Buggy mee in vliegtuig

20-02-2017 22:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Over 4 weken gaan wij voor het eerst met onze kleine meid naar Italie op familie bezoek.



Nu hebben we als buggy de Quinny Zapp Xtra aangeschaft. Wij vliegen met Ryanair.. Heeft iemand ervaringen met deze buggy mee te nemen het vliegtuig in? Het is een buggy.. maar omdat het 2 losse delen zijn vraag ik me af als ze dit wel accepteren!



Ik wou er een tas bij kopen maar nu zie ik op internet dat de buggy tas van Quinny niet past.



Heeft iemand hier ervaringen mee?
Hoezo zijn het 2 losse delen?



Je klapt het toch als geheel in?
Alle reacties Link kopieren
Alleen een maxi cosi mag het vliegtuig mee in. Een buggy mag mee tot aan het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 22:20:

Hoezo zijn het 2 losse delen?



Je klapt het toch als geheel in?Deze buggy heeft 2 losse delen. DL kan ook met gezicht naar mij toe.. ipv naar voren.
quote:Lin1206 schreef op 20 februari 2017 @ 22:23:

[...]





Deze buggy heeft 2 losse delen. DL kan ook met gezicht naar mij toe.. ipv naar voren.Maar je klapt hem als geheel in? Niet als 2 losse delen neem ik aan?
quote:Ayoka schreef op 20 februari 2017 @ 22:21:

Alleen een maxi cosi mag het vliegtuig mee in. Een buggy mag mee tot aan het vliegtuig.En word dan in het ruim geladen en meegenomen. Als hij voldoet aan de regels van de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 22:23:

[...]





Maar je klapt hem als geheel in? Niet als 2 losse delen neem ik aan?Nope.. onderstel + zitstel is los.. onderstel is wel heel klein in te klappen!
quote:Lin1206 schreef op 20 februari 2017 @ 22:25:

[...]





Nope.. onderstel + zitstel is los.. onderstel is wel heel klein in te klappen!Dus elke keer als jij hem in een auto legt of inklapt moet je die 2 delen los en vast maken?
Alle reacties Link kopieren
Is gewoon als 1 geheel op te vouwen volgens de site.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 22:26:

[...]





Dus elke keer als jij hem in een auto legt of inklapt moet je die 2 delen los en vast maken?Klopt.. zo gepiept hoor. 5 seconde werk..
Alle reacties Link kopieren
quote:Lin1206 schreef op 20 februari 2017 @ 22:28:

[...]





Klopt.. zo gepiept hoor. 5 seconde werk..Volgens de site van Quinny is hij in 1x op te vouwen.
Volgens de instructievideo kan hij als 1 geheel ingeklapt worden.



Alleen als je in plaats van de From birth Inlay of de 2 opvolgende standen, de maxicosie wil gebruiken klik je die eraf en klap je de rest zo in elkaar.
quote:Lin1206 schreef op 20 februari 2017 @ 22:28:

[...]





Klopt.. zo gepiept hoor. 5 seconde werk..Zonde van die 5 seconde. Dat hoeft namelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
En onhandiger wegbergen.



Wel grappig, mijn kind past allang niet meer in de buggy, maar ik weet wel hoe ik de jouwe op moet vouwen TO
Alle reacties Link kopieren
Hier afgelopen week met duo wagen gevlogen. Kinderen erin tot aan de gate (voor de slurf) en daar hebben wij de wagen ingeklapt en uitelkaar (3 delen) achtergelaten.



Zij hebben hem gelabeld en is het ruim in gegaan en kwam als eerste weer op de band aan (ook in italie).



Wij vlogen met easyjet en daar maakte het niet uit in hoeveel delen de wagen was alleen moest elk deel gelabeld worden. Meestal kan je op de site wel vinden welke voorwaarden er zijn als je vliegt met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ze deze accepteren. Wij hadden een mac claren van Mp geplukt. Deze kun je heel plat opvouwen. Kostte volgens mij iets van €20. Konden hem afgeven aan de stewardess bij instappen en kregen hem bij verlaten van het vliegtuig weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktales schreef op 20 februari 2017 @ 22:31:

Hier afgelopen week met duo wagen gevlogen. Kinderen erin tot aan de gate (voor de slurf) en daar hebben wij de wagen ingeklapt en uitelkaar (3 delen) achtergelaten.



Zij hebben hem gelabeld en is het ruim in gegaan en kwam als eerste weer op de band aan (ook in italie).



Wij vlogen met easyjet en daar maakte het niet uit in hoeveel delen de wagen was alleen moest elk deel gelabeld worden. Meestal kan je op de site wel vinden welke voorwaarden er zijn als je vliegt met kinderen.



Dat is wel fijn. Wij vlogen laatst met transavia en daar mag alleen 1 stuk (paraplu buggy of maxi cosi) mee tot aan het vliegtuig.

Kinderwagen moest met de koffers worden ingecheckt.
Alle reacties Link kopieren
De Quinny Zap Xtra 2 kan idd wel helemaal ingeklapt worden.. ik heb de oudere versie..



Dit lukt bij de gewone Quinny Zap Xtra niet.. tenminste.. niet volgens mijn instuctie boekjes!



Heb het filmpje gezien..ga zo nog proberen.. mijne kan dat niet volgens mij!



Toch bedankt!
Juist bij die moet dat gewoon kunnen hoor TO. Succes met proberen.



En kijk bij de maatschappij naar de omvang en gewicht. Anders maxicosie/draagzak mee en de wagen inchecken bij de bagage. Dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Nog een andere tip zorg wel dat je als 1 van de eerste aan boord gaat. Op de terug weg mochten wij niet als eerst boarden (tegen beleid van easyjet in dat kinderen eerst mogen) waardoor onze handbagage het ruim in moest omdat er geen plek meer was aan boord.



Daardoor geen voeding, luiers etc mee mogen nemen. Best wel discussie over gehad maar het moest afgegeven worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktales schreef op 20 februari 2017 @ 22:44:

Nog een andere tip zorg wel dat je als 1 van de eerste aan boord gaat. Op de terug weg mochten wij niet als eerst boarden (tegen beleid van easyjet in dat kinderen eerst mogen) waardoor onze handbagage het ruim in moest omdat er geen plek meer was aan boord.



Daardoor geen voeding, luiers etc mee mogen nemen. Best wel discussie over gehad maar het moest afgegeven worden.Zo, dat is naar zeg!
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
quote:ducktales schreef op 20 februari 2017 @ 22:44:

Nog een andere tip zorg wel dat je als 1 van de eerste aan boord gaat. Op de terug weg mochten wij niet als eerst boarden (tegen beleid van easyjet in dat kinderen eerst mogen) waardoor onze handbagage het ruim in moest omdat er geen plek meer was aan boord.



Daardoor geen voeding, luiers etc mee mogen nemen. Best wel discussie over gehad maar het moest afgegeven worden.Bij Ryanair aantal keer meegemaakt dat ze mijn handbagage ook mee wilden nemen in t ruim (stonden achteraan in de rij). Aangegeven dat hier mijn medicatie in zat (had deze nodig onderweg). Was geen probleem, mocht mijn handbagage gewoon meenemen.
quote:Lin1206 schreef op 20 februari 2017 @ 22:39:

De Quinny Zap Xtra 2 kan idd wel helemaal ingeklapt worden.. ik heb de oudere versie..



Dit lukt bij de gewone Quinny Zap Xtra niet.. tenminste.. niet volgens mijn instuctie boekjes!



Heb het filmpje gezien..ga zo nog proberen.. mijne kan dat niet volgens mij!



Toch bedankt!Ik heb m ook voor de kleinkinderen . Kan idd. niet in zn geheel ingeklapt worden.
De oude zapp xtra kan niet in 1 deel ingeklapt helaas. En valt dus onder de gewone wagens ook al noemen ze het een buggy. Moet in het ruim (wij vouwden allemaal strandlakens om de buggy en tapeten deze strak vast als 'bescherming'. Niemand zei er iets van en hoppa, dat scheelde een hoop ruimte in de koffer )
Alle reacties Link kopieren
De oude versie van zapp xtra moet inderdaad in twee delen. Deze kan je wel meenemen, maar moet meteen met de koffers ingenomen worden. Soms laten stewardessen je ook wel naar de gate gaan met een kinderwagen of grote buggy. Dat is dan meestal wel tegen de richtlijnen in.



Hoe oud is je kindje? Een draagdoek of draagzak is ook handig op het vliegveld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven