Cadeau moeder/vader kraamweek

24-05-2016 23:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hé hoi!

Zelf nog nooit kinderen gekregen, vandaar dat ik het hier vraag. Ik ga binnenkort op kraambezoek. Nou hoorde ik over de eerste dagen niet veel goeds als in: elke drie uur voeden en 5uur slaap in drie dagen. Dus ik wou graag ook wat geven aan de vader en moeder.

Wat vonden jullie nou echt leuk om voor jezelf te krijgen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Een maaltijd! Zodat je niet hoeft te koken, niet hoeft na te denken, geen vieze patat hoeft te halen en toch te eten hebt.



Aanvulling: en dan dus niet met jou gezellig aan tafel leuk bomen en borrelen, maar gewoon een ovenschotel met jouw fantastische lasagna die alleen nog maar in de oven hoeft, instructies erbij, bak sla met los potje dressing.
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1: een maaltijd die ik alleen maar in de oven hoefde te zetten! Meerdere flessen douchespul, tijdschriften, etc. gehad maar daar had (heb, kleine is 8 weken) ik toch geen tijd voor ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij de dames voor mij. Een lekkere maaltijd die alleen maar opgewarmd hoeft te worden, wat ik ook heel leuk vond was een klein flesje wijn (mocht weer drinken, yes!), heeft nog wel een maand of twee geduurd voor ik het open maakte maar het was erg leuk wat voor mijzelf te krijgen ipv alleen maar baby-dingen (hoe lief ik dat ook allemaal vond).

Verder kan je het trouwens niet fout doen hoor, dat je uberhaupt iets meeneemt wordt sowieso gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Maaltijd had ik idd ERG gewaardeerd. Van traiteur of zelfgemaakt. Heerlijk.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad... En goede maaltijd! Als je echt in de kraamweek gaat dan blijf je niet te lang (max een uur). Afhankelijk van je relatie met de ouders zou je kunnen vragen of ze het fijn vinden als je de baby even meeneemt voor een korte wandeling. Kan de kraamvrouw bijvoorbeeld even rustig douchen. Maar als het hun eerste kind is en jij geen kinderen hebt kan het ook zo zijn dat ze het liever (nog) niet hebben. Wel heel lief dat je zo aan de ouders denkt!
Alle reacties Link kopieren
Maaltijd! Vallen ook alle carpaccio varianten onder !
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Bonustip: bied aan de maaltijd op te warmen. Die eerste dagen/weken vergat ik straal om te eten als ik er niet aan herinnerd werd. Er komt zoveel op je af dat die simpele dingen haast onmogelijk zijn om je te bedenken
Alle reacties Link kopieren
Of boodschappen doen!
Alle reacties Link kopieren
Er was laatst een topic waar heel veel vrouwen aan gaven helemaal niet op een maaltijd te zitten wachten en hem weggekieperd zouden hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:prinses30 schreef op 25 mei 2016 @ 02:36:

Er was laatst een topic waar heel veel vrouwen aan gaven helemaal niet op een maaltijd te zitten wachten en hem weggekieperd zouden hebben



Ik hoef geen maaltijden van buren, collega's etc.

Zou je mij niet blij mee hebben gemaakt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mij wel, heerlijk. Mijn beste vrienden hebben voor de eerste 14 dagen voor eten gezorgd. Ik ben ze nog steeds zó dankbaar!
Alle reacties Link kopieren
Om heel eerlijk te zijn zou ik ook niet zo'n behoefte hebben aan een maaltijd. Mijn man kookt heerlijk en zal dat tijdens de kraamtijd heus ook wel doen. Lijkt mij sterk dat we allebei 24/7 met de baby bezig zullen zijn.



Goede chocolade lijkt mij leuk om zelf te krijgen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:40:

[...]





Ik hoef geen maaltijden van buren, collega's etc.

Zou je mij niet blij mee hebben gemaakt.

Ik ook niet.

Daarbij is het mij/man altijd gelukt om iets in de pan te gooien of de snackbar/Chinees te bellen.
Ik denk dat ze het al heel lief vinden dat je wat meeneemt! Ik vond dat zelf heel lief van m'n vriendinnen.



Vragen of ze nog wat nodig hebben (niet per se voor de baby) wat je kunt meenemen, vind ik ook een goede tip. Daar was ik ook erg van gecharmeerd...



En stiekem ook van de knuffels en kussen en dat ze zeiden dat ze trots op me waren ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier een moeder van inmiddels 2 kinderen maar wij zijn (ondanks het diepe slaapgebrek en alle andere cliche's over de kraamweek die waar zijn) altijd gewoon toegekomen aan een goede warme maaltijd hoor....ok hij verdween nog weleens een extra rondje in de magnetron als de iniminie besloot ook op dat moment honger te hebben maar nooit meer aan eten toekomen? Hier dus niet zo....



Ik zou heel erg blij zijn geweest met:

1) een uurtje (ervaren, sorry, dat dan weer wel) oppas om zelf te kunnen slapen

2) iemand die tas vol lekkere boodschappen meeneemt (lekker vers fruit, lekker carpaccio, gerookte zalm, filet americain)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Een pak gerookte zalm en een flesje rituals.
een maaltijd was bij mij ook in de vuilnisbak gegaan. Ik wil echt niet andermans prak opwarmen. Tenzij je mijn moeder of schoonmoeder bent . Iets lekkers als nootjes, wijn, chocola kan natuurlijk wel.



Verder zou ik ook niet rekenen op met de baby wandelen, zeker in de kraamweek niet want dan gaan veel baby's niet eens naar buiten. Iedereen mocht mijn kind vasthouden, maar wandelen echt niet. Sowieso wilde ik zelf voor het eerst met mijn kind naar buiten en dat ging echt pas gebeuren als baby en ik daaraan toe waren.



Tijdschrift of badschuim prima. Maar ik hoefde zelf niks hoor, vond het veel te leuk om alle cadeautjes voor mijn kind uit te pakken!
Een dinerbon van een goed plaatselijk eetcafe. Waren we erg blij mee. Een maaltijd brengen vond ik zelf onnodig: ik vond het heerlijk om even in de keuken te staan. Weer even wat anders dan zitten en baby vasthouden. Tenzij je natuurlijk alleenstaand bent of erg beroerd.
Een pakketje met lekkere bieren hebben wij erg gewaardeerd (en dubbelt meteen voor beide ouders).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het superfijn de zelfgekookte maaltijd die ik kreeg ! (En wat bijzonder dat sommigen geen zelfgemaakt eten van andere willen, je gaat toch ook wel eens bij iemand thuis eten)
Alle reacties Link kopieren
Bonbons als ze van chocolade houden.
Eten zou ik best lekker hebben gevonden, maar moet zeggen dat wij ook aan ons eten toekwamen beiden keren. Desnoods eentje op de bank, al wiegend met een baby in je armen, maar er werd wél gegeten.



Bonbons en gerookte zalm en wijn zijn hier ook goede kanshebbers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn maaltijden worden tot nu toe erg gewaardeerd en ik zou het zelf ook erg fijn vinden. Het verschilt echt per persoon.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
'andermans prak'... jeetje. Ik heb wekenlang niet uit bed gekund en man kan niet zo goed koken maar was ook gewoon druk met dochter en mij verzorgen, en ja, ik kon niets dus dat was nagenoeg 24/7. Ik ben blij dat andere mensen voor mij in de keuken wilden staan zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven