bijna 2 en geen middagslaap meer, vrees ik...

30-07-2010 21:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is bijna 2 en al weken rommelt hij met z'n slaapjes. 's avonds slaapt hij pas laat in, eerst dachten we dat het kwam door de warmte, maar nu de warmte al even verdreven is zou het toch beter moeten gaan. Z'n middagdutje hebben we ook al ingekort naar 1,5 uur maar ook dat helpt niet. Ik denk dat we nu z'n middagslaapje een paar dagen gaan overslaan om te kijken of dat gaat helpen. De keren dat hij 's middags niet sliep, als we weg waren bijv. dan hield hij dat prima vol.



Zijn er nog meer jonge niet of slechte -slapers hier?



En wat doe je om toch je rust even te pakken overdag, met 2 kids om je heen die niet meer slapen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ADLmamavanM schreef op 30 juli 2010 @ 21:19:



En wat doe je om toch je rust even te pakken overdag, met 2 kids om je heen die niet meer slapen?



Twee jaar is een redelijke leeftijd om geen middagdut meer te doen.



Maar je rust overdag pakken? Ben je hoogzwanger of ziek dan?
Om 19.00 naar bed met de kinderen
Alle reacties Link kopieren
mijn meisje bijna 19 maanden slaapt een half uurtje middagslaap op de bank ...
Alle reacties Link kopieren
Hier verschilt het ook enorm per kind.. de eerste sliep ook ongeveer na twee jaar niet meer tussen de middag.

De tweede slaapt nu nog en is ruim drie en een half..



En rust pakken? Gewoon even een kopje koffie en een krant in de zon in de tuin en tegen de kinderen zeggen: nu even zelf spelen.

Of bedoel je echt slapen?

Dat lukt dan niet zo goed. Toen ik zwanger was van de tweede, plantte ik de oudste wel eens achter de tv met een roze film en ging ik zelf onder een dekentje op de bank dutten.

Maar toen was ik erg zwanger en moe.



Of op sommige dagen vrijwel geen rust tot een uur of zeven, acht, als iedereen slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde met mijn oudste (2 jaar en 4 maanden). Hij sliep altijd wel 2 tot 3 uur 's middags, maar dus met gevolg dat hij 's avonds pas tussen 9 en 10 in slaap viel (wel om 7 uur naar bed).

Slaapje inkorten werkte niet, want als ik hem na anderhalf uur uit bed haalde was de rest van de dag een drama. Alleen maar jammeren, gillen en op de grond liggen.

Sinds een paar dagen zet ik hem na het middageten op de bank voor een film. Dan heeft hij toch even een rustmoment (en ik ook ). Gisteren en vandaag is hij op de bank in slaap gedommeld, maar werd hij na een uurtje zelf wakker. Zijn humeur is dan goed en hij slaapt om 7 uur ook meteen, dus ik denk dat ik het voor nu maar even zo laat.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar is een redelijke leeftijd om geen middagdut meer te doen.



Maar je rust overdag pakken? Ben je hoogzwanger of ziek dan?[/quote]





haha, dat dacht ik ook, maar het leek me zo bot om te typen..

maar tis wel zo!
Alle reacties Link kopieren
ADL hier sliepen beide heren ook al vrij vroeg niet meer tussen de middag. Als ik rust wil mogen ze tussen de middag een filmpje kijken ipv bijvoorbeeld om vijf uur.

En je erbij neerleggen en het accepteren geeft ook rust. Echt. Ik baalde er in het begin zo van, maar zag ook wel de voordelen ervan in. Niet meer op tijd Nasr huis vanuit het zwembad, pretpark, speeltuin, leuke koffieafspraak enz voor het slaapje.
Alle reacties Link kopieren
hmm... ik probeerde Gravinnetje te quoten, maar dat lukte niet helemaal, zie ik..
Die van mij heeft ook vlak voor ze 2 werd een periode gehad dat ze echt niet meer wilde / hoefde te slapen overdag. Maar nu we bijna een jaar verder zijn is dat weer helemaal omgedraaid. Ze slaapt gewoon weer lekker 's middags en gaat 's avonds rond half 8 lachend naar bed. Geen probleem. Kijk 't gewoon even aan, soms heeft je kind het wel nodig en soms ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Nu al niet meer?

De mijne is ook bijna twee en slaapt nog een uur of drie 's middags. 's Avonds ligt hij er ook weer tegen zevenen in..



Ik zou hem ook op laten overdag en 's avonds er weer vroeg in. Dan heb je alle rust.



Ze zullen zich toch wel een half uurtje zelf kunnen vermaken? Je kunt ze eens een film laten kijken, kan jij even iets voor jezelf doen.

Of samen aan tafel tekenen, jij kan dan even een boek lezen/je nagels lakken/beetje dagdromen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste sliep smiddags niet meer toen ze 1,5 jaar was. Gewoon savonds om 19.00 uur naar bed doen was hier de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
ADL heeft op de gezondheidpijler een topic over dat ze reuma heeft.

niet hoog zwanger maar wel ziek, en dus ook behoefte aan rustmomenten op de dag.
Op aanraden van Miffy ("probéér het toch!" ) heb ik bij Sarahmeisje haar middagslaapje er ook af gehaald toen ze bijna 2 was. Tot die tijd rommelde ze altijd snachts heel erg veel, dus was voor mij ook die middagslaap van haar broodnodig. Op een gegeven moment begon ze ook overdag te rommelen met slapen, dus toen na aandringen resoluut doorgepakt en het is bijzonder goed bevallen. Sindsdien slaapt ze door. Ein-de-lijk na 2 jaar. En we zijn er allemaal van opgeknapt Gewoon proberen dus!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ze (eindelijk) doorslaapt Sarah!

Wat zullen jullie blij en uitgerust zijn.
The time is now
Ohja en wat betreft rustmomenten (heb ik ook nodig hoor, niet ziek, niet zwanger, maar wel een laag energieniveau) We eten smiddags samen en daarna gaan ze even een uur voor de televisie.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt af en toe eens een slaapje overgeslagen. Wel jammer, maar aan de andere kant vermaakt hij zichzelf tegenwoordig uitstekend in zijn eentje. Tijd genoeg om even rustig op de bank of in de tuin te zitten met een tijdschrift. En anders gaan we gewoon fietsen. Relaxed voor mama en zoon ziet allerlei interessante dingen.
Haha ja Banba Dat was echt heuuuul lang geleden

Ze slaapt nu bijna 5 maanden zo goed, af en toe (ziekerig/sprongetje) even een dipje, maar dat kan je dat zoveel beter hebben En ik ben na elke doorgeslapen nacht weer blij om op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 30 juli 2010 @ 21:36:

ADL heeft op de gezondheidpijler een topic over dat ze reuma heeft.

niet hoog zwanger maar wel ziek, en dus ook behoefte aan rustmomenten op de dag.



Ach, excuus dan, maar uit de OP kun je dat natuurlijk niet halen..

Ik begrijp dan dat je rustmomenten nodig zou kunnen hebben.

Kunnen ze zichzelf niet vermaken?

En, wat al eerder werd genoemd, een filmpje en jijzelf hups even op de bank?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zwanger en niet ziek en heb ook geen laag energie niveau, maar ik heb even een uurtje rust rond de middag ook echt nodig. Als het de hele dag op hetzelfde tempo en volume doorgaat, ben ik om 5 uur ook aan het jammeren en gillen (op de grond liggen doe ik dan weer niet )
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Hier geen middagslaapje, zoon van 2,5 slaapt dan om half zeven, zeven uur. Als hij in de middag een uur of meer slaapt, dan zit ik tot elf uur met hem op.



Gedurende de dag zorg ik wel dat hij zn rustmomentje pakt. Ik zet hem dan even tien minuutjes voor de tv of we lezen even rustig een boekje. Hij heeft een broertje van 3 maanden, dus ook samen met zn drieeen op bed liggen wil wel even voor rust zorgen. Verder kan hij zelf ook goed spelen, dus heb ik zelf ook even tot rust komen.
quote:Banba schreef op 30 juli 2010 @ 21:45:

Ik ben niet zwanger en niet ziek en heb ook geen laag energie niveau, maar ik heb even een uurtje rust rond de middag ook echt nodig. Als het de hele dag op hetzelfde tempo en volume doorgaat, ben ik om 5 uur ook aan het jammeren en gillen (op de grond liggen doe ik dan weer niet )





(snap ook niet waarom ik mezelf eigenlijk gelijk al 'verdedig' maar goed, zit er ingebakken blijkbaar )
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 30 juli 2010 @ 21:36:

ADL heeft op de gezondheidpijler een topic over dat ze reuma heeft.

niet hoog zwanger maar wel ziek, en dus ook behoefte aan rustmomenten op de dag.



Daarom vraag ik ook, ben je zwanger of ziek? Ik kan niet ruiken aan haar berichtje dat ze reuma heeft. En ik ga niet eerst iemand zijn postingsgeschiedenis bekijken.



@TO

Logisch dat je dan graag een rustmoment wil hebben maar je hoeft je kind natuurlijk niet de hele dag te vermaken. Je kind is 2 jaar en dus prima in staat om even zelf te spelen zodat jij even met je voeten omhoog een boek/tijdschrift/forum kan lezen. En er is niets mis mee om aan je kind uit te leggen dat je even die rust nodig hebt, ze begrijpen meer dan je denkt.
Jee, dat is wel erg jong voor geen tukkie meer smiddags!

Onze jongste zijn ongeveer even oud, maar mijn madam tukt iedere middag zo 4 uur weg. En dan ligt ze er rustig om 19 uur weer in.

Ook de oudste 2 hebben lang geslapen. Zelfs zoon, die in sept 4 wordt slaapt op het kdv (2 a 3 x in de week) nog altijd smiddags een uur of 2.



Idd, pedagogisch onverantwoord, maar even voor de tv planten? Hier vind jongste het nog niks aan, maar wie weet jouw jongste wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen sliepen allebei na 14 maanden al niet meer 's middags...en dat was het de laatste 2 á 3 maanden ook nog maar een half uur (na veel gejank). Ik deed een filmpje of zo erop, en ging dan even met ze op de bank hangen. Gooi er maar eens een deken om, pakken ze je zo nog even een half uurtje.



Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven