Boekenwijsheid of zelf uitvogelen?

01-05-2007 14:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste was een dermate makkelijk kind dat ik nooit de behoefte heb gehad eens een boek te lezen over het hoe&wat van een baby. Mijn Madammeke is een stuk lastiger te begrijpen en toen had ik wel de behoefte aan wat boekenwijsheid.



Tracy Hogg werd ik niet gelukkig van, Ria Blom juist weer wel. En Oei ik Groei heb ik bijna ritueel verbrand, wat een k-boek is dat zeg. Volgens dat boek moet je kind zowat kunnen lopen met 6 maanden. En dan dat irritante 'terug naar mama'  verhaal, vaders komen echt totaal niet aan bod.



Hebben jullie wat met boekenwijsheid? En zo ja, welke wel en welke niet?
Alle reacties Link kopieren
Hai Dannas,



Voor adviezen gebruik ik vooral dit forum. Voor de herkenbaarheid Yummy Mummy Survival Guide. Hilarisch herkenbaar soms.



groetjes
Oja...oei ik groei...heb ik geleend van een vriendin...mijn meisje is nu bijna 17 weken...volgens oei ik groei zou ze nu vervelend moeten zijn in de aanloop naar het "19 weken sprongetje"Niks van te merken hier. Meisje is net zo lief als anders. Het enge boek zegt dat ze met vier maanden in een kinderstoel kan zitten ;)...kan ik me niet zoveel bij voorstellen eigenlijk...die van mij ligt alleen nog maar hoor!
Alle reacties Link kopieren
hihi, oei ik groei .....in het begin dacht ik elke keer: dat kan ze nog helemaal niet, paniek!!!! Totdat ik idd las, over in d ekinderstoel bij 5 maanden, beginnen met lopen rond 6 maanden....Okee, kilootje zout dus!Ik heb geen tips voor je wat betreft andere boeken, ben zelf ook wel benieuwd. Ik vind het soms wel prettig om dingen op te kunnen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
leuk topic, voor de bevalling had ik al wat boeken gekocht, mijn baby, wel nuttig vond ik dat, paar keer in gekeken, ook tracy hogg, waar ik na 3 bladzijden echt doodongelukkig van werd (had misschien door moeten lezen, maar dat lukte niet) ria blom gaf heel veel herkenning en hielp ontzettend bij huilbaby in wording, maar nog net niet, en nu lees ik veel in van borst tot boterham over bijvoeden en hoe en waarom. Verder moet ik zeggen dat ik heel veel kennis hier van het forum af haal, ik lees wat, google zelf, bestel een boek of lees wat meer en voila, weer wat kennis erbij. (bijv over de borstvoeding en over inbakeren). Oei ik groei ben ik nooit in begonnen, ziet er zo trendy uit op de een of andere manier en tijdens de zwangerschap vond ik het boek van beatrijs smulders wel handig, tot ik aankwam bij hoofdstuk bevallen en las over wierook en gedimd licht ofzoiets. tuurlijk....
Ria  Blom is fijn, en in dezelfde trend heb je bij uitgeverij Christofoor de: 



"Groeiwijzer van nul tot één jaar" van Paulien Bom en Machteld Huber.



ISBN 90 6238 592 3



Voor "Oei ik groei" is een rituele verbranding nog teveel eer...........
Alle reacties Link kopieren
haha, hier dus iemand die wel iets heeft aan Oei, ik groei. De meerderheid is geneuzel, ieder hoofdstuk lijkt op elkaar (zelfde kopjes enzo) en kinderen moeten idd wel heel snel dingen kunnen. Ik merk echter wel dat mijn zoon rond de sprongetjes zich anders gaat gedragen en dat hij na het sprongetje weer wat vrolijker is. Ik vind het prettig om het daarnaar te herleiden.
Alle reacties Link kopieren
Hier anti-boek. Mijn twee oudsten gingen alles behalve volgens het boekje (welk boek dan ook). En nog niets volgens een boekje. Alles is altijd anders, maar daar doen ze nu onderzoek naar. Ik heb geleerd dat ieder kind anders is. Je kunt beter op je eigen instinct afgaan. Je gevoel heeft het meestal wel goed. zoondrie is een stuk makkelijker. Maar wederom niet volgens een boekje. Ach, ik heb gewoon unieke kids..... ;)
Hoi,



Ik doe mee met de niet rituele verbranding van Oei, ik groei. Wat werd ik onzeker van dat boek zeg. Toen dochter 4 weken was heb ik het ver ver weg gezet, maar dit is het eerste boek wat ik echt wel weg wil gooien of verbranden.

Mijn kind houdt zich niet aan de vaste tijden voor sprongetjes. En was ook wel eens gewoon ziek. Na het boek weg gedaan te hebben heb ik nooit meer iets gemerkt van een sprongetje.

Hierna heb ik nooit meer een boek gelezen over baby's. We redden ons prima zonder. En in geval van nood is het forum er altijd nog!!!



Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven