Broek zakt af

25-10-2016 13:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby is erg smal bij een normale lengte. Ik heb een spijkerbroekje wat qua lengte past maar om zijn middel is het veel te wijd. Ik vrees dat dit wel vaker voor gaat komen. Bestaan er riemen voor babys of bretels? Waar zou ik die kunnen kopen? Iemand nog andere tips of oplossingen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch aan de binnenkant van dat elastiek zitten dat je aan kan trekken?
Oehoe!
Alle reacties Link kopieren
Bij een baby zou ik gewoon elastiek in de tailleband doen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ehm... geen idee haha. Tot nu toe heeft hij alleen van die joggingstofbroekjes gehad. Hij slaapt nu zal straks eens kijken.

Hebben alle broekjes dat? Hij is van de hema.
Alle reacties Link kopieren
De meeste broeken wel. Bij mijn zoon van 5 moet ik die nog steeds aansnoeren met dat elastiek.

Sommige merken vallen smaller maar zelfs dan wordt 't aansnoeren.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Mijn zoontje is ook erg smal en lang. Hema valt juist heel breed en kort en past vaak niet goed bij hem, net als Prenatal. Tot nu toe zitten de wat duurdere merken wat beter bij hem. Volgens mij heeft Zeeman en Wibra ook smalle maatjes. Bij ons zit het probleem trouwens wat meer in de lengte.
Alle reacties Link kopieren
Hmm weer wat geleerd. Hopelijk zit dat erin. Dat is natuurlijk het meest handige.

Zelf elastiek erin maken kan natuurlijk ook! ( oma dan). Had ik nog niet aan gedacht. Dank
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat in een babybroekje een rits en knoop zit.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zarah skinny past ook redelijk, hier ook type potlood-jongetjes ;)

name it heeft ook smalle varianten
Alle reacties Link kopieren
quote:Witwangdwergooruil schreef op 25 oktober 2016 @ 13:12:

Je hebt toch aan de binnenkant van dat elastiek zitten dat je aan kan trekken?Knoopsgatenelastiek heet dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 25 oktober 2016 @ 13:40:

[...]



Knoopsgatenelastiek heet dat.Dit inderdaad en je zal echt je best moeten doen spijkerbroeken voor jonge kinderen zonder te vinden, echt bijna alle broeken hebben dat. Bij mijn kinderen zakte ze dan vaak toch wat af en daar hielp een riem ook niet echt bij, bretels vond ik onhandig dus ik sjorde die broeken af en toe weer netjes naar boven. Voor een baby die nog veel ligt zou ik sowieso geen riem of bretels doen, dat ligt niet lekker.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Sommige merken vallen smal. Vingino, zara en nog wat merken gebruikte ik voor mijn oudste.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 25 oktober 2016 @ 13:40:

[...]





Knoopsgatenelastiek heet dat.Dit idd. Oudste hier is negen en daar zet ik het vaak ook alsnog in de broeken want zelfs skinny broeken vaak te ruim. Hema verkoopt het o.a ideaal.
Hema is inderdaad veel te breed, of je moet de skinny jeans hebben. Zeeman is wat smaller, h&m soms ook.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de tips. Het broekje van de hema is skinny. Voor de toekomst ga ik bij genoemde winkels/merken kijken
Alleen broeken kopen die je kan verstellen of aansnoeren. Bretels voor babies lijkt me nogal gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:simbalabimba schreef op 25 oktober 2016 @ 13:18:

Ik kan me niet voorstellen dat in een babybroekje een rits en knoop zit.



Jawel hoor... Ik heb er zelfs 1 in mt 62 met zakken gehad



TO: hier hetzelfde probleem.

Name it heeft hele zachte superskinny's van jogjeans voor meisjes, misschien voor jongens ook? Die vallen echt mooi

Smal. Nu de oudste wat ouder is hebben we superskinny's bij de h&m gehaald, zitten ook mooi!

Andere broeken hebben vaak idd van dat knoopgatelastiek, maar als je dan een broek hebt die wat wijd is dan krijg je zo'n 'pofferig' effect. Niet zo mooi vind ik
Alle reacties Link kopieren
skinny's van de Hema mét verstelbare tailleband
Alle reacties Link kopieren
quote:piepp schreef op 25 oktober 2016 @ 19:02:

skinny's van de Hema mét verstelbare tailleband



Die zakten bij mijn sprietjes dus met een heeeeel strakke broekband nog af. En daaronder dus zo'n 'pofbroek-effect'

Hema valt echt breed over t algemeen
Het is even zoeken, maar er zijn wel kinderriempjes die elastisch zijn hoor. De kleinste kun je ook klein genoeg maken voor een baby. Voor mijn oudste twee al vanaf baby af aan gebruikt bij spijkerbroekjes enzo (bij hen was ook alles te wijd) en nu ze kleuters zijn gebruik ik ze nog dagelijks, ik vind die dingen echt ideaal.

Vroeger kocht ik ze bij de Hema, maar de laatste jaren hebben ze ze daar niet meer. Ik bestel ze nu online. Je kunt even googelen op ' elastische kinderriem' en dan vind je ze wel denk ik!

Mijn jongste zoontje van 11 maanden is echt een bol spekkie en de eerste van mijn kinderen waarbij een broekje blijft hangen zonder zo'n riempje.
Cena en we hebben verschillende breedtematen, vast een tip voor later. ;)
Alle reacties Link kopieren
Als tip voor straks, WE heeft smalle broeken voor jongens (vanaf maat 92). Vingino vind ik echt ruim vallen, dochter van ruim 6 heeft een mooie hoogwaterbroek ondertussen in maat 4 van dit merk en hij zit nog te ruim. Ze draagt hem nu met buitenspelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven