Bugaboo èn buggy?

08-09-2007 17:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is 1 jaar. Sinds zijn geboorte hebben we de Bugaboo. Nu voor het gemak een buggy erbij gekocht. Een best prijzige Maclaren.



Nu vraag ik me eigenlijk af wanneer ik de Bugaboo nog zal gaan gebruiken. Ik ben dus bang dat dat niet zo vaak meer is. Die kan niet mee op de fiets, en is sowieso minder hanteerbaar dan de buggy. De mevrouw in de winkel had het over lange wandelingen, maar die maken we eigenlijk nooit. Voordeel van de Bugaboo is wel dat hij helemaal plat kan, en zoon er redelijk in kan slapen.

En natuurlijk is hij comfortabeler voor zoon, met die luchtbanden, maar ik vraag me af hoe vaak dat de doorslag gaat geven boven het gebruiksgemak van de buggy.



Krijg ik spijt als ik mijn Bugaboo op Marktplaats zet? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen.
Wij hebben dezelfde combinatie, maar gebruiken de bugaboo nog best vaak. Lopend naar het winkelcentrum, als we gaan winkelen (dus niet op de fiets), inderdaad.. als we denken dat ze er even in kan slapen. Ik zou de bugaboo niet snel weg doen....
En voor de eventuele tweede??
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, ze;fde combi van bugaboo en mac laren. Mac gekocht voor op de fiets, Bugaboo gebruikten we voornamelijk als we met de auto ergens heen gingen en de lange wandelingen. Maar eerlijk is eerlijk, de buggy heeft de eerste plaats wel ingenomen. Handiger en kleiner.

Bij ons is nr. 2 onderweg (as we speak!) en daarom hebben wij de bugaboo nog niet weggedaan.

Als je geen (tweede) kindje wil, en je eerste/jongste is inmiddels 1, zou ik zeggen: Marktplaats!



Succes, Kinke
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad even belangrijk te melden dat er geen tweede kind komt.



Daarnaast wonen we in een bovenhuis, de Bugaboo moet dus altijd in- en uit elkaar. Als je een benedenhuis hebt en de Bugaboo gewoon altijd gebruiksklaar is en je er zo mee naar buiten kunt rijden, begrijp ik dat je hem makkelijker pakt voor wandelingen in de buurt. Hier gaat ook aan wandelingen in de buurt de hele montage-routine vooraf (kind in box, naar beneden, onderstel uitklappen, kind halen, stoel meenemen, stoel op onderstel, kind erin). Ook staat hij vrij onhandig (uit elkaar) onderaan de trap.



Maar.... betaal je dan bijna 700 euro voor alleen het eerste jaar? Dat gaat mij toch wel ver. Volgens mijn man zullen we er nu nog een goede prijs voor kunnen krijgen, omdat hij relatief nieuw is. En als we hem toch bijna nooit meer gebruiken is het waarschijnlijk beter om hem nu te verkopen. Of zie ik nog iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken nog wel iemand die wel eens interesse zou kunnen hebben voor een bugaboo ;)
Ja, dan snap ik waarom je verkopen in overweging neemt. In een bovenhuis lijkt me een tweedelige kinderwagen (bijna alle dus...) sowieso niet handig.
Alle reacties Link kopieren
druifje76 schreef op 08 september 2007 @ 19:22:

Ja, dan snap ik waarom je verkopen in overweging neemt. In een bovenhuis lijkt me een tweedelige kinderwagen (bijna alle dus...) sowieso niet handig.
Juist bij een bovenhuis ben je daar meestal wel toe veroordeeld: een wagen die niet uit elkaar kan naar boven sjouwen is altijd nog onhandiger.
Ja, dat snap ik.... maar dat in en uit elkaar zetten lijkt me onhandig... als ik alleen al lees hoe t.o. te werk moet gaan...ik begreep trouwens dat ze hem beneden laat staan???



Naja... ik geloof niet dat ik het snap,... haha.. X-D
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben misschien ook niet helemaal duidelijk. Ik ben zelf de TO trouwens.



Ik haal de wagen uit elkaar en zet het onderstel in het (piepkleine) halletje en de stoel op de traptreden. Maar een eendelige wagen zou er niet passen, die zou ik dus helemaal naar boven moeten sjouwen.



Ik dacht dat jij bedoelde dat in een bovenhuis een tweedelige wagen juist onhandig was, terwijl hij in mijn geval dus juist nog het handigst is. Maar als je bedoelde "wat een gedoe in zo'n bovenhuis" dan ben ik het met je eens: ècht handig is het allemaal niet. Haha!
Alle reacties Link kopieren
heel herkenbaar. Ook wij hebben bugaboo aangeschaft (najaar 2003) toen we nog in een bovenwoning woonden. Bovendeel met kind erin van eerste trap naar beneden sjouwen, voordeur eerst opendoen, neerzetten in portiek, onderstel halen, van laatste trap sjouwen en openklappen op de stoep, bovendeel met baby laatste trap afsjouwen en op onderstel zetten. Onderstel hing altijd ingeklapt boven de voordeur aan een haak, naast de trap. Op het moment dat baby groot genoeg was om in een buggy te zitten, hebben we de buggy gebruikt, die we dan altijd achter in de auto hadden. Bugaboo pas weer afgelopen winter tevoorschijn gehaald voor nummer 2 en inmiddels wonen we in een eengezinswoning. Bugaboo is heel handig en comfortabel voor lange afstanden, maar voor boodschappen doen en korte afstanden is buggy net zo prima. Zeker als die ook goede zwenkwieltjes heeft. Ik denk dat je nu nog een hele goede prijs kan krijgen op marktplaats voor de bugaboo, als 'ie er nog mooi uit ziet. Dan kan je op marktplaats gelijk kijken voor een goede rugdrager; daar hebben wij nog veel plezier aan gehad. Vooral op vakantie in Italië in dorpjes met kleine steile straatjes, daar kom je met geen enkele kinderwagen gemakkelijk. Of met evenementen in de stad, zit kindlief op de eerste rang.
Alle reacties Link kopieren
Mammina, vanaf welke leeftijd heb je de Bugaboo dan niet meer gebruikt voor je eerste kind?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Bugaboo verkocht vlak voor de tweede verjaardag van onze zoon. De maanden daarvoor had ik hem al niet meer gebruikt en dat terwijl wij niet eens een buggy hadden/hebben. Mijn zoon is nu 3 en ik heb de Bugaboo nooit gemist. Wij wonen overigens ook op een bovenwoning en sleepten de wagen naar beneden en naar boven. Misschien dat we daarom ook ons zoontje snel geleerd hebben zelf te lopen ipv in een wagen te zitten.



Ook wij hebben de wagen toen verkocht omdat je er nog een mooi prijsje voor kon krijgen. Ik kreeg er volgens mij 420 euro voor en heb dus voor ongeveer 300 euro een Bugaboo 'gereden'.



Een tweede komt er waarschijnlijk niet bij ons, en als die er wel komt, kopen we wel weer een andere wagen die we dan later weer op Marktplaats zetten ;-).
700 euro voor zo'n kreng ????



Mensenlief, mijn eerste auto kostte minder en ging langer mee !
Alle reacties Link kopieren
moppetoet schreef op 08 september 2007 @ 21:18:

700 euro voor zo'n kreng ????



Mensenlief, mijn eerste auto kostte minder en ging langer mee !
Whoehahaha sorry ik moest hier even om lachen ;D
Alle reacties Link kopieren
Montanaxx schreef op 08 september 2007 @ 20:41:

Mammina, vanaf welke leeftijd heb je de Bugaboo dan niet meer gebruikt voor je eerste kind?




ik weet het niet meer precies, maar ik denk met een maand of 9, 10 de buggy regelmatig en dan incidenteel de bugaboo. Voor vakantie, boswandelingen, langer verblijf in de stad e.d.. Overigens was die buggy ook aangeschaft omdat ik toen een verhaal van een collega had gehoord, wiens bugaboo op de creche was gestolen. We dachten toen ook, dan kunnen we beter een goedkopere buggy op de creche hebben dan die dure bugaboo.



die buggy is inmiddels verhuist naar grofvuil, want kapot gegaan door intensief gebruik. Nu hebben we het buggygedeelte op de bugaboo voor nr 2 en ik denk dat we geen nieuwe buggy aan zullen schaffen voor haar. We hebben nu een halletje waar hij goed kan staan, en we rijden zo naar buiten. Bovendien zit er een meerijdplankje op voor nr 1, die nog wel eens lui wil zijn en niet wil lopen. (al zal het schelen als dat ding er gewoon af is en hij niet anders kan :smile: )
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken nog steeds uitsluitend de bugaboo, zoon is ruim een jaar. Ik denk inderdaad dat als je een buggy gaat aanschaffen dat je sneller naar de buggy grijpt.

TO heeft er waarschijnlijk niets meer aan, maar er komt binnenkort een nieuwe bugaboo op de markt (de Bee) die nog compacter is dan de Cameleon of de Geko.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt ook aan het model bugaboo dat je hebt staan. In principe leveren ze nog een hoop geld op op marktplaat! Wij hadden ook een bugaboo maar na een jaar een buggy bijgekocht. We gebruikte de bugaboo daarna helemaal niet meer. Je kunt hem dan wel laten staan maar dan verouderd hij alleen maar en krijg je er steeds minder geld voor terug. Ik heb er wel spijt van gehad...niet zo zeer dat ik hem had willen gebruiken maar meerdat de echte babytijd voorbij was.



Wat je kunt doen is mooie foto's maken en hem gewoon op marktplaats zetten. Ga niet meteen accoord met een bod maar pas als je vrede hebtmet het bod dat wordt gedaan. Krijg je geen fijn bod, haal hemer dan even af en zet hem een dag later er weer op. Wij hadden een frog nieuw logo spijkerstof uitvoering helemaal compleet met alles zelfs de vliegtas. Er werd in het begin 150 euro op geboden een belachelijk ik heb hem er een aantal keer opnieuw opgezet en ineens was er iemand die er naar opzoek was. Alshij je nu tochniet in de weg staat kun je er de tijd voor uittrekken om hem voor een leuk bedrag te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een goede tip Esther. Bugaboo is pas een jaar oud, nieuw gekochte cameleon, dus die moet zichzelf wel verkopen. Ik zag trouwens dat er voor een bugaboo van maar liefst 6 jaar oud nog 600 euro werd gevraagd, dat is natuurlijk bespottelijk, wat denken die mensen wel.

We merken trouwens dat we de bugaboo nu best nog gebruiken, op deze leeftijd (hij is net 1) zit het toch nog wel echt stukken comfortabeler dan een buggy. In de buggy hangt hij een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,



Loop een beetje tegen hetzelfde aan. Heb een Frog staan en overweeg nu ook een buggy te kopen voor "erbij" (op de fiets, openbaar vervoer, boodschappen, in de (kleine) auto etc. alleen vraag me wel af of de Bugaboo nog gebruikt gaat worden. Bij twijfelgevallen bedacht ik me zo dat ik het af laat hangen van de tijdsduur waarin ik mijn zoontje mee naar buiten ga nemen. Is het maximaal 2 uur, buggy prima. Wordt het langer dan kies ik voor de Bugaboo want dit zit natuurlijk stukken prettiger. Gelukkig voel ik niet de druk om hem op korte termijn te moeten verkopen om geen verlies te lijden (want heb hem via MP kunnen kopen voor slechts 200 euro). Lijkt me een lastig dilemma.



Groetjes, Laura
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Bugaboo en daarnaast een buggy, maar ik gebruik de buggy echt alleen maar als ik op de fiets ga winkelen ofzo, en da's niet heel vaak. Verder pakken wij toch altijd de bugaboo, ook als we met de auto weggaan. Die rijdt toch echt veel lekkerder.

Mijn zoontje is trouwens 15 maanden nu, en nr 2 is onderweg, dus ik ga de bugaboo nog lang niet verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een Bugaboo Cameleon, en gebruik nu nog het wiegje (dochter is 9 weken). Vanaf wanneer zijn jullie de buggy gaan gebruiken? De gebruiksaanwijzing zegt geloof ik 6 maanden, maar kan het ook eerder?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het begin een oude Quinny gebruikt van een vriendin, maar vond die, doordat wij ook op een bovenwoning wonen, al snel niet meer handig. Vanaf dat zoon 6 maanden is hebben we een Maclaren gekocht, met een voetenzak, en die bevalt erg goed. Hij slaapt er ook in (hij is nu 8 maanden) en is veel makkelijker in gebruik.



Nog een tip: de MacLaren is bij het Babyhuis in Haarlem voor zo'n 50 Euro minder te koop dan in andere winkels, en daardoor heb ik nu de nieuwste MacLaren Quest voor maar 129 Euro en nog in 2 dagen thuisbezorgd ook!
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me hier erg over. Ik heb een Mountain terrain, en die loopt zo lekker dat ik die nog dagelijks gebruik. Zoon lief is nu 2,5 jaar en het komende jaar blijven wij nog lekker met de MT lopen. Ik heb een buggy, maar ik vind dat echt niet lekker lopen laar staan lekker zitten voor zoon lief. Buggy is hier werkeloos, en als we op de fiets weggaan gaat zoon lief lopen.

Is de Buguboo dan zo'n on wagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven