borstvoeding en kruiden .. help!

16-12-2014 19:02 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
dames,



hoe gingen jullie om met eetgewoontes tijdens borstvoeding?

wij eten veel wereldgerechten en in die kant en klare kruidenzakjes zitten kruiden als kurkuma en cayennepeper..

wordt blijkbaar veel afgeraden tijdens borstvoeding...

kunnen de hoeveelheden in dergelijke gerechten kwaad?



ik wordt er een beetje gek van... al die spookverhalen op internet.. en aangezien ik een jonge moeder van 1e kindje ben wil ik uiteraard alleen maar goed doen.. echter raak ik hier ontzettend onzeker van :(
Ik eet alles. Merk vanzelf wel waar kind op reageert (weinig zo blijkt).



Hoe denk je dat vrouwen in aziatische landen dat doen?
Alle reacties Link kopieren
ja ik dus ook ;) dat is waar.. merk tot nu toe niet echt veel aan hem...



das waar.. die eten niet anders.. en op mijn chinese afhaalmaaltijd staan niet alle ingredienten haha...

misschien eet ik het wel veel meer dan ik doorheb.. ga zo ie zo eens stoppen met googlen denk ik ... al die verhalen.. getsie..
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 16 december 2014 @ 19:09:

Hoe denk je dat vrouwen in aziatische landen dat doen?

En wat dacht je van Suriname?

Kind heeft het ook meegekregen tijdens de zwangerschap.
Het ergste dat kan gebeuren is dat je kind er kramp van krijgt.
Mijn kind lust alles. In het begin kreeg hij krampjes van ui, maar na een stevige fricadel-speciaal-training is hij helemaal gehard
Alle reacties Link kopieren
hahaha ja dat is waar... inderdaad van uien wordt hij ook niet vrolijk... heb dat tijdje minder gegeten maar bouw dat nu gewoon weer op hij went er inderdaad aan!
Alle reacties Link kopieren
Als je drie keer mexicaans op hebr en hij heeft drie keer buikpijn, dan eet je geen mexicaans meer. Dat merk je dan echt wel. Tot die tijd; lekker eten waar je zin in hebt. Ik heb ook alles gegeten tijdens zwangerschap en borstvoeding, qua kruiden en pittig eten, en mijn zoontje eet nu liever surinaamse roti dan wortels met gekookte aardappelen, en liever pittig dan normaal, dus je kind krijgt er misschien juist wel een heel diverse smaak door.
Alle reacties Link kopieren
Ik let er ook echt niet op. Wel al twee keer Thais op wat best scherp is qua kruiden en ja dat vond hij volgende dag iets minder maar voor de rest niks van gemerkt. Laat je niet gek maken door allerlei verhalen en elk kindje is anders. Waar een niet tegen ui kan krijgt de andere last van kruidige gerechten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd alles gewoon gegeten. Het enige waar ik echt voorzichtig mee was, is salie omdat dat bewezen remmend werkt op de melkproductie.

Maar ik at gewoon sambal, roti, mexicaans etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kraamzorg zei dat als t er spuitend groen met schuim uit komt ik zou weten dat het de volgende keer verstandiger zou zijn om dat gerecht te laten staan.

Maak je niet te druk, ga niet helemaal los met kruiden waarvan de stoom uit je oren komt en je merkt vanzelf aan je baby wat hij/zij kan hebben en wat niet.
Alle reacties Link kopieren
echt super bedankt allemaal ! deze mieperd is weer op dr gemak gesteld
Alle reacties Link kopieren
Ik kon heel weinig eten, overal kreeg hij kramp van. Geen spinazie, geen chocolade, weinig kruiden. Sambal en peper gingen trouwens prima.

Ben met drie maanden gestopt. Ik gaf al bijvoeding in flessen omdat hij niet genoeg had aan de borst. Maar idd, je merkt het snel genoeg. Houd dus gewoon bij wat je eet.

Al ik al die zakjes niets vind, kook het eens vers zonder zakjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik at alles.. en als ik merkte dat kind last had van wat ik at, at ik het niet meer. Zo simpel kan het zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso stoppen met Wereldgerechten en starten met koken voor volwassen: zonder chemische pakjes vol zout, suiker en smaakversterkers.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen en inderdaad eens experimenteren met koken zonder pakjes. Is ook fijn als je kind straks mee gaat eten; die pakjes en zakjes zijn meestal veel te zout voor kinderen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 16 december 2014 @ 20:40:

Gewoon proberen en inderdaad eens experimenteren met koken zonder pakjes. Is ook fijn als je kind straks mee gaat eten; die pakjes en zakjes zijn meestal veel te zout voor kinderen.

Wij aten voor we kinderen hadden ook best vaak wereldgerechten en zijn daar precies om die reden mee gestopt toen de kinderen mee gingen eten met wat wij aten (en dat was ruim voor hun eerste verjaardag). De meeste wereldgerechten zijn eigenlijk ook heel makkelijk zelf te maken, zonder pakjes.

Tijdens de BV at ik hetzelfde als voor ik zwanger werd. Ik dronk alleen geen alcohol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven