima is natuurlijk.
quote:MevrouwMina schreef op 09 november 2016 @ 16:35:

Misschien kan ik nu wel voor de studie van mijn kinderen betalen maar wie weet of ik dat over 18 jaar nog kan. Het is voor mij geen reden om niet aan kinderen te beginnen.



Kan me wel voorstellen dat je er zo over denkt. Vraag me wel af of je partner hetzelfde denkt?Dit! Je krijgt geen kinderen om ze te kunnen laten studeren, het leven heeft meer voor je in petto en ook voor die kinderen. Ook al had ik ze niet kunnen ondersteunen in hun studies, dan nog had ik ze best waardevolle doch kosteloze dingen te bieden dacht ik.
quote:Cookielyon schreef op 09 november 2016 @ 16:36:

[...]





Wat als hij overlijd, wat als wij uit elkaar gaan en het blijkt een klootzak te zijn, Ik heb geld maar die risico wil ik niet nemen. Dan heb ik liever dat ik zelf met al die shit deal dan met een kind erbij.'Als hij overlijdt' kun je verzekeren. Als mijn man overlijdt dan is ons huis vrij van lasten, dan kan ik dat verkopen en van dat geld de kinderen laten studeren. Dan krijgen ze nog halfwezen pensioen kunnen ze op kamers en koop ik een heel klein flatje.
Elke keer weer zie ik een andere reden in nieuwe topics waarom je niet aan kinderen wil beginnen.

Dan weer instabiel, dan een studie niet kunnen betalen, dan weer wat anders.

Prima natuurlijk dat je geen kinderen wil, ik vraag me alleen af of dit steeds dingen zijn waarmee je jezelf probeert te overtuigen.
Het gaat heus niet alleen om een studie er komen gewoon wat meer factoren bij kijken als je een kind hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer hoor....
Misschien wil je kind liever kapper of timmerman worden.
Welke reden je ook hebt om geen kinderen te willen, uiteindelijk is het alleen jouw keuze en jouw besluit. Dus andere mensen mogen op basis van dezelfde aanname een andere beslissing nemen, dat is niet gek, dat kan gewoon.

Ik zou me meer richten op hoe ik het nu leuk kan hebben, hoe ik er voor kan zorgen dat ik weer in een wat rustiger vaarwater terecht kom. De rest komt vanzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven