Broeken met kapotte knieën. Wat tegen doen?

17-09-2014 11:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon loopt sinds een paar weken maar geeft buiten nog de voorkeur aan kruipen. En ik word gek van de kapotte broeken! Had al van die kniepatches gekocht bij H&M en die erop gestreken maar die lieten binnen mum van tijd weer los. Toen erop genaaid maar nu vallen de gaten ernaast in.



Iemand tips? Kniebeschermers ofzo?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rond laten lopen en kruipen met gaten in de knieën.

Ze groeien er zo snel uit.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om elke keer patches te gaan strijken of steeds maar nieuwe broeken te kopem.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Behalve dat je daar de komende 10-12 jaar last van blijft houden. Knip de teen van dikke sokken af en trek ze over de broek omhoog over de knie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Buiten oude broeken aantrekken en lekker laten scharrelen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=voiQ3pr7Hfw



Dit lijkt me wel handig.
verba volant, scripta manent.
Lemoos?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had je van die leren/suède kniestukken die je op de knieën kon naaien. Zijn die er nog?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb een stapel primark spijkerbroeken liggen waar zoonlief mee kan kruipen buiten, verbazingwekkend hoelang die heel blijven trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Een lapje spijkerstof nemen van een oude spijkerbroek, zelfde kleur garen kopen, lapje stof aan de binnenkant van de broek vastnaaien waar het gat zich bevind. Vervolgens met een naaimachine (Als je er geen heb eventueel lenen van iemand? Anders bij een naai atelier laten doen voor een paar euro) met een zigzag stik aantal keer over het gat/lapje stof heen en je ziet er bijna niks meer van en blijft lang en stevig zitten!
Alle reacties Link kopieren
Iemand die ik ken gebruikt altijd een overall voor haar dochtertje. Die zijn erg stevig en kunnen over de kleertjes heen. Geen jas nodig buiten ook daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nieuwe kniestukken maken. Gebruik ik een oude jeans voor waar ik de goede stukken uit haal voor dit soort dingen. Zoek maar eens op "kniestukken maken".



Voor mijn zoontje doe ik het altijd zo en tegen de tijd dat die kniestukken versleten zijn is de broek toch al te klein.



Wel het lapje verstevigen met vlieseline voordat je het erop naait!
Alle reacties Link kopieren
Van een kapotte broek de pijpen onder de knie afknippen, zoom eraf knippen en deze stukken op de knieën naaien van een andere kapotte broek.
Alle reacties Link kopieren
Of je trekt hem geen broek aan maar dan krijgt hij wel blaren, afhankelijk van je vloerbedekking.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips maar ben niet zo'n naaiheld en een naaimachine heb ik al helemaal niet. Maar kniestukken maken uit oude broeken is een goed idee. Ik vind het overigens niet erg als het er niet perfect uitziet hoor. Het is een jongen en een kind. Buiten betekent ook altijd echt heel vies hier namelijk.



En ik heb nog 1 of 2 spijkerbroeken die we voor het net houden en die krijgt hij niet aan als hij naar de crèche gaat of als het mooi weer is. Maar het gaat deze week ineens hard. Had ik eerst 4 broeken met patches die er redelijk uit zagen heb ik nu ineens 4 broeken met grote gaten.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen naaiwerk wilt/kunt doen, dan is een overall dus geen slecht idee. Bijv. deze:



http://www.kiekeboefje.nl/artikelen/ove ... deren.html
Alle reacties Link kopieren
korte broeken (afgeknipte broeken), bloedende knie groeit sneller dicht, dan een stuk stof

en 's winters goedkoper broeken kopen, zodat je ze met minder bezwaar weggooit
Je gaat van kapotte knieën ( kruipen) naar kapotte neuzen van schoenen (remmen met de neuzen) weer terug naar kapotte knieën want slidings maken bij het voetballen.



Ik zou maar leren naaien
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 17 september 2014 @ 12:46:





En ik heb nog 1 of 2 spijkerbroeken die we voor het net houden en die krijgt hij niet aan als hij naar de crèche gaat of als het mooi weer is. Maar het gaat deze week ineens hard. Had ik eerst 4 broeken met patches die er redelijk uit zagen heb ik nu ineens 4 broeken met grote gaten.nette broeken voor de creche???? serieus??
Alle reacties Link kopieren
quote:bijna2013 schreef op 17 september 2014 @ 13:28:

[...]



nette broeken voor de creche???? serieus??Lezen is moeilijk. De nette spijkerbroeken - gewone broeken maar zonder rafels en gaten - krijgt hij NIET aan naar de crèche of op een buitendag. Probleem gaat vooral om buiten kruipen. Binnen houden z'n broeken het prima op de gietvloer. Die overal is een goeie tip ook!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook kniestukken van spijkerstof die je op of onder de gaten kunt strijken.



En wen er maar aan . tot een jaar of 10 komen ze regelmatig thuis met een kapotte broek.
Alle reacties Link kopieren
[quote]MarianneDavids schreef op 17 september 2014 @ 11:17:

https://www.youtube.com/watch?v=voiQ3pr7Hfw



die is leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:rafs schreef op 17 september 2014 @ 14:15:

Je hebt ook kniestukken van spijkerstof die je op of onder de gaten kunt strijken.



En wen er maar aan . tot een jaar of 10 komen ze regelmatig thuis met een kapotte broek.



Ja de Hema verkoopt die maar die bleven helemaal niet zitten. Dan zijn die van de H&M leuker en beter!



En wen er maar aan is ook een antwoord Misschien moet ik ook gewoon niet zo zeuren
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 17 september 2014 @ 14:13:

[...]





Lezen is moeilijk. De nette spijkerbroeken - gewone broeken maar zonder rafels en gaten - krijgt hij NIET aan naar de crèche of op een buitendag. Probleem gaat vooral om buiten kruipen. Binnen houden z'n broeken het prima op de gietvloer. Die overal is een goeie tip ook!



oeps, je hebt gelijk



maar ik heb nieuwe broeken ook al eens van te voren, aan de binnenkant verstevigd met een opstrijkding. scheelt ook wel, komt er veel minder spanning op die knietjes
Hier sneuvelen veel broeken op het kdv momenteel :-). Wij strijken er aan de binnenkant stukken 'opstrijkbaar reparatiedoek' op, blijft prima zitten. Alleen bij smal vallende broeken klaagt hij soms dat het minder lekker zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een kniestuk niet op een kinderspijkerbroek genaaid hoor, met een naaimachine. Hoe doe je dat dan? Mijn naaimachine past niet in zo'n smalle pijp....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven