Log nu in om te reageren
  1. En even laten huilen? Ik rende altijd meteen naar d'r toe om te voeden maar als ik een minuutje wacht slaapt ze meestal alweer.
  2. Nadat ze zo rond half 1 wakker wordt nemen we haar in ons bed. Zo kan ik zelf ook weer snel in slaap vallen als zij wakker is geweest. Anders trek ik het echt niet. Ik denk de eerste stap is om de nachtvoedingen te stoppen dmv de techniek uit Marie's artikel. Bedankt voor het meedenken iig :)
  3. Laten huilen (in ons bed) hebben we trouwens ook met tussenpozen geprobeerd. Geen succes.
  4. Zo de reactie bleef even uit, maar ik vond het toch wel even netjes om alsnog te reageren.

Ik heb nog enorm last van bekkenklachten. Dus 's nachts dat bed uit is belastend. En de simpele oplossing ligt naast mij; vriend. Maar op 1 of andere manier sta ik daar in de nacht niet bij stil en sta ik al bij zoon zijn bed voor ik er erg in heb. En ondanks dat vriend er absoluut geen probleem mee heeft om hem even voor mij te pakken, heeft hij het niet zo gauw door als ik wanneer hij wakker wordt.

Uiteindelijk heb ik toch niet de papfles geprobeerd.. ook een fles met flesvoeding durfde ik niet aan. Ik vind het namelijk nog heel prettig om borstvoeding te geven en ik merk dat hij er ook baat bij heeft. En daarnaast heb ik geen zin om te kolven en denk ik ook dat de productie dan niet meer optimaal is toegepast op zoon. Klopt dit?
    De nachtvoeding(en) vind ik geen probleem. Dat gerommel tussendoor vind ik erg vermoeiend. Als het aan mij had gelegen had hij heerlijk tussen ons in gelegen maar dat werkt dus voor geen meter zoals ik al eerder zei.

Het goede nieuws is, dat het gerommel 's nachts niet lag aan de voeding. Ik was bang dat de borstvoeding misschien niet genoeg zou zijn voor de nacht.
    Maar wij leggen hem nu na de avondvoeding over naar een bedje in de woonkamer. Hij drinkt 1x 's nachts en vraagt soms nog om de speen en komt dan netjes tussen 06:30-07:00. Echt een geweldige vooruitgang. Waarschijnlijk had hij echt last van ons. Misschien wanneer wij draaide in bed oid.
    Ik zelf slaap nog niet zoveel beter, ik geloof dat ik weer even moet 'leren' slapen. ;-)

@Frizz, ik snap je opmerking trouwens wel. Maar wanneer je er echt hinder van ondervind of het idee hebt dat anders zou kunnen, dan lijkt het mij niet heel gek om even te kijken naar de hoeveelheid voedingen, een mogelijk ritme en de manier waarop dat verloopt.
  5. Ik leg hier maar eens een vraag neer...

Mijn zoontje is zes en een halve maand.
    Sinds een week of vijf komt hij 's nachts wel erg vaak om melk vragen.
    Soms (afgelopen nacht) zelfs elk uur.
    Ik wil er graag in mee gaan, waarschijnlijk heeft hij het nodig, maar het is echt slopend onderhand.
    Hij is niet te foppen met flesje water, knuffelen of speentje. Hij wil melk. Een slok of vier, en dan is het goed.

Wie heeft ervaring of een tip om er iets meer dan anderhalf uur tussen te krijgen?

Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
  6. Hoi Em,
    Heel herkenbaar, mijn zoontje heeft dat ook een tijd gehad. Wat bij ons tot de meeste nachtrust leidde was er aan toegeven en samen slapen zodat ik gewoon verder kon slapen. Alleen af en toe wisselen van borst.
    Nadat hij 's nachts bijna een keer uit bed was gevallen en tussen mijn man en mij in veel te warm was, heb ik een tijd met hem samen op een matras op de grond geslapen als hij vaak wakker werd. Dit ging met vlagen, soms nachten achter elkaar en soms kwam hij om de 3/4u en legde ik hem weer gewoon in zijn eigen bed. Met 16 maanden ben ik gestopt met voeden en hem 's nachts gewoon melk gegeven, daarna over gegaan op water en toen was het niet meer nodig.
  7. Oja toen ik gestopt ben met voeden kreeg hij pap voor het slapen gaan maar dat hielp ook niet.
  8. Door deze rare tip doen jouw pumps geen pijn meer

De spreuk 'wie mooi wil zijn, moet pijn lijden' is voor niets zo toepasselijk als voor het dragen van pumps. Want die hoge hakken mogen je benen dan wel langer laten lijken, je betaalt er vaak een blarende prijs voor. En dan hebben we het nog niet eens over die arme tenen die afgekneld worden.

Lees verder

9. Papa laten gaan, kijken of die wel goed is? (ik vind het 's nachts onmogelijk om zonder borst te troosten, maar mijn man lukt het wel) En is dit in de avond ook al?
  10. quote:
    reendje schreef op 10 april 2017 @ 11:22:
    Papa laten gaan, kijken of die wel goed is? (ik vind het 's nachts onmogelijk om zonder borst te troosten, maar mijn man lukt het wel) En is dit in de avond ook al?
    Helaas, hij wil alleen maar mij... Overdag is dat heel anders!

11. Mijn tip is ook samen slapen. Wat je kindje wil is heel normaal.

“The truth is, everyone is going to hurt you. You just got to find the ones worth suffering for.” ― Bob Marley
  12. Samen slapen, dat doen we al!

13. Bij ons was dat juist het moment dat we de kleine op haar eigen kamertje lieten slapen. Ze werd namelijk wakker van ons gesnurk/gedraai/gekuch enz en had dan weer wat slokjes nodig om in slaap te komen. Als ze wakker wordt en huilt ga ik natuurlijk meteen naar haar toe en knuffel en voed ik haar weer in slaap maar nu slaapt ze wel langer aan een stuk.
  14. Kitschy, hoe oud was ze toen?

15. Rond de 6 maanden was dat. Nu is ze inmiddels 8 maanden en slaapt ze minimaal 6 uur aan een stuk. Dus voor ons en voor haar heeft het goed gewerkt. Hoewel ik het geknuffel 's nachts soms wel mis :cat:
  16. Goedemorgen!
    Ik geef borstvoeding aan mijn baby van 3 maanden oud. Sinds deze week opeens weer pijnlijke tepels, van de huisarts medicijnen gekregen voor mij en baby omdat hij spruw blijkt te hebben. Dat gebruik ik nu 1,5 dag maar het voeden blijft zo pijnlijk! Ik ga er echt tegenop zien. Er zitten ook kleine wondjes op mijn tepels. Is er nog iets anders dat ik kan doen om de pijn te verlichten?
  17. Kolven en dan per fles geven is soms minder pijnlijk.
  18. Heel veel Bepanthen smeren en aan de lucht drogen. Je kunt het tijdens het voeden laten zitten. Sterkte :hug:
  19. Bedankt! Ik ga vandaag in ieder geval kolven, misschien dat mn tepels dan ook wat sneller genezen.
    En bepanthen halen :)
  20. Ik zou liever wolvet gebruiken.

“The truth is, everyone is going to hurt you. You just got to find the ones worth suffering for.” ― Bob Marley
  21. Ik bedacht me dat ik nog purelan had, dat gebruik ik nu.
  22. Ik heb al een aantal keren hier wat vragen kunnen stellen. En nu heb ik er weer 1..

Mijn zoontje is 8 maanden en drinkt nog vaak overdag. Ik vind dat icm het vaste voedsel en het vele kolven (handkolf) op het werk behoorlijk vermoeiend. Daarnaast kolf ik niet voldoende.
    Ik had gehoopt nu op 2x kolven te zitten en dat hij toch wel 3/4 uur tussen de voedingen zou laten (naïef?).

Overdag drinkt hij om de 2/3 uur. Tussendoor krijgt hij ook nog fruit, brood, cracker en groente. Ik ben dus de hele dag bezig met hem voeden. Hij drinkt ook echt duidelijk van de trek!

Sinds enkele dagen introduceren wij flesvoeding, maar het gaat niet heel soepel. Vandaag drinkt hij van de 120cc, maar 40cc. Uiteindelijk vlak erna toch de borst gegeven en dan drinkt hij volop, terwijl ik ten tijde dat hij de fles kreeg nog had gekolfd (om de productie nog in stand te houden).
    Het zal hem vast af te leren zijn, maar ik vind het toch sneu als hij dan zelfs na zijn flesvoeding nog aan mijn shirt trekt en wanneer wij de fles weer aanbieden deze weigert maar de borst wel drinkt..
    Ik ben een beetje soft is wel gebleken.

Ik weet niet wat wijsheid is. Ik snak naar meer ruimte, dus had gehoopt dat flesvoeding dat zou creëren. We zijn het overigens pas net enkele dagen aan het uittesten dus misschien (waarschijnlijk) mopper ik te snel.

Zou het mogelijk zijn om de tijd tussen de borstvoeding te rekken? Zodat er iets minder voedingen zijn overdag waar hij dan tegelijkertijd misschien wel weer meer per voeding drinkt en waardoor ik hopelijk ook over kan op 2x kolven (drinkt op het kdv 120cc per x). Of is dat heel tegenstrijdig met BV?
    Als hij met flesvoeding nog steeds vaak wil drinken, heeft het niet het gewenste resultaat... Misschien zelfs wel meer gedoe ivm het klaarmaken en schoonmaken van de flessen. Anderzijds kan je het makkelijker uit handen geven.

Bovenstaand is natuurlijk geen abnormaal gedrag, maar ik zelf trek het niet meer zo. De balans is voor mij even zoek nu.
  23. Hier nog volledige borstvoeding, maar wat ik bedenk nav je vraag:
    Dikke kans dat het niet alleen behoefte is aan voeding maar ook aan mamma. Dus dat ondervang je niet met kunstvoeding. Wat gebeurt er eigenlijk als je meer tijd laat tussen de voedingen?

24. Dat zou heel goed kunnen. Hij is enorm aanhankelijk.
    Meer tijd heb ik wel eens geprobeerd, maar hij heeft qua slapen (overdag) ook niet echt een ritme. Dus grote kans dat hij na een voeding naar bed gaat, 1.5u later weer wakker is en het dan niet gaat redden tot 4u na de vorige voeding. Dan duurt 2,5u wel erg lang en het vaste voedsel is voor hem nu geen vervanging. Als hij echt trek heeft, eet hij dat niet. Hij wil dan perse drinken.
    Hij trekt ook heel duidelijk aan mijn shirt en vliegt er dan op af. Tja dan geef ik dus toe.. :-$
    Misschien heb ik het er zelf in laten sluipen hoor.. Wij hebben nooit echt een ritme gehad. Wel zoveel mogelijk een patroon.
  25. Hoe doet hij het op de groeicurve? Hier ook nooit echt een ritme gehad en altijd op verzoek gevoed. Dat betekent dat er op die leeftijd soms 4 en soms 2 uur tussen zat.
    Als het je echt teveel wordt is wat rekken je enige optie denk ik. Gaat rekken misschien makkelijker als jij niet in de buurt bent?

26. Ik heb bij de geboorte van de jongste mijn horloge afgedaan en niet meer om. Ik ben alleen maar gaan kijken naar wat zij wilde/nodig had. Dat werkte voor allebei echt prima.